Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?

Vierailija
29.04.2023 |

Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.

Kommentit (576)

Vierailija
81/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen 🌸 Omat lapset jo 7 ja 10.

Vierailija
82/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tainnut pitää kaksi kertaa elämäni aikana, ja viimeisimmästä on ehkä 7v aikaa. Molemmilla kerroilla vauva vain lykättiin syliini kysymättä ja istuin sitten ihan hölmönä, kun en ole mikään vauvaihminen. Isommat sisarusten lapset ja kummilapset ovat saaneet ihan vapaasti omasta tahdostaan tulla syliini. Olen päiväkodissa töissä, joten en laske mukaan yli 9kk ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisikäisenä en muista  pitäneeni.  -Otollinen lisääntymisikäni olisi osunut 90  lamaan, joten en ryhtynyt vanhemmaksi. 0len tyytyväinen, että kävi näin.

Vierailija
84/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta sitten vähän pakon edestä, muuten kyllä välttelen lapsia. Kirpaisee, koska kärsimme toistuvista keskenmenoista. 

Heh, kroppasi yrittää kertoa, että raskaus ei ole hyvä asia sinulle, etkä millään opi. En normaalisti jaksa näitä iänikuisia raskauspaśķoja, niin puuduttava aihe, mutta pakko tämän verran sanoa kun et itse ymmärrä. Kroppasi ei laita vastaan veemäisyyttään, vaan siksi että raskaus EI SOVI SINULLE.

Vierailija
85/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsena pidin jotan serkkua sylissä kun se oli vauva. Siskoni sai kyllä vauvan, mutta hän oli älleä siitä. Piti suunnilleen pysytellä 5 metrin päässä :p

Vierailija
86/576 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta siitä aikaa....en usko, että pidän vauvaa sylissäni enää koskaan, surulliseksi vetää

Vierailija
87/576 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias nainen, 10 lapsen täti, enkä ole pitänyt vauvaa sylissä ikinä. Koko perhe on tiennyt etten pidä lapsista, en edes sukulaislapsista. Kenellekään ei olisi juolahtanut mieleen pyytää kummiksi sisarusten lapsille. En pitänyt toisista lapsista lapsenakaan, eikä mielipide ole muuttunut.

Luin eka että 10 lapsen äiti ja aattelin että nyt on aika hardcorea😄

Vierailija
88/576 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni vauva syntyi pandemian keskelle 2020. Tapasimme, kun isämme veti viimeisiään, sairaalahuoneessa. Vauva oli jykevää tekoa, kannatteli silloin jo päätään ja kuolasi tehokkaasti käsivarteni :)

Nykyään paljon harvempi antaa lapsen perheen ulkopuoliselle syliin. Minut on jo lapsena opetettu pitämään vauvaa oikein ja teininä myös nakitettu ilmaiseksi lapsenvahdiksi, muutama sukulainen oli sellainen. Olen samoja ikinä kuin ap.

Omia lapsia ei olekaan, ehkä juuri varhaisen lapsenvahtiurani takia.

Vierailija
89/576 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta sitten työkaverin vauvaa. Omat vauvat jo 17 ja 21v.

Vierailija
90/576 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ja eilen :) Pitäisin vaaveja sylissäni ja höpöttelisin niille vaikka joka päivä ja joka hetki, mutta ei se ole realistista. Ikävä kyllä. Onneksi on mahdollisuus nähdä vauvoja usein työssäni.

Olen tahtomattani lapseton ja se on erityisen kurjaa kun olen aina rakastanut vauvojen ja pikkulasten seuraa yli kaiken. Niin ovat nämä mainioita tyyppejä :) Vauvatuoksua nuuhkin päälaelta ja ne ilmeet, ah :)

Ja joku aivoton juopponarkkari raskautuu tälläkin hetkellä. Sille on tosi vähän puolusteluja, miten ja keille näitä pieniä täällä annetaan - ja keille ei. Usein ihan väärä osoite haikaralla :(

Toivon, että vauvahaaveesi toteutuu.

Mielestäni kuitenkin maailmankuvasi on haitallinen. Vauvoja ei anneta, vaan niitä joko syntyy heteroseksin seurauksena tai ei. Ihmisten pakkosterilointi tai pakkoabortit olisivat syvää fasismin yötä. Sinun lapsettomuutesi ei ole yhteiskunnan vähäosaisten vika. Katkeroituminen pilaa ensisijaisesti oman elämäsi eikö tuo lasta yhtään lähemmäksi.

Vierailija
91/576 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen lasta pari vuotta sitten. Olen vela enkä saa mitään erityistä vauvoista. Lapsista taas en pidä lainkaan, koska ne ovat kiljuvia, sotkuisia ja käytöstavattomia. Etenkin kavereiden lapset, vaikka kaverit ovat niistä aivan haltioissaan ja kuvittelevat kaikkien muidenkin olevan.

Vierailija
92/576 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla silloin, kun näin ensimmäisen kerran siskoni vanhimman lapsen. Nuoremmatkin olen nähnyt, mutta sylissä pitämistä ei ole ehdoteltu.

Vierailija
93/576 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
94/576 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v sitten, kun siskoni poika syntyi heinäkuussa- 18.

Vierailija
95/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä veljen kuopusta.

Vauvat on ihania.

Vierailija
96/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 17-20 vuotta sitten.

Veljelle tuli vauvoja tuohon aikaan, kai mä silloin heitä sylissäkin pidin.

En kyllä muista yhtään, eli mikään tajuntaa räjäyttävä kokemus se ei ole ollut.

N55v

Vierailija
97/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta sitten, omaani.

Muiden lapsia en halua pidellä. Vauvat eivät aiheenakaan kiinnosta, vaikka äiti itsekin olen.

Vierailija
98/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pidän sylissäni.

Itseäni harmittaa tämä joidenkin viestien lapsia halveksiva sisältö. Syrjintä ei ole ok milloinkaan. Ei ole olemassa yhtenäistä ihmisryhmää "lapset". Jokainen lapsi on eri luonteinen. Joku lapsi on kiltti ja rauhallinen, joku vauhdikas, joku ujo ja hiljainen.

Puhutteko samalla tavoin seksuaalivähemmistöistä, tummaihoisista, vanhuksista jne. Todella monessa viestissä toistuu "En pidä lapsista, lapset ovat hirveitä. Inhoan lapsia."

Ei ole hyväksyttävää halveksia yhtäkään ihmisryhmää. Ihmettelen, että uskallatte julkisesti edes kirjoitella tuollaista. Ettekö tiedä, että IP-osoitteesta saa helposti selville kirjoittajan henkilöllisyyden.

Vierailija
99/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tämä video, kun joku tuossa aiemmin kertoi ettei halua pitää vauvaa sylissä koska pelkää pudottavansa sen.

Vierailija
100/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin ystävän 4kk ikäistä vauvaa sylissäni 2 vuotta sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme