Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.

Vierailija
27.04.2023 |

hyvä

Kommentit (1653)

Vierailija
601/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan kun ansiosidonnaista leikataan. Asumistuista en osaa sanoa onko niiden leikkaamisessa järkeä, koska se tosiaan maksetaan sitten muista tuista.

Etuovessa on asuntoja joissa lukee ulosottovorasto myy. Niitä tarvitaan lisää.

Niitä tulee enemmän. Irtisanotut ei voi enää kikkailla ansiosidonnaisella.

Vierailija
602/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa, ettei persupöljät tajua, ettei ne tuet lähde ainostaan mmmmuuuuttajilta, vaan myös persusaatanoilta. Naurattaa persujen hätä.

Tuet lähtee teiltä muiden kustannuksella lorvijoilta. Persut saa rahansa töitä tekemällä.

Päivän paras vitsi! Persut ovat juurikin niitä kaiket päivät kaljaa kittaavia laiskureita, yrittäjiä ja työläisiä teissä on kourallinen.

En ole perillä näistä asioista että kuinka se on mutta jos sosiaalietuuksien leikkaaminen on persuen kannatttajille ok niin eivät ole tukien saajia eli "laiskureia" eli kuinka se on? Onko se heille ok vai ei?

Voihan se puolueenjohdolle olla okei, koska hehän elävät meidän verorahoillamme mukavasti ja myötäilemällä kokkareita tässä asiassa pääsevat hallitukseen.

Mutta voihan se olla, että moni työtön jamppa joka on muista syistä äänestänyt persuja, saakin nyt sitten takkiinsa jos tukia leikataan  eikä tykkääkään jutusta.

Puolue ja sen äänestäjäkunta kun eivät ole välttämättä yksi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat vuokra-asunnot on suosiossa, kun asumistuki lähtee. Kallit jää ilman vuokralaista.

Vierailija
604/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opiskelijat pärjää ilman asumistukia? Opintotuki on jotain 250 euroa ja asuntojen vuokrat 700-800 euroa.

Pappa betalar eller mamma betalar eller pappa och mamma betalar.

Vierailija
605/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ikävä pikkutyttöjä käsi toisten taskuissa aaaahhh

Vierailija
606/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei auteta enää ilmaiseksi. Jos eläkeläinen kaatuu niin soitetaan 112, poliisi ja palomiehet saa palkkaa siitä, että nostaa vanhuksen ylös. Minä en selkääni riskeeraa.

Vierailija
607/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsät kiinteistöverotuksen piiriin. Siitä saa kunnat ja valtio mukavasti lisää veroja. Maaomaisuutta ei voi piilottaa Panaman pankkeihin.

Hakkuut lisääntyy, hiilipankki pienenee ja energian verotus osuu sitä kautta pahemmin pienituloisiin, kun fossiilisten hinta nousee?

Vierailija
608/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei auteta enää ilmaiseksi. Jos eläkeläinen kaatuu niin soitetaan 112, poliisi ja palomiehet saa palkkaa siitä, että nostaa vanhuksen ylös. Minä en selkääni riskeeraa.

Ei hoideta kenenkään lapsia ilmaiseksi. Jos yh on iltavuorossa niin sanotaan, että ei se ole meidän vika, painu kotiisi yksin syömään näkkileipää, me syödään pihviä.

Vierailija
609/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että ansiosidonnaiset, lapsilisä, sairalomat ja kesälomat lopetetaan 👌

Vierailija
610/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jäädä työttömäksi sinäkin. Iloitsetko siinäkin tapauksessa?

Ite teen töitä enkä saa penniäkään enempää kuin Kelan minimietuuksilla elävä. Saan asumistukea. Jos asumistukea leikataan, laskeeko minun tienesti jo niin pieneksi, että kannattaako töitä tehdä, kun tälläkin hetkellä suuri osa työstä on palkatonta. Jos asumistukea leikataan, kannattaako enää tehdä töitä, kun en saa enempää kuin ne ihmiset, jotka ei tee töitä ja juo rahansa. 

Vierailija
611/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas nautin kun persut elää viimeistä kukoistustaan hallituksessa. Sitten puolue lentää niskaperseotteella pois puoluekentältä, kun on alistunut kaikkeen mitä Kokoomus haluaa. x) Käy samat kuin sipen hallituksen jälkeen. Mikäs puolue nousikaan valtaan sitten?

Hallituksessa myös selviää että persupuolue on hyvin hajanainen arvopohjaltaan koska sillä ei ole edes kunnon puolueohjelmaa. Se ei tiedä onko lintu vai kala, yhteistä on vain maahanmuuttoteema. Viimeksi se hajosi hallituksessa ollessaan. Voinee olla että nyt tulee samanlaisia ristiriitoja. Sitä äänestää lähes vasemmistolaisesti ajattelevia köyhien asialla olevia ja hyvin oikeistolaisia.

Ja sitten tulee SDP:n nousu ja kenties mahdollisesti Keskustan uusi tuleminen mikäli pelaavat korttinsa oikein. Vanhat äänestäjät palaa Keskustaan persulien jälkeen, ja Keskustalle valitaan uusi suunta ja johtaja.

Vierailija
612/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoideta kenenkään lapsia ilmaiseksi. Jos yh on iltavuorossa niin sanotaan, että ei se ole meidän vika, painu kotiisi yksin syömään näkkileipää, me syödään pihviä.

Jos yh: n lapsi kaatuu pyörällä ja loukkaa ja yh on töissä niin soitetaa 112, ensihoito voi tulla laittamaan laastarin ja lohduttamaan, he saa palkkaa.

Vierailija
613/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite teen töitä enkä saa penniäkään enempää kuin Kelan minimietuuksilla elävä. Saan asumistukea. Jos asumistukea leikataan, laskeeko minun tienesti jo niin pieneksi, että kannattaako töitä tehdä, kun tälläkin hetkellä suuri osa työstä on palkatonta. Jos asumistukea leikataan, kannattaako enää tehdä töitä, kun en saa enempää kuin ne ihmiset, jotka ei tee töitä ja juo rahansa. 

No sä teet sitten useampaa työtä, vaikka kolmea eri työtä. Niin se Amerikassakin menee.

Vierailija
614/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, oot persuäänestäjä joka haluaa monottaa vähäosaisia että heillä olisi vähän kurjemmin kuin sinulla? Et ole? Hienoa.

Vierailija
615/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä teet sitten useampaa työtä, vaikka kolmea eri työtä. Niin se Amerikassakin menee.

Yes! T. Orpo Purra-Orpo hallituksesta

Vierailija
616/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ihmiset. 

Huonoja päätöksiä kannattaa protestoida niin, että niistä aiheutuu yhteiskunnalle kustannuksia ja niille ihmisille, jotka niitä huonoja päätöksiä kannattaa.

Vierailija
617/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat ei sovittele työvuoroja. Vuoro on merkitty listaan ja jos et pääse niin potkut.

Vierailija
618/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa, ettei persupöljät tajua, ettei ne tuet lähde ainostaan mmmmuuuuttajilta, vaan myös persusaatanoilta. Naurattaa persujen hätä.

Tuet lähtee teiltä muiden kustannuksella lorvijoilta. Persut saa rahansa töitä tekemällä.

Päivän paras vitsi! Persut ovat juurikin niitä kaiket päivät kaljaa kittaavia laiskureita, yrittäjiä ja työläisiä teissä on kourallinen.

En ole perillä näistä asioista että kuinka se on mutta jos sosiaalietuuksien leikkaaminen on persuen kannatttajille ok niin eivät ole tukien saajia eli "laiskureia" eli kuinka se on? Onko se heille ok vai ei?

Voihan se puolueenjohdolle olla okei, koska hehän elävät meidän verorahoillamme mukavasti ja myötäilemällä kokkareita tässä asiassa pääsevat hallitukseen.

Mutta voihan se olla, että moni työtön jamppa joka on muista syistä äänestänyt persuja, saakin nyt sitten takkiinsa jos tukia leikataan  eikä tykkääkään jutusta.

Puolue ja sen äänestäjäkunta kun eivät ole välttämättä yksi yhteen.

Seuraavalla hallituskaudella työssäkäyvät jampat ja Keskustan äänestämisestä luopuneet heräävät ja nähdään toisenlainen vaalitulos. He ratkaisee vaalit.

Vierailija
619/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää omat eläkeläisvanhemmat, jotka äänesti kokoomusta ja nyt ovat niin tyytyväisiä. Kai nyt jos eläkeläisiltä ei leikata mitään, mutta mitäs me kaikki muut? Itselläkin perussairauksia ja elämä ei aina ole ollut aivan helppoa. Pelottaa todella kovasti. 

minua taas pelottaa, että oletat yhteiskunnan elävän velaksi, jotta kaiken maailman tukia voidaan maksaa. Tiedoksi: meillä ei ole rikkaita eikä keskiluokkaakaan enää kustantamaan nykyistä julkishärdelliä. Tuensaajat elävät seuraavien sukupolvien rahoilla

Mitä ehdotat? Köyhät ja työkyvyttömät asumaan kadulle Amerikan malliin?

köyhät töihin. Osa "työvyttömistä" voi tehdä osa-aikaduuneja. On näitä "työkyvyttömiä" omallakin alalla nähty.

Sosiaaliturva on täällä todella hajanainen ja rahaa jaetaan toimeentulotukena, asumistukena, ... Siksi meillä on vertailuissa mukamas alhainen sosiaaliturva, todellisuudessa tuilla voi elää hyvin, jos saa monesta luukusta yhtaikaa. Järjestelmää on yksinkertaistettava rankasti ja työnteon on oltava aina kannattavaa

Siinä taas yksi, joka ei tiedä mistään mitään, mutta luuloja on sitäkin enemmän. Työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä ihan syystä ja sille on vaikeaa päästä. Siinä ei tehdä edes osa-aikaduuneja.

tiedoksi: ei ole vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkelle

Eikö? No, kerropa miten sille pääsee kun tiedät.

No, tuleeko sitä selvitystä siitä, miten työkyvyttömyyseläkkeelle päästään ja miten se on niin helppoa? Olen tässä jo pari tuntia odotellut.

Mäkin haluaisin tietää. Mutta eipä taida ollakaan niin helppoa kun sen selittäminen on liian vaikeaa.

Vierailija
620/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, oot persuäänestäjä joka haluaa monottaa vähäosaisia että heillä olisi vähän kurjemmin kuin sinulla? Et ole? Hienoa.

En ikinä äänestäisi Persuja, koska Persut joutuu aina tekemään kompromisseja muiden puolueiden politiikalle. Ei mun mikään pakko ole tehdä töitä tukia vastaan, kun olen itsenäinen ammatinharjoittaja siis kevytyrittäjä. Teen tai en tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän