Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötävää laitatte vapuksi?

Vierailija
24.04.2023 |

Nakit ja perunasalaatti?

Vai mitä?

Kommentit (316)

Vierailija
61/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu on yhdentekevä. Ei ole mikään juhla mulle. Joskus sillä on kai ollut suurempi merkitys.

Suunnilleen sama juttu. Serpentiiniä laitan pöydille, siinäpä se. Ja simaa siemailen ja vähän jotain hyvää ruokaa teen. Puheita ym. voin kuunnella sitten jonkun toosan kautta.

Vappu on työväen juhla, enkä itse ole kuin osa-aikatyössä ja enimmäkseen työtön. Muutenkin vappuna on usein kalseat kelit, kuka siellä ulkona viittii värjötellä itselle kuulumattomissa bileissä. Juominenkaan ei kuulu tapoihini. Lapsiperheet ja ylioppilaat on muita ryhmiä, joille vapun juhlinta kuuluu enempikin.

Vierailija
62/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain erittäin siistiä syötävää.

Sellaista, joka ei tahmaa käsiä, suuta tai astioitakaan.

Ehdotuksia?

Plussaa myös siitä, että syötävä ei haise...

Ts. mahdolisimman hajutonta ja mautonta.

Fetakuutioita, coctailkurkkuja, oliiveja yms. voi noukkia suoraan purkista vaikka hammastikulla. Laita pala suoraan hampaitten väliin niin eivät tahraa suuta. Ja koronaa varten hankitut kertakäyttökäsineet käteen niin ei sormet ole tahmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erikoista. Olen yksinäinen nainen, jolla ei ystäviä juurikaan ole. Minulla on töitä sekä aattona että vappupäivänä, joten siinä se vappu menee. 

Vierailija
64/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön varmaan jonkun mikroruuan

Moni on vappuna ypöyksin, minäkin, mutta yksineläjäkin voi silti syödä juhlavasti. Serpentiiniä vain rohkeasti sekaan. Siis pöydälle kattaukseksi, ei sille lautaselle. Osta vaikka iloinen kertakäyttölautanen ja kertakäyttöpikari juhlistamaan vappua ja tarjoile ateria itsellesi juhlan mukaisesti. Vaikka se mikroateriakin. Siinäpä se. Jää luultavasti parempi muisto vapusta sillä tavalla. Iloista vappua! 🎈

Vierailija
65/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säät sallii niin avaan grillikauden. Ribsejä, grilliperunoita ja -kasviksia, ehkä joku majoneesilla kyllästetty salaatti vielä.

Vierailija
66/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tekee simaa, munkit ostan kaupasta, perunasalaatin teen itse, usein laitan parsaa sekaan, niin saa vielä nauttia parsakaudesta. Nakkejakin pitää olla ja lisäksi muuta "picnicruokaa", vaikka taidetaankin juhlia tänä vuonna sisätiloissa. Ostan hyviä juustoja ja kylmäsavulohta, marinoin oliiveja, teen jonkun salaatin ja kastikkeen. 

Vierailija
67/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, joka täällä valitit miehestäsi, joka syö lapsesi vanukkaat? Jos, niin osta nyt jo sille miehellesikin niitä vanukkaita. Paljonko se nyt muka lompakossa ja kärryssä maksaa, jos se mieskin syö niitä?[/quote]

En ole sama.

Kommenttini oli ironiaa...

Jos osaa päätellä.

Vierailija
68/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetakuutioita, coctailkurkkuja, oliiveja yms. voi noukkia suoraan purkista vaikka hammastikulla. Laita pala suoraan hampaitten väliin niin eivät tahraa suuta. Ja koronaa varten hankitut kertakäyttökäsineet käteen niin ei sormet ole tahmassa.[/quote]

Tämä siisteys/ puhtaus- juttu oli vitsi siitä, kun joku täällä joskus kyseli ohjeita mahd. siistiin syömiseen...

Eli en ollut tosissani.

69/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonia ja höysteeksi 100g voisulaa

Muistahan sitten pakastaa se makaroonin keitinvesi ja viedä esim. av-palstan nyyttäreille, jos ne siis on vielä pystyssä.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
70/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaan ulkomaalaista lihaa

Vierailija
71/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa menee tämäkin vappu niin jotain mitä heille maistuu. Luultavasti prinssinakkeja, donitseja ja simaa ainakin. En jaksa tehdä mitään itse, valmiina ostetaan. Joskus kun oli enemmän väkeä, tein itse simaa, munkkeja ja fetaperunasalaattia.

Ja se on sitten hirveätä, kun menee lasten kanssa tämäkin vappu?

Miksi halusit lapsia?

No, aika korjaa tuonkin ongelmasi, ellei kuolo ennen sitä.

Vierailija
72/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja/soijanakkeja, simaa, munkkeja, perunasalaattia, vanhanajan makaronisalaattia (kasvissyöjälle jätetään metvursti pois)  ja grillataan kasvisvartaita ja pihvejä. Jos vaan keli sallii. 

Vierailija
73/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa menee tämäkin vappu niin jotain mitä heille maistuu. Luultavasti prinssinakkeja, donitseja ja simaa ainakin. En jaksa tehdä mitään itse, valmiina ostetaan. Joskus kun oli enemmän väkeä, tein itse simaa, munkkeja ja fetaperunasalaattia.

Ja se on sitten hirveätä, kun menee lasten kanssa tämäkin vappu?

Miksi halusit lapsia?

No, aika korjaa tuonkin ongelmasi, ellei kuolo ennen sitä.

olet kyllä aika maisteri tekemään oletuksia

Vierailija
74/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Ehkä tilaan kiinalaista tai sushia. Nuo perinteiset vappuherkut eivät ole minun makuuni.

Vierailija
75/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona sushia. Vappuna kuoharibrunssi.

Vierailija
76/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vappuna ja uutenavuotena syödään samaa ruokaa? Nakkeja ja perunasalattia.

Tylsää ja pahaa.

Vierailija
77/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla porukalla ollaan, nuoriso tietty karkaa kylille. Nachopelti aattona ja uunibroileri ja riisiä pääpäivänä. Lääkekuurin takia juomana Pommac, maistuu sekin. Lime-juustokakkua ja munkkeja 🥳😎

Vierailija
78/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, tuskin mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Saatan ostaa simaa ja munkin. 

Vierailija
79/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappumarssin päälle votkapaukku, portskeitto ja tsaikkateet.

Vierailija
80/316 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroonia ja höysteeksi 100g voisulaa

Hyydekaakkua myäs😋

Ja iltapalaksi kannattaa varata raikkaita voileipiä!

Millanen on raikas voileipä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä