Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodittomuus Suomessa

Vierailija
16.09.2023 |

Joutuuko täällä helposti kodittomaksi vai koetko että yksilön oma vika?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön oma vika tietysti. Rahalla saa aina asunnon.

Vierailija
2/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun esim työttömälle eivät yksityiset vuokraa ja kunnan vuokra-asuntoja ei ole riittävästi niin laske siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalille ihmisille on kivaa järjestää hankaluuksia.

Vierailija
4/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla kodittomilla on vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia, jotka johtavat maksuhäiriöihin ja kodittomuuteen. Taustalla on monenlaista ja pitkäaikaista huono-osaisuutta eli ei sitä voi ainakaan kokonaan omaksi syyksi väittää. Esimerkiksi geenejään tai vanhempiaan ei kukaan voi valita.

Vierailija
5/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomuus laski vuodet 1945-2023. Ensi vuonna kääntyy nousuu Orpon ja persujen paskasakin toimien takia.

Vierailija
6/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

00340 kirjoitti:

Useimmilla kodittomilla on vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia, jotka johtavat maksuhäiriöihin ja kodittomuuteen. Taustalla on monenlaista ja pitkäaikaista huono-osaisuutta eli ei sitä voi ainakaan kokonaan omaksi syyksi väittää. Esimerkiksi geenejään tai vanhempiaan ei kukaan voi valita.

Vanhempia ei voi valita, mutta voi valita miten maksuttoman peruskoulun ja toisen asteen koulun hoitaa. 

Vierailija
7/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on niin kallista että olen oikeesti harkinnut että asuisin autossa. En tosin tiiä kuinka pakkasilla tarkenee.

Vierailija
8/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

00340 kirjoitti:

Vanhempia ei voi valita, mutta voi valita miten maksuttoman peruskoulun ja toisen asteen koulun hoitaa. 

No mites kun minä kirjoitin 4 eetä ja yhden ceen ja sairastuin sen jälkeen psyykkisesti ja olen sairastanut 20 vuotta eikä mikään hoito ole estänyt toistuvia psykoottista masennuksia tai dissosiaatiohäiriötä.

Vierailija
9/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuotta sitten jouduin asunnottomaksi. Hain kunnan asuntoa. Mitään en kunnalta kuullut! Että näin hyvin asunnottomuutta Suomessa hoidetaan!

Vierailija
10/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homepakolaisia on myös hämmästyttävän paljon. Ihminen väsyy ja sitten ei jaksa taistella ja ei enää edes huvita.

Sisäilmaterveys on yksi iso syy ja sitä peitellään jopa rikollisin keinoin. Eräs mies asuu parvekkeellaan koska asunto on pahasti sairas ja remontin tarpeessa.

Itse olen nakitushäädön alla eikä kukaan ota vastuuta. Olen jo niin pahasti sairastunut että metsään kuusen alle kuoleminen on itselle vain helpotus.

Kivaa elämää valkokauluksille.

Vierailija
11/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

00340 kirjoitti:

Syrjäytyneisyys periytyy osittain geenien kautta, vaikka nykyisin peruskoulussa on kyllä enemmän tukea oppimisvaikeuksista ja tarkkaavaisuushäiriöistä kärsiville kuin vaikkapa 80-luvulla. Silti heidän riskinsä masennukseen ja muihin mt-ongelmiin on merkittävästi muuta väestöä korkeampi.

Vierailija
12/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi märisette mt- ongelmista? Miksi Suomessa muka saa sitä konkreettista apua? Onks kivaa?

Vierailija
13/15 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi häröjä ei edes huolita hoitoon kun saa kaikki haluamaan it sa ria.

Nuo pikku valehtelijat.

Vierailija
14/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun esim työttömälle eivät yksityiset vuokraa ja kunnan vuokra-asuntoja ei ole riittävästi niin laske siitä.

Miksi ei vuokraisi jos maksukykyä löytyy. Sehän ratkaisee. Sekä tietenkin pitää olla luottotiedot kunnossa.

Vierailija
15/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta osaltani voin todistaa väitteet muunnelluksi totuudeksi. Kerroin avoimesti olevani työnhakija, ja minä sain valita kahdesta vuokra-asunnosta samassa talossa.

Saattoi tietysti vaikuttaa, etten ole ollut aina työtön, ja ehdin välillä asunnon omistaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi