Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ajattelevat naisten elämän olevan ohi 30-vuotiaana

Vierailija
28.04.2023 |

Lähestyessäni 30 vuoden ikää yritän olla antamatta sen häiritä minua liikaa. Mutta koko ajatus siitä, että "20-vuotiaana koet elämäsi parhaat vuodet!" tai "ota kaikki riskit, mitä voit, 20-vuotiaana!" on äärimmäisen ärsyttävää.

Olen kyllästynyt siihen, että yhteiskunta niputtaa naisten iät tiettyihin elämänodotuksiin ja luo käytännössä mallin siitä, mitä meiltä odotetaan tuntevan, kun ikäännymme.

Olen väsynyt siihen, että vanhenemista pidetään kirouksena, vaikka se on itse asiassa lahja.

Olisi mukava kuulla, jos joku muu tuntee samoin. Tai vaikka ihmisiltä, joiden 30-vuotiaana (ja sen jälkeen) elämä on ollut paljon parempaa kuin he olisivat voineet kuvitella.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin kolmekymppisenä siihen, että ei enää hävettänyt liikkua ihmisten ilmoilla kumisaappaat jalassa ja pipo päässä. Tajusin, että tässä on nyt kyse jostain suuremmasta.

Vierailija
22/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen elämä on ohi jo 25v, jos ei ole siihen mennessä ehtinyt löytää naista joka mahdollistaa ns statussymboolien hankkimisen.

Nainen on aina miehelle tavaraan verrattavissa oleva hankinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla aikuisuutta. Vieläkin myydään lastenlippua ja lässytetään/vähätellään.

T30

Minäpä olen 50v eikä ole rypyn ryppyä ja 20v komeat pojat ihastuvat vielä. Ja pelkkää niveaa olen käyttänyt.

Vierailija
24/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vois vähempää kiinnostaa muiden odotukset. En tuhlaa aikaani tuollaiseen. N53

Katkeran viiskymppisen kotkan ulinaa.Yksikään mies ei himoitse kiviaikaasi.

Miesten voi olla vaikea ymmärtää, ettei naisia yleensä kiinnosta miehet läheskään niin paljoa, kuin miehiä kiinnostaa naiset. Toki poikkeuksia on joka suuntaan, mutta noin keskimäärin. 

Vierailija
25/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen 20 v monikerta on uus alku. Ja parittomat kympit välissä ja. 😁

Vierailija
26/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla aikuisuutta. Vieläkin myydään lastenlippua ja lässytetään/vähätellään.

T30

Minäpä olen 50v eikä ole rypyn ryppyä ja 20v komeat pojat ihastuvat vielä. Ja pelkkää niveaa olen käyttänyt.

Näin on, ja miehelläsi tietty vaatimaton 25cm nettikulli ja takaapäin farkuissa 35-vuotiaan olemus

Vierailija
27/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä ei liikuta menetetty nuoruus niin miksi te täällä kateellisina kuorossa haukutte nuoria ja kauniita julkkisnaisia??

Vierailija
28/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havahduin kolmekymppisenä siihen, että ei enää hävettänyt liikkua ihmisten ilmoilla kumisaappaat jalassa ja pipo päässä. Tajusin, että tässä on nyt kyse jostain suuremmasta.

No joillakin sen tajuaminen näköjään kestää vähän pidempään.

Vierailija
29/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 on täydellinen ikä. Silloin yhteiskunta hyväksyy sinulta minkä tahansa elämäntilanteen. Olet aikuinen mutta silti nuori. Voit bilettää tai elää perhe-elämää. Voit vielä opiskella tai käydä töissä. Voit olla sinkku tai parisuhteessa. Kukaan ei ihmettele jos sinulla ei vaikkapa ole perhettä tai parisuhdetta. Toisaalta sinua ei pidetä säälittävänä jos haluat viettää kesäsi festareissa juosten.

Yleistettynä: 30-vuotiaana suurimmat nuoruuden epävarmuudet on selätetty mutta sinulla on vielä nuorekkuutta rutkasti jäljellä. Mahdollisesti sinulla on parempi rahatilanne kuin nuorempana joten voit toteuttaa itseäsi.

30 on uusi 20 ja 40 on uusi 30.

Siis todellakin just näin! Kolmekymppisyys on parasta aikaa. Eikä normaali kolmekymppinen ole vielä mitenkään "rupsahtanut", ei ainakaan jos on pitänyt itsestään huolta. Ne jotka niin väittää eivät todellakaan tiedä mistä puhuvat.

Vierailija
30/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teitä ei liikuta menetetty nuoruus niin miksi te täällä kateellisina kuorossa haukutte nuoria ja kauniita julkkisnaisia??

Ethän sinä voi tietää onko ne näitä samoja jotka on vastanneet tähän ketjuun, tai ylipäätään onko ne haukkujat edes naisia tai onko ne myös nuoria tms. Varmaan enempi luonteesta kiinni, voisin kuvitella että tuollaisissa haukkujissa on kaiken ikäisiä ja niin naisia kuin miehiä

Vierailija
31/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruutta on kaikilla yhtä paljon (tai vähän) käytettävissä.

Vierailija
32/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminenhan on ironiaa kaikkein parhaimmillaan, sitä että tajuat mitä nuorena olisi kannattanut tehdä sen sijaan mitä tuli tehtyä. Nuoruus menee nuorissa hukkaan.

Vierailija
33/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole totta. Jotku rupsahtaa jo 25v, toiset 50v.

Vierailija
34/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kaikki kuolevat saman ikäisinä.

Vierailija
35/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetetty nuoruus? Kolmekymmentävuotiaana? Juu ei, kolmekymppinenhän on mitä paras ikä. Edelleen nuorekas ja nätti, mutta jo vähän elämänkokemusta ja enin naiivius kadonnut. Miesten huomiotakin ois edelleen tarjolla vähän liiankin kanssa, jos sitä kaipaisi.

Vierailija
36/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vois vähempää kiinnostaa muiden odotukset. En tuhlaa aikaani tuollaiseen. N53

Katkeran viiskymppisen kotkan ulinaa.Yksikään mies ei himoitse kiviaikaasi.

Entä sitten. En mä elä miesten himoja vaan itseäni varten.

Vierailija
38/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ohi elämä kun täyttää 30 v, ihan höpöhöpöä. 

Vierailija
39/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v elämä vasta alkaa. Mutta jos on ylittänyt tiettyjä ikävuosia, sen voi soveltaa mihin ikään tahansa.

Vierailija
40/94 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole, kolmekymppinen ehtii kokea vielä vaikka mitä. 

Mutta näin 58-vuotiaana alkaa olla olo, että kaikkea on jo tullut tehtyä. 

Saman toisintoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi