Saatte viinipullon. Miten kauan se on kaapissa?
Kommentit (129)
Siihen asti, kun on hyvää seuraa, jonka kanssa korkata pullo. Voi aueta siis heti tai mennä jokunen vuosi.
Väkevät viinapullot meillä säilyy vuosikausia korkkaamatta, kun kumpikaan ei niistä välitä. Taitaa olla kaapissa parikymmentä sellaista lahjapulloa - päässyt kertymään vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tarjotaan vieraille samantien. Palstalta olen oppinut, että tuliaiset on tarkoitettu tarjolle eli siis kahvia ja viiniä, olkaa hyvä. Ja jos pulloon jää tilkka, niin tietty vieras vie sen mennessään.
Palsta on väärässä. Etiketin mukaan tuliaispulloa ei korkata saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tarjotaan vieraille samantien. Palstalta olen oppinut, että tuliaiset on tarkoitettu tarjolle eli siis kahvia ja viiniä, olkaa hyvä. Ja jos pulloon jää tilkka, niin tietty vieras vie sen mennessään.
Palsta on väärässä. Etiketin mukaan tuliaispulloa ei korkata saman tien.
No onneksi tutut eivät noudata etikettiä vaan tarjoavat viinit samantien.
Näköjään ainakin neljättä vuotta. Ihan hyvää viiniä, mutta ei vaan löydy sopivaa hetkeä ja enimmäkseen unohdan koko pullon.
Sen verran, että ehtii jäähtyä... Tosin tällä hetkellä jääkaapissa on ollut n. 7 päivää yksi valkoviinipullo ja yksi kotitekoinen viinipullo, kumpikin viime lauantaina lahjaksi saatuja. Meillä juodaan siis viinejä, yleensä punaista. Mutta vain viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun lahjoitan sen siskolleni. Eli jouluun saakka.
Mun sisko, kiitos. Juodaan sopivan ruoan kanssa.
Työpaikka antoi lahjaksi viinipullon, heti kun saavuin kotiin avasin pullon ja laskin viinit lavuaarista alas. Tyhjä viinipullo sijahti heti pullonpalautuskassiin.
Vieraille jouluksi ostettuja oluita on edelleen jääkaapissa. En tykkää juuri muiden alkoholien mausta kuin viinien. Pystyn hyvin säästämän viinin sopivaan hetkeen, mutta ei se kyllä kauaa pääse vanhenemaan. :D
Heti avaan ja käyn ottamassa pullonsuusta huikkaa kaapilla kun vieraat ovat juomassa kahvia.
Riippuu pullosta. Jos halpa pullo, niin ikuisuuden. Jos yli 20 e pullo, niin max viikon
Riippuu viinistä. Kuohuviini voi olla kuukauden. Valkoviiniä ja roseeta juon kesällä eli voi olla puolivuottakin, jos saan sen ns väärään aikaan. Punaviiniä juon hyvin harvoin, yleensä lasin jouluna eli voi olla jopa vuosia.
Joululahjaksi saatu vieläkin kaapissa