Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ketään jolta olisi kysytty mielipidettä kun puoluegallupeita tehdään?

Vierailija
22.04.2026 |

Minä en, aina mietityttää keltä noita kysellään ja miten

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä keltään kysytä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa persua harmittaa kun ei ole gallupeissa mieleisiä tuloksia.

Vierailija
4/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä keltään kysytä

Miten ne sitten tehdään?

Vierailija
5/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Todellisuudessa kysytään ehkä kymmeneltä ihmiseltä ja oletetaan sen riittävän kuvaamaan loppua kansasta. Fiksu persu vastaa äänestävänsä sossuja, vaikka aidosti tulee äänestämään persuja.

Vierailija
6/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani jo nyt tiettyä aivopesua ensi kevään vaaleja ajatellen.

Vierailija
7/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä keltään kysytä

Miten ne sitten tehdään?

Arvaamalla. Kyllä sen yleisen mielipiteen tietää sinnepäin. Ja Gallup itsessään luo kannatuksen. Esim. jos joku johtaa niin ihmiset haluaa kannata sitä joka johtaa galluppia ja näin. Ihmiset eivät halua olla häviäjien joukkueessa, joten ne menettävät ääniä joille annetaan pieni kannatusluku. Sillain... se on itseään toteuttava ennuste.

Vierailija
8/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranoidinen skitsofreenikko se siellä taas kyselee samaa.

Vierailija
9/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klopalistien valemetia, eli Yle ja Hesari, keksii gallup-tulokset. Sen takia mun kannattamat mittättömät hörhö- ja öyhöpuolueet eivät saa yhtään kansanedustajaa milloinkaan.

Vierailija
10/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranoidinen skitsofreenikko se siellä taas kyselee samaa.

🖕

Vierailija
11/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klopalistien valemetia, eli Yle ja Hesari, keksii gallup-tulokset. Sen takia mun kannattamat mittättömät hörhö- ja öyhöpuolueet eivät saa yhtään kansanedustajaa milloinkaan.

Hyvää parodiaa 😄

Vierailija
12/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Todellisuudessa kysytään ehkä kymmeneltä ihmiseltä ja oletetaan sen riittävän kuvaamaan loppua kansasta. Fiksu persu vastaa äänestävänsä sossuja, vaikka aidosti tulee äänestämään persuja.

Millä ihmeen logiikalla?

Vierailija
13/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta eikä mun kummaltakaan kaverilta ei ole kysytty gallupissa, koko galluppia ei ole ollut olemassakaan. Kyä näin on.

Vierailija
14/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen logiikalla?

Salaliittoihin uskovan persun logiikalla, perslogiikalla.

Vierailija
15/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka eräs kuuluisa kirjailija  kertoi olleensa toimittajana muutamassa sanomalehdessä, uransa alkuvaiheessa.  Saatuaan tehtäväksi gallup-kyselemisen laittoi omasta päästään vastaukset, olihan se paljon helpompaa! 

Vierailija
16/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tietoa jos niinku kiinnostaa

https://yle.fi/a/74-20178647

Taloustutkimus haastattelee puhelimitse ja nettipaneelissa Manner-Suomessa asuvia 18 vuotta täyttäneitä ihmisiä. Yläikärajaa vastaajille ei ole. Nettivastaajien osuus on noin 30–40 prosenttia.

Haastateltavilta kysytään seuraavaa: ”Minkä puolueen tai ryhmittymän ehdokasta te äänestäisitte, jos eduskuntavaalit olisivat nyt?”

Vastaajan pitää osata itse nimetä puolue ilman vihjeitä. Lisäksi kysytään, mitä puoluetta vastaaja on äänestänyt viime kunta- ja eduskuntavaaleissa.

Keitä haastatellaan?

Haastatteluja tehdään noin 2 500. Haastateltavat valitaan satunnaisotannalla Taloustutkimuksen yhteistyökumppanin Bisnoden rekisteristä.

Suurin piirtein seitsemän vastaajaa kymmenestä kertoo puolueen, jota äänestäisi.

Haastattelut tehdään suomeksi. Henkilöille, jotka ovat kieltäneet puhelinmarkkinoinnin, ei soiteta.

Mikä ja missä on nettipaneeli.

Mikä taas on Bisnode, en viitsi googlata, sen voi tehdä jokainen joka ei tiedä mutta kiinnostaa 😁

Vierailija
17/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään vaikka tuttavapiirini on laaja

Vierailija
18/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kukaan ei nykyään vastaa puhelimeen niin ilmeisesti on vain joku nettipaneeli mutta missä sekin on

Vierailija
19/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kyseltiin joitakin vuosia sitten. Vastasin aina äänestäväni perussuomalaisia. Kyselijän ääni muuttui vihamieliseksi ja muutaman vuoden jälkeen ei ole enää gallup-puheluja tullut.

Vierailija
20/34 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus tuollainen gallup-tyyppi soittanut ja kysynyt mitä puoluetta aion äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi