FORTUMIN soittelu jo ahdistaa!
Olen tässä jokin aika sitten saanut puhelun, johon en ehtinyt vastaamaan.
Tämä toistui pari kertaa (töissä en koskaan ehtinyt puhelimeen), kun koitin soittaa numeroon takaisin sieltä tuli vain englannin kielellä kehotus tarkistaa numero.
No, tarkistin asian kuka soitti palvelusta - agressiivista Fortumin myyjää siellä esitettiin/häirikköä.
Muilla oli ihan samoja kokemuksia, ei pysty soittamaan takaisin jne.
Tänään sain fortumilta sähköpostissa muistutuksen laskusta ja minuutti(!) sen jälkeen sama numero oli soittanut.
Ilmeisesti on todella Fortum, takaisin ei voi siis soittaa.
Alkaa olla jo todella ahdistavaa - numero estoon, mutta aika häiriköinniltä tuo tuntuu:(
Onko muilla kokemuksia yli-innokkaista Fortumin myyjistä (sitä se ilmeisesti on, koska mm tuo sähköposti/puhelu heti sen jälkeen) joiden soittelusta ei pääse eroon?
Alkaa jo väsyttää, huoh.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
minä vaan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin Fortumin häirikkösoittajalta, miltäs nyt tuntuu, kun Venäjällä Herra P. on ottanut haltuunsa Fortumin ja Uniperin, eikä suomalaisilla pomoilla ole siihen mitään nokan koputtamista, kuis meni noin niinku omast mielest?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/2e6c2b10-b3af-498c-83c2-a0423bb87a30
Itse myyjänä vastaisin, että eipä liikuta minua, kun en ole pomo, mutta mitenkäs tuo sähkösopimusasia sinun kohdallasi hoidetaan.
Miksi emme ensin keskustelisi maailman politiikasta ja Fortumin epäonnistumisesta, saanko aloittaa....?
Koska en ole poliitikko, vaan myyjä. Laitetaanko sopimus tulemaan vuodeksi vai kahdeksi?
Olisiko ollut parempi, ettei Rauramoa olisi koskaan hyysätty Fortumin toimitusjohtajaksi, mitä mieltä olet, jos siltä vaadittaisiin kaikki vuosibonnukset takautuvasti palautettavaksi, eihän epäonnistujia tulisi palkita, vai kuinka on, palkitaanko sinut, kun epäonnistut tehtävissäsi?
Ihan sama minulle. Eli teille tulee kahden vuoden kiinteähintainen sopimus, jota ei voi purkaa kesken sopimuskauden. Kiitos tilauksesta ja aurinkoista kevään jatkoa!
Onko sinulla kuulossa vikaa, missä vaiheessa ne ovat alkaneet ottaa kuuroja puhelinmyyntiin, en ymmärtääkseni ole vielä sitoutunut mihinkään, vai miten sinä tämän asian tulkitset, ... keskustellaan lisää..... ethän vaan kesken lopeta?
*tuut, tuut, tuut, tuut*
Miksi emme vaihtaisi avoimesti mielipiteitä edustamanne firman tämänhetkisestä tilanteesta ja moraalisesta mädännäisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
"Tänään sain fortumilta sähköpostissa muistutuksen laskusta ja minuutti(!) sen jälkeen sama numero oli soittanut."
Mitä ihmettä?! Voiko sen asiakkuuden vaihtaa pois ja mihin?
Totta kai voi. Suomessa on sellainen asia kuin itsemääräämisoikeus, jonka nojalla asiakas saa ihan itse valita keneltä sähkönsä tilaa vai jättääkö kokonaan tilaamatta. Muista kuitenkin, että asiakassuhteen päättäminen ei poista velvoitettasi maksaa se avoinna oleva lasku. Se menee ulosottoon, jos et maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin Fortumin häirikkösoittajalta, miltäs nyt tuntuu, kun Venäjällä Herra P. on ottanut haltuunsa Fortumin ja Uniperin, eikä suomalaisilla pomoilla ole siihen mitään nokan koputtamista, kuis meni noin niinku omast mielest?
Itse myyjänä vastaisin, että eipä liikuta minua, kun en ole pomo, mutta mitenkäs tuo sähkösopimusasia sinun kohdallasi hoidetaan.
Miksi emme ensin keskustelisi maailman politiikasta ja Fortumin epäonnistumisesta, saanko aloittaa....?
Koska en ole poliitikko, vaan myyjä. Laitetaanko sopimus tulemaan vuodeksi vai kahdeksi?
Olisiko ollut parempi, ettei Rauramoa olisi koskaan hyysätty Fortumin toimitusjohtajaksi, mitä mieltä olet, jos siltä vaadittaisiin kaikki vuosibonnukset takautuvasti palautettavaksi, eihän epäonnistujia tulisi palkita, vai kuinka on, palkitaanko sinut, kun epäonnistut tehtävissäsi?
Ihan sama minulle. Eli teille tulee kahden vuoden kiinteähintainen sopimus, jota ei voi purkaa kesken sopimuskauden. Kiitos tilauksesta ja aurinkoista kevään jatkoa!
Onko sinulla kuulossa vikaa, missä vaiheessa ne ovat alkaneet ottaa kuuroja puhelinmyyntiin, en ymmärtääkseni ole vielä sitoutunut mihinkään, vai miten sinä tämän asian tulkitset, ... keskustellaan lisää..... ethän vaan kesken lopeta?
*tuut, tuut, tuut, tuut*
Miksi emme vaihtaisi avoimesti mielipiteitä edustamanne firman tämänhetkisestä tilanteesta ja moraalisesta mädännäisyydestä?
Miksi puhut luurille, jonka toisessa päässä ei ole ollut ketään enää pitkään aikaan? Se myyjähän lopetti puhelun jo siinä kohtaa kun toivotti sinulle aurinkoista keväänjatkoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*tuut, tuut, tuut, tuut*
Miksi puhut luurille, jonka toisessa päässä ei ole ollut ketään enää pitkään aikaan? Se myyjähän lopetti puhelun jo siinä kohtaa kun toivotti sinulle aurinkoista keväänjatkoa :D
Miksi se myyjä teki yksipuolisen päätöksen minun sopimuksestani, eikö olisi suotavaa odottaa, että myös asiakas sitoutuu sopimukseen, oliko tuo Fortumin tyypillinen myyntitapa pakottaa asiakasta sitoutumaan?
Muuttoilmoituksen jälkeen tulee erityisesti kaasupaavon puhelimista soittoja. Ja sitten nyt keväällä kun kesätyöläiset on houkuteltu puhelinmyyntiin. Vit***lu auttaa jos yllät vastausasteelle. Harrastan kyseistä asiallista kiusaamista koska puhelut nauhoitetaan.
Helpolla pääsee mustalle listalle ja ja kun numerosi naulataan dark side roomin seinään loppuvat puhelut. Myyntifirmat myyvät toisilleen myös hankalien asiakkaiden numeroita.
Fortum lähettelee viestejä pyynnöstäni huolimatta että eivät lähettäisi että ilmoitan ditten jos jatkan fortumin kanssa mutta saan efelleen viestejä jossa on vähän uhkailun tunnetta näissä viesteistä jossa en saisi miettiä rauhassa vaan myt pitää heti tehdä 2 vuoden sopimus...... ja tulee sellainen pakottamisen tunne .... fortum hinta on edullisinutta tästä viesteisyä johtuen en jatka välttämättä fortumin kanssa ja sopimukseni päättyy helmikuun viimeisenä päivänä eli minulla on monta kk aikaa vielä niin mikä ihmeen kiire fortumilla on ??
jätät laskut maksamatta ja odotat saavasi ksunidta kohtelua? Maksa laskusi ensin ja sitten jakelet mielipiteitäsi.
olen aina ihmetellyt miksi ihmiset jättää laskut maksamatta? ja sitten kun menee petintään ollaan niin yllättyneitä että ei mitään tietoa olla saatu?? Nämä laskujen maksamatta jättäjät ovat kovin erikoisia ihmisiä jotka olettavat että heillä on oikeus.
Mutta jos heiltä viibästyy joku heille kuuluva maksu palkka tai muu maksu niin ovat ensimmäisenä huutamassa kun on myöhässä.... en ymmärrä tällsisia ihmisiä ????
Vierailija kirjoitti:
Fortum lähettelee viestejä pyynnöstäni huolimatta että eivät lähettäisi että ilmoitan ditten jos jatkan fortumin kanssa mutta saan efelleen viestejä jossa on vähän uhkailun tunnetta näissä viesteistä jossa en saisi miettiä rauhassa vaan myt pitää heti tehdä 2 vuoden sopimus...... ja tulee sellainen pakottamisen tunne .... fortum hinta on edullisinutta tästä viesteisyä johtuen en jatka välttämättä fortumin kanssa ja sopimukseni päättyy helmikuun viimeisenä päivänä eli minulla on monta kk aikaa vielä niin mikä ihmeen kiire fortumilla on ??
Eihän sitä viestien lähettämistä pysty kieltämään vaan niihin eri systeemit miten reagoida, sen sijaan puhelinmyyjälle voi sanoa että haluaa markkinointikiellon päälle.
Puhelinmyyjästä pääsee helpoiten eroon siten, että vastaa puheluun ja sitten kun kuulee kuka siellä on, niin luuri kiinni ja ko. numero estoon. Näin minä teen. Jos et vastaa niin pahimmat soittelevat monta kertaa päivässä.
Koskakohan tulee se tilanne, että puhelinmyynnissä ei vaan ole enää mitään järkeä, kun kukaan ei vastaa tai vetää luurin korvaan? Nykynuoriso varsinkin on sellaista, joka ei puhelimessa puhu, eikä vastaa numeroihin, joita eivät tunnista.
Alkaa olla aika lähellä tuo hetki, itse en osta yhtään mitään puhelinmyyjältä, joten tuo ala voisi nyt alkaa miettimään miten uudistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Muuttoilmoituksen jälkeen tulee erityisesti kaasupaavon puhelimista soittoja. Ja sitten nyt keväällä kun kesätyöläiset on houkuteltu puhelinmyyntiin. Vit***lu auttaa jos yllät vastausasteelle. Harrastan kyseistä asiallista kiusaamista koska puhelut nauhoitetaan.
Helpolla pääsee mustalle listalle ja ja kun numerosi naulataan dark side roomin seinään loppuvat puhelut. Myyntifirmat myyvät toisilleen myös hankalien asiakkaiden numeroita.
Jaa, mulla muuton jälkeen käyvät yleensä jehovan todistajat "myymässä"...
Aaah, oikein odotan että fortumilta soitettaisiin. Minulla on nimittäin se kuuluisa määräaikainen sopimus, tehty alkuvuodesta ja voipi olla että minulla olisi hieman asiaa kohtuullisesta hinnoittelusta ihmisille välttämättömissä perustarpeissa kuten sähkö. Mitään ei kuulu yhteydenottoon, paitsi copypastevastaus sähköpostiin ja ohje sopimussakkolaskelman tilaamiseen.
Hei fortum, soitelkaapa siis tänne niin jutellaan.
ei niiltä mitään tarvitse ostaa. yleensä haukkuminen setavähemmistöläiseksi auttaa, ja kun myyjä hermostuu, niin ilmoittaa, että puhelu nauhoitetaan. putkiremonttimyyjälle ukko yritti myydä vanhaa autoansa, kumpikaan ei saanut tuotettaan myytyä, vaikka meni kilpahuudannaksi. mitään ei ikinä pidä ostaa puhelimitse, vaan pyytää lähettämään tarjouksen paperisena.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap provo vai etkö ihan tosissasi hahmota yhteyttä soittojen ja maksamattoman laskun välillä?
Hölmö. Milloin firmat ovat alkaneet soitella yksittäisille asiakkaille maksamattomista laskuista? Se menee kylläkin niin, että eräpäivän mentyä umpeen tulee karhukirje, sitten ehkä toinen, ja sitten loppuu hyödykkeen toimitus, eli tässä tapauksessa katkeaa sähköt.
Fortum, kuten muutkin sähköyhtiöt ovat olleet aika aktiivisia markkinointipuheluissaan viime aikoina.
On se hauskaa puhua asiakkaillekin, mutta sitten siinä tulee vastaan se, että itse ei saa lähteä mukaan... moni asiakas varmasti luulee, että on vienyt minua satanolla ja siellä kahvipöydässä höröttää emännälle että tulipa vedettyä myyjää kölin alta... mutta meillä on se vastuu olla maltillinen, kun taas asiakas saa mouhota ihan miten haluaa. Eikä siinä mitään, jääpähän mukavia asioita itsellekin mietittäväksi, varmasti joku tämänkin langan "asiantuntijoista" antanut minulle henkilökohtaisesti monet naurut
Ja ihan kaikille tälläkin palstalla valittaville tiedoksi - yksikään puhelinmyyjä ei ole voinut myydä teille vuoden 2023 alun jälkeen väkisin ja tietämättänne yhtään mitään sillä teidän on ensin täytynyt erikseen hyväksyä tilausvahvistus ennen sopimuksen voimaan astumista. Eli puhelinmyynti on turvallisempaa nykyään kuin esim. kauppakeskusten standimyyjien kanssa asiointi, missä puheluita ei nauhoiteta, eikä tilausvahvistuksia tule muutoin kuin nimi heti alle ja jälkeenpöin miettimään mitä tulikaan sovittua... Vinkvink vaan.
"Tänään sain fortumilta sähköpostissa muistutuksen laskusta ja minuutti(!) sen jälkeen sama numero oli soittanut."
Mitä ihmettä?! Voiko sen asiakkuuden vaihtaa pois ja mihin?