Jätitkö ottamatta koronarokotteesi? Profiilisi on tutkittu
Olet tällainen:
Pienituloisuus tai palkkatulojen puute sekä mielenterveys- ja päihdeongelmat vaikuttivat aktiivisuuteen ottaa koronarokote.
Koronarokotteen jättivät ottamatta etenkin ne ihmiset, joilla ei ollut palkkatuloja, joiden äidinkieli oli muu kuin suomi tai ruotsi tai joiden lähisukulaiset, erityisesti äiti, eivät olleet ottaneet koronarokotetta.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-selvisi-ketka-jattivat-koronarokot…
Kommentit (3847)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lisensiaatti, en ottanut koronarokotetta kirjoitti:
Minä olen koulutukseltani lääkäri enkä ottanut mRNA- koronarokotetta. Arvioin omassa päässäni, että koska olen perusterve, en hyödy koronarokotteesta. mRNA-teknologia epäilyttää. Kaikki muut rokotteet olen ottanut tunnollisesti ,mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa kuin joskus 20 vuoden kuluttua. Siihen mennessä niistä on kertynyt riittävästi kokemusta.
Ei ole diagnosoituja mielenterveysongelmia eikä päihteiden käyttöä.
Kuinkas satuinkaan juuri postaamaan postauksen nro 1656..........................................
Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin se postaus oli:
Oma lähtökohtani keskustelulle on, että keskustelen ihmisen kanssa.
... ihmisen, joka:
- voi olla mitä sanoo tai sitten ei
- on joko kokenut jotain tai sitten ei
- on koulututettu tai sitten ei
- luulee liikoja itsestään tai sitten ei
- - -
Tuosta nyt ei ymmärrä kukaan mitään. Avaa nyt hiukan taustoja. Ctrl + C ==> Ctrl + V
Etkö ihan oikeasti ymmärrä avaamalla lainaukset? Avataan sitten: tänne kirjoittaa varmaan sekä lääkäreitä että "lääkäreitä"
- - -
Prkl, sorry, jostain syystä en huomannut, että tuo painike, mistä saa edelliset esiin oli kuin olikin siinä, tuijotin pelkkää tekstiä. Pitää vissiin hetki tehdä jotain muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille?
Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D
Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.
Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D
Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.
Koronasta,maskeista ja rokotteista informoitiin nyt jo surkeasti. Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. Jos joku tappava virus tulisi kiertoon maapallolle niin väitän että ihan ilman painostusta ja pelottelua lähes 100% ihmisistä ottaisi rokotuksen sitä vastaan, ainoat ketkä ei rokotetta silloinkaan varmasti ottaisi on rokotevastaiset ihmiset.
"Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. "
Koska tämä seuraava pandemia olisi siis tulossa? Kerro ihmeessä niin osataan muutkin varautua.
Kommentoijahan kirjoitti "Toivottavasti seuraavassa..", joka normaalin ymmärryksen mukaan tarkoittaa että on olemassa mahdollisuus uuteen pandemiaan, päivämäärää vaan ei ole vielä lyöty lukkoon.
Nyt joudut elämään epätietoisuudessa :D Mahdatko osatakaan?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille?
Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D
Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.
Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D
Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.
Ei tuota profilointia ole hyvät aikeet mielessä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Onko rokotetut vihaisia rokottamattomille siksi kun rokottamattomat sairasti samalla tavalla koronan kuin he ja nyt rokotetut pyrkii todistelemaan että rokote oikeasti oli hyödyllinen? Kokeeko rokotetut tullensa uunotetuksi ja siksi he purkavat kiukkuaan rokottamattomiin ihmisiin? Jos rokote olisi ollut hyödyllinen rokote niin eikö sairaalat olisi olleet täynnä rokottamattomia koronapotilaita? Olisiko rokotetut olleet sitten tyytyväisiä tilanteeseen jos rokottamattomat olisivat sinne sairaalaan joutuneet ja monet jopa hautaan asti?
Kyllä siltä vaikuttaa. Eihän rokottamaton voi päästä vähemmällä kuin rokotettu. Sanon vaan, että selvittiin paremmin kuin hyvin. Edelleenkään en tule ottamaan rokotetta kenenkään painostuksesta. Älä kuitti, meillä ei ole rokotteen riskejä. Korona ei pelota, sairastin Deltan aikoinani ja pari muuta kertaa. Tässä ollaan.
Koronapassi pitäisi ottaa uudelleen käyttöön ja ostaa lisää rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita hävitetään miljoonia, koska ei ole kysyntää=eivät kelpaa.
Koronapassi oli hyödytön. Pelkkä kiristyskeino. Ei tehonnut meihin itsenäisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rokotetut vihaisia rokottamattomille siksi kun rokottamattomat sairasti samalla tavalla koronan kuin he ja nyt rokotetut pyrkii todistelemaan että rokote oikeasti oli hyödyllinen? Kokeeko rokotetut tullensa uunotetuksi ja siksi he purkavat kiukkuaan rokottamattomiin ihmisiin? Jos rokote olisi ollut hyödyllinen rokote niin eikö sairaalat olisi olleet täynnä rokottamattomia koronapotilaita? Olisiko rokotetut olleet sitten tyytyväisiä tilanteeseen jos rokottamattomat olisivat sinne sairaalaan joutuneet ja monet jopa hautaan asti?
Kyllä siltä vaikuttaa. Eihän rokottamaton voi päästä vähemmällä kuin rokotettu. Sanon vaan, että selvittiin paremmin kuin hyvin. Edelleenkään en tule ottamaan rokotetta kenenkään painostuksesta. Älä kuitti, meillä ei ole rokotteen riskejä. Korona ei pelota, sairastin Deltan aikoinani ja pari muuta kertaa. Tässä ollaan.
Minä tiedän muuten muutamia tapauksia missä rokotettu on ollut katkera siitä kun se otti rokotteen.
Työpaikalla eräs rokotettu sairastui koronaan ja tartutti muut, hänellä korona oli paljon pahempi oireisempi kuin rokottamattomilla. Se vähän häpesi tilannetta mutta mitä turhaan kun emme me rokottamattomat sille asiasta kuittailleet, hyvä että sairaalaan ei joutunut.
Toinen tapaus on se kun kaverini sairasti koronan, sillä oli kovaa kuumetta ja oireet kesti viikon verran. Minulle se tiuski että turha rokote kun sinä sairastit rokottamattomana koronan paljon lievempänä :D
Ymmärrän että rokotetut on vihaisia niille rokottamattomille jotka kiusaa heitä siitä kun ottivat "turhan" koronarokotteen mutta rokotettujen pitäisi tajuta se että me kaikki rokottamattomat emme ole kiusaajia emme rokotevastaisia.
Hyvä että korona on ohi ja ihmiset voi taas elää rauhassa paitsi että tuo sota ukrainassa nyt stressaa ihmisiä.
Minä kyllä kiusaan takaisin, jos joku vinoilee.
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa on koko ajan ollut yliedustus rokottamattomia. Heitä on myös kuollut selvästi enemmän. Tilastot on tänne laitettu moneen kertaan, mutta kun ne ei taida kaikille avautua. En ole vihainen kenellekään, eikä minua haittaa, jos joku ei rokotetta ottanut. Ei sillä tässä tilanteessa ole enää mitään merkitystä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että rokotteista oli minulle hyötyä. Olen välttynyt uudelta virukselta, jonka kaikista pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja maskipakko,käsidesipakko,turvavälipakko,uusimaa eristettävä, baarit kiinni ja rokotepakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi oli hyödytön. Pelkkä kiristyskeino. Ei tehonnut meihin itsenäisiin ihmisiin.
Rokotteen ottaisin, jos saisin, mutta ei niitä jaeta alle 60-vuotiaille. Syksyllä ostan yksityiseltä, jos katson tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa on koko ajan ollut yliedustus rokottamattomia. Heitä on myös kuollut selvästi enemmän. Tilastot on tänne laitettu moneen kertaan, mutta kun ne ei taida kaikille avautua. En ole vihainen kenellekään, eikä minua haittaa, jos joku ei rokotetta ottanut. Ei sillä tässä tilanteessa ole enää mitään merkitystä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että rokotteista oli minulle hyötyä. Olen välttynyt uudelta virukselta, jonka kaikista pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä.
Sairaalatilastot eivät kerro oikeastaan mitään rokotteen toimivuudesta koska sairaalaan päätyy koronan takia niin harva ihminen. Tilastot ei myöskään kerro sitä kuinka moni on sairaalassa koronan kanssa ja kuka koronan takia. Miksi ylipäätänsä edes julkaistaan se "tieto" että monta rokotettua ja monta rokottamatonta sairaalassa on? Minun mielestä se on oikeastaan ihan s*atanan naurettavaa touhua.
Seuraavaksi sitten pitäisi julkaista tieto kuinka monta ylipainoista ihmistä on tehohoidossa tällä hetkellä ja kuinka monta alipainoista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi oli hyödytön. Pelkkä kiristyskeino. Ei tehonnut meihin itsenäisiin ihmisiin.Rokotteen ottaisin, jos saisin, mutta ei niitä jaeta alle 60-vuotiaille. Syksyllä ostan yksityiseltä, jos katson tarpeelliseksi.
Yksityiseltä saat tälläkin hetkellä alle 60-vuotiaana itse maksaen. Ainakin Terveystalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalatilastot eivät kerro oikeastaan mitään rokotteen toimivuudesta koska sairaalaan päätyy koronan takia niin harva ihminen. Tilastot ei myöskään kerro sitä kuinka moni on sairaalassa koronan kanssa ja kuka koronan takia. Miksi ylipäätänsä edes julkaistaan se "tieto" että monta rokotettua ja monta rokottamatonta sairaalassa on? Minun mielestä se on oikeastaan ihan s*atanan naurettavaa touhua.
Seuraavaksi sitten pitäisi julkaista tieto kuinka monta ylipainoista ihmistä on tehohoidossa tällä hetkellä ja kuinka monta alipainoista ihmistä.
Julkaisisit tilaston mielellään, jos siinä esiintyisi rokotevammoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota profilointia ole hyvät aikeet mielessä tehty.
No mitäs ne pahat aikeet sitten on? Leirittämistä seuraavan pandemian tullen vai ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkaisisit tilaston mielellään, jos siinä esiintyisi rokotevammoja tms.
En julkaisisi koska minä en halua luoda eripuraa rokotettujen ja rokottamattomien välille. Koko korona aikana ei olisi pitänyt jaotella ihmisiä rokotestatuksen mukaan koska se jaottelu oli aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan rokotettujen ja rokottamattomien koronaoireet ovat olleet aikalailla samanlaisia eli rokote ei vaikuta siihen millaisia oireita saat koronasta. Yleisimmät oireet on olleet kuumeilua,väsymystä,haju- sekä makuaistin menetystä, huimausta, lihaskipua ja voimattomuutta.
Oireet on kestäneet parista päivästä jopa pariin viikkoon.
Ihanaa että vieläkin korona ja rokotteet nostaa ihmisillä tunteet pintaan, koska pääsemme yli koronasta???
Kumpi on muuten parempi kiuas... puulämmitteinen vai sähkölämmitteinen?
Kuulostaa vähän siltä, ettet tiedä mistä valehtelussa ja manipuloinnissa on kyse. Kyse ei ole luonnollisen puukiukaan sähkökiuasta paremmista löylyistä., vaikka sähkökiuaskauppias muuta väittäisi.
Minä olen koulutukseltani lääkäri enkä ottanut mRNA- koronarokotetta. Arvioin omassa päässäni, että koska olen perusterve, en hyödy koronarokotteesta. mRNA-teknologia epäilyttää. Kaikki muut rokotteet olen ottanut tunnollisesti ,mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa kuin joskus 20 vuoden kuluttua. Siihen mennessä niistä on kertynyt riittävästi kokemusta.
Olen virologi ja otin rokotteen. Arvioin omassa päässäni, että hermostoon iskevä virus aiheuttaa tuhoa pitkällä aikavälillä, kuten sydänsairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen virologi ja otin rokotteen. Arvioin omassa päässäni, että hermostoon iskevä virus aiheuttaa tuhoa pitkällä aikavälillä, kuten sydänsairauksia.
Miten se rokote tohon auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se rokote tohon auttaa?
Yhdestä rokotteesta ei varmaan ole kyse? Eikä kukaan ole väittänyt, ainakaan pitkiin aikoihin, että yhdellä pärjää. Superimmuniteettiin kuuluu rokotusten lisäksi sairastettu tauti. Miten se sitten suojelee hermostoa on arvoitus?
Tuossa on viittaukset totaalisen väärin: suositellessaan viittaa rokottamattomiin ;)