Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko vakityöstä toiseen vaikka palkka laskisi 10 %?

Vierailija
28.04.2023 |

Olen tällä hetkellä vakinaisessa työssä, jota pidän liian vaativana ja raskaana. Olen tehnyt tätä työtä jo 7 vuotta ja nähnyt mitä se on. Nyt olisi mahdollisuus vaihtaa toiseen vakityöhön eri työnantajalla. Tehtävä kuulostaa mielenkiintoiselta ja sopivan haastavalta. Palkka kuitenkin laskisi noin 10 %, ja mietin nyt, pitäisikö kuitenkin etsiä vähintään yhtä hyvin palkattu työ kuin nykyinen. Tulen kyllä palkallani toimeen ja siitä jää säästöönkin, mutta silti asia mietityttää, kun työpaikan vaihtaminen muutenkin on aina jonkinlainen riski. Miten ite tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä! Minua ei kiinnosta työnteossa mikään muu kuin raha ja sen maksimointi.

Vierailija
22/24 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni 10% on 600e. Joutuisin aika tarkkaan puntaroimaan.

Jos tuo 600 euroa on bruttona, paljonko on erotus nettona? Ja jos 600 on nettoerotus, paljonko on bruttopalkkasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kannattaakin mieleisempään mutta jos eläkeikä jo häämöttää niin ei kannata kun eläke kertymä putoaa

Taitaa eläkejärjestelmä muuttua muutaman kerran radikaalisti seuraavien vuosikymmenien aikana...

Vierailija
24/24 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhaa työkaveria monen vuoden jälkeen.

Oltiin kuorma-autokorjaamossa töissä.

Aloitettiin samoihin aikoihin 80-luvun lopussa.

Vaihdoin haalarit kauluspaitaan ja solmioon 15 vuotta sitten.

Voin kertoa, että istumatyö kuluttaa paljon vähemmän kun reipas fyysinen työ...

Väitän, että minulla on eläkkeellä paljon mukavampaa ja minulle pitää maksaa eläkettä pidempään, ellei mitään odottamatonta satu.