Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatte viinipullon. Miten kauan se on kaapissa?

Vierailija
29.04.2023 |

Meillä noin. 2 vuotta.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei anna tarpeettomia lahjoja eteenpäin? En vain voi ymmärtää roskiin heittämistä. Enkä kyllä pidä kohteliaana antaa tuliasta tai lahjaa takaisin antajalle. Tosi epäkohteliasta eikö nykyään ole käytöstapoja ollenkaan.

Nyt ollut lahjaksi saatu viini kuukauden kaapissa ja otan kylään mukaan huomenna. Yleensäkin kaikki viinit säilyy sen max kuukauden tai kunnes vien eteenpäin illanistujaisiin.

Miten takaisin antaminen eroaa eteenpäin lahjoittamisesta, jos ajatellaan epäkohteliaisuutta? Ihan sama teko tuo eteenpäin lahjoittaminen, antaja ei sitä vain tiedä.

Saako lahjan antaa eteenpäin? Ap

No juuri vastasit itse omaan kysymykseesi. Lahjan antaja ei saa tietää, että lahja oli turha/epämieluisa. Omasta mielestäni siinä on epäkohteliaisuuden kannalta hyvin selvä ero tilanteeseen, jossa kieltäydytään ottamasta lahjaa vastaan.

Vierailija
42/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei anna tarpeettomia lahjoja eteenpäin? En vain voi ymmärtää roskiin heittämistä. Enkä kyllä pidä kohteliaana antaa tuliasta tai lahjaa takaisin antajalle. Tosi epäkohteliasta eikö nykyään ole käytöstapoja ollenkaan.

Nyt ollut lahjaksi saatu viini kuukauden kaapissa ja otan kylään mukaan huomenna. Yleensäkin kaikki viinit säilyy sen max kuukauden tai kunnes vien eteenpäin illanistujaisiin.

Minusta ei ole sopivaa antaa viiniä tai alkoholia lahjaksi kenellekään, joten viini menee viemäriin, jos joku sellaisen minulle antaa.

Miksi ei ole sopivaa ja mikä on sopiva lahja? Itse nimenomaan suosin kulutustuotteita lahjaksi että ei tarvitse kerätä roinaa nurkkiin. Toki tiedän ja tunnen läheiseni, että en vie alkoholia kaikille tai kaikkiin tilaisuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään on tyhmää antaa lahjoja tuntematta lahjottavan elämäntyyliä. Itse en käy koskaan missään hemmotteluhoidoissa, joten kaikki varpaiden nypläystä tarkoittavat lahjakortit päätyvät roskiin. En pidä myöskään siitä, että muut sisustavat kotiani, joten kaikki tyylistäni poikkeava sisustuskrääsä tai esim pyyhkeet päättyy myös poistoon. En syö sokeria, joten ei suklaata kiitos. Minut tuntevat henkilöt kyllä tietävät, että viini kelpaa aina ja joka kerta, joten tietävät tuoda sitä pullon.

Pyrin itsekin tuliaisia viedessäni ottamaan huomioon mahdollisimman tarkkaan lahjottavan tyylin ja tavat. Ongelmaksi muodostuukin, mitä viedä vähemmän tutulle? En ehkä sitä viiniä veisi, jos en ole varma että tykkää.

Vierailija
44/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan säilyy suklaalevy kaapissa?

Vierailija
45/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka seisoo siellä viikon.Sitten juon lasin,kaksi.Sen jälkeen loput seisoo siellä pari viikkoa,kunnes kaadan viemäristä alas.

Näin joka kerta.Siksi en viiniä osta ja jos saan,annan eteenpäin.

Vierailija
46/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitin juuri naapurille puoli laatikkoa siidereitä, tulin raskaaksi ja ne vanhenee kesällä eikä mies pidä siideristä. Naapuri tuli iloiseksi, joskus tulee lahjaksi pulloja mitä tiedetään heti, että tuo ei maistu ja pistetään ne samantien eteenpäin.

Vierailija
47/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään on tyhmää antaa lahjoja tuntematta lahjottavan elämäntyyliä. Itse en käy koskaan missään hemmotteluhoidoissa, joten kaikki varpaiden nypläystä tarkoittavat lahjakortit päätyvät roskiin. En pidä myöskään siitä, että muut sisustavat kotiani, joten kaikki tyylistäni poikkeava sisustuskrääsä tai esim pyyhkeet päättyy myös poistoon. En syö sokeria, joten ei suklaata kiitos. Minut tuntevat henkilöt kyllä tietävät, että viini kelpaa aina ja joka kerta, joten tietävät tuoda sitä pullon.

Pyrin itsekin tuliaisia viedessäni ottamaan huomioon mahdollisimman tarkkaan lahjottavan tyylin ja tavat. Ongelmaksi muodostuukin, mitä viedä vähemmän tutulle? En ehkä sitä viiniä veisi, jos en ole varma että tykkää.

Samaa mieltä että vähemmän tutuille vaikeampi valita viemisiä. Siksi joko kyselen vähän tai vien kukkia. Ajatus kai tärkeintä. Miksi heität lahjakortit pois? Jos sinä et tykkää etkä halua nauttia niin ei kukaan muukaan. Minäkään en tykkää mistään jalkahoidoista tai manikyyreistä, mutta pari kertaa olen lahjaksi saanut ja käynyt kokeilemassa. Ihan hauskaa välillä astua mukavuusalueensa ulkopuolelle ja ajatella vaikka kerran elämässä kokemuksena.

Vierailija
48/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pullollisessa on liikaa juotavaa yhdelle kerralle, joten ei tule avattua ikinä."

Mulla on päinvastoin. Pullossa on niin vähän ettei kannata avata. Vain kolme reilumpaa lasia. Ei juuri tunnu missään.

Yleensä otan pari pulloa silloin kun juon, ehkä kerran kuussa. Yksittäisiä annoksia en harrasta muutoin ollenkaan. Pullo siis säästyy seuraavaan kertaan osana lisäksi ostettua juomaa.

Vierailija
49/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan että muistan lahjoittaa sen eteenpäin, ehkä sit 1 pv - 1 v

Vierailija
50/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tilanne kuitenkin tapahtuu silloin tällöin, että viedään lahjoja vaikka ei tunneta toisen elämäntyyliä. Jos silloin saa jotain sellaista joka ei ihan istu omaan makuun niin kiitetään kauniisti ja pistetään kaappiin. Sitten voi miettiä mihin sen voi jälkisijoittaa.

Ei kannata ottaa kaikkea henkilökohtaisesti.

Vierailija
51/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia. Niin kuin kaikki meille lahjaksi tuotu alkoholi.

Esimerkiksi en ole viitsinyt avata pari vuotta sitten saamaani Fresitaa, koska en saisi juotua sitä itse ja en ikinä ole muistanut ottaa sitä mukaan paikkoihin, joissa olisi muitakin sitä juomassa. En tykkää juoda lasten ollessa paikalla, koska juon niin harvoin ja vähän, että se nousee heti päähän. Pienikin määrä muuttaa mun käytöstä ja vaikka se tekisi minut lähinnä ehkä hilpeämmäksi, niin halua että lapseni ahdistuisi kummallisen oloisesta äidistä. Siksi se Fresita tönöttää tuolla keittiön yläkaapissa jo varmaan kolmatta vuotta.

Kauan tuollainen Fresita edes säilyy? :D

Vierailija
52/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, mutta tykkään viineistä. Ei oikein uppoa siiderit ja kaljat, mutta ei ole myöskään varaa haalia viinikokoelmaa. Edullisempi pullo ei kauaa jää juomattomaksi. 😄 Vähän parempaa viiniä saatan säilöä vaikka romanttisia treffejä varten.

Vierailija
53/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EiTeeMieli kirjoitti:

Vuosia. Niin kuin kaikki meille lahjaksi tuotu alkoholi.

Esimerkiksi en ole viitsinyt avata pari vuotta sitten saamaani Fresitaa, koska en saisi juotua sitä itse ja en ikinä ole muistanut ottaa sitä mukaan paikkoihin, joissa olisi muitakin sitä juomassa. En tykkää juoda lasten ollessa paikalla, koska juon niin harvoin ja vähän, että se nousee heti päähän. Pienikin määrä muuttaa mun käytöstä ja vaikka se tekisi minut lähinnä ehkä hilpeämmäksi, niin halua että lapseni ahdistuisi kummallisen oloisesta äidistä. Siksi se Fresita tönöttää tuolla keittiön yläkaapissa jo varmaan kolmatta vuotta.

Kauan tuollainen Fresita edes säilyy? :D

Kyllä siinä on päivämäärä varmaankin pullossa, ehkä maksimissaan tuon muutaman vuoden? Eihän sitä perheellisenä ja lasten nähden voi ottaa eikä ole aikaa krapuloille. Minä olen yksin elävä, joten kukaan ei ole katsomassa, se ei haittaa ketään muuta ja minulla on silloin vapaata. Vois tietysti olla ilmankin mutta ihan sama.

Vierailija
54/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimyspisteiden kalastelu nimettömänä on vähän puolikkaan oloista hommaa

Vierailija
55/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, saisinpa joskus viiniä tuliaisena. Suomalaisilla on tapana tuoda tullessaan korkeintaan joku pullankäntty, joka sekin avataan heti. Itse en oikein välitä äkkimakeista leivonnaisista ja väkinäisestä pullan puputtamisesta kahvin kanssa. Mutta kun ei saa loukata kylään tullutta vierasta, niin pakko kohteliaisuudesta syödä sen tuomisia.

Vierailija
56/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauan. Voin avata sen vaikka samantien. Koko pullollista en pysty yksin juomaan, mutta puolikas menee kyllä, seuraavana päivänä sitten loput. Eikä tarvitse olla ruokaa mukana, ihan sellaisenaan. Ja mieluummin punaviiniä, tosin muutkin sortin ok.

Vierailija
57/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini varmaan menisi seuraavana vloppuna, valkoviini säästyisi kesään ja siskon vierailuun. Paitsi joku puolimakea valkoviini menisi eteenpäin lahjaksi jollekin.

Vierailija
58/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan säilyy suklaalevy kaapissa?

Vähemmän aikaa kuin se viini.

Vierailija
59/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä onko se tarkoitettu säilytettäväksi vai heti juotavaksi. Keskimäärin varmaan 3kk, tuolla välillä meillä yleensä on jotkut päivälliset perheelle/kavereille jolloin pullon voi avata. Omille aterioille kelpaa perusviinit. Yleensä hyllyssä/varastossa on 5-30 viinipulloa riippuen siitä ollaanko tuotu reissusta jotain. 

Tiukempi tavara sitten saattaa homehtua kaapeissa 10-20 vuotta! 43 pulloa joista vain grappaa, giniä ja rommia kuluu n 1 pll/vuosi. Pitäis heittää pois.

Vierailija
60/129 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lahjoitin juuri naapurille puoli laatikkoa siidereitä, tulin raskaaksi ja ne vanhenee kesällä eikä mies pidä siideristä. Naapuri tuli iloiseksi, joskus tulee lahjaksi pulloja mitä tiedetään heti, että tuo ei maistu ja pistetään ne samantien eteenpäin.

Näin! Jotkut mulukut heittää roskiin kaikki, mikä ei heitä miellytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä