Jätitkö ottamatta koronarokotteesi? Profiilisi on tutkittu
Olet tällainen:
Pienituloisuus tai palkkatulojen puute sekä mielenterveys- ja päihdeongelmat vaikuttivat aktiivisuuteen ottaa koronarokote.
Koronarokotteen jättivät ottamatta etenkin ne ihmiset, joilla ei ollut palkkatuloja, joiden äidinkieli oli muu kuin suomi tai ruotsi tai joiden lähisukulaiset, erityisesti äiti, eivät olleet ottaneet koronarokotetta.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-selvisi-ketka-jattivat-koronarokot…
Kommentit (3847)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitella että noilla vainoojilla ei ole muuta tekemistä kuin tutkia profiilejä ja tehdä omat mustavalkoiset päätöksensä millainen joku on joka esim äänestää muutakuin vasemmistoa/persuja, ei ota rokotetta/ottaa rokotteen, on koulutettu/ei ole koulutettu jne.
Vai että oikein vainoojilla? Mene tuonne naapurimaahan (enkä tarkoita Ruotsia) katsomaan, mitä vaino on....
Kyllähän suomessa oli korona aikana kunnon rokottamattomien vainoaminen käynnissä, rokottamattomia sai haukkua ja pelotella miten halusi. Oli hyväksyttävää myös rajoittaa rokottamattomien elämää.
Tätä palstaa lukiessa osa ihmisistä yhä vainoaa rokottamattomia ihmisiä.
Rokote nousi aivan liian suureen rooliin koronassa mitä se oikeasti oli.
Mediat varmaan suurimpia syyllisiä tähän kun ne jatkuvasti haukkui sekä pelotteli rokottamattomia, uutisia jos joku luki korona aikana niin viesti oli "hae rokote ja jos et hae rokotetta niin olet uhka muille ihmisille" ja "rokottamattomat ovat tehohoidossa koronan takia". En nähnyt kertaakaan uutisia missä olisi kerrottu edes se totuus että korona vie äärimmäisen harvoin ihmistä teholle vaikka se oli totuus.
Nyt näin jälkikäteen kun asiaa mietitään niin oliko siitä rokotteesta muuta hyötyä kuin että se pudotti riskiä päätyä sairaalaan koronan takia kun se riski rokottamattomilla oli myös hyvin pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin jaksatte vääntää asiasta :D
Koronarokote oli varsin turha rokote, koronarokottseen harva menehtyi ja harva rokottamaton joutui koronan takia sairaalaan.
Teidän jankutukset rokotteista ja rokottamattomista on täysin merkityksetöntä koska sillä ei nyt loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä otitko rokotetta vai et.- -
"Koronarokote oli varsin turha rokote"
- Mitä nyt 1. rokotusvuoden aikana arvioitiin säästetyn 20 miljoonaa ihmishenkeä kiitos rokotuksien.
Haluatkos linkin aiheeseen?
...ja riippuu miten ahtaasta tynnyrintapinreiästä maailmaa katselee...
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/30/brazil-manaus-coronavirus…
Koronarokote oli hyödyllinen vain todella iäkkäille ihmisille. Koronaan menehtyneiden keski-ikä on 80 vuotta ja 90% menehtyneillä oli useita sairauksia.
Jos rokote olisi ollut hyödyllinen muille niin miksi ne rokottamattomat ei sinne sairaalaan sitten päätynyt suurin joukoin kuten peloteltiin?
Teidän koronarokotemyönteisien ja koronarokotevastustajien keskinäinen kinaaminen on hauskaa seurattavaa. Kuitenkin suuri enemmistö on niitä jotka ei kuulu kumpaakaan ryhmään vaan heille koronarokote oli luokkaa "ihan sama".Minä ja minun napani. Rokotus vähensi kuolemia väestötasolla. Jokainen elämä on tärkeä jopa sen syöpäsairaan lapsen omaiset ottivat koronarokotteen suojellakseen läheisiä. Suurin osa suomalaisista ajattelivat myös läheisiään kun ottivat rokotteen.
Koronarokote ei estä virusta leviämästä. Koronarokotteen ottamalla levität sitä virusta samalla tavalla kuin ihminen joka ei koronarokotetta ottanut.
Samaa mieltä olen siitä että koronarokote pelasti ihmishenkiä eli ilman koronarokotetta koronaan olisi luultavasti menehtynyt vielä enemmän niitä todella iäkkäitä ihmisiä joilla on useita muitakin sairauksia.
Maski oli oikeastaan ainoa keino jolla pystyi estämään edes jotenkin koronaviruksen leviämistä siten että yhteiskunta voi olla auki.-
"Koronarokote ei estä virusta leviämästä. Koronarokotteen ottamalla levität sitä virusta samalla tavalla kuin ihminen joka ei koronarokotetta ottanut."
Ei estä kokonaan, mutta asiat eivät elävassä elämässä ole kovin usein täydellisen mustavalkoisia. Lienee maalaisjärjelläkin ymmärrettävissä, että jos sairastat lievemman taudin, myös viruskuormasi jää silloin pienemmäksi.
NBC News:
"Vaccinated people are less likely to spread Covid, new research finds
British scientists examined how the Pfizer-BioNTech and the AstraZeneca vaccines affected the spread of the virus if a person had a breakthrough infection."
Eli rokotettu ja rokottamaton levittää virusta yhtälailla. Ihminen kenellä korona on lieväoireinen niin hän sitä virusta levittää vähemmän, rokotteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Rokotettujen ja rokottamattomien koronasairastelussa ei ole eroavaisuuksia.
Sinun viestisi vain korostaa sitä että rokote ei estä virusta leviämästä.- - -
Jospa käyttäisit Google kääntäjää. Ja käy sitten vielä varoiksi kysymässä naapurin pikku-Liisiltä, miten hän sen ymmärtää.
Taidat itse sieltä pietarista kirjoitella näitä viestejä tänne google kääntäjän avustuksella? Teidän röllien provokaatiot pitäisi jättää ihan omaan varjoonsa.
-
Kyllä tuo google-vihje oli ihan vilpitön. Joko asianomainen ei ymmärrä englantia tai itse substanssi-asiaa. Google auttaa kieleen, pikku-Liisi siihen ymmärryspuoleen. Kas kun kyse ei kovin vaativasta tekstinpätkästä ollut ja sen tulkinta meni metsään edelliseltä.
Kenen naapuri tuo mainitsemasi pikku-Liisi on, ja mikä on hänen roolinsa tässä keskustelussa?
Onko hän Pikku-Kallen sisko?
- - -
Naapurin pikku-Liisi on selkeästi sinua fiksumpi ja sinun ehdottamasti kannattaa käydä aina häneltä kysymässä ennenkuin lähetät kommenttisi. Aidon vilpitön 10p. vihje.
Tulit paljastaneeksi ihan tahtomattasi oman tietolähteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lisensiaatti, en ottanut koronarokotetta kirjoitti:
Minä olen koulutukseltani lääkäri enkä ottanut mRNA- koronarokotetta. Arvioin omassa päässäni, että koska olen perusterve, en hyödy koronarokotteesta. mRNA-teknologia epäilyttää. Kaikki muut rokotteet olen ottanut tunnollisesti ,mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa kuin joskus 20 vuoden kuluttua. Siihen mennessä niistä on kertynyt riittävästi kokemusta.
Ei ole diagnosoituja mielenterveysongelmia eikä päihteiden käyttöä.
Kuinkas satuinkaan juuri postaamaan postauksen nro 1656..........................................
Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin se postaus oli:
Oma lähtökohtani keskustelulle on, että keskustelen ihmisen kanssa.
... ihmisen, joka:
- voi olla mitä sanoo tai sitten ei
- on joko kokenut jotain tai sitten ei
- on koulututettu tai sitten ei
- luulee liikoja itsestään tai sitten ei
- - -
Tuosta nyt ei ymmärrä kukaan mitään. Avaa nyt hiukan taustoja. Ctrl + C ==> Ctrl + V
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitella että noilla vainoojilla ei ole muuta tekemistä kuin tutkia profiilejä ja tehdä omat mustavalkoiset päätöksensä millainen joku on joka esim äänestää muutakuin vasemmistoa/persuja, ei ota rokotetta/ottaa rokotteen, on koulutettu/ei ole koulutettu jne.
Niitä nyt pitää kestää muutama vuosi, sitten rauhoittuu.
Meinaatko, että tämä uusi hallitus pitää "vainot" pystyssä mutta seuraava lopettaa ?
En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille?
Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D
Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.
Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D
Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.
Koronasta,maskeista ja rokotteista informoitiin nyt jo surkeasti. Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. Jos joku tappava virus tulisi kiertoon maapallolle niin väitän että ihan ilman painostusta ja pelottelua lähes 100% ihmisistä ottaisi rokotuksen sitä vastaan, ainoat ketkä ei rokotetta silloinkaan varmasti ottaisi on rokotevastaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote oli varsin turha rokote, koronarokottseen harva menehtyi ja harva rokottamaton joutui koronan takia sairaalaan.
Teidän jankutukset rokotteista ja rokottamattomista on täysin merkityksetöntä koska sillä ei nyt loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä otitko rokotetta vai et.- -
- Mitä nyt 1. rokotusvuoden aikana arvioitiin säästetyn 20 miljoonaa ihmishenkeä kiitos rokotuksien.
Haluatkos linkin aiheeseen?
...ja riippuu miten ahtaasta tynnyrintapinreiästä maailmaa katselee...
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/30/brazil-manaus-coronavirus…
Koronarokote oli hyödyllinen vain todella iäkkäille ihmisille. Koronaan menehtyneiden keski-ikä on 80 vuotta ja 90% menehtyneillä oli useita sairauksia.
Jos rokote olisi ollut hyödyllinen muille niin miksi ne rokottamattomat ei sinne sairaalaan sitten päätynyt suurin joukoin kuten peloteltiin?
Teidän koronarokotemyönteisien ja koronarokotevastustajien keskinäinen kinaaminen on hauskaa seurattavaa. Kuitenkin suuri enemmistö on niitä jotka ei kuulu kumpaakaan ryhmään vaan heille koronarokote oli luokkaa "ihan sama".Minä ja minun napani. Rokotus vähensi kuolemia väestötasolla. Jokainen elämä on tärkeä jopa sen syöpäsairaan lapsen omaiset ottivat koronarokotteen suojellakseen läheisiä. Suurin osa suomalaisista ajattelivat myös läheisiään kun ottivat rokotteen.
Vieläkö ne rokottamattomat sitä koronaa levittää kun koronaa yhä on...? Miksi ne rokottamattomat ihmiset ei nyt sinne sairaalaan päätyneet sankoin joukoin...?
Tuon minäkin haluan tietää, miksi ne rokotetut siellä sairaalassa on. Miksi siellä ei ole rokottamattomia? Löytyisikö ketään asiantuntijaa joka mediassa kertoisi tästä, kun ihmisiä kiinostaa tämä.
- - -
Avain-asia on alkeismatematiikan matematiikan ymmärtäminen, pelkät lukumäärät kun luonnollisesti ei asian todellista laitaa kerro.. Tyttärenpojallani näyttää olevan tuossa 4. luokan oppimäärässä suhdeta ja verrantoa, on se kieltämättä vaativaa...
Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Tuossa linkissä on valmiiksi laskettuna rokottamatomien huikean suuri yliedustus koronahoidossa ja -kuolemissa:
Kuolemat koronatartunnan yhteydessä, ilmaantuvuus alttiissa väestössä (kuukaudessa / 100 000 henkilöä) iän ja rokotussuojan mukaan, 01.01.2023 – 31.03.2023
(autan mielelläni, jos et osaa lukea noita pylväsdiagrammeja)
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19inc…
1. Valhe
2. Emävalhe
3. Tilasto
Autan mielelläni, jos et tiedä mitä em. tarkoittaa :D
- - -
Kiitos, mielellään. Kerro asioiden oikea laita!
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia kohdeltiin kyllä ala-arvoisesti pandemian ajan ja vielä sama meno jatkuu kun tuollaisia uutisia julkaistaan :D Miten hemmetissä ihmisiä voi vainota noin pelkästään sen perusteella ettei ottanut koronarokotetta joka nyt oli varsin turha rokote kaikille muille paitsi riskiryhmäläisille?
Olisitte tyytyväisi siihen ettei rokotetut siihen rokotteeseen menehtyneet ja rokottamattomat ei sinne teholle joutunu koronan takia kuten peloteltiin :D
Minä olen itse rokottamaton ja rokotteen olisin ottanut jos olisin kuulunut riskiryhmään koska minun mielestä riskiryhmäläisille se on hyödyllinen rokote, ei muille. Hyvä että isovanhempani sen rokotteen otti vaikka heillä yhä on vielä koronapelko jonka ymmärrän koska heille korona voi olla kohtalokas.
Lähtekää vaikka juhlimaan vappua tonne ulos jos ette muuta tekemistä keksi, huomaatte siellä ulkona ollessanne että ketään ei kiinnosta se onko teillä rokotteita vai ei :D
Tutkitun tiedon julkaiseminen ei ole vainoamista. Tutkimus ei väitä, että kaikki rokottamattomat ovat sitä tai tätä. Se vain kertoo, millaiset taustatekijät ovat rokottamattomilla yleisiä. Ei siitä kannata hermostua, jos on syystä tai toisesta erehtynyt väärään seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan rokotettujen ja rokottamattomien koronaoireet ovat olleet aikalailla samanlaisia eli rokote ei vaikuta siihen millaisia oireita saat koronasta. Yleisimmät oireet on olleet kuumeilua,väsymystä,haju- sekä makuaistin menetystä, huimausta, lihaskipua ja voimattomuutta.
Oireet on kestäneet parista päivästä jopa pariin viikkoon.
Ihanaa että vieläkin korona ja rokotteet nostaa ihmisillä tunteet pintaan, koska pääsemme yli koronasta???
Kumpi on muuten parempi kiuas... puulämmitteinen vai sähkölämmitteinen?
Rokotetuilla nousee pintaan, kun niitä vituttaa se, että rokottamattomat eivät taivu heidän kohtelaisiin pyyntöihinsä suositellessaan rokotuksia.
Mitä sinä yrität noin niinkuin sanoa?
No mitä siinä lukee?
Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lisensiaatti, en ottanut koronarokotetta kirjoitti:
Minä olen koulutukseltani lääkäri enkä ottanut mRNA- koronarokotetta. Arvioin omassa päässäni, että koska olen perusterve, en hyödy koronarokotteesta. mRNA-teknologia epäilyttää. Kaikki muut rokotteet olen ottanut tunnollisesti ,mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa kuin joskus 20 vuoden kuluttua. Siihen mennessä niistä on kertynyt riittävästi kokemusta.
Ei ole diagnosoituja mielenterveysongelmia eikä päihteiden käyttöä.
Kuinkas satuinkaan juuri postaamaan postauksen nro 1656..........................................
Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin se postaus oli:
Oma lähtökohtani keskustelulle on, että keskustelen ihmisen kanssa.
... ihmisen, joka:
- voi olla mitä sanoo tai sitten ei
- on joko kokenut jotain tai sitten ei
- on koulututettu tai sitten ei
- luulee liikoja itsestään tai sitten ei
- - -
Tuosta nyt ei ymmärrä kukaan mitään. Avaa nyt hiukan taustoja. Ctrl + C ==> Ctrl + V
Etkö ihan oikeasti ymmärrä avaamalla lainaukset? Avataan sitten: tänne kirjoittaa varmaan sekä lääkäreitä että "lääkäreitä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan rokotettujen ja rokottamattomien koronaoireet ovat olleet aikalailla samanlaisia eli rokote ei vaikuta siihen millaisia oireita saat koronasta. Yleisimmät oireet on olleet kuumeilua,väsymystä,haju- sekä makuaistin menetystä, huimausta, lihaskipua ja voimattomuutta.
Ihanaa että vieläkin korona ja rokotteet nostaa ihmisillä tunteet pintaan, koska pääsemme yli koronasta???
Rokotetuilla nousee pintaan, kun niitä vituttaa se, että rokottamattomat eivät taivu heidän kohtelaisiin pyyntöihinsä suositellessaan rokotuksia.
No mitä siinä lukee?
Lukutaito?
Edelleenkin mitä yrität sanoa?
Kirjoitus/Ilmaisutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan te ymmärrätte, että tämä omikron on oireiltaan ihan eri tauti kuin 2020 covid? Ihan tutkitusti rokotetut sairastivat lievemmin niitä ensimmäisiä variantteja. Puhuttiin läpäisyinfektioista. Tauti myös tarttui heihin heikommin. Omikronin jälkeen ei vastaavaa eroa tainnut enää olla.
Mitä tarkoitat tällä?
Sairastuimme helmimaaliskuun taitteessa 2020 ihan järkyttävään tautiin. Oireiltaan sen hetken koronaan. Testeihin emme päässeet silloin. Kummalliset oireet (olettavasti long covid) kesti reilun vuoden. Kokonaisuudessa elämäni kauhein sairastelu, monta kertaa olin varma että henki lähtee.
Rokotteelle en uskaltanut, koska kokemus oletetusta koronasta oli järkyttävä. Ehkä ristiriitaista, mutta se pelko/ahdistus tuntematonta rokotetta kohtaan ei ollut luotettava ja tauti oli jo todennäköisesti kerran koettu.
Sen jälkeen sairastettu 3 kertaa korona hyvin lievin oirein. Ovat selvinneet testeissä kun töiden vuoksi joutunut tekemään paljon.
Sairastettu korona kai on parhaita "rokotteita" jos siitä selviää ilman pitkiä oireita tai mitään vielä vakavempaa. Tämä lienee fakta, jonka kaikki myöntävät.
- - -
Sairastettu korona yhdessä rokotuksien kanssa. Kuten oli käytäntönä, sairastetun taudin jälkeen pidettiin 6kk väliä ennen rokotuksia.
Kun viruksista puhutaanm 100,0% suojaa ei ole eikä tule. Kaiken lukemani valossa ei ole tulossa ennustettavan lähihistorian aikana, jos milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää tarinaa. Sen verran tuosta tutkimuksesta, ettei tuo ihan mikään hyödytön ole. Täälläkin on ollut esillä se, että korona oli aika hyvä harjoitus sitä varten, jos jostain tulee ihan laumoittain työikäisiäkin tappava virus kiertoon. Silloin tiedetään, mhin kansanosiin kannattaa kiinnittää huomiota rokoteinformoinnissa.
Koronasta,maskeista ja rokotteista informoitiin nyt jo surkeasti. Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. Jos joku tappava virus tulisi kiertoon maapallolle niin väitän että ihan ilman painostusta ja pelottelua lähes 100% ihmisistä ottaisi rokotuksen sitä vastaan, ainoat ketkä ei rokotetta silloinkaan varmasti ottaisi on rokotevastaiset ihmiset.
"Toivottavasti seuraavassa pandemiassa edes informointi toimisi kunnolla. "
Koska tämä seuraava pandemia olisi siis tulossa? Kerro ihmeessä niin osataan muutkin varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän jankutukset rokotteista ja rokottamattomista on täysin merkityksetöntä koska sillä ei nyt loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä otitko rokotetta vai et.Ei ollut merkitystä.
Ehkä rokotteista jankuttajia ketuttaa eniten se, etteivät kaikki olekaan laumaihmisiä tai tarpeeksi vahvoja sanoakseen juuri koronarokotteelle ei.
Että jotkut ajattelevat itse ja ottavat asioista selvää monelta taholta ennenkuin nostavat hihansa. He eivät ole käskytettävissä. Laumaihmiset menee käsi pitkällä ja ottaa kaiken mitä annetaan ajattelematta asiaa sen kummempin ja olettavat että kun hekin, niin kaikkien pitää ottaa.
Heitä pelottaa ja ehkä potuttaakin ajatus itsenäisesti ajattevista, omat ratkaisunsa tekevistä ihmisistä.
Ninhän sinä toivo...
Mitä tulee itsenäiseen ajatteluun, oman elämänsä virologit ovat tuskin sen paremmin varustettuja omaan ajatteluun kuin keskiverto suomalainen. Info rokotteesta otetaan vaan jostain Roganilta tai MVlehdestä mieluummin kuin THL:ltä tai FDA:lta.
'
THL:n tiedän mutta mitä noi muut on?
Mä tein päätöksen etten ota rokotetta itse omassa päässäni ajattelemalla.
Jenkkien FIMEA on FDA
Kai sinulla nyt jotain syötettä päätökseen oli, tuskin sinulla on (koti)labraa, jossa pystyit analysoimaan rokotetta tai sellaista virologian tuntemusta, että covid19 dna on selvää pässinlihaa ?Tässä perusteet, jonka pohjalta kieltäydyin koronarokotteesta. Haluan ne kertoa välttyäkseni vääriltä tulkinnoilta:
- olen kerran elämäni aikana ottanut influenssarokotteen ja siitä 2 viikon kuluttua alkoi 6 kk jatkuva sairastelukierre. Aiemmin harvoin sairastaneesta tuli kävelevä virusimuri joka sairasti 6 kk aikana kaikki liikkeellä olevat virukset kahteen kertaan. Olin tosi sairas. Ilmeisesti influessarokote vaikutti puolustuskykyyni/immuniteettiini siten että se romahti pitkäksi aikaa. On yksilöllistä, miten rokote kunkin immuteettin vaikuttaa. THL:n Nohynek on tämän vahvistanut.
Oli myös vahva tunne että kestän perusterveenä 6-kymppisenä koronan jos tartunnan saan, etenkin jos saan "vain" muunnoksen. Käytin maskia tunnollisesti ja vältin ihmismassoja.
Kun mietin rokotteen ottamista, olin lähes varma että se romahduttaa puolustukseni ja sairastelukierre alkaa.
Että rokote on minulle terveydellisesti isompi riski kuin taudin sairastaminen.
Nämä edellä kerrotut vaikutti siihen etten hihaani nostanut, enkä nosta.
- - - -
"Että rokote on minulle terveydellisesti isompi riski kuin taudin sairastaminen."
Tuossa hiukan mittatikkua ja analogiaakoronarokotteen vaarallisuudesta suhteutettuna muihin ihmiselämän riskitekijöihin:
AstraZenecan rokotteen haittavaikutuksen aiheuttama kuoleman riski on sama kuin:
-Auton kyydissä istuminen 72 km matkan verran
-Vajaan yhden savukkeen polttaminen
-Passiiviselle tupakoinnille altistuminen 1,5 h tunnin ajan (siis yhden kerran)
-Työskentely tehtaassa 1 viikon ajan
-Kalastaminen merellä alle 1 h tunnin ajan
-Ehkäisyvalmisteen käyttäminen 1,5 viikon ajan
-1/3 viinipullollisen nauttiminen
--Haluatko linkin tri & proffa Juhni Knuutin TS blogiin ”Terveys & tiede”? Hän osaa kertoa perustellusti, miksi rokotetta ei kannata järttää ottamatta.
Eli tuonkin riskin voi minimoida, aivan kuin kaikki muutkin luettelmasi riskit. Voi jättää alkoholin nauttimisen kokonaan. Voi jättää riskin sisältävän rokotteen ottamisen kokonaan...
- - -
Heh!
Asioita voi lähestyä monella tulokulmalla. Vasta oli iltapäiväradion puhelinkontakti-teemana, mikä ärsyttää liikenteessä?
Vanhaan tapaan puskurissa roikkuminen nousi esiin. Kysyttiin, minkä ihmeen takia...? Vastaukseksi saatiin sinänsä ihan looginen: Jos tulee peräänajo, lähellä toista ajettaessa törmäysnopeus jää pieneksi!!
Mutta kommenttisi, kyllä se niin on, rokotteen väliin jättäminen poistaa sen hyvin pienen riskin. Samalla se kasvattaa koronaan sairastumisen riskiä. Valitse sitten niistä. 75-vuotias tai vanhempi jos olisin, valinta olisi äärettömän helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitun tiedon julkaiseminen ei ole vainoamista. Tutkimus ei väitä, että kaikki rokottamattomat ovat sitä tai tätä. Se vain kertoo, millaiset taustatekijät ovat rokottamattomilla yleisiä. Ei siitä kannata hermostua, jos on syystä tai toisesta erehtynyt väärään seuraan.
Mutta luotatko sinä tuohon tutkimustietoon? Itse en oikein luota enää noihin tutkimuksiin enkä myöskään uutisiin. Uutisista on tullut mielipidevaikuttamista kuten myös tutkimuksista.
Jos se on yliopiston julkaistu ja vertaisarvioitu tutkimus niin tietenkin luotan. Ei kaikkea voi, eikä tarvitse, tarkistaa itse. Ylen uutisiin voit luottaa Foxiin et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luotatko sinä tuohon tutkimustietoon? Itse en oikein luota enää noihin tutkimuksiin enkä myöskään uutisiin. Uutisista on tullut mielipidevaikuttamista kuten myös tutkimuksista.
- - -
"Mutta luotatko sinä tuohon tutkimustietoon?"
Ennen tutkittuun tietoon kannattaa luottaa, kuin tutkimattomiin rokotekielteisten puskahuutoihin.
Harvinaisen selvä asia normaalijärkiselle ja aika lailla sen päällekin olevalle.
Onko rokotetut vihaisia rokottamattomille siksi kun rokottamattomat sairasti samalla tavalla koronan kuin he ja nyt rokotetut pyrkii todistelemaan että rokote oikeasti oli hyödyllinen? Kokeeko rokotetut tullensa uunotetuksi ja siksi he purkavat kiukkuaan rokottamattomiin ihmisiin? Jos rokote olisi ollut hyödyllinen rokote niin eikö sairaalat olisi olleet täynnä rokottamattomia koronapotilaita? Olisiko rokotetut olleet sitten tyytyväisiä tilanteeseen jos rokottamattomat olisivat sinne sairaalaan joutuneet ja monet jopa hautaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siinä lukee?
Lukutaito?
Kirjoitus/Ilmaisutaito?
Lukutaito?
Edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on yliopiston julkaistu ja vertaisarvioitu tutkimus niin tietenkin luotan. Ei kaikkea voi, eikä tarvitse, tarkistaa itse. Ylen uutisiin voit luottaa Foxiin et.
En luota ylen uutisiin, en luota foxin uutisiin, en luota mv uutisiin enkä venäjän uutisiin.
Jokaisen uutisen luen varauksella koska uutiset eivät ole mikään totuuden äänitorvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siinä lukee?
Lukutaito?
Kirjoitus/Ilmaisutaito?
Lukutaito?
Edelleen.
Voin juuri ja juuri ymmärtää mitä tahdot sanoa, mutta "rokottamattomat eivät taivu heidän kohtelaisiin pyyntöihinsä suositellessaan rokotuksia." ei ole mikään lause. Äidinkielenopettajasi antaisi tukkapöllyä tuollaisesta.