Uus-konservatiivisuus, case drag, Cristal Snow
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009539361.html
Cristal Snow: Hänen mielestään viime aikojen drag-kohuissa kuuluu Yhdysvalloista rantautunut konservatismi
Itse olen miettinyt tätä samaa. Oli tuokin artikkeli saanut Ampparissa miinus peukutuksia ison määrän ihan parissa tunnissa, kun oli julkaisti kolmelta aamuyöllä! Eli onko tässä takana nämä suomalaiset Trump/maga-kannattajat, jotka täälläkin palstassa kovasti vouhottavat sitä vastaan, ettei mies ei saa viihdeshowssa pukeutua naiseksi?! Niin kuin se olisi pahinta, mitä tässä maailmassa tapahtuu?
Mistä tämä konservatiivisuus on noussut? Muistan, ettei 80-luvulla tällaista ollut. Vesa-Matti Loiri sai ihan rauhassa pukeutua Spede Showssa Tyyneksi ja koko perhe nauroi! Vai muistanko väärin, olin sen verran nuori silloin? Oliko yleisöostastokirjoitukset täynnä, että Spede Show pitää sensuroida/lopettaa tai sitä ei saa lähettää lasten hereilläoloaikaan?
Onko se meidän omat kristityt, jotka on tämän konservatiivisuuden takana? Samat, joita Jeesus opettaa rakastamaan lähimmäistä? Ja mikä tässä on ironista, niin se Jeesus kuvataan taiteessa tyypillisesti mekkoon! Ja kristityt papit, olivat sitten luterilaisia tai ortodokseja, pukeutuvat jumalan palveluksessa mekkoa muistuttavaan asuun! Missä vaiheessa alkavat ajaa, että papeille housut jalkaa jumalapalvelukseen? ;)
Kommentit (79)
Liian pitkä artikkeli, en jaksanut lukea.
Vierailija kirjoitti:
Loiri ei ollut homo. Siksi Tyyne oli koominen.
Mistä sinä tiedät, jos oli vaikka bi ja tykkäsi myös miehistä? Ei kuulu meille.
Liian pitkiä vuodatuksia. Räkit on homoja kaikki
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä, että dragia saa tehdä, kunhan on vain todistetusti hetero?! Kaikki drag-artistit eivät suinkaan ole homoja. Onko sinulla joku lista hyväksytyistä hetero drag queeneistä ja sitten niistä joita pitää vastustaa ja jotka eivät ole hauskoja, koska ovat niitä kauheita homo dragejä?
Ymmärrätkö itsekin, kuinka tyhmältä tuo kuulostaa? Entä jos menisit vahingossa nauramaan drag-artistin vitsille, ja artisti myöhemmin paljastuisi homoksi?
Mikä tää crystal snow. Se itsensä joka paikkaan tuputtava riikinkukko? Hyi hitto
Onko hauskaa, kun lesbo pukeutuu mieheksi?
Nauran vatsani kipeäksi noille lappuhaalariasuisille sivusiili-rekkalesboille.
Ihanat leidit Dame Edna Everige ja Lily Savage olivat todellisia drag-artisteja. Yksi oli hetero ja toinen ei.
Dragin juuret ovat seksuaalissävytteisissä esityksissä. Lapset eivät kuulu sen yhteyteen, koska sellainen on lapsista hämmentävää ja pelottavaa. Lapsia voidaan manipuloida seksuaalisiin tekoihin sen piirissä. Kyse ei ole siitä, että mies on pukeutunut naiseksi, vaan siitä, että seksuaalisuus on mukana. Yleisesti ottaen lapset pelkäävät luonnostaan drag-artistien kaltaisia hahmoja niin kuin pelkäävät esim. sellaisia sci-fin ja fantasian hahmoja, jotka aikuisista voivat olla "cool". Ei ole konservatiivista ajatella järkevästi asiasta. Liberaalikin ihminen haluaa varmasti suojella lapsia. Aikuiset saavat tietysti keskenään nauttia dragista.
Aikamoista olkiukkoilua ja uhriutumista. Kohun keskiössä oli lasten seksualisointi, miksi joidenkinn on niin vaikea tuomita sitä ja irtisanoutua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä, että dragia saa tehdä, kunhan on vain todistetusti hetero?! Kaikki drag-artistit eivät suinkaan ole homoja. Onko sinulla joku lista hyväksytyistä hetero drag queeneistä ja sitten niistä joita pitää vastustaa ja jotka eivät ole hauskoja, koska ovat niitä kauheita homo dragejä?
Ymmärrätkö itsekin, kuinka tyhmältä tuo kuulostaa? Entä jos menisit vahingossa nauramaan drag-artistin vitsille, ja artisti myöhemmin paljastuisi homoksi?
Ei sillä, että asialla olisi jotain merkitystä, mutta aika harvassa taitaa olla heterot drag-ammattilaiset.
Nooo totaaa.... Loirin humoristien ei-eroottinen Tyyne-hahmo on vähän eri kuin lapsille suunnattu seksishow.
Anna kun arvaan: et huomaa eroa.
Kummelin Satu ja Tuija (Silvennoinen & Kahilainen) olivat todella hauskoja!
Nuroin itseni tärviölle heitä katsellessani.
Aarni joka rääkkää eläimiä vain huvikseen on aivan sika.
Crystal ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä, että asialla olisi jotain merkitystä, mutta aika harvassa taitaa olla heterot drag-ammattilaiset.
Eli varmempi on vain jättää hahmolle ja vitsille nauramatta, koska tilastollisesti on aika todennäköistä, että artisti on homo? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Nooo totaaa.... Loirin humoristien ei-eroottinen Tyyne-hahmo on vähän eri kuin lapsille suunnattu seksishow.
Anna kun arvaan: et huomaa eroa.
Me ei olla puhuttu mistää seksishowsta yhtään mitään. Vaan siitä, että joku ihmeen konservatiivisuus noussut Suomeen, jossa vastustetaan drag artisteja. 80-luvulla muuten ihan Suomen televisiosta tuli Dame Edna Show. Sekin tuli ihan lasten katseluaikaan.
Meitä on monenlaisia. Itse olen jo kauan pitänyt Cristal Snowsta, ihastuin hänen radiopersoonaansa ja puhetyyliinsä joskus 2015. En ole käynyt hänen showssaan koskaan, ainoastaan tv:stä nähnyt ja en ole pitänyt hänen hahmoaan ns seksuaalisena, vaan ennemmin komediamaisena. Tykkäsin myös kun hän oli selviytyjissä, oli mun suosikkikilpailija. Mulle Cristal ei ole aiheuttanut paheksuvia tunteita, ja ajattelen että me kaikki tykätään erilaisista asioista. Sinänsä en ole ollenkaan drag-fani enkä muutenkaan karnevaalifani.
Lasten seksualisointia nään nyky-yhteiskunnassa todella paljon, enkä pidä tästä lasten drag-villityksestäkään puhumattakaan siitä että ohjaillaan lapsia siihen ajatukseen että voi olla sukupuoleltaan jotain mitä ei ole.
Itse pidän taiteista ja siksi ehkä pidän myös cristalista, vaikken tiedä pitäisinkö hänestä jos todella tuntisin hänet.
En tuomitse ihmisiä, kun en ole tuomari, se ei minulle kuulu. Mutta ajattelen että tässä tehdään väärin kun joka tuutista mediassa työnnetään seksiä ja sitä tuodaan myös lasten maailmaan.
Olen konservatiivikristitty, vieläpä kreationismiin uskova, joten itse kyllä saan paljon vihaa niskaani.
Ei kellään ole mitään drageja vastaan vaan siinä, että lapset otetaan siihen mukaan. Drag ei ole lasten juttu. Näin on jotkut drag-artistit itsekkin sanoneet, nämä kohut kun kusevat heidän omiin muroihinsa.
Et viitsisi esittää tyhmää. Itse drag ei ole ollut mikään ongelma, kunhan sitä tehdään aikuisten kesken. Vai onko mielestäsi ok että 8-11-vuotiaat lapset pyörittävät pyllyään yökerhossa ja humalaiset aikuiset antavat rahaa?