Sovittiin puolison kanssa että säästetään rahaa, mutta puolisopa ei säästäkään!
Tiukkaa on, niin kuin monella muullakin nyt. Selviteltiin mikä on noussut kuinkakin paljon, ja paljonko asumiseen menee rahaa enemmän nyt kuin aiemmin. Noh onhan noussut lähes kaikki kymmeniä prosentteja jopa, ja oltiin yhtä mieltä siitä että säästää pitää nyt tosissaan alkaa.
Tuosta on muutama kuukausi nyt, ja mies koko ajan vesittää säästämistä.
Jättää valoja päälle jopa viikoksi varastoon(jossa käydään harvoin joten valot saattaa olla päällä pitkään),
"unohtaa" ikkunoita auki kylmällä jopa koko päiväksi, jolloin lämmitys tekee turhaa työtä ja maksaa enemmän,
ei teekään eväitä töihin, vaan ostaa valmisleipiä ja ruokia kaupasta,
ei kuljekaan pyörällä pikkumatkoja vaan edelleen autolla.
Tuhlaa vettä, ja ostaa edelleen laatikon olutta joka viikko, vaikka niin piti senkin loppua. Tämän lisäksi käyttää nikotiinikorvausta, jonka myös puhui lopettavansa pikkuhiljaa. Mitä vielä, se on lisääntynyt vain!
Tuntuu itsestä kyllä tosi turhalta tehdä itsekään mitään korjausliikkeitä talouteen, kun toinen elää ihan kuten ennenkin, ja jopa entistä vähemmän katsoo mikä olisi rahallisesti järkevää.
Tämän lisäksi sain nyt tietää että hänellä on tonni luottokorttivelkaa, josta minulla ei ollut mitään tietoa. Sitä nyt makselee posi 50€/kk. Ihan turhaa maksamista, on ostellut luotolle lähinnä pikaruokaa ja liian kalliita turhia juttuja, mutta ei ole lyhentänytkään palkkapäivänä velkaansa, vaan on antanut sen kertyä pitemmän aikaa jo.
Kyllä ärsyttää ja pistää vihaksi.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähtisin liikkeelle siitä että tarkistaisin kuinka realistinen suunnitelma on. Sit yksitellen sopimaan meno kerrallaan.
Ja apn mies voi pyytää elareiden tarkistusta, jos talous on tiukilla.
Tuskin nyt, jos kerran itse elelee liian leveästi.
Kyllä tässä maailmantilanteessa olisi hyvä että perheessä kaikki säästäisivät.
Oon säästänyt yli 6000 euroa 15 kuukaudessa. Autolla en aja enää kuin pakosti vaan ja sen takia onkin säästynyt 4000 euroa. Fillarilla kuljen lähes joka paikkaan. No eipä ole töitäkään enää koska työnantaja ei halunnut maksaa palkkaa 2000 euroa enemmän koska bensa kallistui.