Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.
Kommentit (1653)
Parhaiten sen vähentämisen nää saavat aikaan, kun rupeavat velvoittamaan työnantajia ottamaan ihmisiä töihin.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet valuvat suoraan asuntosijoittajille, hyvä että leikataan!
Ei meillä ainakaan valu. Jos joku nyt on niin tyhmä, että on yksityisellä vuokralla, niin sillehän minä en mahda mitään.
Hei maan suurin yksittäinen asuntosijoittaja on Kojamo, joka kerää rahaa eläkesalkkuihin ja ammattiliitoille. Piiloverotusta kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa varailla paikkaa asumiseen lähimetsästä, koska kohta isolla osalla porukkaa ei olekaan enää varaa asua vuokralla.
Vuokrat EI meinaan laske.
Toivottavasti sulla ei ole asuntovelkaa kaupan alalla tai ravintola-alalla. 60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja ansiosidonnaisen ja asumistuen leikkais vähentää asiakkaita.
Hiukset voi leikata itse ja tehdä ponnarin, letin tai nutturan, ei partureita tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin velaksi eläminen antoi Kokkareille hyvän syyn leikata työttömyyskorvauksista ja asumistuista. Jos talous ei Marinin jäljiltä olisi katastrofaalisesti retuperällä ei näitä leikkauksia olisi mitään tarvetta tehdä.
Juuri näin.
Ei niitä nytkään ole tarve tehdä sanoo talousosaajat.
Kukaan oikea taloutta ymmärtävä ei noin sano. Erimielisyyttä voi olla leikkausten määrästä ja kohdentamisesta, ei muusta.
Niin ne sanoi tuossa muutama päivä sitten, että mitään erikoista ei tapahtuisi vaikka mitään sopeutuksia ei tehtäisi.
TÄmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 40 prosenttia asumistuen saajista on työssäkäyviä – Määrä huimassa nousussa
Asumistukea saavien työssäkäyvien määrä on lisääntynyt roimasti sen jälkeen, kun ansiotulovähennys otettiin käyttöön vuonna 2015.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/8fa7274d-c7e5-4a23-b1eb-963b7f751cfc
2015: perskeko.
Ja kun sillä saatiin työllisyysaste nousuun niin voimme todeta että kannatti. Kannustinloukut pitääkin purkaa!
Onneksi olen hyvätuloinen ja on velaton asunto, niin ei koske minua. Hyvä, että sosiaalipummeilulle tehdään loppu ja työttömät joutuu töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa töissä. Jos taaperolla on yksikin mustelma niin teen lasun välittömästi.
Eikö lasu koske vain kotioloja? Rikosilmoitus tuosta pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen vähentämisen nää saavat aikaan, kun rupeavat velvoittamaan työnantajia ottamaan ihmisiä töihin.
Kiitos.
ei tässä missään komentotaloudessa eletä :D Ei hyvää päivää miten monella on täysin epäselvää miten talous toimii. Ai että julkistalouden massiiviset alijäämät kustannetaan lähtökohtaisesti velalla??
Ei asumistuki ole millään tavoin sidoksissa työttömyyteen. Sitä saadakseen Ei tarvitsecollaxryötön, eikä kaikki työttömät sitä saa. Minä en ainakaan saisi muuta kuin työttömyyskorvauksen ja vaikka puolison kanssa oktaisiin yhdessä työttömiä tuskin saataisiin sittenkään.
Ravintola-ala ja vähittäiskauppa kärsii heti, kun tukia poistetaan. Sitten vuokranantajat kun maksukykyiset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa varailla paikkaa asumiseen lähimetsästä, koska kohta isolla osalla porukkaa ei olekaan enää varaa asua vuokralla.
Vuokrat EI meinaan laske.
Toivottavasti sulla ei ole asuntovelkaa kaupan alalla tai ravintola-alalla. 60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja ansiosidonnaisen ja asumistuen leikkais vähentää asiakkaita.
Hiukset voi leikata itse ja tehdä ponnarin, letin tai nutturan, ei partureita tarvita.
Kaljut miehet voi ottaa sen 130 euron hiusvärin.
Vierailija kirjoitti:
Saakohan Mannerheimintiellä asua teltassa tai pahvilaatikossa? Jos vaikkapa ihan eduskuntatalon edessä rupeaisi asumaan?
Jenkeissähän saa asua melkein missä tahansa kuulemma.
(Ainakin suurkaupungeissa)
Ei varmaankaan koska täällä on laitettu asumiselle niin kovat ehdot että varmaankin osa nytkin asuu asuinkelvottomissa asunnoissa. Homeesta ei ainakaan kannnata kysyä kunnan rakennusvalvonnasta koska määräävät ensi töikseen asunnon asumiskieltoon.
Ja pahvilaatikosta puuttuu kaikenpuolinen jätehuolto johon pakko liittyä, pitäs olla vähintään komposti biojätteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan valu. Jos joku nyt on niin tyhmä, että on yksityisellä vuokralla, niin sillehän minä en mahda mitään.
Kun vuokranantaja onkin yritys, niin kaikki on hyvin? Jopa kaupungit tekevät valtavaa asuntobisnestä, koska vuokratuet tulevat Kelalta (valtiolta), mutta asunnot on kaupungin. Puhumattakaan Kojamoista, ym..
Juuri näin. Nämä Kelan asuttamat ovat varma tulonlähde yrityksille ja yksityisille. Yritystukea veronmaksajien rahoista.
Korona-aikaan yrittäjät kiljui kuorossa koronatukia ja yritystukia maksellaan muutenkin paljon mutta velvoitetaanko näitä tukien saajia palkkaamaan työttömiä ihan oikealla palkalla töihin? Tukia pitäisi maksaa vain mikäli tuen saaja eli yrittäjä sitoutuu palkkaamaan ihmisiä palkkatöihin (eikä mitään 9€ päivä pelleilyä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois, pärjätköön kaikki omillaan kuten muuallakin maailmassa.
Tulen sitten köyhänä ja nälkäisenä ryöstämään sinut ja perheesi. Yrittäkääpä siinä pärjäillä sitten omillanne...
Ensimmäinen ajatus ilman tukia elämisestä on ryhtyä rikolliseksi? Eikö työnteko kiinnosta? Muiden hommia varmaan sitten. Voit aina kerätä vaikka pulloja ja asua metsässä.
Kiitos kysymästä, olen työkyvyttömyyseläkkeellä eli terveydentilani takia en voi tehdä töitä, yritystä on kyllä ollut. Kerrotko että miten minä selkä pas kana keräilen pulloja tuolla jossain? Ei, ennemmin ryöstän sellaisilta jotka haluavat ajaa meidän köyhät sinne katuojaan
,
Miten sä muka selkä paskana ryöstelet? Taitaa olla satua koko terveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Metsät kiinteistöverotuksen piiriin. Siitä saa kunnat ja valtio mukavasti lisää veroja. Maaomaisuutta ei voi piilottaa Panaman pankkeihin.
Sittenhän siitä metsästä haluaa tuoton se joka veronkin maksaa, eli metsät myyntiin jo ennen kuin on hakkuukypsää. Se on kai hyvä sitten.
En itse ole metsänomistaja, mutta mitäs näitä suurimpia nyt olikaan; valtio, seurakunnat, kunnat.. rahaa yhdestä taskusta toiseen. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
ei tässä missään komentotaloudessa eletä :D Ei hyvää päivää miten monella on täysin epäselvää miten talous toimii. Ai että julkistalouden massiiviset alijäämät kustannetaan lähtökohtaisesti velalla??
No ne yritystuethan ovat veronmaksajien rahaa. Joten tottakai sopii olettaa että työnantaja sitoutuu työllistämiseen. Miksi muuten pitäisi saada sitä tukea jos ei halua työllistää? Vai onko yhteiskunnan maksettava yritystukea vain jotta lihottaa yrittäjän kukkaroa?
No, eläkeläisiä ei tarvitse hoitaa omaisten, kun Petteri ottaa bensarahat pois.
Ei tarvitse hakea kuin päivätöitäkään, sillä linja-autoja ei ilta - ja viikonloppuvuoroon kulje.
Kauppias saa itse istua kaupassa 7 päivää viikossa klo 23.00 asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vuokranantaja onkin yritys, niin kaikki on hyvin? Jopa kaupungit tekevät valtavaa asuntobisnestä, koska vuokratuet tulevat Kelalta (valtiolta), mutta asunnot on kaupungin. Puhumattakaan Kojamoista, ym..
Juuri näin. Nämä Kelan asuttamat ovat varma tulonlähde yrityksille ja yksityisille. Yritystukea veronmaksajien rahoista.
kyllä työttömätkin maksaa veroa,eli ovat just veronmaksajia.