Ostatteko kunnollisia kuorinakkeja vai niitä halpoja kuorettomia?
Vapuksi ja muulloinkin? Itse en oikein saa alas niitä kuorettomia. Kaverilla kerran yritin syödä mutta pakko oli sanoa: ei kiitos.
Kommentit (61)
En ole ikinä ymmärtänyt nakkien keittämistä. Miksi? Miksi kukaan haluaisi syödä vettyneitä nakkeja? Minulle on myös epäselvää mihin juhliin niitä käytetään, koska en ole ikinä niitä syönyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt nakkien keittämistä. Miksi? Miksi kukaan haluaisi syödä vettyneitä nakkeja? Minulle on myös epäselvää mihin juhliin niitä käytetään, koska en ole ikinä niitä syönyt.
Ei ne vety, kun ne osaa keittää oikein. Eikä niitä ole mikään pakko juhliin käyttää, vaan voi syödä arkenakin. Toki ei ole kovin vaikea googlella myöskään selvittää, milloin monet suomalaiset syövät nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka tulevat tiettyä ruoka-ainetta koskevaan kyselyyn kertomaan, etteivät syö ko. tuotetta. Miksi? Varsinkaan tällaiseen, jossa kysytään kahdesta eri vaihtoehdosta eikä "syötkö nakkeja". Minulle on epäselvää, mitä tällä haetaan.
Pari juttua mitä syön tosi harvoin joten kun syön ostan lemppareita, oli ne sit kalliita tai halpoja.
Nakit Wilhelm luonnonkuorinakki, Kivikylän juustogrillimakkara, jäätelö 3 kaveria, voipullat konditoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijanakkeja ja valkoviiniä ystävien kanssa.🥂
Hyi hitto 🤮
Vain täysi juntti sanoo ruoasta hyi, yök, tai paskaa. Näin ei sanota ravinnosta koskaan.
Sain lapsuudenkodissa kauhean makkara- ja nakkiruokakammon ja olin usean vuoden syömättä mokomia.
Kunnes tajusin että nakeilla on eroa. En syö juuri muuta kuin Kivikylän nakkeja, kuorellisia ja kunnon tavaraa. Ei mitään jauhomössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto 🤮
Vain täysi juntti sanoo ruoasta hyi, yök, tai paskaa. Näin ei sanota ravinnosta koskaan.
Kasvisruoka ei ole ravintoa!
K-Menu kuoreton nakki, 0,95€ paketti :D hyvin menee nakkikeitossa arkena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto 🤮
Kasvisruoka ei ole ravintoa!
On se. Opit kun kasvat aikuiseksi.
Vapuksi ostan kuorellisia, nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka tulevat tiettyä ruoka-ainetta koskevaan kyselyyn kertomaan, etteivät syö ko. tuotetta. Miksi? Varsinkaan tällaiseen, jossa kysytään kahdesta eri vaihtoehdosta eikä "syötkö nakkeja". Minulle on epäselvää, mitä tällä haetaan.
Olen vastannut jo ap:n kysymykseen, mutta tähän keittämis pakkomielteeseen haluaisin joltain vastauksen koska se nakki menee pilalle jos sen keittää.
Eikö kuori ole suoli? Siis sian suolta?
Vierailija kirjoitti:
On keksitty käyttää aikanaan myös kortsuna. Kertoo historian kirjat.
Kuorelliset nakit höyrytetään, ei keitetä. Kuorettomia käytän esim. nakkikeittoon ja -kastikkeeseen. Ja meillä höyrytetyt nakit kuuluvat sekä Uuteen Vuoteen että Vappuun :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut jo ap:n kysymykseen, mutta tähän keittämis pakkomielteeseen haluaisin joltain vastauksen koska se nakki menee pilalle jos sen keittää.
Ruuan valmistaminen ei ole mikään pakkomielle. Outoa raivota siitä, että kaikki eivät tee asioista samoin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkuorisissa nakeissa ja makkaroissa kyllä. Ei se muoviakaan voi olla, kun se kuori syödään.
Pääasia, että pöydästä löytyy hyvää sinappia. Menee nakki kuin nakki.
Vierailija kirjoitti:
Mihin juhliin niitä käytetään? Mitä ihmettä? Etkö ole kuullut/huomannut mainoksista tai mistään, että erityisesti vappuna ja uutena vuotena niitä syödään mutta toki muulloinkin.
Nyt ollaan alettu ostamaan prinssinskkeja. Ne on jotenkin maukkaita. Nakkien kanssa Ruoveden herkun habanero ja chipotle majoneesi, Dijon hunajasinappia.
Kivikylän kuorelliset nakit, jos syön sellaisenaan. Soossiin tai keittoon voin laittaa kuorettomiakin.