Oletteko koskaan alkaneet itkeä palstakommenttien takia?
Kommentit (88)
En.
Joka kerta kun tällaisena tavallisena töissä käyvänä asiallisena ja asiat hoitavana ihmisenä käyn tällä palstalla, niin hämmästyn mm. porukan tietämättömyyttä, ilkeyttä, ilmeisiä mielenterveysongelmia, ahdasmielisyyttä, surkeaa kirjallista ulosantia. Mutta toisaalta ilahdun joskus hyvästä huumorista ja joidenkin palstalaisten viisaista ja älykkäistä mielipiteistä ja kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itketkö, kun vuorolisät lähtee, nyt kun on oikeistohallitus? Onko sulla paljon asuntolainaa jäljellä?
Hoitajat varmaan itkee sunnuntaisin, kun lapset on kotona eikä saa enää sunnuntailisiä.
Ja erityisesti jouluaattona, kun ne on normipalkalla töissä ja pienet suloiset lapset kotona.
Tiedoksenne, että tämän palstan moderoinnista on tehty useita valituksia jo vuosia sitten viranomaisiin, mutta eivät ole reagoineet tarpeeksi vahvasti asiaan. Heille, kuten palstan ylläpitäjillekin, on tärkeämpää jatkaa valitsemallaan tiellä, kuin saattaa asiat päivänvaloon ja puuttua kiusaamiseen.
Vuodelta 2017 (?) asti on ollut myös nimikeräyslista, jossa vaaditaan koko vauva.fi -keskustelupalstan sulkemista, juurikin kyseisestä törky syystä. Ei ole edennyt sekään.
Jokainen voi miettiä, miksi on näin.
Vierailija kirjoitti:
En.
Joka kerta kun tällaisena tavallisena töissä käyvänä asiallisena ja asiat hoitavana ihmisenä käyn tällä palstalla, niin hämmästyn mm. porukan tietämättömyyttä, ilkeyttä, ilmeisiä mielenterveysongelmia, ahdasmielisyyttä, surkeaa kirjallista ulosantia. Mutta toisaalta ilahdun joskus hyvästä huumorista ja joidenkin palstalaisten viisaista ja älykkäistä mielipiteistä ja kommenteista.
Miten asia, jonka näet joka kerta voi hämmästyttää uudestaan ja uudestaan? Normaalistihan ihminen tottuu toistuviin asioihin eikä enää ylläty niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ottaa tunteisiin ihan huolella, niin onhan se nyt ihan saatanan hauskaa
Miksi sellainen on sinusta hauskaa?
Tämä oli vain ulkoa vedetty vuorosana sketsisarjasta nimeltä Ihmisten puolue. Kari Hietalahti esittäjänä
Toisenlainen fiksaaja kirjoitti:
Tiedoksenne, että tämän palstan moderoinnista on tehty useita valituksia jo vuosia sitten viranomaisiin, mutta eivät ole reagoineet tarpeeksi vahvasti asiaan. Heille, kuten palstan ylläpitäjillekin, on tärkeämpää jatkaa valitsemallaan tiellä, kuin saattaa asiat päivänvaloon ja puuttua kiusaamiseen.
Vuodelta 2017 (?) asti on ollut myös nimikeräyslista, jossa vaaditaan koko vauva.fi -keskustelupalstan sulkemista, juurikin kyseisestä törky syystä. Ei ole edennyt sekään.
Jokainen voi miettiä, miksi on näin.
No eipä kiinnosta miettiä salaliittoteorioita. Netti on muuallakin kuin täällä täynnä törkyä. Sen estäminen on yhtä mahdollista kuin ajankulun pysäyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
No en :D Palsakommentit laitetaan toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos eikä niillä ole mitään asiaa tunnepuolelle.
Se mikä silmän kautta menee sisään jää myös sinne jollain tasolla, vaikka tietoisesti ei sitä havaitsiskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itketkö, kun vuorolisät lähtee, nyt kun on oikeistohallitus? Onko sulla paljon asuntolainaa jäljellä?
Hoitajat varmaan itkee sunnuntaisin, kun lapset on kotona eikä saa enää sunnuntailisiä.
Ei ole vielä tarvinnut itkeä, kun ylitöitä on tarjolla enemmän kuin jaksaa tehdä. Ja nimenomaan tarjolla, ei ole pakko, ja niistä saa nykyään todella hyvin korvauksia. Vuosirajaani olen joutunut korottamaan kahden vuoden aikana 15 000e
Olen muutaman kerran purskahtanut itkuun, kun olen huomannut että palstalla alapäää hajusta kyselevä mies ei saa vertaistukea pahanhajuisen alapäänsä tuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miten asia, jonka näet joka kerta voi hämmästyttää uudestaan ja uudestaan? Normaalistihan ihminen tottuu toistuviin asioihin eikä enää ylläty niistä.
No siksi, että täällä ei ole mitään rajaa sille miten monella eri tavalla voi hämmästyttää. Täällä todellakin on kaiken mahdollisen ja mahdottoman mielipiteen kirjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en :D Palsakommentit laitetaan toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos eikä niillä ole mitään asiaa tunnepuolelle.
Se mikä silmän kautta menee sisään jää myös sinne jollain tasolla, vaikka tietoisesti ei sitä havaitsiskaan
Ei jää, kun päättää, että asia sivuutetaan ulostamalla se toisesta silmästä välittömästi. Lisäksi auttaa, kun hahmottaa, että suurella osalla kirjoittajista täällä on pahoja mt-ongelmia, jotka selittävät heidän juttunsa. Asia, joka selittyy sairaudella, ei mene henkilökohtaisesti tunteisiin. Varsinkaan, kun minulla ei ole mitään henkilökohtaista suhdetta ko. ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun surullisen, koskettavan ja myötätuntoa herättävän kommentin takia ehkä muutaman kerran
Sama. Mieleen on jäänyt esim. yksi pitkähkö kommentti jossa joku mies puhui todella kauniisti menehtyneestä vaimostaan.
En, enkä mä myöskään henkilökohtaisesti täällä olevista kommenteista loukkaannu. Mut ei silti voi sanoa etteikö nää vaikuttaisi mitenkään, ne vaan vaikuttaa silleen hitaalla, syvemmällä tavalla. Esim miehistä ajattelin ihan eri tavalla ennen tälle palstalle tuloa. Nykyään en halua enää tutustua miehiin ja perhehaaveet on jääneet. Ja kyllä, tiedän että täällä on paljon trolleja mutta olenhan itsekin ihan tavallinen nainen joten miksi täällä ei kävisi myös ihan tavallisia miehiä? Mulle on ollut järkytys millaisia mielipiteitä heillä naisista ja suhteista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää, kun päättää, että asia sivuutetaan ulostamalla se toisesta silmästä välittömästi. Lisäksi auttaa, kun hahmottaa, että suurella osalla kirjoittajista täällä on pahoja mt-ongelmia, jotka selittävät heidän juttunsa. Asia, joka selittyy sairaudella, ei mene henkilökohtaisesti tunteisiin. Varsinkaan, kun minulla ei ole mitään henkilökohtaista suhdetta ko. ihmiseen.
Niin, tuossahan sivuutat sen tietoisesti. Poissa tietoisesta mielestä ei välttämättä tarkoita poissa alitajuisesta mielestä
Vierailija kirjoitti:
En, enkä mä myöskään henkilökohtaisesti täällä olevista kommenteista loukkaannu. Mut ei silti voi sanoa etteikö nää vaikuttaisi mitenkään, ne vaan vaikuttaa silleen hitaalla, syvemmällä tavalla. Esim miehistä ajattelin ihan eri tavalla ennen tälle palstalle tuloa. Nykyään en halua enää tutustua miehiin ja perhehaaveet on jääneet. Ja kyllä, tiedän että täällä on paljon trolleja mutta olenhan itsekin ihan tavallinen nainen joten miksi täällä ei kävisi myös ihan tavallisia miehiä? Mulle on ollut järkytys millaisia mielipiteitä heillä naisista ja suhteista on.
Hyvin naiivia luoda mielipiteitä av-kirjoittelujen pohjalta. Täällä, kun kuka tahansa voi esiintyä ihan missä roolissa vain. Eli ne, mitä luulet miesten mielipiteiksi voivat olla vaikka mielisairaan keski-ikäisen naisen kirjoittamia. Tai 14-vuotiaan Jonnen, joka leikkii täällä kun ei ole kavereita, joiden kanssa leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotku koirat puree, niin kannattaa vältellä kaikkia niistä, koska jokainen koira on siihen potentiaalisesti kykenevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuossahan sivuutat sen tietoisesti. Poissa tietoisesta mielestä ei välttämättä tarkoita poissa alitajuisesta mielestä
Eiköhän jokainen tiedä omalta kohdaltaan asian paremmin kuin sinä täysin ulkopuolisena. Turha jankuttaa, kun et sinä toisten mieleen sen enempää tietoiselle kuin alitajuiselle tasolle pääse.
Pyörittelen paljon silmiä, hyväksyn kuinka paljon erilaisia (tyhmiä) ihmisiä tässä maailmassa löytyy ja siirryn eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi samoin naisten suhteen. Tuo näkemyksesi miehistä jäänee taka-alalle, jos jätät palstailun sikseen. Kyllä siitä rippeitä jää kummittelemaan, mutta ei se enää vaikuta samalla tavalla ajatteluun. Tällaisen havainnon olen tehnyt itsestäni nettitaukojen aikana.
Palstailun lopettaminen on kyllä hyvin vaikea tehtävä, mutta siitä seuraa pelkkää hyvää.
Miksi sellainen on sinusta hauskaa?