Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.
Kommentit (1653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän julkisen työpaikan, missä on töissä äiti, isä ja isäpuoli ja lapsi lukee samaa alaa. Helvekon noloa touhua.
Käykö kateeksi kun itse et pääse minnekään?
Onko vaikeaa kun tiedät olevasi nössöluuseri joka on suhteilla mennyt töihin, et osaa mitään.
Minä olen ollut jo vuosia töissä,milloin sinä aiot mennä?Eikö ole suhteitakaan,no voi-voi.
Nautin kun lorvikatarri venkulat saa kyytiä ja punavihreät vinkuu,loppuu se maailman halailu rahaa sinne rahaa tänne..nyt ole tyytyväinen .
Vierailija kirjoitti:
Kummasti on rahaa maksaa lääkärille 10000 kuukaudessa ja myös muille. Revitäänkö se valtion palkkataulukko tähän.
Miksi mun pitäisi työttömyyskorvauksella hoitaa ihmisten asiat esim. sairaalassa oikein esim. tilata taksi muistisairaalle oikeaan osoitteeseen?
Niinpä. Kun työnantaja on maksavinaan palkkaa, työntekijä on tekevinään töitä ja se on ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä menee puurot ja vellit sekaisin... Kokoomus poisti aikoinaan asumistuen erityisehdot, koska käytännössä sillä ei ole mitään eroa, saako sen 300 euron asumistuen 30 neliön vai 80 neliön asuntoon. Sama summa - henkilölle, joka tarvitsee tukea asumiseen.
Se on lisäksi markkinaliberalismin vastaista, että valtio puuttuu vuokramarkkinoihin.
Asumistuen ehtojen kiristäminen ei itse asiassa tuo (merkittäviä) säästöjä, sillä asumiseen tukea tarvitseva tulee sen samansuuruisen asumistuen kuitenkin hakemaan, ainoastaan toiseen asuntoon. Ainoa mitä tulee tapahtumaan on pakkomuutto.
Kelan sivulta voi halutessaan lukutaitoinen ihminen selvittää, että asumistukia maksetaan korkeintaan 80 prosenttia asumiskuluista.
Esimerkki: Maija asuu yksin vuokra-asunnossa Helsingissä. Hän maksaa vuokraa 800 euroa kuukaudessa. Yksin asuvan asumismenoina voidaan Helsingissä hyväksyä enintään 582 euroa kuukaudessa. Maijan asumistuen määrä lasketaan siis 582 euron mukaan. Sitä ei lasketa Maijan vuokran eli 800 euron perusteella.
Ymmärsit väärin.
Vuokrakatolla tarkoitetaan siis sitä, että esim. asuntoihin joissa vuokra jonkun tietyn summan yli, ei maksettaisi asumistukea lainkaan.Sillä ei tarkoiteta hyväksyttäviä asumismenoja asumistuessa.
Jotkut ovat väläytelleet tällaista kattoa.
Vuokrakatto tai vuokrasääntely ei vain toimi.
Vuokranantajat eivät halua vapaassa markkinataloudessa että heidän liiketoimiaan rajoitetaan. Eikä pk-seudulla riitä edullisia asuntoja kaikille pienituloisille. Työvoiman ja työvoimareservin siirtäminen väkisin jonnekin muuttotappiokuntiin taas olisi todella tyhmää politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti on rahaa maksaa lääkärille 10000 kuukaudessa ja myös muille. Revitäänkö se valtion palkkataulukko tähän.
Miksi mun pitäisi työttömyyskorvauksella hoitaa ihmisten asiat esim. sairaalassa oikein esim. tilata taksi muistisairaalle oikeaan osoitteeseen?
entisaikaan kuulemma julkisella puolella pääsi pienelläkin paikkakunnalla lääkäriin paremmin. nykyään kun on yksityispuoli, lääkäreitä ei meinata millään saada mihinkään. Julkinen puoli ei enää houkuta. Pitäisi aivan jäätäviä palkkoja maksaa että suostuvat julkiselle jonnekin takahikiälle.
Toivottavasti tekoäly alkaa korvata lääkärienkin diagnosointityötä. Jonnekinhan on jo alettu esim rakentaa jotain automaatteja joissa voi esim mitata verenpaineet ja tehdä perus toimenpiteet että lääkärin vastaanottoon menee vähemmän aikaa sitten ja voidaan keskittyä muuhun (eli määräämään buranaa :P)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa, ettei persupöljät tajua, ettei ne tuet lähde ainostaan mmmmuuuuttajilta, vaan myös persusaatanoilta. Naurattaa persujen hätä.
Tuet lähtee teiltä muiden kustannuksella lorvijoilta. Persut saa rahansa töitä tekemällä.
Päivän paras vitsi! Persut ovat juurikin niitä kaiket päivät kaljaa kittaavia laiskureita, yrittäjiä ja työläisiä teissä on kourallinen.
Tollolle lukemista vaikka et sinä siitä viisastu miksi syntynyt:
Perussuomalaiset suurin työssä käyvien puolue
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kai-ari-lundell/perussuomalaiset-suuri…
Perussuomalaiset on eduskunnan suurin yrittäjäpuolue
https://www.yrittajat.fi/tiedotteet/perussuomalaiset-on-eduskunnan-suur…
Onhan sekin yrittämistä kun yrittää kammeta itseään sängystä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Olisit lukenut lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän julkisen työpaikan, missä on töissä äiti, isä ja isäpuoli ja lapsi lukee samaa alaa. Helvekon noloa touhua.
Käykö kateeksi kun itse et pääse minnekään?
Onko vaikeaa kun tiedät olevasi nössöluuseri joka on suhteilla mennyt töihin, et osaa mitään.
Minä olen ollut jo vuosia töissä,milloin sinä aiot mennä?Eikö ole suhteitakaan,no voi-voi.
Oi voi, oletko 170 cm pikkumies etkä kasva vaikka tekisit mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat siis HALPENEVAT.
Tämä on hyvä juttu.
Harhaluulo ja tutkitusti noin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän tavalla voidaan leikata jos ihminen on toimeentulotuella, joka on lakisääteinen. Siitä ei voida leikata enää yhtään. Siinä tapauksessa toimeentulotukia tulee nostaa, jos asumistukia leikataan. Eipä tässä ole päätä eikä häntää. Aina sama juttu: leikataan toisesta päästä, ja lisätään toisesta päästä. Säästöt valtiolle tasan nolla, ja rahaa kuluu byrokratian pyörittämiseen.
Ei näin, vaan leikataan eikä korvata toisessa kohdassa. Kyllä se työ alkaa sinuakin kiinnostaa, kun muuten et tule toimeen.
Millähän työnantajien halua luoda lisää työpaikkoja/palkata saisi lisättyä? Vaikka kiinnostaisi miten paljon tahansa saada töitä niin ei niitä niin vaan saa. Luuletko että töihin pääser aina kun menee vaan tms. :D Jos luulet niin kannataisi elää todellisuudessa eikä mielikuvitusmaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kun lorvikatarri venkulat saa kyytiä ja punavihreät vinkuu,loppuu se maailman halailu rahaa sinne rahaa tänne..nyt ole tyytyväinen .
Voi voi kun pikkumies on pikkumies ja sellaisena pysyy. Nauretaan sulle
No, ansiosidonnaisen lyhentäminen ei ainakaan satu niihin kuuluisiin "kaikkein köyhimpiin". Marin on paskonut talouden, voi nyt pitää suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana kannatan kyllä ansiosidonniasen lyhentämistä, esim 6 kuukauteen tai noin 200 päivään täysmääräisenä. Loput 200 päivää vaikka hieman leikattuna.
Erityisen tärkeää on leikata asumistuesta ja ylivoimaisesti tärkein leikkauskohde on paikkakuntalisä asumistukeen. Joka paikkakunnalla pitää samasta vuokrasta saada sama asumistuki. Nykymalli vääristää pahasti asuntomarkkinoita. Tämän jälkeen opsikelijat tulisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen kuten oli vielä 10v sitten. Ihan hyvin itsekin selvisin opiskelijan asumistuella.
Pääkaupunkiseudulla on työvoimapulaa monilla aloilla, myös matalapalkka-aloilla. Miten näihin saadaan porukkaa töihin, jos ei ole varaa asuntoon? Tämä on oikeasti aivan järjetöntä politiikkaa mitä nyt tehdään.
Kokkarit ja persut asuttavat ihmiset soluasuntoihin kauas julkisista liikennevälineistä. Mieluiten pari ihmistä yhteena huoneeseen, niin tulee halvempaa. Ainoa olemassaolon tarkoitus olkoot tehdä duunia kapitalistien hyväksi. Lapset tulee myös kasvattaa samanlaisiksi. Koulua ja varhaiskasvatusta ei tarvita, siellä oppii ajattelemaan liikaa, siksi niistä kannattaa leikata ensimmäiseksi, eikä just tarvita terveydenhuoltoakaan, ollaan 50-luvulla taas. Tätä monet idiootit suomalaiset kai haluavat ja kokkari tykkäävät ...
Mä en edes halua kuvitella millainen Suomesta tulisi Kokoomuksen käsissä ilman perustuslakia suojaamassa edes jonkinlaisia oikeuksia joissa ollaan mm. sitouduttu noudattamaan erilaisia ihmisoikeuksia kuten Euroopan sosiaalista peruskirjaa johon on kirjattu oikeus tiettyyn toimeentuloon. Persut mukana keitoksessa. Ei helevetti.
Kun ihmiset on oman onnensa seppiä niin ekana voitaisiin leikata kokonaan perinnöt pois ja estää ketään työllistymästä suhteilla. Myöskin kaikenlainen vanhempien säästäminen lapsille ja esim. ostetut asunnot lapsille olisi kielletty. Valmennuskursseja voisi ostaa vain omilla rahoilla. Katsotaan sitten miten Kokoomuksen kultapossut pärjää tässä maailmassa oikeasti omilla ansioillaan.
Tokihan heillä edelleen olisi esim vanhempien antama muu pääoma henkisellä tasolla ja koskaan yhteiskunta ei olisi täysin tasavertainen koska jotkut joutuu esim elämään lapsuutensa stressaavissa olosuhteissa ilman suurempia tukia vanhemmilta mutta se olisi edes ripauksen tasavertaisempi.
Pakko se on opiskeleville lapsille rahaa antaa kun opintotuki on vain 250 euroo kuussa. Muuten joutuisivat asumaan kadulla.
Opintolainaa voivat nostaa, saavat asumistukeakin, ja lisäksi saavat opiskelija-alennuksia mm. ruoasta ja matkoista ja voi sitä työpaikkojakin löytyä osaksi vuotta. Hyvin sitä opiskelijana vielä tulee toimeen verrattuna köyhään työttömään.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko sinä todellakin noin tyhmä? Ei ihme että olet työtön. juu, näin ei varmaan saisi sanoa, mutta sinun työttömyyskorvaus on muiden selkänahasta revittyä rahaa.
Johtuuko tämä tuki leikkaus napoleon kompleksista. Pikkumiehet haluaa valtaa
Minä asun mielelläni kunnan vuokra-asunnossa mielummin kuin yksityisellä. En koskaan ole halunnut kenenkään yksityisen asuntoon. Olen kuullut vain tarinoita että yhtäkkiä on vuokranantaja myynyt asunnon, joku muka sönkkäsi että ystäväni pitäisi maksaa asunnon siivousmaksut takuuvuokrasta kun ei oltu kuulemma hyvin uunia putsattua (ei oikeasti syytä ollut), ovat ylisuojelevaisia asunnostaan eikä sinne saa usein esim. koiraa ottaa (kaupungin asuntoon saa).
Kiinteistöhuollot toimii todella hyvin. Kaikki toimii hyvin. Ei valitettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa, ettei persupöljät tajua, ettei ne tuet lähde ainostaan mmmmuuuuttajilta, vaan myös persusaatanoilta. Naurattaa persujen hätä.
Tuet lähtee teiltä muiden kustannuksella lorvijoilta. Persut saa rahansa töitä tekemällä.
Päivän paras vitsi! Persut ovat juurikin niitä kaiket päivät kaljaa kittaavia laiskureita, yrittäjiä ja työläisiä teissä on kourallinen.
Tollolle lukemista vaikka et sinä siitä viisastu miksi syntynyt:
Perussuomalaiset suurin työssä käyvien puolue
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kai-ari-lundell/perussuomalaiset-suuri…
Perussuomalaiset on eduskunnan suurin yrittäjäpuolue
https://www.yrittajat.fi/tiedotteet/perussuomalaiset-on-eduskunnan-suur…
Onhan sekin yrittämistä kun yrittää kammeta itseään sängystä ylös.
Sinähän sen näköjään tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit lukenut lääkäriksi.
Eikö lääkärien porsastelua saa kritisoida ilman että ei itse ole lukenut lääkäriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko sinä todellakin noin tyhmä? Ei ihme että olet työtön. juu, näin ei varmaan saisi sanoa, mutta sinun työttömyyskorvaus on muiden selkänahasta revittyä rahaa.
Kuule, kun seuraavan kerran tulen palkkatuella kaupungin yksikköön niin lähetän kaupunginvaltuustoon kaikkien vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.
No, tuleeko sitä selvitystä siitä, miten työkyvyttömyyseläkkeelle päästään ja miten se on niin helppoa? Olen tässä jo pari tuntia odotellut.