Kertooko ihmisen kaveripiiri hänestä?
Mitä mieltä olette, kertooko vielä aikuisenakin ihmisen ystäväpiiri hänestä jotain olennaista?
Olen tutustunut yhteen uuteen ihmiseen, tai siis olen tiennyt hänet jo pitkään ja oltu ns hyvänpäiväntuttuja, mutta nyt vietetty paljon aikaa yhdessä syystä X.
Hän vaikuttaa tosi mukavalta ihmiseltä, mutta satun tuntemaan pari-kolme hänen hyvää ystäväänsä ja he eivät todellakaan ole mukavia tai millään lailla ns. normaaleja ihmisiä. En tähän nyt voi avata asiaa enempää.
Huomaan miettiväni aina tavatessamme, että miten helvtissä noin fiksun ja mukavan oloinen ihminen hennaa niin paljon tuollaisessa sekopäiden porukassa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset ystävät on rikkaus. Sekopäiden seassa voi itsekin heittää aivot narikkaat ja muiden ystävien kanssa tehdään sitten asiallisempia juttuja.
Erilaisuus on rikkaus, totta. Mutta kyllä mielestäni ystävillä täytuu olla samanlainen arvomaailma. En olisi ystävä esim. rasistien kanssa.
Haluat siis ystäviksi vain ihmisiä, jotka haluaa vaihtaa Suomen väestön ulkomaalaisiin. Pahuus jota muissa näet on sinussa itsessäsi.
Itse ainakin valitsen ystävikseni mahdollisimman paljon samanlaisia ihmisiä kuin itse oon eli samiksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset ystävät on rikkaus. Sekopäiden seassa voi itsekin heittää aivot narikkaat ja muiden ystävien kanssa tehdään sitten asiallisempia juttuja.
Erilaisuus on rikkaus, totta. Mutta kyllä mielestäni ystävillä täytuu olla samanlainen arvomaailma. En olisi ystävä esim. rasistien kanssa.
Haluat siis ystäväksi vain ihmisiä, jotka haluaa vaihtaa Suomen väestön ulkomaalaisiin. Pahuus jota muissa näet, on sinussa itsessäsi.
Lisään vielä tähän, että haluan ystäväksi ihmisiä, jotka ovat myös tarpeeksi fiksuja ymmärtämään mitä sana rasismi tarkoittaa.
T. Tuo, jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin valitsen ystävikseni mahdollisimman paljon samanlaisia ihmisiä kuin itse oon eli samiksii.
Ihquu! Sitten voidaan ottaa samistatskat, eiks joo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis ystäväksi vain ihmisiä, jotka haluaa vaihtaa Suomen väestön ulkomaalaisiin. Pahuus jota muissa näet, on sinussa itsessäsi.
Lisään vielä tähän, että haluan ystäväksi ihmisiä, jotka ovat myös tarpeeksi fiksuja ymmärtämään mitä sana rasismi tarkoittaa.
T. Tuo, jolle vastasit.
Se tarkoittaa kansallismielistä valkoihoista ihmistä, joka vastustaa väestönvaihtoa. Sitä se oikeasti tarkoittaa. Siksi esim. iskulause "it's ok to be white" aiheuttaa niin suuren vastareaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo, jolle vastasit.
Se tarkoittaa kansallismielistä valkoihoista ihmistä, joka vastustaa väestönvaihtoa. Sitä se oikeasti tarkoittaa. Siksi esim. iskulause "it's ok to be white" aiheuttaa niin suuren vastareaktion.
It's ok to be white as long as you don't judge other's by their skin color.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietenkin, rasismistahan ystävien kanssa ensimmäisenä puhutaan. Taidat olla vegaani, jolle lihaa syövä ystävä on ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo, jolle vastasit.
Yes, but it's not okay to use racism card, when one gets turned down. It's a matter of preference. As a white woman I have faced a total bs attitude from other ethnicities. So...pot calling the kettle black. Skin color doesn't give anybody the privilege to pressure towards something or someone I don't feel comfortable with. eri
Kertoo. Minulla on outo kaveripiiri. Olen itsekin lievästi erikoinen.
Herätän kateutta lähes jokaisessa ihmisryhmässä. Olen hyväksynyt sen, että tietty yksinäisyys kulkee mukanani aina.
Kaveripiiri on helpompi muodostaa, jos on rajoitteita. Jos on liian vapaa, liian rohkea, liian rikas, liian kaunis, se ei ole helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit sinkku, deittailisitko miestä jonka kaikki kaverit asuu kuin läävässä, harrastaa korkeintaan kaljoittelua ja pleikkaa ja kertovat jatkuvalla syötöllä räkänauraen sovinistisia ja rasistisia vitsejä?
Olet varmaan tosi rasittava tapaus livenä, kun tuot joka keskusteluun mukaan woke-paskan?
Eli jos olisit sinkku, deittailisitko naista jonka kaikki kaverit paasaavat autoilusta ja transoikeuksista ja tuputtavat veganismia joka välissä?
Ole hyvä, käänsin logiikan puolestasi kun jäit jumiin sovinismiin.
Sivusta vastaan: Deittailisin jos nainen on minun makuuni. Ei kiinnosta tippaakaan naisen kaverit ellei nainen pakota minua viettämään aikaa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Herätän kateutta lähes jokaisessa ihmisryhmässä. Olen hyväksynyt sen, että tietty yksinäisyys kulkee mukanani aina.
Kaveripiirillä pitäisi olla jotain yhteistä, monta asiaa. Jos ei ole, niin on vaikea kuulua joukkoon. Ihan lapsesta asti olen ollut jokaisessa kaveripiirissä vain toinen jalka sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätän kateutta lähes jokaisessa ihmisryhmässä. Olen hyväksynyt sen, että tietty yksinäisyys kulkee mukanani aina.Kaveripiirillä pitäisi olla jotain yhteistä, monta asiaa. Jos ei ole, niin on vaikea kuulua joukkoon. Ihan lapsesta asti olen ollut jokaisessa kaveripiirissä vain toinen jalka sisällä.
Ajatellut, että olen tässä tämän hetken, muutaman vuoden. Sitten irtaannun. On jotain hyviä tyyppejä, joita kaipaan. Useimpia en. Minulla on ollut 4-5 kaveripiiriä elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämässä haluaa saavuttaa jotain enemmän, ei voi kulkea kavereiden kanssa. Pitää olla rohkeutta olla yksin. Pitää olla rohkeutta tehdä asioita yksin.
Nykyisissä kavereissani minua ärsyttää se, että he eivät ole arvostaneet minua. Eivät ole nähneet potentiaaliani. Tuo on mielen köyhyyttä ja pikkusieluissuutta. Kaikista ihmisistä he, jotka ovat tavallaan rohkeita ja omantiensä kulkijoita, eivät kuitenkaan näe. Vaikka ihan työnsäkin puolesta pitäisi tarkkailla. En ehkä ole kovin kauan enää kaikkien heidän kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätän kateutta lähes jokaisessa ihmisryhmässä. Olen hyväksynyt sen, että tietty yksinäisyys kulkee mukanani aina.Kaveripiirillä pitäisi olla jotain yhteistä, monta asiaa. Jos ei ole, niin on vaikea kuulua joukkoon. Ihan lapsesta asti olen ollut jokaisessa kaveripiirissä vain toinen jalka sisällä.
Ajatellut, että olen tässä tämän hetken, muutaman vuoden. Sitten irtaannun. On jotain hyviä tyyppejä, joita kaipaan. Useimpia en. Minulla on ollut 4-5 kaveripiiriä elämäni aikana.
Noista 4-5:stä kaveripiiristä ovat jääneet helmet jäljelle. Motiivinsa kullakin. Mutta siis ovat hyväksyneet minut juuri sellaisena kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo, jolle vastasit.
Juu juu, mutta todellisuudessa valkoisia ihmisiä leimataan jatkuvasti rotunsa perusteella rasisteiksi, all white people are racist on yleinen lausahdus jopa monien amerikkalaisten toimittajien suusta.
En minä tuomitse, toisin kuin nuo antivalkoiset, mutta suosin omaa rotuani. Se on luonnollista ja perustuu biologiaan (oksitosiinin aineenvaihdunta ym.).
Vain antivalkoinen vihaaja reagoi negatiivisesti its ok to be white lausahdukseen.
En arvioi ketään heidän ystäviensä/kaveriensa mukaan, kukaan ei kavereidensa käytökselle mitään voi. Arvioin muita ainoastaan heidän itsensä ja oman käytöksensä mukaan.
Hyväähän se kertoo, jos ihminen kykenee olemaan ystävä itsensä kanssa hyvin erilaisten ihmisten kanssa, tämähän kertoo siitä suvaitsevaisuudesta, joka on korotettu kaikkein suurimmaksi arvoksi nykyään. Avarakatseisuutta, erilaisuuden hyväksyntää.
Tavallisten ihmisten on helpointa löytää kaltaistaan seuraa, koska suurin osa ihmisistä on tavallisia. Mutta jos ihminen on vähänkään erilainen, kaltaistaan seuraa voi olla hyvin vaikea löytää. Sitten saattaa tyytyä sellaiseen seuraan, jota sattuu saamaan. Suomessa on muutenkin hyvin vaikea tutustua saati ystävystyä, koska ihmiset ovat hyvin ennakkoluuloisia ja kauhean kriittisiä, epäluuloisia ja negatiivisia muita kohtaan, kuten aloittajankin postaus todistaa.
Minusta on kauhean järkyttävää, jos ihmiset arvottavat uusia tuttavuuksia esim. koulutuksen, asuinalueen, työn ja ammatin perusteella ja raakkaavat potentiaalisista ystävistä pois ne, jotka "eivät täytä kriteereitä" eli ystävämateriaalillakin täytyy olla tarpeeksi tasokas CV jotta kelpuutettaisiin.
Päihdeongelmaiset, aggressiiviset, negatiiviset, tasapainottomat, ilkeät ja tahallaan ongelmia aiheuttavat kyllä raakkaan pois itsekin.
Jotkut ihmiset kulkevat pitempään kanssasi tässä elämässä kuin toiset. Jokainen tekee kuitenkin omaa matkaansa täällä.
Kaikista ihmisistä voi oppia jotain.
Ne ovat helmiä, jotka ovat kanssasi silloin, kun sinulla menee huonosti tai hyvin.
On kavereita ja on ystäviä. Jälkimmäisiä on vähän.
Jokaisessa kaveripiirissäkin on aina omat persoonansa. Joku saattaa olla juuri sen junttilauman pohdiskelevin tyyppi.
Nuorempana kaverilaumat olivat tärkeämpiä. Näin keski-iässä en jaksa niin välittää. Tietynlaisten ihmisten seuraan ajaudun helposti, mutta voin hyvin löytää yhteistä myös ihmisen kanssa, jonka kanssa en ehkä nuorempana olisi ollut. Mustavalkoisuus ihmissuhteista on karissut.