Mitä syötävää laitatte vapuksi?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Jotain erittäin siistiä syötävää.
Sellaista, joka ei tahmaa käsiä, suuta tai astioitakaan.
Ehdotuksia?
Plussaa myös siitä, että syötävä ei haise...
Ts. mahdolisimman hajutonta ja mautonta.
Fetakuutioita, coctailkurkkuja, oliiveja yms. voi noukkia suoraan purkista vaikka hammastikulla. Laita pala suoraan hampaitten väliin niin eivät tahraa suuta. Ja koronaa varten hankitut kertakäyttökäsineet käteen niin ei sormet ole tahmassa.
En mitään erikoista. Olen yksinäinen nainen, jolla ei ystäviä juurikaan ole. Minulla on töitä sekä aattona että vappupäivänä, joten siinä se vappu menee.
Vierailija kirjoitti:
Syön varmaan jonkun mikroruuan
Moni on vappuna ypöyksin, minäkin, mutta yksineläjäkin voi silti syödä juhlavasti. Serpentiiniä vain rohkeasti sekaan. Siis pöydälle kattaukseksi, ei sille lautaselle. Osta vaikka iloinen kertakäyttölautanen ja kertakäyttöpikari juhlistamaan vappua ja tarjoile ateria itsellesi juhlan mukaisesti. Vaikka se mikroateriakin. Siinäpä se. Jää luultavasti parempi muisto vapusta sillä tavalla. Iloista vappua! 🎈
Jos säät sallii niin avaan grillikauden. Ribsejä, grilliperunoita ja -kasviksia, ehkä joku majoneesilla kyllästetty salaatti vielä.
Äiti tekee simaa, munkit ostan kaupasta, perunasalaatin teen itse, usein laitan parsaa sekaan, niin saa vielä nauttia parsakaudesta. Nakkejakin pitää olla ja lisäksi muuta "picnicruokaa", vaikka taidetaankin juhlia tänä vuonna sisätiloissa. Ostan hyviä juustoja ja kylmäsavulohta, marinoin oliiveja, teen jonkun salaatin ja kastikkeen.
Oletko se sama, joka täällä valitit miehestäsi, joka syö lapsesi vanukkaat? Jos, niin osta nyt jo sille miehellesikin niitä vanukkaita. Paljonko se nyt muka lompakossa ja kärryssä maksaa, jos se mieskin syö niitä?[/quote]
En ole sama.
Kommenttini oli ironiaa...
Jos osaa päätellä.
Fetakuutioita, coctailkurkkuja, oliiveja yms. voi noukkia suoraan purkista vaikka hammastikulla. Laita pala suoraan hampaitten väliin niin eivät tahraa suuta. Ja koronaa varten hankitut kertakäyttökäsineet käteen niin ei sormet ole tahmassa.[/quote]
Tämä siisteys/ puhtaus- juttu oli vitsi siitä, kun joku täällä joskus kyseli ohjeita mahd. siistiin syömiseen...
Eli en ollut tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonia ja höysteeksi 100g voisulaa
Muistahan sitten pakastaa se makaroonin keitinvesi ja viedä esim. av-palstan nyyttäreille, jos ne siis on vielä pystyssä.
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa menee tämäkin vappu niin jotain mitä heille maistuu. Luultavasti prinssinakkeja, donitseja ja simaa ainakin. En jaksa tehdä mitään itse, valmiina ostetaan. Joskus kun oli enemmän väkeä, tein itse simaa, munkkeja ja fetaperunasalaattia.
Ja se on sitten hirveätä, kun menee lasten kanssa tämäkin vappu?
Miksi halusit lapsia?
No, aika korjaa tuonkin ongelmasi, ellei kuolo ennen sitä.
Nakkeja/soijanakkeja, simaa, munkkeja, perunasalaattia, vanhanajan makaronisalaattia (kasvissyöjälle jätetään metvursti pois) ja grillataan kasvisvartaita ja pihvejä. Jos vaan keli sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa menee tämäkin vappu niin jotain mitä heille maistuu. Luultavasti prinssinakkeja, donitseja ja simaa ainakin. En jaksa tehdä mitään itse, valmiina ostetaan. Joskus kun oli enemmän väkeä, tein itse simaa, munkkeja ja fetaperunasalaattia.
Ja se on sitten hirveätä, kun menee lasten kanssa tämäkin vappu?
Miksi halusit lapsia?
No, aika korjaa tuonkin ongelmasi, ellei kuolo ennen sitä.
olet kyllä aika maisteri tekemään oletuksia
En tiedä vielä. Ehkä tilaan kiinalaista tai sushia. Nuo perinteiset vappuherkut eivät ole minun makuuni.
Aattona sushia. Vappuna kuoharibrunssi.
Miksi vappuna ja uutenavuotena syödään samaa ruokaa? Nakkeja ja perunasalattia.
Tylsää ja pahaa.
Omalla porukalla ollaan, nuoriso tietty karkaa kylille. Nachopelti aattona ja uunibroileri ja riisiä pääpäivänä. Lääkekuurin takia juomana Pommac, maistuu sekin. Lime-juustokakkua ja munkkeja 🥳😎
En tiedä vielä, tuskin mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Saatan ostaa simaa ja munkin.
Vappumarssin päälle votkapaukku, portskeitto ja tsaikkateet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroonia ja höysteeksi 100g voisulaa
Hyydekaakkua myäs😋
Ja iltapalaksi kannattaa varata raikkaita voileipiä!
Millanen on raikas voileipä?
Suunnilleen sama juttu. Serpentiiniä laitan pöydille, siinäpä se. Ja simaa siemailen ja vähän jotain hyvää ruokaa teen. Puheita ym. voin kuunnella sitten jonkun toosan kautta.
Vappu on työväen juhla, enkä itse ole kuin osa-aikatyössä ja enimmäkseen työtön. Muutenkin vappuna on usein kalseat kelit, kuka siellä ulkona viittii värjötellä itselle kuulumattomissa bileissä. Juominenkaan ei kuulu tapoihini. Lapsiperheet ja ylioppilaat on muita ryhmiä, joille vapun juhlinta kuuluu enempikin.