Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ajattelevat naisten elämän olevan ohi 30-vuotiaana

Vierailija
28.04.2023 |

Lähestyessäni 30 vuoden ikää yritän olla antamatta sen häiritä minua liikaa. Mutta koko ajatus siitä, että "20-vuotiaana koet elämäsi parhaat vuodet!" tai "ota kaikki riskit, mitä voit, 20-vuotiaana!" on äärimmäisen ärsyttävää.

Olen kyllästynyt siihen, että yhteiskunta niputtaa naisten iät tiettyihin elämänodotuksiin ja luo käytännössä mallin siitä, mitä meiltä odotetaan tuntevan, kun ikäännymme.

Olen väsynyt siihen, että vanhenemista pidetään kirouksena, vaikka se on itse asiassa lahja.

Olisi mukava kuulla, jos joku muu tuntee samoin. Tai vaikka ihmisiltä, joiden 30-vuotiaana (ja sen jälkeen) elämä on ollut paljon parempaa kuin he olisivat voineet kuvitella.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se varmaan ihan hienoa olla kolmekymppinen nainen, jos olisi esim. rahaa, viisautta, itsevarmuutta, työkokemusta ja paljon muitakin kokemuksia enemmän kuin silloin parikymppisenä. Näin ei omalla kohdallani valitettavasti ole.

Vierailija
62/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. 20-v oli yhtä juhlaa ja bilettämistä ja komeita miljonäärimiehiä oli jonassa. Nyt 30-v en voi erota surkeasta miehestäni (ulkonäkö 8+, palkka 2500e/kk, ei auta kotitöissä) koska en parempaakaan varmaan saisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä ulkonäöstä jauhamista, että onko joillekin tosi tärkeää sellainen nuoruuteen fiksoituneiden bulkkimiesten huomio, vai miksi olisi niin tärkeää näyttää mahdollisimman nuorelta tai hyvältä "miesten" mielestä? Sellaisethan ovat korostuneesti nuorten perään, en tiedä ovatko oikein edes muunlaisten?

Itse havahduin kun näin yhdessä Facebook ryhmässä jotain ukrainalaispakolaisten postauksia ja oli tosi kauniita nuoria tyttöjä joita ensin ihastelin, että aaawww miten kauniita - ja sitten seuraava ajatukseni oli, että voi raukkoja kun ovat "olemassa" kaikenmaailman alemman tason bulkkimiehille. Sitten tajusin, että tuo oli muuten teininä/parikymppisenä ahdistavaa ja onneksi se vähenee iän myötä. 

Nyt tosin kevään myötä on tullut epämiellyttävää huomiota myös sellaisilta miehiltä joille en halua olla olemassa, mutta onneksi viimeistään keski-ikäisenä pitäisi helpottaa. 

Tää se onkin (joillekin) miehille tiukka paikka ja vaikea ymmärtää: suurimmalla osalla naisista elämän tarkoitus ja tavoite ei ole näyttää mahdollisimman seksikkäältä ja haluttavalta kaikkien miesten silmissä.

Vierailija
64/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä ulkonäöstä jauhamista, että onko joillekin tosi tärkeää sellainen nuoruuteen fiksoituneiden bulkkimiesten huomio, vai miksi olisi niin tärkeää näyttää mahdollisimman nuorelta tai hyvältä "miesten" mielestä? Sellaisethan ovat korostuneesti nuorten perään, en tiedä ovatko oikein edes muunlaisten?

Itse havahduin kun näin yhdessä Facebook ryhmässä jotain ukrainalaispakolaisten postauksia ja oli tosi kauniita nuoria tyttöjä joita ensin ihastelin, että aaawww miten kauniita - ja sitten seuraava ajatukseni oli, että voi raukkoja kun ovat "olemassa" kaikenmaailman alemman tason bulkkimiehille. Sitten tajusin, että tuo oli muuten teininä/parikymppisenä ahdistavaa ja onneksi se vähenee iän myötä. 

Nyt tosin kevään myötä on tullut epämiellyttävää huomiota myös sellaisilta miehiltä joille en halua olla olemassa, mutta onneksi viimeistään keski-ikäisenä pitäisi helpottaa. 

Tää se onkin (joillekin) miehille tiukka paikka ja vaikea ymmärtää: suurimmalla osalla naisista elämän tarkoitus ja tavoite ei ole näyttää mahdollisimman seksikkäältä ja haluttavalta kaikkien miesten silmissä.

Niinpä, ja alkkisten elämä pyörii viinan ympärillä, ei kiinnosta hyvinvointi ja fitness eikä työura, hieno talo ja auto.

Mutta heille itsellensä se olisi parempi. Sama juttu pätee naisiin.

Vierailija
65/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viisikymppinen nainen enkä mistään hinnasta olisi enää parikymppinen. Kauhistuttaa ajatuskin siitä epävarmasta nuoresta naisesta. 

Elämä on ollut paljon parempaa kaikin puolin 35-vuoden jälkeen, kuin sitä ennen, paitsi lapsuus- ja teini-vuodet olivat kyllä ihan mahtavia mutta jos nyt puhutaan aikuisuudesta.

Olin mielestäni kauneimillanikin reilu kolmekymppisenä ja onnellisimmillani noin nelikymppisenä. 

Vierailija
66/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen elämä ole ohi vielä 30-vuotiaana. Se on ohi vasta sitten kun naisen kohtu ei enää ole kykenevä lapsensaantiin eikä nainen voi enää lisääntyä. Silloin nainen on vanha haahka, ämmänkutale joka on hyödytön yhteiskunnalle, itselleen ja muille.

Mikä miehelle on tämä hetki? Se kun ei enää seiso?

Vierailija
67/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. 20-v oli yhtä juhlaa ja bilettämistä ja komeita miljonäärimiehiä oli jonassa. Nyt 30-v en voi erota surkeasta miehestäni (ulkonäkö 8+, palkka 2500e/kk, ei auta kotitöissä) koska en parempaakaan varmaan saisi.

En tiedä mitä sanoa, aidosti naurattaa ääneen nämä nettimiesten fantasiat :D

Vierailija
68/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-45 on ihmiselon parasta aikaa. Onhan se ennen ja jälkeenkin ihan elämisen arvoista, mutta nauttisin suunnattomasti, jos nuo vuodet olisi vasta edessä päin.

Vierailija
69/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja alkkisten elämä pyörii viinan ympärillä, ei kiinnosta hyvinvointi ja fitness eikä työura, hieno talo ja auto.

Mutta heille itsellensä se olisi parempi. Sama juttu pätee naisiin.

Naiselle itselle on paljon parempi, jos elämä ei pyöri ulkonäön ja miesten miellyttämisen ympärillä.

Vierailija
70/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen elämä ole ohi vielä 30-vuotiaana. Se on ohi vasta sitten kun naisen kohtu ei enää ole kykenevä lapsensaantiin eikä nainen voi enää lisääntyä. Silloin nainen on vanha haahka, ämmänkutale joka on hyödytön yhteiskunnalle, itselleen ja muille.

Ei tuollaista hetkeä ole olemassa kenellekään ihmiselle, elämän arvo on aina henkilökohtainen kokemus eikä sidoksissa mihinkään tuollaisiin hänen luettelemiinsa asioihin. Tosin eihän nuo pidä paikkaansa edes yhteiskunnan kannalta, kun lisääntymisiän ohittaneet naiset on usein tärkeissä tehtävissä yhteisön kannalta useissa eri rooleissa siinä missä nuoremmat kykenee usein vain yhteen-kahteen rooliin kun kokemusta ja osaamista ei ole vielä niin paljon.

Vierailija
71/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ei voi enää siittää lapsia, eli normaalisti ei koskaan paitsi arkussa. Voi olla vaikka satavuotias Ferrari-omistaja ja voi siittää lapsen parikymppiselle mallille. Tai Mick Jagger, ryppyinen ja ruma ukko.

Vierailija
72/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ikäkriisiä pukkaa, kyl se siit

Idiootti :D

Vierailija
73/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.. Itselläni alkoi perhe-elämä kolmekymppisenä , joka tavallaan viimeistään päätti nuoruuden vapaana juoksentelun.

Lisäksi kroppani on alkanut hajota kolmenkympin jälkeen, enkä senkään puolesta tunne itseäni niin erityisen nuoreksi ja hehkeäksi.

Ihmiset myös suhtautuvat eritavalla, ei saa enää anteeksi omaa tyhmyyttä niin kuin nuorena.

Eli selkeästi vastuu lisääntyy automaattisesti ja sinulta odotetaan enemmän viisautta ja muita elämälle välttämättömiä taitoja.

Nuorempien mielestä vaikutan varmaan luovuttajalta, niin olisin itse ajatellut,

Ei enää kiinnosta niin paljon muoti, ei vatsan pömpötys, ei tissit..

Nykyään kiinnostaa mukavuus.

Yksi merkittävä asia mikä myös pomppasi esiin tässä iässä oli se, että suurin osa ystävistä valmistui korkea kouluistaan. Joka tarkoittaa sitä että päätyivät suhteellisen korkeapalkattuihin töihin.

Yhtäkkiä työstatus onkin ihmisille merkittävä asia.

Ennen oltiin tasavertaisempia sen suhteen.

Arvot muuttuu... se rikkoo tuota nuoruuden huumaa.

Vierailija
74/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin 22 vuotiaana toista lastani vatsa pystyssä ja toinen lapseni oli silloin taapero iässä. Hiukset nutturalla meikittä jotkut rytkyt päällä suoritin päivän rutiineja välillä enempi tai vähempi väsyneenä, kuten pienten lasten äidit yleensä on. Päivät koostui lähinnä siis lasten kanssa touhutessa ja kotipuuhissa. Se oli sitä elää mitä halusinkin. Okei, no ikää oli sen 22 vuotta joka joidenkin mielestä on oikea ikä naiseudelle ja seksikkyydelle. Ainakin mulla seksikkyyden ajattelu tuossa iässä oli vähiten mielessä. Enkä koe todellakaan, että mun 'parhaat' vuodet olisi menneet jotenkin pilalle lasten syntymisen takia. Ei mua biletys kiinnostanut niin paljon, että olis baareissa ravannut joka viikonloppu näyttäytymässä miehille vaan sen takia, että olen nyt 'parhaassa iässä' katselkaa ja ihailkaa. Naisellisuus ei katso ikää, kaiken ikäiset naiset on kauniita mun mielestä. Älä mieti tuollaisia asioita. Nauti elämästäsi tässä ja nyt.

Vierailija
75/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaat ajattelee niin, että mitäpä sitä elämässä on 30v jälkeen. Kannattaa siirtyä viettämään aikaa aikuisessa seurassa, he kyllä tietää ettei se ole totta.

Vierailija
76/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vanha. Mahtavaa kun ei ole miesten puolelta enää mitään häirintää, tuijottelua eikä arvostelua, vaan saa olla rauhassa.

Kun ei enää tarvitse tuijottaa omaan napaansa eikä liiemmin piitata ulkonäöstä niin on auennut ihan eri maailma.

Nuoruuden ulkonäkökeskeisyys on kaikkein rankinta ja arvostelu sattuu kovaa vaikka kuinka yrittäisi olla välittämättä.  

Vierailija
77/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ohi sitten kun kuolet, ei yhtään aiemmin.

Vierailija
78/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidät yllä tuota ajatusta, huomaatko? En ole ikinä kuullutkaan että elämä olisi ohi kun täyttää 30.

Vierailija
79/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten elämä pyörii ulkonäön ja myöhemmin lapsien ympärillä ja lasten teon mahdollisuus alkaa laskemaan kolmenkympin jälkeen samoten kuin ulkonäkö alkaa rapistumaan

Vierailija
80/94 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista kuitenkin toimii ja käyttäytyy sen mukaan että näyttäisi mahdollisimman seksikkäältä ja haluttavalta kaikkien miesten silmissä ja samaan aikaan valehtelee että näytän tältä vain itseäni varten ja hetkenpäästä huutaa miksi ei saa huomiota vaikka sitä hakee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi