Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi olla onnellinen isänsä kuolemasta?

Vierailija
28.04.2023 |

Ystävän isä kuoli joulukuussa ja tämä ystävä ei ole tuntunut surevan isäänsä millään tavalla. Hän on jopa sanonut ettei se tuntunut oikeasti miltään, eikä hän kaipaa isää. Hän on jatkanut elämäänsä ihan normaalisti ja sanonut olevansa onnellinen.

Miten joku voi suhtautua noin?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin ollut hyvin läheinen, puhuttu ja koettu paljon yhdessä. Jos on selvitetty kaikki, eikä mitään ole jäänyt sanomatta. Jos on tiennyt isänsä toiveen päästä jo täältä, kärsimyksistä voi olla, jos ei nyt suorastaan onnellinen, niin ainakin helpottunut.

Vierailija
42/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni tuskin tulevat suremaan isäänsä. Surevat ehkä sitä että miehestä, jonka olisi pitänyt olla heidän isänsä, ei ollut isäksi.

Olisivat valinneet paremman isän. Lapsen vastuullahan se on, eikö vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isän kuolemaa ei tarvitsekaan surra. Voi surra hänen elämäänsä, mutta sitäkään ei ole pakko tunnustaa kenellekään. Me teeskentelemme ja valehtelemme paljon toisillemme (ja itsellemme) väittäessämme ettei tunnu missään, mutta toisen ihmisen surua ei kenelläkään ole oikeutta sen enempää mitata kuin määritelläkään. Kaikilla ei ole suruunsa sanoja, ja vaikka olisikin, niitä ei voi jakaa muille. Jokaisen suremisen tapa on oma yksityisasia.

Vierailija
44/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään ihmettelemistä ole, jos on ollut huonot tai etäiset välit. Ja monella on.

Itselläkään ei nyt mitkään parhaimmat välit ole, mutta kyllä jo silti suren sitä, että isä on jo melko ikääntynyt ja kerran kuolee, enkä sellaista haluaisi kokea.

Vierailija
45/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään ihmettelemistä ole, jos on ollut huonot tai etäiset välit. Ja monella on.

Itselläkään ei nyt mitkään parhaimmat välit ole, mutta kyllä jo silti suren sitä, että isä on jo melko ikääntynyt ja kerran kuolee, enkä sellaista haluaisi kokea.

Et haluaisi kokea isäsi kuolemaa? Pakkohan sinun on. Vai haluatko mieluummin kuolla ennen häntä?

Vierailija
46/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni tuskin tulevat suremaan isäänsä. Surevat ehkä sitä että miehestä, jonka olisi pitänyt olla heidän isänsä, ei ollut isäksi.

Olisivat valinneet paremman isän. Lapsen vastuullahan se on, eikö vain?

Taas syytetään naista joka on mennyt lisääntymään väärälle miehelle. Miten sen voi etukäteen tietää? Eikö miehellä ole mitään vastuuta isyydestään?

Vierailija
47/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et haluaisi kokea isäsi kuolemaa? Pakkohan sinun on. Vai haluatko mieluummin kuolla ennen häntä?

Nimenomaan. Eihän se mikään automaatio ole, että vanhemmat kuolevat ennen kuin lapset. Olen jo kokenut oman puolison kuoleman. Läheisen kuolema on rankka paikka.

Vierailija
48/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon kirjoitit, että "on onnellinen isänsä kuolemasta". Viestistä käy kuitenkin ilmi, että isän kuolema ei tehnyt häntä onnelliseksi, vaan hän oli onnellinen jo ennen sitä, ja jatkoi onnellisena olemista sen jälkeenkin.

Vierailija
49/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Eihän se mikään automaatio ole, että vanhemmat kuolevat ennen kuin lapset. Olen jo kokenut oman puolison kuoleman. Läheisen kuolema on rankka paikka.

Olen kokenut oman lapseni kuoleman. Siihen verrattuna en ole surrut isäni kuolemaa. Isäni sai elää pitkän elämän ja hän teki mitä lystäsi.

Vierailija
50/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli kymmeniä vuosia sitten. Itsensä ja perheensä vuoksi oli mitä parhain tapahtuma.

Vierailija
51/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin helpottunut, kun äitini kuoli. Mielisairas ihminen, joka teki mulle paljon kiusaa elämänsä aikana. Sellaista on vaikea surra.

Eipä ne mielisairaudet kenenkään oma valinta ole.

Mutta mielisairaan, niin kuin fyysisesti sairaankin, läheisen kuolemasta saa olla helpottunut.

Vierailija
52/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itse surin/suren. Isän kuolema ei tuntunut juuri miltään, lähinnä helpottavalta, koaka ei tarvitse enää olla tekemisissä. Suren kuitenkin ajoittain sitä, ettei minulla oikeastaan ollut isää, vaikka minut siittänyt mies oli elämässäni läsnä.

Vierailija
53/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin helpottunut, kun äitini kuoli. Mielisairas ihminen, joka teki mulle paljon kiusaa elämänsä aikana. Sellaista on vaikea surra.

Eipä ne mielisairaudet kenenkään oma valinta ole.

No ei ole mitkään sairaudet kenenkään oma valinta. Ei mielisairaus, ei muistisairaus, ei syöpä, ...

Se, että sairaan ihmiset kuolema on läheiselle helpotus, ei ole mitenkään harvinaista, eikä tuomittavaa.

Vierailija
54/57 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun isäni lähti, kun olin 5. En tiedä onko se elossa vai kuollut. Jos kuulisin, että kuollut, tai perisin jotain niin reaktio olisi, että kuka tuo on.

Vierailija
55/57 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa olevani ihan jopa onnellinen.

Ei tarvitse pelätä mitään.

56/57 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47mies kirjoitti:

Minä olisin koska saisin perintönä paljon rahaa. Äidin kuoltua en edes itkenyt. Odotin vaan että saan äidin rahat ja sainkin. Odotan että saan isäni omaisuuden myös. Ei sen tarvii sitä tietää.

Ihanaa et joku rohkenee tämän sanoa, itselläni samat ajatukset mutta täällä aina tuomitaan.

Minusta kans hyvä että sanotaan suoraan. Ja joo, on valhetta ja hurskastelua ajatella,että vanhempia aina surraan, kun he kuolevat. Yleensä on näin, mutta kyllä se riippuu ihan siitä millaisia he on olleet. Kuka surisi esim. raiskaaja- isää? Ei ainakaan mun kaveri, kun sen "isä" kuoli.

Vierailija
57/57 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni eläessä en saanut häneltä mitään muuta kuin henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Isäni kuoli kun olin 17v ja sain työnantajansa vakuutuksesta noin kolmekymmentä tuhatta silloista markkaa. Olin hyvin onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan