Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsuudenkodissasi halveksittiin?

Vierailija
29.04.2023 |

Vanhempani puhuvat yhä tulikivenkatkuisesti lihavuudesta.

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisia. Erityisesti varkaista puhuttiin paljon, niitä kun siihen aikaan kulki maaseudullakin melko paljon.

Vierailija
2/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mikä ei ollut isäni mieleen. Vanhoilla päivillään valitteli miksi kukaan lapsista ei halunnut olla yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja. Ja kommunisteja. Meillä tehtiin aina vappuna näkyvästi pihatöitä osoituksena siitä, että emme ole joutoväkeä, joka kulkee punaisten kankaanpalasten perässä pitkin katuja mellastamassa.

Teillä ei sitten ollut ylioppilaiksi valmistuneidenkaan kuorolaulua ja lounaita?

Meillä maalla 50- luvulla kyllä isä ajoi vappuna lannat pellolle. Se oli hänen perinteensä. Kurjan mökkiläisen.

En koskaan ole osannut mieltää vappua miksikään, en käy puoluepuheita kuuntelemassa enkä mieskuoroja, en puistoissa piknikillä

Vierailija
4/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia.

Vierailija
5/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ihminen, eikä mikään, jos ei ollut helluntailainen.

(Itsellä ikuiset raumat🥲)

Vierailija
6/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvareita. 

Vierailija
7/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttölapsia. Huomasi eriarvoisessa kohtelussa ja pilkkaamisessa. Puheissa, naapuri oli muka kade kun heillä oli vain 2 tyttöä eikä lainkaan poikaa...

Sama juttu, meitä oli kolme sisarusta (kaikki tyttöjä). Minä olin

nuorin ja monet kerrat luulin äitini sanovan ystävilleen: olen aina tykännyt pojista enemmän.

(Ei ihme, että on ollut masennus vauvana koko elämäni.)

Vierailija
8/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksittiin ihmisiä, joilla ei ollut omaa asuntoa, etenkin jos oli työpaikka. Laiskuutta.

Vierailija
9/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välineurheilijoita", eli sitä, että jollain oli asialliset harrastusvälineet ja lajiin suunnitellut, soveltuvat vaatteet. Olisi pitänyt olla huonompaa ja vanhanaikaista, että olisi ollut aito urheilija. Ja huom. ei oltu itse köyhiä

Vierailija
10/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja, ja halveksitaan edelleen.

Vierailija
11/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta paitsi sitä omien seinien sisällä olevaa salamyhkäistä elämää - oikea Pohjois-Korea...

M 48

Vierailija
12/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja, ja halveksitaan edelleen.

Sama täällä!

Vierailija
13/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvareita.

Vierailija
14/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työläisiä. Isä ei voinut sietää niitä. Aina teroitti meille, että olemme työläisten yläpuolella. Monesti meni vappumarssille ilkkumaan.

Meillä kommareita kanssa.

Vierailija
15/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusaattanoita.

Vierailija
16/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt suoranaisesti halveksittu, mutta jotenkin jäi kyllä sellainen käsitys, että vanhempien mielestä rikkaat ovat itsekkäitä ihmisiä ja köyhillä olisi parempi sydän. 

Vierailija
17/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on rikas helvetissäkin. Näin isä sanoi.

Vierailija
18/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla eteneviä isäni ei voinut sietää, mutta nyt kun itse olen työelämässä, minun pitäisi isän mielestä järjestää siskolleni töitä yrityksestä, jossa itse olen töissä.

Vierailija
19/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla faija oli wanhan kansan kommunisti. Meillä ei siedetty mitään porvarillista, eikä porvarillisia arvoja. Eikä niistä edes puhuttu. Tätini oli antanut minulle joululahjaksi Aku Ankan vuositilauksen. Senkin faija peruutti liian oikeistolaisena propagandana. Tämä oli vain yksi asia monien asioiden joukossa, jotka meiltä lapsilta kiellettiin.

Minulla on ikuiset traumat teeskentelevästä "köyhäilystä" ja kommunismiin suuntaavista elämänarvoista.

Vierailija
20/170 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia he haukkuivat ja haukkuvat vieläkin.

Äitini yhä kasikymppisenä hoikka ja aina jaksaa arvostella lihavia. Jopa minua (BMI 23).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme