Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?

Vierailija
29.04.2023 |

Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.

Kommentit (576)

Vierailija
121/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun oli omat lapset. Yli 30 v sitten

Vierailija
122/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusaattona sain pitää meillä vierailulla olleen perheen vauvaa sylissä. Onneksi tätä vauvaa saan sylitellä melko usein, kun oma "vauva" jo lähes aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli viikko sitten ihanaa veljenpoikaani, ens viikonloppuna tulee taas hoitoon niin pääsee pitämään sylissä 247 kun on sellainen mamero <3

Vierailija
124/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilasta ristiäisissä.

Se kiemurteli, repi teräsnäpeillään mun kaula-aukkoa ja kuolasi päälleen.

Vastenmielinen kokemus. Enpä sentään pudottanut sitä.

En ymmärrä vauvojen palvontaa. Siinä on jotain perin juurin teennäistä.

Vierailija
125/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 min sitten, nyt päikkäreillä

Ihmetyttää, ketkä oikein tarjoavat vauvojaan kaikkien syliin? Minulla päinvastainen kokemus: kaikenmaailman puolitutut ovat pyytämässä vauvaa syliin. En helpolla anna, ellei ole luottoa.

Niin ne vaan tekee.

Ihmettelen sitä huolettomuutta. Vauvan pitely ei suju itsestään oikein. Kuka joutuisi häkkiin jos se kiemurtava pökäle putoaisi lattialle?

Vinkki ja toive: pankaa vauva vaunuihin (tms.) jos ette pitele sitä itse! Älkää tunkeko sitä ilman lupaa sivullisille.

Vierailija
126/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta olen reilu kolmekymppinen, joten kaveripiirissä on vauvoja vaikka kuinka. Välillä joku työntää vauvansa hetkeksi syliin, kun tarvitsevat molempia käsiään johonkin.

Varmaan viimeksi pari viikkoa sitten, en ole niin kamalasti kiinnittänyt huomiota, että muistaisin. En pyydä vauvoja itse syliin, mutta ei haittaa pitää sylissä, jos joku tarvitsee hetken jotakuta pitämään vauvaansa.

Vierailija
127/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvat onkin niin vastenmielisiä? Löysiä punaisia lötköjä jotka kirkuu niin että korviin sattuu.

Kun taas esim. koiranpennut on suloisia, jänteviä ja touhukkaita. Koira herättää hoivausvietin, vauva herättää pakoreaktion.

Kuulemma moni on tuntenut näin. Sitten sai oman, ja taivas aukeni.

Vierailija
128/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan (67v)

Vierailija
129/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni en ikinä. 

N51

Vierailija
130/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Inhoan vauvoja ja tähän asti olen onnistunut kieltäytymään niitä syliin väkisin tyrkyttäjiltä. Jos ei muu auta, niin nostan hirveän metelin.

Vierailija
131/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, nyt en ymmärrä että mikä ihmeen _juttu_ on pitää vauvaa sylissä?

Vierailija
132/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pitelin serkun vauvaa. Taapero oli kiertänyt vieraiden sylistä toiseen ja tottakai juuri minun syliin istahdettuaan natiainen pamautti pampersiin sellaiset seitsemän kilon muksuribulit että olisi lentänyt kuin raketti varmaan kuuhun asti ellen olisi pidellyt kiinni. Onneksi oli niin laadukkaasti sidotut vaipat ettei tiivisteet alkaneet falskaamaan, olisi varmaan mennyt sylissäpitohalut iäksi.

Vierailija
133/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten pitelin serkun vauvaa. Taapero oli kiertänyt vieraiden sylistä toiseen ja tottakai juuri minun syliin istahdettuaan natiainen pamautti pampersiin sellaiset seitsemän kilon muksuribulit että olisi lentänyt kuin raketti varmaan kuuhun asti ellen olisi pidellyt kiinni. Onneksi oli niin laadukkaasti sidotut vaipat ettei tiivisteet alkaneet falskaamaan, olisi varmaan mennyt sylissäpitohalut iäksi.

Vauva oli sylissä ja taapero lensi kuuhun?

Varmaan hurjaa, vaikka syy-seuraus-kuvio jää epäselväksi.

Vierailija
134/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 38 vuotta sitten omaa poikaani, tahtoisin kyllä pitää vauvaa sylissäni taitaa haaveeksi jäädä.

Vierailija
135/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvat onkin niin vastenmielisiä? Löysiä punaisia lötköjä jotka kirkuu niin että korviin sattuu.

Kun taas esim. koiranpennut on suloisia, jänteviä ja touhukkaita. Koira herättää hoivausvietin, vauva herättää pakoreaktion.

Kuulemma moni on tuntenut näin. Sitten sai oman, ja taivas aukeni.

Vauvat syntyy ihan keskeneräisinä, yhdessä tekstissä verrattiin, että vasta 18 kk vanha vastaa monia vastasyntyneitä eläimiä. 18 kk on jo jäntevä taapertaja.

Miten ikinä vauvat on selvinneet yli niskantuentaiän ( ekat 4 kk) metsästäjä-keräilijöiden aikaan ??

Vierailija
136/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään ongelmia kunnioittaa normaalia vela-ihmistä. Normaalia. Ymmärrän, etteivät kaikki halua lapsia.

Sitten on nämä pikkusieluiset hullut uhoajat, haukkujat, jotka eivät ole päässeet yli siitä loukkauksesta, että he joutuivat pitämään 35 vuotta sitten jotakuta vauvaa pienen hetken sylissä. Niin anteeksiantamaton synti, että pitää vuosienkin jälkeen höyrytä siitä internetsissä, haukkua lapsi ja vanhemmat mitä oksettavimmilla nimittelyillä. En voi olla ajattelematta, että tällainen henkilö elää jossakin ihme tynnyrissä. Aika helpolla on sitä on elämästä selvitty, jos hirveintä maailmassa tosiaankin ovat vauvat.

Vierailija
137/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Sukulaislapsi.

Vierailija
138/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan! Kaksivuotias taitaa olla nuorin jota olen pitänyt sylissä, kun olin lähihoitajan työssäoppimisessa päiväkodissa.

Vierailija
139/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän vauvaa kuukausi sitten. Silloin tällöin sukulaisten vauvoja, hoidan välillä siskoni lapsia, vaikka olen vela. Tykkään vauvoista, ne on helppoja verrattuna uhmaikäisiin.

Vierailija
140/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1997. En sen jälkeen. Sukulaisen vauva.