Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkässä suhteessa olleet - miten kestätte miehen häiritseviä tapoja?

Vierailija
24.04.2023 |

Olen tuntenut mieheni jo 16-vuotta ja ottaa toden teolla päähän hänen epäromanttisuutensa... (sanoo jotain ällöttävää muka vitsiksi ja itseäni se vain tympäsee) tai se että jättää pesemättömiä vaatteita tuolin nojalla, jättää tavarat levälleen yms.

Alussa ne eivät häirinneet mutta nyt ajan saatossa on tullut siihen tulokseen ettei mies muutu ja ajatus siitä ahdistaa... tätäkö joudun katsomaan loppuelämän. Ei siinä mitään, itsepähän olen miehen valinnut mutta silti...

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämällä se että hänkin kestää minun häiritseviä tapojani.

Vierailija
42/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestän ärsyttäviä, mutta sinänsä harmittomia tapoja kun alan miettiä meidän elämää vähän laajemmin. Mies on aina tukena, kertoo joka päivä rakastavansa (näyttää sen muutenkin usein) ja meillä on tosi mukavat oltavat. En saisi mistään tämänikäisenä (45+) noin kivaa ja huomaavaista miestä, jonka kanssa ei tarvitse riidellä eikä katsoa juopottelua. Enkä minäkään täydellinen varmaankaan ole :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille kysymys: minkä asian/asiat omassa kodissasi olet rutiininomaisesti alkanut tehdä miehesi mieleisellä tavalla?

Eli muuttanut hänen vinkkelistään "väärän" tavan ja alkanut toimia "oikein"?

Mä jätän nykyään wc:n peilikaapin toisen oven auki. Se on jostain syystä hänelle tärkeää. Samapa tuo; hänen parranhoitovehkeensä sen oven takana ovat, hammasharja suljetun oven takana piilossa ja oma hammasharjani kylppärissä.

Esim. partasudit ja -höylät kuivuvat käytön jälkeen paremmin, jos ovi on raollaan.

Vierailija
44/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää ettei ole itsekkään täydellinen. Kompromisseja.

Vierailija
45/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä mittari sille, miten itse voin. Kun toisen ärsyttävät tavat alkavat pistää silmään ja pyöriä mielessä, on jonkinlainen levon, rentoutumisen tai tuulettumisen paikka. Kun itse voin hyvin, huomaan ne kyllä, mutta ne eivät vaikuta omaan mielialaani.

Ja nyt puhun tosiaan vaarattomista ärsyttävistä tavoista, joita meillä kaikilla on.

Vierailija
46/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti suunnattomasti, kun ennen hoikka ja kaunis vaimo lihos, eikä halunnu tehä asialle mitään. Tää käyny kavereillekin. Tuota ei voinu vielä mitenkää tietää parinkaan yhteisvuoden jälkeen. 

Vierailija
47/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti suunnattomasti, kun ennen hoikka ja kaunis vaimo lihos, eikä halunnu tehä asialle mitään. Tää käyny kavereillekin. Tuota ei voinu vielä mitenkää tietää parinkaan yhteisvuoden jälkeen. 

Sinä tietysti olet edelleen komea ja tikissä? Kuten kaverisikin?

Vierailija
48/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäkään ja tullut uusia kuvottavia tapoja. Esim. kaivaa nenää, korvaa, hampaita, munaa, persettä tms. ja sse mitä irtoaa lentää summassa jonnekin. Pöydälle, lattialle jne. Menee sitten keittiöön tekemään leipää tms. ruokaa ja ei pese käsiä näiden kaiveluiden jälkeen. Saattaa siinä kesken keittiöpuuhien kaivaa sitä korvaansa. Ei puhettakaan, että tekisi mitään kotitöitä. Nämä vain lisänä siihen muuhun käytökseen. Lähden tästä suhteesta heti kun mahdollista. Ja uutta sontiaista en kotiini enää ota. 

No hyivittu.

Vierailija
49/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä usein tulee tilanteita, että pitää vaihtaa runtta vaateet päälle kesken päivän ja pari tuntia päällä ollutta paitaa ei ole järkevää viedä pyykki koriin eikä toisaalta ole sitä järkeä tunkea takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Joten penkin selkä noja on oiva paikka sille. Mistä sen voi vetäistä sitten takaisin päälle sopivan hetken tullessa. Jos moinen asia on suuri ongelma maailmassasi niin kannattaa elää täydellisen itsesi kanssa ihan yksin.

Minäkin naisena teen näin. Laskostan vaatteet siististi makkarin senkin päälle. Ei loju vaatteet lattialla tai olohuoneen sohvalla.

Vierailija
50/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ennen treenattiin yhdessä, vain minä olen jatkanut vuodesta toiseen. 

Vierailija
51/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole täydellinen, ei se aina vaihtamalla parane.

Vierailija
52/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei ole ärsyttäviä tapoja. Ollaan oltu yhdessä 34 vuotta.

Sanokaa nyt vielä ettette koskaan edes riitele. Tiedä uskoako tällaisia unelmaparisuhteita tosiksi.

Vierailija
53/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiin kyllästyy vuodessa, potkaisen mäkeen, pidän taukoa ja otan sit uuden jos sopiva löytyy. Asumaan kotiini en niitä huoli, siinä on rajani.

Vierailija
54/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään, siksi eroammekin nyt 25 vuoden jälkeen.

Vierailija
55/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. Miksi ärsyyntyä tuollaisista pikkujutuista jos muuten menee mukavasti.  Pitäisikö kodin aina näyttää sisustuslehden sivulta? En ymmärrä tämmöisiä vaahtoamisia ollenkaan. Jäin 47 vuotiaana leskeksi kun mukava ja ihana ei niin täydellinen mieheni kuoli syöpään. Suru oli ääretön vuosikausia ja edelleen 25 vuoden jälkeen muistelen häntä rakkaudella. 

Vierailija
56/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ennen treenattiin yhdessä, vain minä olen jatkanut vuodesta toiseen. 

Ja kunhan tulet täysi-ikäiseksi ja menet armeijaan niin jatka ihmeessä treenausta. Voit saada oikean, elävän vaimon tuon mielikuvitusvaimon tilalle. Mutta ootte te palstaulit suloisia

Vierailija
57/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, olen alusta asti asennoitunut niin, että se jota häiritsee, tekee. Eli nostan vaikka miehen sukat pyykkikoriin, en koe sitä erityisen raskaaksi, kun hän ei niitä edes huomaa ja mua ne joskus häiritsee.

Tietyt arvot ovat samat ja yhdessä on hauskaa, nipottamiseen en lähde, katselin sellaista toisen halveksintaa ja ällönä pitämistä lapsuuden kodissa ja päätin etten koskaan itse elä niin.

Ja toisaalta, en pidä miehessäni näin parinkymmenen yhteisen vuoden jälkeen oikeasti mitään ällöttävänä, että kai se rakkaus edelleen sokaisee.

Vierailija
58/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei ole ärsyttäviä tapoja. Ollaan oltu yhdessä 34 vuotta.

Sanokaa nyt vielä ettette koskaan edes riitele. Tiedä uskoako tällaisia unelmaparisuhteita tosiksi.

No täälläkin oltu 20+ yhdessä ja ei olla oikeasti riidelty. Totta kai sanailua ja mielipiteenvaihtoa on joskus ollut, mutta ääni ei näissä korotu. Voi lähteä ulos huutamaan tai salille hakkaa säkkiä jos tarvitsee purkauskanavaa, kotona ihan turha mitään draamaa aloittaa.

Vierailija
59/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tarkkaan: muuttamalla itseäsi.

Vierailija
60/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole täydellinen, ei se aina vaihtamalla parane.

Vaihtamallahan se nimenomaan paranee. Vaihtaa kunnes on tyytyväinen.