Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ajattelevat naisten elämän olevan ohi 30-vuotiaana
Lähestyessäni 30 vuoden ikää yritän olla antamatta sen häiritä minua liikaa. Mutta koko ajatus siitä, että "20-vuotiaana koet elämäsi parhaat vuodet!" tai "ota kaikki riskit, mitä voit, 20-vuotiaana!" on äärimmäisen ärsyttävää.
Olen kyllästynyt siihen, että yhteiskunta niputtaa naisten iät tiettyihin elämänodotuksiin ja luo käytännössä mallin siitä, mitä meiltä odotetaan tuntevan, kun ikäännymme.
Olen väsynyt siihen, että vanhenemista pidetään kirouksena, vaikka se on itse asiassa lahja.
Olisi mukava kuulla, jos joku muu tuntee samoin. Tai vaikka ihmisiltä, joiden 30-vuotiaana (ja sen jälkeen) elämä on ollut paljon parempaa kuin he olisivat voineet kuvitella.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miehen elämä on ohi jo 25v, jos ei ole siihen mennessä ehtinyt löytää naista joka mahdollistaa ns statussymboolien hankkimisen.
Pitäsikö tässä nyt sitten hautaan mennä vai riittääkö psykiatrilla käynti kun en tunnista tai tiedosta mikä itsessäni on sellaista vikaa tai puutetta, että en ole toistaiseksi edennyt parisuhteeseen yhdenkään naisen (tai miehen) kanssa mutta enimmäkseen olen omaan elooni tyytyväinen sinkkuna. Ehkä ajatukseni olisivat toiset, jollei itselläni olisi niin naisia kuin miehiä kavereina ja ystävinä vaikka se yksi ja erityinen puuttuu ja on puuttunut aina rinnaltani.
M40
Vierailija kirjoitti:
Miehen elämä on ohi jo 25v, jos ei ole siihen mennessä ehtinyt löytää naista joka mahdollistaa ns statussymboolien hankkimisen.
Meni monta vuotta tajuta miksi pojat haluavat seurustella kanssani, vaikkeivat sitten käytä mihinkään.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4077260/mikseivat-miehet-halua-seksia
Kolmikymppisenä se naisenelämä vasta alkaa. Sitä ennen se on tytön elämää. Huomaat sen aikanaan.
Olen 38v. En ole ikinä kuullutkaan moisesta.
Kantsii miettii et mitä aattelee kasikymppisenä, oikeesti vanhana, menikö aikuisvuoskymmenet hukkaan kun on murehtinu "vanhuudesta" jo ihan nuorena, esim 30-vuotiaana. Asiaa ehtii voivotella siis sitten joskus tosi pitkän ajan kuluttua.
Kyllähän se on totta että nainen rupsahtaa 30 ikävuoden jälkeen nopeasti. 40 vuotias on jo täysin rupsahtanut. Naisilla kulkee käsikädessä rupsahtaminen ja lisääntyminen.
On ihanaa olla 40+. Ei paljoa kiinnosta muiden mielipiteet. Tämänikäisenä ei tarvitse enää etsiä mitään unelmien prinssiä ja tulevien lasten isää. Lapset on tehty ja prinssitkin jäi kohtaamatta. Nyt voi keskittyä omaan itseen.
Olen 44 ja mielestäni yli 30- vuotiaana minut otettiin vasta vakavasti työmarkkinoilla. Nyt kun lapset on vähän isompia ja ruuhkavuodet alkaa helpottaa- olen oikein tyytyväinen itseeni. Iho on pysynyt hyvänä, kunti hyvänä, muotojakin on mutta oikeissa paikoissa. Elämä hymyilee ja minä hymyilen takaisin, en kaipaa yhtään niitä epävarmoja vuosia kun mietin aina mitä muut ajattelee. Nyt en enää mieti ja olen onnellinen. Itsevarmuus kasvaa.
Mä ainakin koen itseni jopa paljon kauniimmaksi ja seksikkäämmäksi nyt kolmekymppisenä, verrattuna parikymppiseen minääni, vaikka lapset ja muukin eletty elämä jo jossain määrin kropassa näkyy. Ehkä se riippuu myös vertailukohdista, nykyään sitä tajuaa olla vertailematta itseään johonkin rankasti filtteröityihin ja käsiteltyihin julkkisten tai instahottisten kuviin, vaan ennemmin se verrokkiryhmä tulee sieltä arkitodellisuudesta. Olen siis hemmetin hottis kolmekymppiseksi perheenäidiksi. Elämä on muutenkin parempaa eikä vois vähempää kiinnostaa jonkun palstaulien kitinät naisten "parasta ennen-päiväyksistä", kun tietää ettei sillä ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on totta että nainen rupsahtaa 30 ikävuoden jälkeen nopeasti. 40 vuotias on jo täysin rupsahtanut. Naisilla kulkee käsikädessä rupsahtaminen ja lisääntyminen.
Ei se lisääntymiseenkään sinänsä liity, kun miehethän voi teoriassa lisääntyä hautaan asti, mutta ikääntyvät ulkoisesti siinä missä naisetkin. Kolmikymppiset on jo paljon "aikuisemman" näköisiä (eli palstakielellä RUPSAHTANEITA), ja 40-50+ tietty vanhenee jo enemmänkin ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lisääntymiseenkään sinänsä liity, kun miehethän voi teoriassa lisääntyä hautaan asti, mutta ikääntyvät ulkoisesti siinä missä naisetkin. Kolmikymppiset on jo paljon "aikuisemman" näköisiä (eli palstakielellä RUPSAHTANEITA), ja 40-50+ tietty vanhenee jo enemmänkin ulkonäkö.
Miehillä ikääntyminen ja rypyt ei näy niin kuin naisilla, miehillä ne sallitaan mutta naisilla ei.
En ole kyllä tuollaiseen väitteeseen törmännyt missään muualla kuin tällä palstalla. Tosielämässä asiat menee kyllä monessa muussakin asiassa aika eri lailla kuin tällä palstalla joten kannattaa keskittyä siihen ja jättää tuommoiset hölmöydet omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten alamäki alkaa 28v.
Tällaisia lauseita laukoo miehet, jotka ei saa koskaa naista. Kun laittaa ne naisten parasta ennen päiväyksen mahdollisimman alas, niin voi sitten hyvällä mielellä itselleen todeta, että enää ei kannata yrittää.
Ja tiedoksesi; ei ole mitään parasta ennen päiväyksiä.
En oikein ymmärrä tätä ulkonäöstä jauhamista, että onko joillekin tosi tärkeää sellainen nuoruuteen fiksoituneiden bulkkimiesten huomio, vai miksi olisi niin tärkeää näyttää mahdollisimman nuorelta tai hyvältä "miesten" mielestä? Sellaisethan ovat korostuneesti nuorten perään, en tiedä ovatko oikein edes muunlaisten?
Itse havahduin kun näin yhdessä Facebook ryhmässä jotain ukrainalaispakolaisten postauksia ja oli tosi kauniita nuoria tyttöjä joita ensin ihastelin, että aaawww miten kauniita - ja sitten seuraava ajatukseni oli, että voi raukkoja kun ovat "olemassa" kaikenmaailman alemman tason bulkkimiehille. Sitten tajusin, että tuo oli muuten teininä/parikymppisenä ahdistavaa ja onneksi se vähenee iän myötä.
Nyt tosin kevään myötä on tullut epämiellyttävää huomiota myös sellaisilta miehiltä joille en halua olla olemassa, mutta onneksi viimeistään keski-ikäisenä pitäisi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ikääntyminen ja rypyt ei näy niin kuin naisilla, miehillä ne sallitaan mutta naisilla ei.
Toisaalta, jos olet kaljuuntuva tai vielä kamalampaa lyhyt mies niin saat kuulla veetuilua, mutta et toki vain naisilta vaan myös osalta miehiä. Onneksi kuitenkin suurin osa kykenee käyttäytymään ja pitämään typeryydet vatsansa pohjalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia lauseita laukoo miehet, jotka ei saa koskaa naista. Kun laittaa ne naisten parasta ennen päiväyksen mahdollisimman alas, niin voi sitten hyvällä mielellä itselleen todeta, että enää ei kannata yrittää.
Tai sit vaan rumia. Olen tasan kerran IRL törmännyt tuollaiseen "naisethan rupsahtaa"-juttuun, ja ne oli jotain ikäisiäni rumamiehiä baarissa, jossa olin 21v komean seuralaiseni kanssa ja alkoivat selittää tuota juttua kun kuulivat ikäni :D Olivat hämmentyneitä ja sitten tuli jotain "niin naisethan rupsahtaa ennen miehiä"-naureskelua. Itse olivat huonossa kunnossa ja sellaisia, etteivät ole olleet koskaan komeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Näkyyhän. Mutta siinä olet oikeassa, että ikääntyminen on miehille sallitumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ne miehet, jotka on säälittäviä ällötyksiä kaikenikäisten silmissä. Nuoria naisia inhottaa setämiesten lähentelyt, ja vanhempia naisia inhottaa katsoa sitä kun muistaa miten ällölle tuntui olla sen kohteena.
Siis onko nuoruus sinusta yhtä kuin ulkonäkö? Taidat olla... aika nuori vielä?