Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätitkö ottamatta koronarokotteesi? Profiilisi on tutkittu

Vierailija
25.04.2023 |

Olet tällainen:

Pienituloisuus tai palkkatulojen puute sekä mielenterveys- ja päihdeongelmat vaikuttivat aktiivisuuteen ottaa koronarokote.

Koronarokotteen jättivät ottamatta etenkin ne ihmiset, joilla ei ollut palkkatuloja, joiden äidinkieli oli muu kuin suomi tai ruotsi tai joiden lähisukulaiset, erityisesti äiti, eivät olleet ottaneet koronarokotetta.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-selvisi-ketka-jattivat-koronarokot…

Kommentit (3847)

Vierailija
1741/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin jaksatte vääntää asiasta :D

Koronarokote oli varsin turha rokote, koronarokottseen harva menehtyi ja harva rokottamaton joutui koronan takia sairaalaan.

Teidän jankutukset rokotteista ja rokottamattomista on täysin merkityksetöntä koska sillä ei nyt loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä otitko rokotetta vai et.

Ei ollut merkitystä.

Ehkä rokotteista jankuttajia ketuttaa eniten se, etteivät kaikki olekaan laumaihmisiä tai tarpeeksi vahvoja sanoakseen juuri koronarokotteelle ei.

Että jotkut ajattelevat itse ja ottavat asioista selvää monelta taholta ennenkuin nostavat hihansa. He eivät ole käskytettävissä. Laumaihmiset menee käsi pitkällä ja ottaa kaiken mitä annetaan ajattelematta asiaa sen kummempin ja olettavat että kun hekin, niin kaikkien pitää ottaa.

Heitä pelottaa ja ehkä potuttaakin ajatus itsenäisesti ajattevista, omat ratkaisunsa tekevistä ihmisistä.

Ninhän sinä toivo...

Mitä tulee itsenäiseen ajatteluun, oman elämänsä virologit ovat tuskin sen paremmin varustettuja omaan ajatteluun kuin keskiverto suomalainen. Info rokotteesta otetaan vaan jostain Roganilta tai MVlehdestä mieluummin kuin THL:ltä tai FDA:lta.

'

THL:n tiedän mutta mitä noi muut on?

Mä tein päätöksen etten ota rokotetta itse omassa päässäni ajattelemalla.

Jenkkien FIMEA on FDA

Kai sinulla nyt jotain syötettä päätökseen oli, tuskin sinulla on (koti)labraa, jossa pystyit analysoimaan rokotetta tai sellaista virologian tuntemusta, että covid19 dna on selvää pässinlihaa ? 

Tässä perusteet, jonka pohjalta kieltäydyin koronarokotteesta. Haluan ne kertoa välttyäkseni vääriltä tulkinnoilta:

- olen kerran elämäni aikana ottanut influenssarokotteen ja siitä 2 viikon kuluttua alkoi 6 kk jatkuva sairastelukierre. Aiemmin harvoin sairastaneesta tuli kävelevä virusimuri joka sairasti 6 kk aikana kaikki liikkeellä olevat virukset kahteen kertaan. Olin tosi sairas. Ilmeisesti influessarokote vaikutti puolustuskykyyni/immuniteettiini siten että se romahti pitkäksi aikaa.  On yksilöllistä, miten rokote kunkin immuteettin vaikuttaa. THL:n Nohynek on tämän vahvistanut.

Oli myös vahva tunne että kestän perusterveenä 6-kymppisenä koronan jos tartunnan saan, etenkin jos saan "vain" muunnoksen. Käytin maskia tunnollisesti ja vältin ihmismassoja.

Kun mietin rokotteen ottamista, olin lähes varma että se romahduttaa puolustukseni ja sairastelukierre alkaa.

Että rokote on minulle terveydellisesti isompi riski kuin taudin sairastaminen.

Nämä edellä kerrotut vaikutti siihen etten hihaani nostanut, enkä nosta.

- - - -

"Että rokote on minulle terveydellisesti isompi riski kuin taudin sairastaminen."

Tuossa hiukan mittatikkua ja analogiaakoronarokotteen vaarallisuudesta suhteutettuna muihin ihmiselämän riskitekijöihin:

AstraZenecan rokotteen haittavaikutuksen aiheuttama kuoleman riski on sama kuin:

-Auton kyydissä istuminen 72 km matkan verran

-Vajaan yhden savukkeen polttaminen

-Passiiviselle tupakoinnille altistuminen 1,5 h tunnin ajan (siis yhden kerran)

-Työskentely tehtaassa 1 viikon ajan

-Kalastaminen merellä alle 1 h tunnin ajan

-Ehkäisyvalmisteen käyttäminen 1,5 viikon ajan

-1/3 viinipullollisen nauttiminen

--Haluatko linkin tri & proffa Juhni Knuutin TS blogiin ”Terveys & tiede”? Hän osaa kertoa perustellusti, miksi rokotetta ei kannata järttää ottamatta.

Eli tuonkin riskin voi minimoida, aivan kuin kaikki muutkin luettelmasi riskit. Voi jättää alkoholin nauttimisen kokonaan. Voi jättää riskin sisältävän rokotteen ottamisen kokonaan...

Voi linnoittautua kotiin (paitsi että moni on kotiin kuollut)

Mitä vikaa kotona olemisessa on? Suurin osa ihmisistä kuitenkin viettää suurimman osan elämästään kotona. Onko kodin ulkopuolella koettu kuolema jotenkin parempi, kuin kotona koettu kuolema?

Vierailija
1742/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimimattomaan rokotteeseen viittaa moni asia:

- Ei estä tartuntoja

- ennen kun myönnettiin, että ei estänyt, niin ei estänyt tarttumista ylähengitysteistä (vähän suojaa siellä)

- toimii hyvin vain niillä, joilla on hyvä oma immuunipuolustus. Toimimattomuus selitetään heikentyneellä luonnollisella immuunipuolustuksella, kuten sairailla, vanhoilla, lihavilla, tupakoivilla jne.

- rokotteen väitettyä erinomaista toimintamekanismia ei haluta kertoa ns. vakavaa tautimuotoa vastaan, vaikka myönnetään, että lievää tautimuotoa vastaan ja viruksen levittämistä rokote ei estä

- väitetty erinomainen suoja vakavaa tautimuotoa vastaan esiintyy silloin, kun virus ei pääsääntöisesti aiheuta vakavaa tautimuotoa. Vakavasti sairastuneita tai kuolleita ns vakavan tautimuodon suoja ei auta

Rokoteen toimimattomuuden myöntämisen hyväksymistä estää monet seikat siinä miten on toimittu ja mitä on tehty, pelkoon siitä miten myöntämiseen reagoitaisiin ja mitä siitä seuraisi.

- - -

Tässähän kinkkinen probleema: Uskoa vauvafoorumin puskahuutelijaa vai täydellisesti eri mieltä olevaa maailman tiedeyhteisöä?

Thed Lancet:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)0246…

"Findings

We identified a total of 65 studies from 19 different countries. Our meta-analyses showed that protection from past infection and any symptomatic disease was high for ancestral, alpha, beta, and delta variants, but was substantially lower for the omicron BA.1 variant. Pooled effectiveness against re-infection by the omicron BA.1 variant was 45·3% (95% uncertainty interval [UI] 17·3–76·1) and 44·0% (26·5–65·0) against omicron BA.1 symptomatic disease. Mean pooled effectiveness was greater than 78% against severe disease (hospitalisation and death) for all variants, including omicron BA.1. Protection from re-infection from ancestral, alpha, and delta variants declined over time but remained at 78·6% (49·8–93·6) at 40 weeks. Protection against re-infection by the omicron BA.1 variant declined more rapidly and was estimated at 36·1% (24·4–51·3) at 40 weeks. On the other hand, protection against severe disease remained high for all variants, with 90·2% (69·7–97·5) for ancestral, alpha, and delta variants, and 88·9% (84·7–90·9) for omicron BA.1 at 40 weeks."

- - -

GK:

"Havainnot

Tunnistamme yhteensä 65 tutkimusta 19 eri maasta. Meta-analyysimme osoittivat, että suoja aiemmalta tartunnalta ja kaikilta oireellisilta sairauksilta oli korkea esi-, alfa-, beeta- ja deltavarianttien kohdalla, mutta huomattavasti alhaisempi omikronin BA.1-variantilla. Yhdistetty tehokkuus omikronin BA.1-variantin aiheuttamaa uudelleeninfektiota vastaan oli 45,3 % (95 %:n epävarmuusväli [UI] 17,3–76,1) ja 44,0 % (26,5–65,0) omikronia vastaan BA.1 oireinen sairaus. % ( ) , ..Suojaus esi-isien, alfa- ja deltavarianttien uusilta tartunnalta heikkeni ajan myötä, mutta pysyi 78,6 %:ssa (49,8–93,6) viikon 40 kohdalla.

Suojaus omicron BA.1 -variantin aiheuttamaa uudelleeninfektiota vastaan heikkeni nopeammin ja sen arvioitiin olevan 36,1 % (24,4–51,3) viikon 40 kohdalla. : , % (,–,) -, - , % (,–·). ) . ."

- - -

Sinä taisi oleelliset asiat tulla kerrottua.  Odotan mielenkiinnolla, miten yrität kyseenalaistaa The Lancetin julkaisun uskottavuuden.

Onkohan noissa missään tutkimuksessa menehtyneet mukana? Ainakaan uudelleentartunnasta ei heidän kohdallaan ole pelkoa. Lasketaankohan menehtyneet mukaan vakaviin tautimuotoihin? Nämä on aika tärkeitä kysymyksiä viruksen suhteellisen pienen tappavuudenkin takia.

Uskoisin, että Lancetin vertaisarvioijat osaavat ottaa ihan kaikki asiaan vaikuttavat tekijät huomioon todellakin paremmin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotetta en ottanut koska se rokote oli turha rokote meille työikäisille. Punkkirokote on seuraava rokote minkä otan koska edellisestä on kulunut jo 3 vuotta. Olen kesällä todella paljon mökillä ja metsässä jossa punkkeja on paljon.

Rokotteet on minulla kunnossa ihan jäykkäkouristusrokotteista lähtien.

Influenssarokotuksia en ole kertaakaan ottanut mutta niitä otan sitten kun olen vanha.

Työterveydeydenhuolto tietää rokotustilanteeni.

Mistä sinä tiedät mitä siinä punkkirokotteessa on? Kun ei kansanmurha onnistunut koronarokotteella, ehkä ne ainesosat on laitettu sinne.

Mikäs rokotehörhö sinä olet? Minä otan vain niitä rokotteita jotka koen tärkeiksi itselleni.

Koronarokotetta en ottanut koska se ei ollut hyödyllinen rokote, punkkirokote taas on hyödyllinen rokote.

Koetko, että sinulla on riittävästi tietoa ja ymmärrystä arvioida mikä rokote on sinulle hyödyllinen ?

Kuka sen paremmin osaa arvioida kuin ihminen itse.

(Pakko todeta, että sua saa kyllä muut viedä kuin pässiä narussa.)

T.Eri

Kun sä olet noin yliviisas, kai sinä diagnosoit itsestäsi myös syövät tai vaikka paksusuolen divertikkelit? Ihan turhaan ne lääkäritkin housunpersustaa yliopistolla kuluttaa 5+5 vuotta kun minähän kumminkin tiedän paremmin?

Terveeseen arvostelukykyyn kuuluu myös asiantuntijoihin tukeutuminen tarpeen mukaan. Harkintaa, harkintaa.

Ja sivumennen sanoen: kuka tahansa voi omalla ajallaan opiskella lääketiedettä vaikka lääkäriopintojen verran.

Niin varmaan... Mites ne kliiniset jaksot?

Ai pitäisi mennä piikittämään ihmisiä että voisi opiskella rokotteita?

Vierailija
1744/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille? 

Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D 

Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.

Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D

Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.

Koronasta,maskeista ja rokotteista informoitiin nyt jo surkeasti. Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. Jos joku tappava virus tulisi kiertoon maapallolle niin väitän että ihan ilman painostusta ja pelottelua lähes 100% ihmisistä ottaisi rokotuksen sitä vastaan, ainoat ketkä ei rokotetta silloinkaan varmasti ottaisi on rokotevastaiset ihmiset.

"Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. "

Koska tämä seuraava pandemia olisi siis tulossa? Kerro ihmeessä niin osataan muutkin varautua.

Kukaan ei pysty sanomaan, milloin se seuraava pandemia on tulossa ja mikä sen aiheuttaa. Yksi asia mikä on varmaa, on se, että tulossa on ennemmin tai myöhemmin. Mikään ei tue sitä uskomusta, että Covid olisi viimeinen pandemia maailmassa. Onneksi meillä on nyt hyvin testattu ja nopeasti käyttöön otettava rokotetekniikka.

Vain tehot puuttuu.

Tämä lienee omaan tutkimustulokseesi perustuva väite jossa tutkimusaineistona 5 serkkupoikaa.

Vierailija
1745/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokote oli varsin turha rokote, koronarokottseen harva menehtyi ja harva rokottamaton joutui koronan takia sairaalaan.

Teidän jankutukset rokotteista ja rokottamattomista on täysin merkityksetöntä koska sillä ei nyt loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä otitko rokotetta vai et.

- -

"Koronarokote oli varsin turha rokote"

- Mitä nyt 1. rokotusvuoden aikana arvioitiin säästetyn 20 miljoonaa ihmishenkeä kiitos rokotuksien.

Haluatkos linkin aiheeseen? 

...ja riippuu miten ahtaasta tynnyrintapinreiästä maailmaa katselee...

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/30/brazil-manaus-coronavirus…

Koronarokote oli hyödyllinen vain todella iäkkäille ihmisille. Koronaan menehtyneiden keski-ikä on 80 vuotta ja 90% menehtyneillä oli useita sairauksia.

Jos rokote olisi ollut hyödyllinen muille niin miksi ne rokottamattomat ei sinne sairaalaan sitten päätynyt suurin joukoin kuten peloteltiin?

Teidän koronarokotemyönteisien ja koronarokotevastustajien keskinäinen kinaaminen on hauskaa seurattavaa. Kuitenkin suuri enemmistö on niitä jotka ei kuulu kumpaakaan ryhmään vaan heille koronarokote oli luokkaa "ihan sama".

Minä ja minun napani. Rokotus vähensi kuolemia väestötasolla. Jokainen elämä on tärkeä jopa sen syöpäsairaan lapsen omaiset ottivat koronarokotteen suojellakseen läheisiä. Suurin osa suomalaisista ajattelivat myös läheisiään kun ottivat rokotteen.

Vieläkö ne rokottamattomat sitä koronaa levittää kun koronaa yhä on...? Miksi ne rokottamattomat ihmiset ei nyt sinne sairaalaan päätyneet sankoin joukoin...?

Tuon minäkin haluan tietää, miksi ne rokotetut siellä sairaalassa on. Miksi siellä ei ole rokottamattomia? Löytyisikö ketään asiantuntijaa joka mediassa kertoisi tästä, kun ihmisiä kiinostaa tämä.

Tällä hetkellä sairaalassa olevista noin 200 potilaasta rokottamattomien osuus kolmasosa eli rokottamattoman riski joutua sairaalaan suurempi, kuten on ollut koko ajan.

https://yle.fi/a/74-20028595

En usko tuohon 30:n prosenttiin.

-

Sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen lukumäärä

01.01.2023-31.03.2023

rokottamattomat 101

rokotetut 809

-

maaliskuu 2023

rokottamattomat 30

rokotetut 279

-

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/fact_epirapo_cov…

Vierailija
1746/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut merkitystä.

Ehkä rokotteista jankuttajia ketuttaa eniten se, etteivät kaikki olekaan laumaihmisiä tai tarpeeksi vahvoja sanoakseen juuri koronarokotteelle ei.

Että jotkut ajattelevat itse ja ottavat asioista selvää monelta taholta ennenkuin nostavat hihansa. He eivät ole käskytettävissä. Laumaihmiset menee käsi pitkällä ja ottaa kaiken mitä annetaan ajattelematta asiaa sen kummempin ja olettavat että kun hekin, niin kaikkien pitää ottaa.

Heitä pelottaa ja ehkä potuttaakin ajatus itsenäisesti ajattevista, omat ratkaisunsa tekevistä ihmisistä.

Heitä on alkanut myös pelottamaan mitä se otettu rokotus aiheuttaa kun ylikuolleisuus on noussut ja rokotetut sairastaa vaikka mitä.

Sinulla tuskin on tietoa siitä, mitä se ylikuolleisuus olisi ilman rokotteita?

Vierailija
1747/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut merkitystä.

Ninhän sinä toivo...

Mitä tulee itsenäiseen ajatteluun, oman elämänsä virologit ovat tuskin sen paremmin varustettuja omaan ajatteluun kuin keskiverto suomalainen. Info rokotteesta otetaan vaan jostain Roganilta tai MVlehdestä mieluummin kuin THL:ltä tai FDA:lta.

'

Jenkkien FIMEA on FDA

Kai sinulla nyt jotain syötettä päätökseen oli, tuskin sinulla on (koti)labraa, jossa pystyit analysoimaan rokotetta tai sellaista virologian tuntemusta, että covid19 dna on selvää pässinlihaa ? 

Tässä perusteet, jonka pohjalta kieltäydyin koronarokotteesta. Haluan ne kertoa välttyäkseni vääriltä tulkinnoilta:

- olen kerran elämäni aikana ottanut influenssarokotteen ja siitä 2 viikon kuluttua alkoi 6 kk jatkuva sairastelukierre. Aiemmin harvoin sairastaneesta tuli kävelevä virusimuri joka sairasti 6 kk aikana kaikki liikkeellä olevat virukset kahteen kertaan. Olin tosi sairas. Ilmeisesti influessarokote vaikutti puolustuskykyyni/immuniteettiini siten että se romahti pitkäksi aikaa.  On yksilöllistä, miten rokote kunkin immuteettin vaikuttaa. THL:n Nohynek on tämän vahvistanut.

Oli myös vahva tunne että kestän perusterveenä 6-kymppisenä koronan jos tartunnan saan, etenkin jos saan "vain" muunnoksen. Käytin maskia tunnollisesti ja vältin ihmismassoja.

Kun mietin rokotteen ottamista, olin lähes varma että se romahduttaa puolustukseni ja sairastelukierre alkaa.

- - - -

"Että rokote on minulle terveydellisesti isompi riski kuin taudin sairastaminen."

Tuossa hiukan mittatikkua ja analogiaakoronarokotteen vaarallisuudesta suhteutettuna muihin ihmiselämän riskitekijöihin:

AstraZenecan rokotteen haittavaikutuksen aiheuttama kuoleman riski on sama kuin:

--Haluatko linkin tri & proffa Juhni Knuutin TS blogiin ”Terveys & tiede”? Hän osaa kertoa perustellusti, miksi rokotetta ei kannata järttää ottamatta.

Etkö tiedä kuinka paljon lääkefirmat on maksaneet Knuutille?

Lähes yhtä paljon kuin nasse-Lasselle.

Oletko kysynyt nasse-Lasselta koronarokotetodistuksen kuvakaappausta. Jos olet, niin tiedät että hän estää kaikki sen kyselijät. Ja syy: ei ole ottanut koronapiikkiä, ei voi esitellä todistusta.

Vierailija
1748/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- -

- Mitä nyt 1. rokotusvuoden aikana arvioitiin säästetyn 20 miljoonaa ihmishenkeä kiitos rokotuksien.

Koronarokote oli hyödyllinen vain todella iäkkäille ihmisille. Koronaan menehtyneiden keski-ikä on 80 vuotta ja 90% menehtyneillä oli useita sairauksia.

Jos rokote olisi ollut hyödyllinen muille niin miksi ne rokottamattomat ei sinne sairaalaan sitten päätynyt suurin joukoin kuten peloteltiin?

Teidän koronarokotemyönteisien ja koronarokotevastustajien keskinäinen kinaaminen on hauskaa seurattavaa. Kuitenkin suuri enemmistö on niitä jotka ei kuulu kumpaakaan ryhmään vaan heille koronarokote oli luokkaa "ihan sama".

Minä ja minun napani. Rokotus vähensi kuolemia väestötasolla. Jokainen elämä on tärkeä jopa sen syöpäsairaan lapsen omaiset ottivat koronarokotteen suojellakseen läheisiä. Suurin osa suomalaisista ajattelivat myös läheisiään kun ottivat rokotteen.

Millä logiikalla oma rokote suojelee muita? Suojeleeko oma kierukka muita naisia raskaudelta?

Et ole tainnut miettiä asiaa kovin pitkälle?

Vierailija
1749/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotetta en ottanut koska se rokote oli turha rokote meille työikäisille. Punkkirokote on seuraava rokote minkä otan koska edellisestä on kulunut jo 3 vuotta. Olen kesällä todella paljon mökillä ja metsässä jossa punkkeja on paljon.

Rokotteet on minulla kunnossa ihan jäykkäkouristusrokotteista lähtien.

Influenssarokotuksia en ole kertaakaan ottanut mutta niitä otan sitten kun olen vanha.

Työterveydeydenhuolto tietää rokotustilanteeni.

Mistä sinä tiedät mitä siinä punkkirokotteessa on? Kun ei kansanmurha onnistunut koronarokotteella, ehkä ne ainesosat on laitettu sinne.

Mikäs rokotehörhö sinä olet? Minä otan vain niitä rokotteita jotka koen tärkeiksi itselleni.

Koronarokotetta en ottanut koska se ei ollut hyödyllinen rokote, punkkirokote taas on hyödyllinen rokote.

Koetko, että sinulla on riittävästi tietoa ja ymmärrystä arvioida mikä rokote on sinulle hyödyllinen ?

Kuka sen paremmin osaa arvioida kuin ihminen itse.

(Pakko todeta, että sua saa kyllä muut viedä kuin pässiä narussa.)

T.Eri

Kun sä olet noin yliviisas, kai sinä diagnosoit itsestäsi myös syövät tai vaikka paksusuolen divertikkelit? Ihan turhaan ne lääkäritkin housunpersustaa yliopistolla kuluttaa 5+5 vuotta kun minähän kumminkin tiedän paremmin?

Kyllä. Syöpä leikattiin v. 1980. Oli 3,5 kg mötikkä. Arvaapa mistä tiesin että kyse on syövästä - sen lisäksi tietenkin että vatsa kasvoi? Hikosin yöllä ja hiessä oli omituinen haju. Se oli kevättä ja tunsin että voimat hupeni yhdessä lumen kanssa. Lisäksi laihduin 1 kg viikkovauhdilla, vaikka söin kuin hevonen. Iho oli kasvoista keltainen ja verisuonet kuulsi läpi.

Sairaalasta kotiin päästyäni painoin 38 kg, parikymppinen ihminen. Selviämis% oli 50/50.

Kyllä noin nuorena sairastetun vakavan sairauden jälkeen viisaus ja oman kehon tunteminen/itsetuntemus kasvaa.

Ikävä asia enkä sen vuoksi mielelläni sohaise seuraavalla kysymyksellä, mutta kai suoritit myös leikkauksen itse?

Miten Kehtaat vit tuilla syövän sairastaneelle? Oletpa hirveä, et edes ihminen, pelkkä irvikuva. Toivon, että karma kostaa.

Minulta itseltänikin on leikattu syöpä, mutta en minä lääkärille mennyt valmiin diagnoosin kanssa,

Jotkut tietävät lääketieteestä enemmän, sinä kuulut vähemmän tietäviin. Toiset menevät nuhan kanssa lääkäriin, kun eivät tajua sairastavansa flunssaa.

Vierailija
1750/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- -

Vieläkö ne rokottamattomat sitä koronaa levittää kun koronaa yhä on...? Miksi ne rokottamattomat ihmiset ei nyt sinne sairaalaan päätyneet sankoin joukoin...?

Tuon minäkin haluan tietää, miksi ne rokotetut siellä sairaalassa on. Miksi siellä ei ole rokottamattomia? Löytyisikö ketään asiantuntijaa joka mediassa kertoisi tästä, kun ihmisiä kiinostaa tämä.

Tällä hetkellä sairaalassa olevista noin 200 potilaasta rokottamattomien osuus kolmasosa eli rokottamattoman riski joutua sairaalaan suurempi, kuten on ollut koko ajan.

https://yle.fi/a/74-20028595

En usko tuohon 30:n prosenttiin.

-

Sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen lukumäärä

01.01.2023-31.03.2023

rokottamattomat 101

rokotetut 809

-

maaliskuu 2023

rokottamattomat 30

rokotetut 279

-

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/fact_epirapo_cov…

Hyvin suuri osa tämänhetkisistä sairaalapotilaista, joilla todettu Covid, ovat sairaalassa ihan muun syyn vuoksi .

Vierailija
1751/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taas näköjään rokotekriittisiä viestejä poistettu rankalla kädellä. Tekeekö se tosiaan noin tiukkaa myöntää, että rokotteillanne ei ollut mitään merkitystä mihinkään, kun virus olikin nuhaflunssaakin lievempi lähestulkoon koko väestöllä? Media sai taudin toki kuulostamaan suurin piirtein seuraavalta mustalta surmalta.

- - -

Vieläkö näitä löytyy...

"Tekeekö se tosiaan noin tiukkaa myöntää, että rokotteillanne ei ollut mitään merkitystä mihinkään"

- Koronarokotteiden hyödystä Covid-19 infektion torjunnassa on massiivisesti tieteellistä näyttöä. Kyllä, massiivisesti. On aikamoista itsensä tyhmäksi julistamista ilman perusteen häivääkään tuollaista väittää.

"kun virus olikin nuhaflunssaakin lievempi lähestulkoon koko väestöllä?"

Sanoo mies Peräseinäjoelta.  Sitten kun katsoo koronan niittoa muualla, olen mittatikkuna ja referenssinä käyttänyt USA:aa

-Koronauhreja oli viimeksi kun tsekkasin noin 1.150.000

-USA menetti kaatuneina Toisessa maailmansodassa noin 420.000.

Korona on siis tappanut amerikkalaisia kolme kertaa enemmän kuin viimeisin maailmansota.

Vaaraton??

Unohdit mainita että koronaan kuolleiden keski-ikä oli 84-95  vuotta ja taustalla muitakin sairauksia.

-

Unohdit mainita, että korona toi tullessaan nykyhistorian suurimman kuolleisuuden. Esimerkiksi Ruotsin historian ajan suurin kuolleisuus sattuu vuodelle 2020.

- Ja taitaa olla  varsin harvassa  ne 84-95 vuotiaat, joilla ei olisi mitään "muita sairauksia".

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/

Kuolleisuus olisi ollut nykyhistorian suurin ilman koronaakin, koska ns. suuret ikäluokat alkoivat juuri delaamaan ja se vaikuttaa tilstoihin niin, että kuolleisuus ei voikaan mennä suorana käyränä. Jos syntyvyys olisi ollut kautta aikain joka vuosi sama, tuolla "ylikuolleisuus" termillä olisi jotain merkitystäkin.

Suurten ikäluokkien kuolemat on huomioitu tilastoissa, ne alkavat myöhemmin eivätkä selitä nykyistä jopa 25% ylikuolleisuutta.

Jos tuijotetaan pelkkiä kuolintilastoja, jätetään huomioimatta aika monikin kuolleisuuteen taustalla vaikuttava asia joka muuttui ihmisten elämässä lockdownin aikana. Liikunta väheni etätöissä käyvillä ja jääkaapilta napostelu lisääntyi. Koska ravintolaankaan ei päässyt tanssimaan, kuntosalit ja joogaryhmät yms. olivat kiinni moni lössähti eikä huolehtinut itsestään. Alkoholinkäyttö ja napostelu varmasti aiheuttivat rasvamaksan, joka on omiaan heikentämään terveyttä. Lisäksi ystävien ja tuttujen tapaamisen minimoiminen aiheutti masennusta ja lisääntynyt masennus merkitsee kasvanutta kuolinriskiä. Kuinkahan moni teki itsemurhan tuon koronahysterian, pelonlietsonnan ja pakkokaranteenien takia? Nekin ovat osa niitä nousseita kuolintilastoja.

Vierailija
1752/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan te ymmärrätte, että tämä omikron on oireiltaan ihan eri tauti kuin 2020 covid? Ihan tutkitusti rokotetut sairastivat lievemmin niitä ensimmäisiä variantteja. Puhuttiin läpäisyinfektioista. Tauti myös tarttui heihin heikommin. Omikronin jälkeen ei vastaavaa eroa tainnut enää olla.

Mitä tarkoitat tällä?

Sairastuimme helmimaaliskuun taitteessa 2020 ihan järkyttävään tautiin. Oireiltaan sen hetken koronaan. Testeihin emme päässeet silloin. Kummalliset oireet (olettavasti long covid) kesti reilun vuoden. Kokonaisuudessa elämäni kauhein sairastelu, monta kertaa olin varma että henki lähtee.

Rokotteelle en uskaltanut, koska kokemus oletetusta koronasta oli järkyttävä. Ehkä ristiriitaista, mutta se pelko/ahdistus tuntematonta rokotetta kohtaan ei ollut luotettava ja tauti oli jo todennäköisesti kerran koettu.

Sen jälkeen sairastettu 3 kertaa korona hyvin lievin oirein. Ovat selvinneet testeissä kun töiden vuoksi joutunut tekemään paljon.

Sairastettu korona kai on parhaita "rokotteita" jos siitä selviää ilman pitkiä oireita tai mitään vielä vakavempaa. Tämä lienee fakta, jonka kaikki myöntävät.

Lääkemafian palkkaamat lobbarit väittävät että vain rokotteella saa suojan, näin mm. professori Juhani Knuuti, maksettu  lobbari. Näin alettiin väittämään vasta kun koronaplandemia alkoi.

Vierailija
1753/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut merkitystä.

Ninhän sinä toivo...

'

Jenkkien FIMEA on FDA

- - - -

Oletko kysynyt nasse-Lasselta koronarokotetodistuksen kuvakaappausta. Jos olet, niin tiedät että hän estää kaikki sen kyselijät. Ja syy: ei ole ottanut koronapiikkiä, ei voi esitellä todistusta.

Aika helppo tapa kumota kaikki asiantuntijan kommentit, on väittää, että Big Pharma on lahjonut.  Jos olet tutustunut tuohon prof. Knuutin blogiin, niin huomaat, että siellä on kyllä varsin vakuuttavat lähdetiedot asioille. Tietysti voit edelleen väittää, että kaikki tutkijat on lahjottu, mutta kun oikein alat laskemaan, niin kaikkien lääkefirmojen kaikki rahat eivät riittäisi kaikkien maailman tuitkijoitten lahjomiseen. Lapsellista vihjailua.

Vierailija
1754/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä vähäosasten kanssa ja kyllä siellä sai kuulla paljonkin rokottamattomuudesta. Mitä isompi päihdeongelma, niin sen varmemmin jättivät rokotteet väliin.

Lisäksi sitten näiden puolisoita ja perhe. Eräskin nainen sanoi, ettei mies halunnut, että perhe rokotetaan. Nainen oli ajatellut käyvänsä salaa, mutta ei ole päässyt rokotuspaikalle, kun ei ole ollut rahaa julkisilla liikkua. Hän oli jo saanut tölkeistä kerättyä vähän, kun mies löysi ne rahat.

Näitä tarinoitahan piisaa ja on toinen toistaan järkyttävämpiä. Ihan kotimaista alkuperää ovat. Eräskin mies  höpötteli koiralleen paikallisen Alepan edessä "tapa maskinaama tapa!" Koira kuitenkin on säyseä ja iloinen tervehtijä.

Vierailija
1755/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille? 

Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D 

Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.

Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D

Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.

Toisaalta ajetaan eutanasialakia läpi, mutta toisaalta ei anneta kuolla "tappavaan" virustautiin?!?!

Kertoo hyvin näiden rokotteiden todellisesta agendasta.

Vierailija
1756/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan te ymmärrätte, että tämä omikron on oireiltaan ihan eri tauti kuin 2020 covid? Ihan tutkitusti rokotetut sairastivat lievemmin niitä ensimmäisiä variantteja. Puhuttiin läpäisyinfektioista. Tauti myös tarttui heihin heikommin. Omikronin jälkeen ei vastaavaa eroa tainnut enää olla.

Mitä tarkoitat tällä?

Sairastuimme helmimaaliskuun taitteessa 2020 ihan järkyttävään tautiin. Oireiltaan sen hetken koronaan. Testeihin emme päässeet silloin. Kummalliset oireet (olettavasti long covid) kesti reilun vuoden. Kokonaisuudessa elämäni kauhein sairastelu, monta kertaa olin varma että henki lähtee.

Rokotteelle en uskaltanut, koska kokemus oletetusta koronasta oli järkyttävä. Ehkä ristiriitaista, mutta se pelko/ahdistus tuntematonta rokotetta kohtaan ei ollut luotettava ja tauti oli jo todennäköisesti kerran koettu.

Sen jälkeen sairastettu 3 kertaa korona hyvin lievin oirein. Ovat selvinneet testeissä kun töiden vuoksi joutunut tekemään paljon.

Sairastettu korona kai on parhaita "rokotteita" jos siitä selviää ilman pitkiä oireita tai mitään vielä vakavempaa. Tämä lienee fakta, jonka kaikki myöntävät.

Lääkemafian palkkaamat lobbarit väittävät että vain rokotteella saa suojan, näin mm. professori Juhani Knuuti, maksettu  lobbari. Näin alettiin väittämään vasta kun koronaplandemia alkoi.

Voisitko jotenkin todistaa, että prof. Knuuti on noin väittänyt. Esim. mistä hänen blogistaan tuollainen väite löytyy.  Jos et löydä tällaista kommenttia niin lienee sanottava ettet ymmärrä edes suomenkielistä lääketieteeseen liittyvää tekstiä. Tällöin sinun kannattaisi tietysti askarrella itsellesi paremmin sopivien aiheitten parissa.

Vierailija
1757/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan alkkisen näköinen (Janne)Rymy-Riiheläinen setämies, kirjoitti Ylellä kännipäissään kolumnin aiheesta pari päivää  sitten. Tämän Rymy-Reetun mielestä kaikki muu, kuin massamedioitten väitökset, ovat vain "salaliittoteorioita"! Varmaan on myös sitä mieltä, että ylensyönti ja erittäin runsas alkoholin käyttökin vain parantaa kirjoituksensa laatua. Olisi ollut kova luu entisessä Neuvostoliiitossa propagandan levittäjänä. Siellä tuo runsas viinan juonti olisi ollut   enemmän suositus kuin haitta!

Vierailija
1758/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut merkitystä.

Ninhän sinä toivo...

'

Jenkkien FIMEA on FDA

- - - -

Aika helppo tapa kumota kaikki asiantuntijan kommentit, on väittää, että Big Pharma on lahjonut.  Jos olet tutustunut tuohon prof. Knuutin blogiin, niin huomaat, että siellä on kyllä varsin vakuuttavat lähdetiedot asioille. Tietysti voit edelleen väittää, että kaikki tutkijat on lahjottu, mutta kun oikein alat laskemaan, niin kaikkien lääkefirmojen kaikki rahat eivät riittäisi kaikkien maailman tuitkijoitten lahjomiseen. Lapsellista vihjailua.

Ei se median harrastama valikoiva tiedonvälitys ainakaan lisännyt luottamusta, kun valtavalla metelillä keuhkottiin rokottamattomien koronakuolemista ja pikkuhiljaa selvisi että suurin osa niistä rokottamattomista kuolleista oli niin heikkokuntoisia vanhuksia, että heille ei huonon kuntonsa vuoksi edes voinut antaa koronarokotetta.

Vierailija
1759/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ajetaan eutanasialakia läpi, mutta toisaalta ei anneta kuolla "tappavaan" virustautiin?!?!

Kertoo hyvin näiden rokotteiden todellisesta agendasta.

Suomen lääkäriliiton kanta eutanasiaan on kielteinen.

Vierailija
1760/3847 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronasta,maskeista ja rokotteista informoitiin nyt jo surkeasti. Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. Jos joku tappava virus tulisi kiertoon maapallolle niin väitän että ihan ilman painostusta ja pelottelua lähes 100% ihmisistä ottaisi rokotuksen sitä vastaan, ainoat ketkä ei rokotetta silloinkaan varmasti ottaisi on rokotevastaiset ihmiset.

"Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. "

Koska tämä seuraava pandemia olisi siis tulossa? Kerro ihmeessä niin osataan muutkin varautua.

Eri, mutta johan Bill Gates sen on kertonut: v. 2025 lanseerataan Marburg-virus.

(Sen tarkoitus on antaa peitetarina massiivisille koronarokotekuolemille).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä