Tiedättekö ketään jolta olisi kysytty mielipidettä kun puoluegallupeita tehdään?
Minä en, aina mietityttää keltä noita kysellään ja miten
Kommentit (34)
Taitaa persua harmittaa kun ei ole gallupeissa mieleisiä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä keltään kysytä
Miten ne sitten tehdään?
En tiedä. Todellisuudessa kysytään ehkä kymmeneltä ihmiseltä ja oletetaan sen riittävän kuvaamaan loppua kansasta. Fiksu persu vastaa äänestävänsä sossuja, vaikka aidosti tulee äänestämään persuja.
Olen ollut huomaavinani jo nyt tiettyä aivopesua ensi kevään vaaleja ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä keltään kysytä
Miten ne sitten tehdään?
Arvaamalla. Kyllä sen yleisen mielipiteen tietää sinnepäin. Ja Gallup itsessään luo kannatuksen. Esim. jos joku johtaa niin ihmiset haluaa kannata sitä joka johtaa galluppia ja näin. Ihmiset eivät halua olla häviäjien joukkueessa, joten ne menettävät ääniä joille annetaan pieni kannatusluku. Sillain... se on itseään toteuttava ennuste.
Paranoidinen skitsofreenikko se siellä taas kyselee samaa.
Klopalistien valemetia, eli Yle ja Hesari, keksii gallup-tulokset. Sen takia mun kannattamat mittättömät hörhö- ja öyhöpuolueet eivät saa yhtään kansanedustajaa milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Paranoidinen skitsofreenikko se siellä taas kyselee samaa.
🖕
Vierailija kirjoitti:
Klopalistien valemetia, eli Yle ja Hesari, keksii gallup-tulokset. Sen takia mun kannattamat mittättömät hörhö- ja öyhöpuolueet eivät saa yhtään kansanedustajaa milloinkaan.
Hyvää parodiaa 😄
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Todellisuudessa kysytään ehkä kymmeneltä ihmiseltä ja oletetaan sen riittävän kuvaamaan loppua kansasta. Fiksu persu vastaa äänestävänsä sossuja, vaikka aidosti tulee äänestämään persuja.
Millä ihmeen logiikalla?
Jos minulta eikä mun kummaltakaan kaverilta ei ole kysytty gallupissa, koko galluppia ei ole ollut olemassakaan. Kyä näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla?
Salaliittoihin uskovan persun logiikalla, perslogiikalla.
Muistan, kuinka eräs kuuluisa kirjailija kertoi olleensa toimittajana muutamassa sanomalehdessä, uransa alkuvaiheessa. Saatuaan tehtäväksi gallup-kyselemisen laittoi omasta päästään vastaukset, olihan se paljon helpompaa!
Tässäpä tietoa jos niinku kiinnostaa
Taloustutkimus haastattelee puhelimitse ja nettipaneelissa Manner-Suomessa asuvia 18 vuotta täyttäneitä ihmisiä. Yläikärajaa vastaajille ei ole. Nettivastaajien osuus on noin 30–40 prosenttia.
Haastateltavilta kysytään seuraavaa: ”Minkä puolueen tai ryhmittymän ehdokasta te äänestäisitte, jos eduskuntavaalit olisivat nyt?”
Vastaajan pitää osata itse nimetä puolue ilman vihjeitä. Lisäksi kysytään, mitä puoluetta vastaaja on äänestänyt viime kunta- ja eduskuntavaaleissa.
Keitä haastatellaan?
Haastatteluja tehdään noin 2 500. Haastateltavat valitaan satunnaisotannalla Taloustutkimuksen yhteistyökumppanin Bisnoden rekisteristä.
Suurin piirtein seitsemän vastaajaa kymmenestä kertoo puolueen, jota äänestäisi.
Haastattelut tehdään suomeksi. Henkilöille, jotka ovat kieltäneet puhelinmarkkinoinnin, ei soiteta.
Mikä ja missä on nettipaneeli.
Mikä taas on Bisnode, en viitsi googlata, sen voi tehdä jokainen joka ei tiedä mutta kiinnostaa 😁
En tunne yhtäkään vaikka tuttavapiirini on laaja
Kun kukaan ei nykyään vastaa puhelimeen niin ilmeisesti on vain joku nettipaneeli mutta missä sekin on
Multa kyseltiin joitakin vuosia sitten. Vastasin aina äänestäväni perussuomalaisia. Kyselijän ääni muuttui vihamieliseksi ja muutaman vuoden jälkeen ei ole enää gallup-puheluja tullut.
Mulle on joskus tuollainen gallup-tyyppi soittanut ja kysynyt mitä puoluetta aion äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa.
En