Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupan kassoille ollaan niin hirveitä?

Vierailija
26.04.2023 |

Koskee myös toki kaikkia asiakaspalvelun aloja ihan ylipäätään. Miksi pitää tiuskia, huutaa, raivota, tehdä niistä Plussa - ja bonuskorteista kauhea haloo ja vaatia vaan kaikkea kassatyöntekijältä? Moni ei edes tervehdi tai kiitä, vaan heti alkaa pompottelu ja törkeään sävyyn vaatiminen.

Tuntuu, että erityisesti viime vuosina ihmisten törkeys on saavuttanut melkoiset sfäärit. Jotkut ihan asiallisen oloisetkin perustallaajat saattavat käydä esim. kiinni myyjään, jos itsepalvelukassalla ei jokin asia toimi eikä saa siihen just nyt heti 5 sekunnissa sitä apua paikalle? Miksi ihmiset oksentaa pahaa oloaan aspoihin?

Yksi huvittavinpia ja erikoisimpia tilanteita on se, kun asiakkaat toimivat hätäisesti ja väärin, ja sen johdosta huutavat kassalle kuin olisi maailmanloppu kolkuttelemassa ovilla. Kun asian selvittelyn jälkeen asiakas tajuaakin olleensa itse väärässä, niin huuto ja raivo muuttuukin koomiseksi vahingoksi huumorilla höystettynä. Ei mitään anteeksipyyntöä käytöksestään hirveän haukku-episodin jälkeen. Ei normaali tervejärkinen ihminen kohtele muita kuin roskaa. Harkitsen vakavasti lopareita, ei kukaan ihminen ansaitse tuollaista, ja kun takaisinkaan ei voi oikein antaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kassana 2010-2015 kun olin jo 45v (nainen) Ikinä nuoret ei kohdelleet minua huonosti.

Aina se surkein kohtelu tuli noin 50-65v ihmisiltä. Lähinnä naisilta mutta myös miehiltä.

Yli 80v:t ovat leppoisia.

Ns. suuret ikäluokat olivat monet täysiä monstereita. En tiedä miksi. Totaalinen empatiakyvyn puute, raivoaminen, huuto tyhjästä.

Kaikista mukavimpia asiakkaita olivat 20-30v miehet ja naiset.

Mä olen täsmälleen samaa mieltä puhelinaspana, yksityisen lääkäriasemaketjun ajanvarauksessa. Me pyöritellään hetuja ja osaan kertoa vittumaisten vuosikymmenten lisäksi myös postinumeron perusteella, kannattaako vastata vai antaa mennä ohi, ne hermoheikot ovat lisäksi alueellisesti keskittyneitä.

Viiskymppiset naiset ja etelä-suomi? Nykyiset viiskymppiset on muuten 70-luvulla syntyneitä. Vaihdevuodet...

Vierailija
22/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä, eivät osaa arvostaa. Sano hienosti takas tai vaikka katso tms. Ei tartte kestää kaikkea. Asiakkaan täytyy myös arvostaa. Kassojenkin täytyy muistaa olla kohteliaita, että molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä anonyymifoorumeissa sallitaan kaikki, se siirtyy vähitellen muuallekin. 

Tää on totta, ja melkein mikä pahinta somessa näkee nykyään perseilyä omalla nimellä ja naamalla huomattavasti enemmän kuin ennen. Kyllä se/tää ilmapiiri kannustaa häröjä häröilemään ihan ennennäkemättömällä tavalla. Ehkä tää on sitten joku ihmiskunnan loppulaukka. Perseillään kaikin mahdollisin tavoin lajimme hengiltä.

Vierailija
24/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisuus ei katso vain tulotasoa vaan se on tietynlainen víttumainen mentaliteetti kanssaeläjiä kohtaan. Juuri tällainen mitä ketjussa kuvailtu. Siksi en ihmettele että viidesosa kansasta äänestää näitä. Jopa ihmettelen ettei osuus ole suurempi.

Keskivertokannattaja taitaa juuri olla sellainen ylimielinen, äreä 58v Jorma tai Ritva joka aukoo päätä asiakaspalvelijoille, tarjoilijoille ja ylipäätään kohtelee kanssaeläjiä kuin totaalinen moukka. Näkyyhän se jo näiden somepostauksissa ja ulostuloissa. Pitkäaikaissairaathan eivät edes saisi olla elossa näiden mielestä kun ovat pelkkä "kuluerä".

Vierailija
25/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiakin vakioasiakkaita on, jotka ihan työkseen kiusaa ja v*ttuilee kassahenkilölle. Siis se yks ja sama tyyppi joka kerta toisensa jälkeen tulee asioimaan ja aina on pakko muistaa sanoa jotain ilkeää, valittaa kahvin laadusta, pullan hinnasta ja ihan mistä tahansa.

Vierailija
26/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kassana 2010-2015 kun olin jo 45v (nainen) Ikinä nuoret ei kohdelleet minua huonosti.

Aina se surkein kohtelu tuli noin 50-65v ihmisiltä. Lähinnä naisilta mutta myös miehiltä.

Ns. suuret ikäluokat olivat monet täysiä monstereita. En tiedä miksi. Totaalinen empatiakyvyn puute, raivoaminen, huuto tyhjästä.

Mä olen täsmälleen samaa mieltä puhelinaspana, yksityisen lääkäriasemaketjun ajanvarauksessa. Me pyöritellään hetuja ja osaan kertoa vittumaisten vuosikymmenten lisäksi myös postinumeron perusteella, kannattaako vastata vai antaa mennä ohi, ne hermoheikot ovat lisäksi alueellisesti keskittyneitä.

Viiskymppiset naiset ja etelä-suomi? Nykyiset viiskymppiset on muuten 70-luvulla syntyneitä. Vaihdevuodet...

Mitä varakkaampi alue ja mitä vanhempi nainen, sitä veemäisempi keskimäärin persoonana. Lähes kaikki suorat tappouhkauksetkin tulee näiltä. Onneksi harvemmin, yleensä se on vain sellaista jatkuvaa piikittelyä, ivaa ja haukkumista.

En jaksa uskoa että osa näistä on ikinä edes tehnyt mitään töitä tai uraa kun maailmankatsomus ja asenne on tuota luokkaa. En usko että ovat ikinä tehneet yhteistyötä kenenkään kanssa tai kokeneet mitään vastoinkäymisiä elämässä.

Luultavasti jotain kotirouvia tai leskiä tms. jotka elävät leskeneläkkeellä tai perinnöillä.

Vierailija
27/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pääsääntöisesti. Uskomattoman paljon löytyy ihan hirveitä ihmisiä sen oppii aspana viimeistään. Koitetaan silti keskittyä hyvyyteen, vaikka esim. kaupan kassalla se oli kyllä äärimmäisen vaikeaa nuorena.

Vierailija
28/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHmiset ovat väsyneitä huonoon palveluun ja olemattomaan palveluun. Tästä kumpuaa vitutus, vitutus kumpuaa myös siitä, että Suomessa kaikki on ylihintaista.

Vierailija
29/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on totta, ja melkein mikä pahinta somessa näkee nykyään perseilyä omalla nimellä ja naamalla huomattavasti enemmän kuin ennen. Kyllä se/tää ilmapiiri kannustaa häröjä häröilemään ihan ennennäkemättömällä tavalla. Ehkä tää on sitten joku ihmiskunnan loppulaukka. Perseillään kaikin mahdollisin tavoin lajimme hengiltä.

1. Ei ole seuraamuksia

2. Ei ole enää häpeän tunnetta

Netin alkuaikoina ihmisiä hävetti laukoa idioottimaisuuksia omalla nimellä ja naamalla kun siitä olisi vain päätynyt joksikin nettimeemiksi jolle naureskellaan.

Nykyään nuo ääliöt ja avoimesti toisten vapauksia rajoittavat, avoimen rasistiset jne. ulostulot ovat päinvastoin mainstreamia. Eivät pelkää edes rikosilmoitusta vaan ottavat sen marttyyrin tavoin merkkinä "ajojahdista", siitä huolimatta että itse terrorisoivat ja pelottelevat ties mitä ihmisryhmää täysin omien sairaiden mielihalujensa johdattelemana.

Pohjanmaalla on myös yleistynyt se että ns. "kristilliset" ihmiset uhkailee ja stalkkaa sukupuolivähemmistöjä. Ainoa keino piiloutua näiltä tyypeiltä on poistaa koko profiili. Sellaista kristillistä lähimmäisenrakkautta.

Vierailija
30/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat kohtelunsa ansainneet. Kassoilla saa monesti aivan törkeää käytöstä: Ei osata tervehtiä oikein, ei teititellä vanhempia tai korkeammassa asemassa olevia, ei anneta kuittia automaattisesti, osa vaihtorahoista napataan omaan taskuun, ei kutsuta esimiestä paikalle ongelmatilanteessa... Lista on loputon.

Vierailija
31/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHmiset ovat väsyneitä huonoon palveluun ja olemattomaan palveluun. Tästä kumpuaa vitutus, vitutus kumpuaa myös siitä, että Suomessa kaikki on ylihintaista.

Tuo ei kuspäisyyttä kyllä selitä.

Vierailija
32/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-60 v, sukupuolesta riippumatta. Postinumeroihin pätee kuten moneen muuhunkin, isompi on parempi. 8 tai 9 alussa vs nollat ja tuplanollat, kuin eri planeetalta jälkimmäisten tappioksi. Kaikkimullehetinytsaatanat eivät soittele murteella.

Vierailija
33/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisiakin vakioasiakkaita on, jotka ihan työkseen kiusaa ja v*ttuilee kassahenkilölle. Siis se yks ja sama tyyppi joka kerta toisensa jälkeen tulee asioimaan ja aina on pakko muistaa sanoa jotain ilkeää, valittaa kahvin laadusta, pullan hinnasta ja ihan mistä tahansa.

Jep. Nää on yleensä tiedossa ja heistä kerrotaan myös uusille työntekijöille. Eli kuuluu ihan yleiseen käytökseen, ei ole mikään paha päivä tms. Yleensä tämä herra/ rouva negatiivinen myös saa nuivaa palvelua koska kukaan ei jaksa jatkuvaa v* ittuilua.

Eivät tiedä, että omalla käytöksellä ylläpitävät sitä kehää?

Vierailija
34/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla riittää tervehtiminen tullessa, kiittäminen lopussa ja ehkä vielä heipat päälle. Ei tarvitse mitään muuta. Jos siitä ei selviä niin onneksi olkoon vaan.

Aina voi asioida itsepalvelukassalla, jos jostain syystä ei halua olla tekemisissä aspan kanssa.  Tai on joku ihmisvihaaja.

Vierailija
35/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisiä usein ovat ja täytyy jollekin saada purkaa oma pahaa oloa. Mielenterveyshäiriöt myös aiheuttaa tuommoista käytöstä.

Onko kaupan kassalla normaalia käytöstä tuijottaa silmiä räpäyttämättä ja tiukata vihaisesti S-etukorttia? Käyttäydyn samalla tavoin takaisin, kuin minua kohtaan käyttäydytään. En kaipaa kaupankassalta  kommentointia ruokavalinnoistani saatika muunkaanlaista kettuilua. 

Vierailija
36/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille tuli viiskymppisenä ihan järkyttävät esivaihdevuodet. Varsinaiset vaihdevuodet ei siis vielä ollut silloin alkaneet.

Voi hyvänen aika miten mua hävetti usein asioida jossain sen kanssa. Saattoi kiehahtaa ihan olemattomista asioista ja muuttua tosi vainoharhaiseksi ja ylimieliseksi. Rauhoittunut nyt, kun lopultakin menkat loppui ja hormonit tasapainottui.

Välillä ihmettelen ihan, kun on kuin eri ihminen. Niin kärsivällinen ja lempeä.

Vierailija
37/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisiä usein ovat ja täytyy jollekin saada purkaa oma pahaa oloa. Mielenterveyshäiriöt myös aiheuttaa tuommoista käytöstä.

Onko kaupan kassalla normaalia käytöstä tuijottaa silmiä räpäyttämättä ja tiukata vihaisesti S-etukorttia? Käyttäydyn samalla tavoin takaisin, kuin minua kohtaan käyttäydytään. En kaipaa kaupankassalta  kommentointia ruokavalinnoistani saatika muunkaanlaista kettuilua. 

Kuulostat vainoharhaiselta ja luulosairaalta. Kyllä sitä välillä tuijottaa varman hölmön näköisenä, väsyksissä kun on.

Vierailija
38/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopunaikoja eletään. Valtaosa ei edes häpeä tai koita piilotella niitä pimeitä ja epäterveitä puoliaan. Mielestäni tuollaiseen käytökseen tulisi sivullistenkin jo puuttua. Sitä voi ihan asiallisesti esim. kysyä, että kokeeko rouva tai herra käytöksensä asialliseksi. Haluaisiko hän, että hänelle huudetaan ja heitetään solvauksia, jos pöytä olisi toisinpäin. Tuskin he mitään tuosta oppisivat, mutta tajuaisivat varmaan edes jollakin tasolla sisimissään, miten noloa ja väärää käytöstä harjoittavat.

Vierailija
39/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän työpaikoista ne ihmisten ongelmat on lähtösin omistajaportaan rahanahneuden takia sinun toteuttamana niin pitäisikö siittä ryöstöstä olla kiitollinen ja iloinen?

Vierailija
40/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhempien ikäluokkien edustajille ei koskaan opetettu käytöstapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän