Miksi kaupan kassoille ollaan niin hirveitä?
Koskee myös toki kaikkia asiakaspalvelun aloja ihan ylipäätään. Miksi pitää tiuskia, huutaa, raivota, tehdä niistä Plussa - ja bonuskorteista kauhea haloo ja vaatia vaan kaikkea kassatyöntekijältä? Moni ei edes tervehdi tai kiitä, vaan heti alkaa pompottelu ja törkeään sävyyn vaatiminen.
Tuntuu, että erityisesti viime vuosina ihmisten törkeys on saavuttanut melkoiset sfäärit. Jotkut ihan asiallisen oloisetkin perustallaajat saattavat käydä esim. kiinni myyjään, jos itsepalvelukassalla ei jokin asia toimi eikä saa siihen just nyt heti 5 sekunnissa sitä apua paikalle? Miksi ihmiset oksentaa pahaa oloaan aspoihin?
Yksi huvittavinpia ja erikoisimpia tilanteita on se, kun asiakkaat toimivat hätäisesti ja väärin, ja sen johdosta huutavat kassalle kuin olisi maailmanloppu kolkuttelemassa ovilla. Kun asian selvittelyn jälkeen asiakas tajuaakin olleensa itse väärässä, niin huuto ja raivo muuttuukin koomiseksi vahingoksi huumorilla höystettynä. Ei mitään anteeksipyyntöä käytöksestään hirveän haukku-episodin jälkeen. Ei normaali tervejärkinen ihminen kohtele muita kuin roskaa. Harkitsen vakavasti lopareita, ei kukaan ihminen ansaitse tuollaista, ja kun takaisinkaan ei voi oikein antaa.
Kommentit (53)
En ole koskaan mesonnut kaupan kassoille enkä tule mesoamaan mutta en ole myöskään tervehtiny enkä kiittäny enkä tulee kumpaakaan tekemään siitå yksinkertaisesta syystä etten halua.
Ilmankos naiskassat on aina ihastuksissaan kun kohteliaasti sanon Hei ja kiitän. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kassana 2010-2015 kun olin jo 45v (nainen) Ikinä nuoret ei kohdelleet minua huonosti.
Aina se surkein kohtelu tuli noin 50-65v ihmisiltä. Lähinnä naisilta mutta myös miehiltä.
Yli 80v:t ovat leppoisia.
Ns. suuret ikäluokat olivat monet täysiä monstereita. En tiedä miksi. Totaalinen empatiakyvyn puute, raivoaminen, huuto tyhjästä.
Kaikista mukavimpia asiakkaita olivat 20-30v miehet ja naiset.
Mä olen täsmälleen samaa mieltä puhelinaspana, yksityisen lääkäriasemaketjun ajanvarauksessa. Me pyöritellään hetuja ja osaan kertoa vittumaisten vuosikymmenten lisäksi myös postinumeron perusteella, kannattaako vastata vai antaa mennä ohi, ne hermoheikot ovat lisäksi alueellisesti keskittyneitä.
Viiskymppiset naiset ja etelä-suomi? Nykyiset viiskymppiset on muuten 70-luvulla syntyneitä. Vaihdevuodet...
Mitä varakkaampi alue ja mitä vanhempi nainen, sitä veemäisempi keskimäärin persoonana. Lähes kaikki suorat tappouhkauksetkin tulee näiltä. Onneksi harvemmin, yleensä se on vain sellaista jatkuvaa piikittelyä, ivaa ja haukkumista.
En jaksa uskoa että osa näistä on ikinä edes tehnyt mitään töitä tai uraa kun maailmankatsomus ja asenne on tuota luokkaa. En usko että ovat ikinä tehneet yhteistyötä kenenkään kanssa tai kokeneet mitään vastoinkäymisiä elämässä.
Luultavasti jotain kotirouvia tai leskiä tms. jotka elävät leskeneläkkeellä tai perinnöillä.
Tässä on tosiaan ero saman ikäluokan sisällä sukupuolten välillä, naiset ivaavat ja haukkuvat, miehillä on "tämä ei jää tähän" -uhoa ja toimarillapelotteluyrityksiä. (Ainahan se jää siihen.)
Eipä ne myyjätkään se iloisempia ole sen tuomitsevan ja mulkoilevan katseen takaa kun kyttää siinä seläntakana että omat työt (varasto inventarion ylläpito sekä laskutus) tulee tehtyä asiakkaan toimesta ja asiakas saa siittä vaan kasvavan laskun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä anonyymifoorumeissa sallitaan kaikki, se siirtyy vähitellen muuallekin.
Tää on totta, ja melkein mikä pahinta somessa näkee nykyään perseilyä omalla nimellä ja naamalla huomattavasti enemmän kuin ennen. Kyllä se/tää ilmapiiri kannustaa häröjä häröilemään ihan ennennäkemättömällä tavalla. Ehkä tää on sitten joku ihmiskunnan loppulaukka. Perseillään kaikin mahdollisin tavoin lajimme hengiltä.
1. Ei ole seuraamuksia
2. Ei ole enää häpeän tunnetta
Netin alkuaikoina ihmisiä hävetti laukoa idioottimaisuuksia omalla nimellä ja naamalla kun siitä olisi vain päätynyt joksikin nettimeemiksi jolle naureskellaan.
Nykyään nuo ääliöt ja avoimesti toisten vapauksia rajoittavat, avoimen rasistiset jne. ulostulot ovat päinvastoin mainstreamia. Eivät pelkää edes rikosilmoitusta vaan ottavat sen marttyyrin tavoin merkkinä "ajojahdista", siitä huolimatta että itse terrorisoivat ja pelottelevat ties mitä ihmisryhmää täysin omien sairaiden mielihalujensa johdattelemana.Pohjanmaalla on myös yleistynyt se että ns. "kristilliset" ihmiset uhkailee ja stalkkaa sukupuolivähemmistöjä. Ainoa keino piiloutua näiltä tyypeiltä on poistaa koko profiili. Sellaista kristillistä lähimmäisenrakkautta.
Tämä!!! Ilkeyttä ja pahuutta oikein korostetaan kulttuurissakin. Tälle tielle kun on menty, niin sieltä ei oikein pois enää päästä valitettavasti.. Ihmiset ovat aivopestyjä ja porskuttavat hyvin matalalla värähtelytaajuudella ja tietoisuuden tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaisuus ei katso vain tulotasoa vaan se on tietynlainen víttumainen mentaliteetti kanssaeläjiä kohtaan. Juuri tällainen mitä ketjussa kuvailtu. Siksi en ihmettele että viidesosa kansasta äänestää näitä. Jopa ihmettelen ettei osuus ole suurempi.
Keskivertokannattaja taitaa juuri olla sellainen ylimielinen, äreä 58v Jorma tai Ritva joka aukoo päätä asiakaspalvelijoille, tarjoilijoille ja ylipäätään kohtelee kanssaeläjiä kuin totaalinen moukka. Näkyyhän se jo näiden somepostauksissa ja ulostuloissa. Pitkäaikaissairaathan eivät edes saisi olla elossa näiden mielestä kun ovat pelkkä "kuluerä".
Ne Jormat ja Ritvat on pikemminkin 78-v kuin 58- v.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan mesonnut kaupan kassoille enkä tule mesoamaan mutta en ole myöskään tervehtiny enkä kiittäny enkä tulee kumpaakaan tekemään siitå yksinkertaisesta syystä etten halua.
Etkä myöskään osaa pilkkusääntöjä, kun et halua.
Vierailija kirjoitti:
Koska valtaosa ihmisistä on hirviöitä joilla myös 60-90 ÄO. Ihmislaji on paskin eläinlaji.
Osa näistä päätyy myös sinne kassalle töihin! Mulla on lähikaupassa kaksi inhokkia joiden kassalle en koskaan mene. Itse aina tervehdin ja olen aina ystävällinen. Nämä kassadaamit ovat esim. tiuskineet ja heitelleet tavaroita. Eivät tervehdi koskaan. Kuitti heitetään vihaisesti.
Muutama vuosi asiakaspalvelussa teki selväksi, että iso osa asiakkaista on todella rasittavia tapauksia. Jotain pikkurahoja maksoivat asiakkuudestaan ja ottivat kaiken ilon irti siitä, että joku heitä työkseen palvelee. Monta kertaa päivässä kuuntelin näiden uhkauksia irtisanomisesta, koska heidän kohtuuttomat vaatimukset eivät menneet läpi. En kehdannut sanoa, että toivon heidän lähtevän toiseen firmaan, ettei tarvitse enää palvella heitä. Palkka oli aivan liian pieni heidän vänkäämisen kuunteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tapana että kassaneiti oletettu ei laita niitä ostoksia hihnalla nätisti vaan vetää ne putkeen ja sitten hampaat irvessä survotaan ne ostokset ryttyyn kun voisi hieman asetella niitä.
Miksi et itse asettele niitä siihen hihnalle siinä järjestyksessä kun haluat ne kassiisi pakata?
Siitä ne piipataan sitten just oikeassa järjestyksessä ja sinä voit pakata niitä kassiisi sitä mukaa ja näin myös nopeutat kaikkien asiointia.Siinä maksupäätteen vieressä ei tarvitse seisoa tumput suorina kuin hoomoilanen tuijottamassa kuin vähä-älyinen. Ainakin sen maksuvälineen voisi kaivaa jo valmiiksi ennen kuin ostostesi loppusumma on valmis ja ne plussat sun muut voi piipata jo sitä ennen.
Koska ei auta missä järjestyksessä ne ostokset asettelee koska kassaneiti oletettu laittaa ne joka tapauksessa peräkanaa jolloin hihna menee täyteen. Lisäksi ostoksiin ei pääse käsiksi kun joku asiakas oletettu seisoo vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä anonyymifoorumeissa sallitaan kaikki, se siirtyy vähitellen muuallekin.
Tää on totta, ja melkein mikä pahinta somessa näkee nykyään perseilyä omalla nimellä ja naamalla huomattavasti enemmän kuin ennen. Kyllä se/tää ilmapiiri kannustaa häröjä häröilemään ihan ennennäkemättömällä tavalla. Ehkä tää on sitten joku ihmiskunnan loppulaukka. Perseillään kaikin mahdollisin tavoin lajimme hengiltä.
1. Ei ole seuraamuksia
2. Ei ole enää häpeän tunnetta
Netin alkuaikoina ihmisiä hävetti laukoa idioottimaisuuksia omalla nimellä ja naamalla kun siitä olisi vain päätynyt joksikin nettimeemiksi jolle naureskellaan.
Nykyään nuo ääliöt ja avoimesti toisten vapauksia rajoittavat, avoimen rasistiset jne. ulostulot ovat päinvastoin mainstreamia. Eivät pelkää edes rikosilmoitusta vaan ottavat sen marttyyrin tavoin merkkinä "ajojahdista", siitä huolimatta että itse terrorisoivat ja pelottelevat ties mitä ihmisryhmää täysin omien sairaiden mielihalujensa johdattelemana.Pohjanmaalla on myös yleistynyt se että ns. "kristilliset" ihmiset uhkailee ja stalkkaa sukupuolivähemmistöjä. Ainoa keino piiloutua näiltä tyypeiltä on poistaa koko profiili. Sellaista kristillistä lähimmäisenrakkautta.
Tänäpäivänä ei tunneta käsitettä häpeä suomalaisessa kulttuurissa.
Olen entinen kassakeikkalainen, olen kiertänyt pääkaupunkiseudun joka kolkan Keravalta Kirkkonummelle kassana.
Kaikista kohteliaimmat ihmiset olivat Kruunuhaassa, siellä asuu Suomen sivistyneistö ja oppineisto myös liikkuu matkalla yliopistolle. Monen monta kulttuurialan ihmistä kävi siellä asiakkaana.
Tykkäsin työstä tosi paljon, oli niin mielenkiintoista nähdä erilaisia ihmisiä laidasta laitaan, katujen naisista presidentteihin ja tunnustella eri kaupunginosien tunnelmia.
Kassatyöntekijöillekö se pitää arvon ruovan/herran mielestä sitten kostaa vai? Onko sinulle koskaan tullut meileen, kuinka pieni palkka sillä kassatyöntekijällä on, hänelle se ruoka on suhteessa vielä kalliimpaa kuin sinulle.