Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatte viinipullon. Miten kauan se on kaapissa?

Vierailija
29.04.2023 |

Meillä noin. 2 vuotta.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on saanut kirkkaita viinapulloja, jotka on edelleen hyllyssä. Olen myynyt alennuksella eteenpäin ja lahjoittanut viinaan menevälle tädilleni juhannuksena. Täti oli mahdottoman mielissään. Miksi säilötte viinipulloja? Lyökää ne rahoiksi.

Vierailija
82/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, kuinka hyvää viiniä se on. Vuosikertaviinit menee viinikellariin, normaali hyvä viini korkataan ehkä seuraavana vkl illallisella. Bulkkiviinit menee arkiruoan valmistukseen tai säilytetään glögiviiniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tarjotaan vieraille samantien. Palstalta olen oppinut, että tuliaiset on tarkoitettu tarjolle eli siis kahvia ja viiniä, olkaa hyvä. Ja jos pulloon jää tilkka, niin tietty vieras vie sen mennessään.

Vierailija
84/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes jaksan kaataa sen viemäriin ja viedä pullon palautukseen.

Vierailija
85/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostan viinipullon, se voi säilyä avaamattomana muutaman päivän tai viikonkin. Pullon tyhjäksi juomiseen menee nykyisin keskimäärin kolme iltaa. Vielä 10 v sitten meni aina yhden illan aikana. Ikä tekee tehtävänsä..

Vierailija
86/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain entiseltä työnantajaltani samppanjapullon kun olin 32v. Semmoinen vähän erikoisempi, kokoa pari litraa, hintaa jotain 500€

Korkkasin sen reilu 8v myöhemmin, puolet join vaimoni kanssa ja loput kaadoin pois kun ei olla kumpikaan oikein kupittelijoita.

Jälkiviisaana vois sanoa että olis kannattanut avata jossain isommissa juhlissa, mutta so what, ei ole eka kerta kun kaadan viinaa viemäriin.

M44

Vierailija
87/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua sain töistä asiakkaalta lahjaksi viinipullon. Se oli mulla 4kk kotona joutilaana, kunnes lahjoitin sen yhdelle työkaverille. En juo itse alkoholia eikä mun mies myöskään.

Vierailija
88/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini/valkoviini pysyy avaamattomana ehkä kuukauden tai sitten se avataan jo samana päivänä. Kuohuviinissä voi mennä vuosiakin ennen kuin maistetaan ja suurin osa menee viemäriin, jos ei satu olemaan juhlia.

Vierailija
89/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan täysin siitä, että mitä juhlia tai vastaavia on tulossa. Ei meillä viinipulloa korkata tavallisen viikon tavallisena perjantaina siksi, että nyt sattuu olemaan viikonloppu. Mutta ei meillä myöskään viinejä pantata tai yritetä tehdä omatekoisesti vuosikertaa. Eli jos ensi viikonloppuna on kaveripariskunta käymässä, se korkattaneen. Mutta jos taas seuraava illan istujainen on 4kk kuluttua, niin sitten se säilynee sinne saakka.

Vierailija
90/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jonkun päivää voi mennä. Sitten kun korkki aukeaa niin kaikki menee ja kaapit putsataan.

Vierailija
91/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Joko annan eteenpäin tai kaadan viemäriin. Olen alkoholisti ja raitis.

Vierailija
92/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse piti ostaa, ei kukaan antanut. Eilen ostin kuoharin ja punkun, ja lasillinen molemmista on tullut nautiskeltua. Kuoharia en pitkään säästele ettei kaikki poreet katoa.

Vierailija
93/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon-pari avaamatta, viikon avattuna. Niin harvoin tulee itse ostettua, että maistuu kyllä, jos saan lahjaksi.

Vierailija
94/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä sun tästä. Vanhin avaamaton pulloni on n. 18 v - madeira senkun paranee vanhetessaan. Jotkut viinit taas avataan heti tai lähipäivinä.  Jotkut säilyvät ehkä muutamie kuukausua seuraavaan sopivaan tilaisuuteen.

Vierailija
95/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan että menee pilalle.

Vierailija
96/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin on kohta 20 vuotta. Väärin säilytetty kylläkin. Takan vieressä. Kuka juo?

Vierailija
97/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus päivän, joskus puoli vuotta. Riippuu tilanteesta. Viimeisin n. 4 kk. (Sain töistä yhteistyökumppanilta punaviiniä pullon joulun alla. Joimme sen pääsiäisenä.)

Vierailija
98/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien tarjotaan vieraille. 

Vierailija
99/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien sen sitten vaikka vanhemmilleni jouluksi. olen absolutisti, joten se olisi kaapissa vaikka maailman tappiin. 

Vierailija
100/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaisviinit juodaan heti pois vieraiden kanssa eikä niitä säilötä kaappiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi