Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?

Vierailija
29.04.2023 |

Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.

Kommentit (576)

Vierailija
141/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen mummu ja saanut viimeisten vuosien mittaan pitää säännöllisesti muutamaakin ihanaa lastenlasta sylissä, viimeksi juhannuksena. Lisääkin on tulossa ja kaikki ovat tervetulleita. 

Vierailija
142/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt kenenkään vauvaa sylissä. Itse en ole halunnut lapsia, minulla ei ole sisaruksia eikä minulla ole koskaan ollut samanikäisiä ystäviä. Joten olen onneksi onnistunut välttämään sen, että joku väkisin tyrkyttää vauvaansa syliini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa 1983

Vierailija
144/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoito-opinnoissa äitiysosastolla vuonna kilpi ja miekka. Vähän vajaa 20 vuotta aikaa siitä. Ja hyvä näin, ei kiinnosta sylitellä vauvoja eikä lapsia.

Vierailija
145/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v enkä ole koskaan pidellyt lasta sylissä. Aina jos joku on työntänyt vauvaansa syliini olen siitä kieltäytynyt.

Yleensä nämä tilanteet ovat olleet sukujuhlissa tms. Jossa joku vanhempi haluaa "hengähtää" ja yrittää tyrkyttää jälkikasvuaan muille. Jos teet lapsia hoidat ne itse ellei vapaaehtoisia sylejä ilmottaudu.

Vierailija
146/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlastani eilen. 💙

Vierailija
147/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kymmeniä vuosia.

Vierailija
148/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa, tyttären nuorimmaista 2018. Työnpuolesta viimeviikolla, meillä on toisinaan pikkupotilaita. Vastasyntynyttä sylitellessä liikutun useasti. He ovat sellaisia ihania ihmeitä.

Vierailija
149/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa noin 7 vuotta sitten. Serkun ko. lapsi on jo iso.

Lapset ja eläimet tulee luokseni helposti, olen rauhallinen ja minulla on hidas leposyke.

Vierailija
150/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt kenenkään vauvaa sylissä. Itse en ole halunnut lapsia, minulla ei ole sisaruksia eikä minulla ole koskaan ollut samanikäisiä ystäviä. Joten olen onneksi onnistunut välttämään sen, että joku väkisin tyrkyttää vauvaansa syliini.

Muistan miten mua pelotti pitää kaverini vauvaa sylissä. Kädet tärisi. en olis halunnut sitä tehdä mutta en saanut luikerreltuakaan alta pois.

Mutta omien kanssa oppi nopeasti, että vauva on varsin kestävä. Tärkeintä on pitää ihan pienen niskaa niin ettei pää retkahtele taakse.  Omat on lisäksi paljon kivempia kuin vieraat. 

Tällä en sano että sun pitäisi edes kokeilla. Mutta mun mielipiteet lapsista muuttui, kun sain omat.

Vierailija
151/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin pitkän listan vastauksia, jossa tiivistäen todetaan, että suunnilleen ei ikinä ole vauvaa pitänyt sylissä, ei ikinä ole halunnut eikä halua pitää, ei halua omia lapsia, ja ne jotka on tehneet lapsia sylitelkööt itse.

Suhtaudutteko samalla tavoin myös kaikkiin muihin ihmisiin? Jos ette niin miksi ette? 

Vierailija
152/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, nyt en ymmärrä että mikä ihmeen _juttu_ on pitää vauvaa sylissä?

No en kyllä minäkään, en ymmärrä tästä koko keskustelun aloituksesta hölkäsen pöläystä. Ihan sama kuin joku kysyisi milloin olet viimeksi harjannut hevosta tai milloin olet viimeksi siivonnut varastosi tai milloin olet viimeksi jutellut mummosi kanssa. Who cares..?

Vierailija
153/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten, sukulaisen pientä vastasyntynyttä.

Rakastan vauvoja, sen takia olen alalla.

Vierailija
154/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena olen pitänyt vauvaa sylissä ehkä 3 kertaa. Ehkä jokusen minuutin yhteensä. Pikkusisarusta sitten lapsena.

N33

Vierailija
155/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi minuuttia sitten, kun laskin kuopuksen yöunille.

Välillä on kieltämättä, kun omaa aikaa on viimeisen kahdeksan kuukauden aikana ollut vain muutamia tunteja. Tätä ketjua lukiessa tuli kuitenkin sellainen olo, että oikeastaan on tosi hyvä näin <3

Vierailija
156/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia sitten kuopustani, ennen kuin laitoin hänet nukkumaan.

Vierailija
157/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, nyt en ymmärrä että mikä ihmeen _juttu_ on pitää vauvaa sylissä?

Muksuja syntyy  vähänlaisesti Suomessa,  EK:n voitto hävittää kansakuntamme.

Vierailija
158/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussa nyt

Vierailija
159/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021 lähes nelikymppisenä sain ekan oman vauvan ja sitä pidellyt nyt paljon mutta sitä ennen edellinen vauvan pitokerta oli joskus 2004, että melkeen 20v meni välissä ja nämä 2 vauvaa eli oma ja vuoden 2004 vauva ovat ainoat joita olen koskaan pidellyt 40v ikään mennessä.

Vierailija
160/576 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten lapsenlasta🤗