Olisi ihanaa käydä treffeillä miehen kanssa, jolla on varaa omaan kahviin
Tämä kuulostaa nyt ehkä erkoiselta, mutta olen alkanut yhä enemmän kadehtia pariskintia, jotka käyvät ulkona treffeillä syömässä tai kahvilla. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä, tykkään istua välillä eslmerkiksi katukahviloissa. Olen jopa valinnut asuinpaikakseni Helsingin kantakaupungin, koska siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.
Kun aikoinaan tapasin mieheni, hän ansaitsi työssään normaalisti niin, että asui itsenäisesti ja sai keskkvertopalkkaa. Kävimme usein treffeillä (kumpikin maksoi omansa tietysti). Menimme naimisiin ja mies muutti kotiini. Siitä hänen alamäkensä slkoi, jotenkin hän ei enää suoriudu siitä provisiopalkkaisesta työstään, on flegmaattinen ja ei näköjään ansaitse yhtään mitään palkkaa.
Minä maksan hänen asumisensa kokonaan ja lisäksi muita menojaan. Viime viikolla lainasin rahaa 200. Hän on jo niin vanha, ettei ole enää toivoa saada uusia töitä. Suuret ikäluokat olivat hänen iässän jotkut jo eläkkeelmä, mutta nykyään eläkkeeseen on vielä hänellä monta vuotta aikaa.
Voimme siis tottakai käydä ravintolassa syömässä tai kahvilassa, jos minä maksan kaiken. Ei vaan kuitenkaan huvittaisi koko ajan maksaa kaikkea, se ärsyttää pidemmän päälle, joten emme käy usein. Pitäisi tietysti myös käydä vain lähellä kotia kävellen, koska mies ei raaski ostaa bussilippua, joka on nykyään monta euroa.
Olen aika pahasti katkeroitumassa, kun tuntuu että joka puolella on normaaleja pariskuntia treffeillä, joissa mies maksaa omansa. Haluaisin tosi paljon sitä samaa. Olen ajatellut eroa paljon, vakkka ehkä kukaan ei silloinkaan lähtisi kanssani treffeille, mutta olisi edes teoreettinen mahdolisuus.
Onko muilla kokemusta elämästä todella köyhän puolison kanssa, miten jaksatte? Se vie jo ilon minunkin elämästäni ja tunnen siitä syyllisyyttä.
Kommentit (57)
On täysin järjetöntä tuhlata rahaa kahviloihin.
Eikö miehelläsi ole mitään tuloja jos ei yhtä kahvia voi ostaa?
Jos kahvilat on tärkeämpiä kuin miehesi, niin jätä se.
Vierailija kirjoitti:
On täysin järjetöntä tuhlata rahaa kahviloihin.
Mistä kukakin tykkää. Minä en juo ollenkaan alkoholia, enkä polta tupakkaa, mihin kumpaankin jotkut muut käytyävät rahaa. En tilaa lehtiä, en matkustele, minulla ei ole harrastuksia. Joku muu käyttää rahaa sellaisiin, minä taas haluaisin käydä kahvilassa silloin tällöin.
Ap
Kyllähän miehillä paremmat tulot ovat kuin naisilla ja enemmän omaisuutta kuin naisilla, niin loogisesti mies joutuu aina naisille tarjoamaan, kun naiset ovat niin köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehelläsi ole mitään tuloja jos ei yhtä kahvia voi ostaa?
Ei ole näköjään, työ on provisiopalkkaista, eikä näköjään tule tuloja kuin harvakseltaan.
Ap
Miksi jaksat käyttää omaa aikaasi tällaisen provon kirjoittamiseen?
Miksi sä kattelet tollasta? Kuinka tyhmä olet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehillä paremmat tulot ovat kuin naisilla ja enemmän omaisuutta kuin naisilla, niin loogisesti mies joutuu aina naisille tarjoamaan, kun naiset ovat niin köyhiä.
Miten kommenttisi sopii lainkaan tähän ketjuun? Ehkei luetunymmärrys ole vahvuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap
Ja väität vielä, että tämä ei ole provo? Jos et pidä miehistä niin sano vain niin. Ei sinua kukaan siitä kivitä. Miksi turhaan käyttää 10 minuuttia aikaa tällaisen tekstimuurin kirjoittamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommenttisi sopii lainkaan tähän ketjuun? Ehkei luetunymmärrys ole vahvuutesi.
Totuus ei pala tulessakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Ap
Ja väität vielä, että tämä ei ole provo? Jos et pidä miehistä niin sano vain niin. Ei sinua kukaan siitä kivitä. Miksi turhaan käyttää 10 minuuttia aikaa tällaisen tekstimuurin kirjoittamiseen?
Pikkuiseen pääkoppaasi ei sitten mene millään jakeluun, että tämä ei ole provo. Et ole koskaan tavannut köyhää miestä.
Ap
Sitä tässä mietin -sanokaa vain kateelliseksi- , että mitä tuo ja antaa vastineeksi Ap:le?
Sinänsä historian aikana moni mies on mukiisematta maksanut kumppaninda menoja ja elöttänyt perheensä, joten jokonolisibaiks, että se nenisi joskus myös toisinpäin?
Jos olette yhdessä niin miksi lainaat kumppanillesi rahaa etkä vain anna? Kuvitelkaa jos mies lainaisi vaimolleen rahaa kun tällä ei riitä rahat.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä mietin -sanokaa vain kateelliseksi- , että mitä tuo ja antaa vastineeksi Ap:le?
Sinänsä historian aikana moni mies on mukiisematta maksanut kumppaninda menoja ja elöttänyt perheensä, joten jokonolisibaiks, että se nenisi joskus myös toisinpäin?
Aluksi olin rakastunut, joten tuli vastineeksi romantiikkaa ja seksiä, tunsin olevani viehättävä ja haluttava. Ja silloin mies sai kohtuullisesti työtulojakin niin, että pärjäsi normaalisti.
Vuosikausiin tämä mies ei nyt ole edes halunnut kanssani kertaakaan seksiä, eikä jän tee mitään kotitöitkään. Eli en saa yhtän mitään "vastineeksi". Mikä lisää ärsytystä siitä, että minun åitää maksaa koko ajan. Jajos menisimme kahvilaan ja minä taas maksaisin, niin se laskisi itsetuntoani koska tavallaan kokisin olevani niin L00seri, että en saa edes näin huonoa miestä kuin rahalla.
Se lisää sitä kateudentunnetta muita pareja kohtaan, tuntuu että sellainen nainen, joka voi käydä miehen kanssa kahvilassa kustantamatta itse kaikkea, on normaalk. Ja että minä olen viallinen ja jollain tapaa ala-arvoinen. Tulee oikeasti kyyneleet silmiin, kun kirjoitan tätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olette yhdessä niin miksi lainaat kumppanillesi rahaa etkä vain anna? Kuvitelkaa jos mies lainaisi vaimolleen rahaa kun tällä ei riitä rahat.
Olen tirtysti antanut, mutta mies vain kutsuu sitä lainaksi, vaikken peri sitä takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aina?
Et sitten aloitusta viitsinyt lukea?
Jätä se.