Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ihmiset ovat törkeitä eikä mitään käytöstapoja. Kerron tarinan eiliseltä piene lapsen kanssa terassilla kahvilla

Vierailija
27.04.2023 |

Hain ekaluokkalaisen koulusta ja koska ilma oli niin hieno niin menin hänen kanssaan terassille ja tilasn limun sekä kahvin. Pojalla on sellaisia Hot Wheels-autoja, joita hän jumaloi ja pelaa mielellään ulkona. Annoin hänen ottaa yhden autosta mukaan terassille. Poika pelasi siinä auringon paistaessa autollaan ja liu'utti sitä terassia pitkin. Pari kertaa se osui erään pariskunnan miehen tuoliin ja poika pyysi anteeksi ja haki auton takaisin. Sitten yhtäkkiä seuraavalla kerralla pariskunnan mies otti sen auton ja HEITTI sen n. 20 metriä terassilta lähellä sijaitsevaan osaan. Poika alkoi itkeä ja minä menin ihan shokkiin, että miten voi tehdä tuollaista. Koitin tivata mieheltä, että mitä järkeä tuossa oli (kävin hakemassa auton ojasta) ja hän vain murisi, että mietipä sitä. Meni fiilikset ja ajoimme ostamaan jätskin pojalle toisesta paikasta.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, niin hyvää oppia kaikille.

Kersat istuvat kahvilassa, ravintolassa, elokuvissa, kirkossa, tapahtumissa jne. paikallaan ihan pienestä pitäen, ellei ole erikseen pyydetty muuta tai paikalla ole esim. leikkinurkkausta. Silloin ei ole 7v enää ikinä ryömimässä pitkin lattioita leikkiauton perässä, vaan ymmärtää jo ihan itse, miten käyttäydytään, jos äiti ei siihen kykene puuttumaan.

Vierailija
42/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut joissa mainitaan lapset pitäisi poistaa. Lapsiviha on liian surullista luettavaa.

Kaikki kommentit ja aloitukset joissa mainitaan lapsiviha pitäisi poistaa. Lapsiviha on niin puhki kulunut termi että tukka lähtee päästä.

Aivan niin. Jos on pakko olla lapsi niin tehkää se niin ettei sitä huomata. Suomalaisia vituttaa että on laki ettei niitä voi listiä.

Kansalaisaloite, laki pitää kumota.

Ihan suoraan sanottuna minua vitt uttaa tämä yli mennyt lapsikeskeisyys. Ja kyllä minulla on myös vihanhallinta ongelmia kun vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa lapsensa perseilyt. En tiedä käytännössä kumman kuristaisin, ehkä molemmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli provo tai ei, niin hyvää oppia kaikille.

Kersat istuvat kahvilassa, ravintolassa, elokuvissa, kirkossa, tapahtumissa jne. paikallaan ihan pienestä pitäen, ellei ole erikseen pyydetty muuta tai paikalla ole esim. leikkinurkkausta. Silloin ei ole 7v enää ikinä ryömimässä pitkin lattioita leikkiauton perässä, vaan ymmärtää jo ihan itse, miten käyttäydytään, jos äiti ei siihen kykene puuttumaan.

Tällä lapsella joku kirjo?

Vierailija
44/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin ääliösakki lähti tähänkin provoon mukaan.

T ap

Ääliönä tosiaan luulin että oli tosi tarina. Onneksi ei kukaan ole vienyt lasta sinne missä on muita.

Vierailija
45/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lentokoneessa ja oli kolmen istuttava rivi ja vieressäni käytäväpaikalla istui noin 3-4-vuotias lapsi ja äitinsä käytävän toisella puolella. Tarjoiltiin mustikkamehua ja se lapsi taiteili sen mukinsa kanssa niin häilyvästi että mietin milloin kaatuu housuilleni. Äiti ei ollut moksiskaan, oli nyrpeän oloinen ja jos olisin sanonut jotain että voisko pitää mukista kiinni ja juottaa lasta, niin olisi varmaan alkanut huutamaan, niin kireän oloinen oli. No läikkyihän se, mut äiti sai viime hetkellä estettyä pahimman. Itse en olisi kehdannut olla noin välinpitämätön ja miettiä että so what, kaatukoon jos kaatuu. Mutta tuo on nykyaikaa.

Vierailija
46/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tähän provoon, niin minulle sattui oikeasti vähän samanlainen tilanne ravintolassa joskus aikaisemmin.

Olimme miesystäväni kanssa syömässä sellaisessa vähän paremmassa ruokaravintolassa.

Sisään pelmahtaa juhlaseurue, joilla lapsia mukanaan. Joukkoa johti eräs julkisuudesta tuttu mies.

Iloinen seurue, ei siinä mitään.

Tilanne ei enää naurattanut, kun vähän ajan kuluttua lapset kyllästyivät istumaan ja alkoivat kulkea muiden ravintolassa istuvien pöytien ääreen.

Muutaman kerran ihan ookoo, mutta jatkuva ramppaus ja yritys koskea kaikkeen pöydässä olevaan alkoi ärsyttää.

Seurue itse ei komentanut lapsiaan yhtään. Ravintolan henkilökunta oli helisemässä: muutenkin kiirettä ja jaloissa lapset, jotka eivät uskoneet heidän pyyntöjään mennä takaisin omaan pöytään.

Seurue itse keskittyi pelkästään aikuisten kesken, hieman riehakkaaseen, juhlaan.

Ja tämä on tositapahtuma. Miksi aikuiset eivät huolehdi ja kasvata lapsiaan?

Muualla maailmassa lapset ovat mukana kaikkialla, mutta heitä kasvatetaan samalla käyttäytymään.

Vierailija
47/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut joissa mainitaan lapset pitäisi poistaa. Lapsiviha on liian surullista luettavaa.

Kaikki kommentit ja aloitukset joissa mainitaan lapsiviha pitäisi poistaa. Lapsiviha on niin puhki kulunut termi että tukka lähtee päästä.

Aivan niin. Jos on pakko olla lapsi niin tehkää se niin ettei sitä huomata. Suomalaisia vituttaa että on laki ettei niitä voi listiä.

Kansalaisaloite, laki pitää kumota.

Ihan suoraan sanottuna minua vitt uttaa tämä yli mennyt lapsikeskeisyys. Ja kyllä minulla on myös vihanhallinta ongelmia kun vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa lapsensa perseilyt. En tiedä käytännössä kumman kuristaisin, ehkä molemmat. 

Niin, me persoonallisuushäiriöiset olemme integroituna yhteiskuntaan, eikä se meistä päälle päin näy. Kannattaa nyt vaan opettaan niitä lapsia pitämään etäisyyttä vieraisiin ihmisiin. 

Vierailija
48/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä meikäläisiä jotka ei aikuisenakaan osaa olla muuta kuin hiljaa paikallaan jos on muita.

Vierailija
49/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opettanut lapselle itsesuojeluvaistoa. On nepsy, löytyy adhd, autismi ja sitten vielä masennus ja transsukupuolisuus joten tarkkana saa olla!

Nuo muut vielä ymmärrän, mutta miten/miksi teet lapsestasi transsukupuolisen? Uskomatonta. No jos hän on jo teini ja haluaa leikkiä muuta kuin mitä on niin olkoon niin, mutta jos lapsi, antaisit kasvaa rauhassa.

Vierailija
50/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tärkeää: lapset eivät saa ravintolassa kävellä ja juoksennella pöytien välissä ollenkaan. Ravintolasta pois ja kasvamaan, jos ei tuolilla pysy. Asia erikseen lapsille osoitetuissa ruokapaikoissa tai spesiaalitilanteissa ( esim vappuna on lounailla lapsille usein oheisohjelmaa).

Vierailija
51/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me perskokkareissa ollaan vaan sitä mieltä, että turpaan vaan niin oppivat. Se on sitä parasta ratkaisua kaikkeen.

Vierailija
52/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli tavallaan ihan hyvä, vähän erilainen vaihteeksi :)

Vierailija
53/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin nakannut niska-perseotteella sen nepsykakarasi sinne ojan pohjalle, jos ei kerran osaa käyttäytyä.

Luuletko, että olisit selvinnyt kuvitellusta toiminnastasi ilman poliisitutkintaa? Mietihän sitä pikkusen, ennen kuin kirjottelet tuollaisia väkivaltaisia mielikuviasi palstalle.

Vierailija
54/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kasvattaa lapsesi huonosti, eli että kahvilassa tai ravintolassa härvelletään eikä opetella olemaan kahvilassa tai ravintolassa, niin tee se jotenkin niin että muut ei häiriinny. Mielestäni oiva tapa kasvattaa lasta huonosti on laittaa sille kuulokkeet päähän ja pädi syliin. Saat olla kasvattamatta lastasi ja nauttia itse kahvista ilman että henkilökohtaiset huonot valintasi rasittavat ketään muuta kuin omaa lähipiiriäsi.

Kiitos.

Vierailija
55/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis pitäny nakata se kakara sinne ojaan

Vierailija
56/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halvatun kommentteja! "Miksi palkitsit lapset huonosta käytöksestä?"

Voi herranen aika.

Vaikkei kahvilan lattialla pitäs lasten leikkejä pitääkään, niin ei aikuisen ihmisen pidä sentään niin hermostua, että heittelee lapsen leluja ojiin. Oliko se mies humalassa? 

Jos lapsen on antanut sen lelun sinne kahvilaan tuoda, niin täytys varmaan sitten sanoa lapselle siinä vaiheessa kun huomaa, että joku hermostuu lapsen leikeistä, että malta nyt vähän aikaa, mennään kohta sellaiseen paikkaan jossa saat vapaasti leikkiä. 

Jos poliisi olis ollut paikalla hän olis sanonut "Se on lapsi!" että yritäpä sinä aikuinen äijä kestää vaan.

Vierailija
57/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ikääntyvät myös ja toivottavasti jättävät teidät vaipat täynnä omaan rauhaanne.

Vierailija
58/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä suoraan liity aiheeseen, mutta en voi sietää sitä, että jossakin ravitsemusliikkeessä vieraat lapset tulevat norkoilemaan pöytäni luo. Siinä ei todellakaan ole mitään hauskaa. Vanhemmillehan se olisi varmaankin hirveän mukavaa, että saisivat syödä "rauhassa", kun lapsi on muualla hakemassa huomiota.

Vahinkoja voi toki sattua, ja silloin vanhemmalla pitäisi olla valppautta hakea lapsensa omaan pöytään tai ainakin pahoitella, ja jos tuntemattomat sattuvat olemaan jotakin "poikkeuksellisen mannereurooppalaisen lapsiystävällisiä ja lapsenkaipuisia" ja sanovat, että lapsi voi jäädä, niin ok.

Vierailija
59/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ikääntyvät myös ja toivottavasti jättävät teidät vaipat täynnä omaan rauhaanne.

Ihan ä*liömäinen argumentti sinulta. Uusia lapsia ja joitakin toopevanhempia tulee aina lisää, eivät ne minnekään "sietämällä" katoa.

Vierailija
60/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tylsää ja säälittävää pitää äipän oman elämän olla, että täytyy jatkuvasti keksiä näitä tarinoita jotta pääsee haukkumaan miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan