Mitä syötävää laitatte vapuksi?
Kommentit (316)
Varmaan ihan perus nakit, lihapullat ja perunasalaatti linjalla mennään. Itse taidan tehdä perunasalaatin. Tökkii kaupan "majoneesisalaatit".
Vietän vappua itsekseni, käyn ostamassa munkin >:)
Ja iltapalaksi kannattaa varata raikkaita voileipiä![/quote]
Kera tunkkaisen voileipäkaakun!
Pitäähän valittajillekin jotain olla...
Kalaa jos saan sitä kun käyn kalassa. Muuten syön makaroonilaatikkoa.
Jotain erittäin siistiä syötävää.
Sellaista, joka ei tahmaa käsiä, suuta tai astioitakaan.
Ehdotuksia?
Plussaa myös siitä, että syötävä ei haise...
Ts. mahdolisimman hajutonta ja mautonta.
Jaa'a. Eka kertaa taidan olla ihan yksin. Ehkä ostan sipsipussin. Tai sit jonku salaatin? En tiedä. Ei huvita koko vappu. Onneksi lapset ei oo kotona niin ei tartte ees esittää et olis kivaa.
Ensin klo 9 Ullanlinnanmäelöä kuuntelemaan Ylioppilaskunnan laulajia. Sitten perinteinen vappubrunssi kotona ystävien kesken.. Silliä, graavisiikaa, jääkellarinlohta, perunoita, ruisleipää ainakin ja lämpimänä ruokana katkarapupataa. Ja tietenkin simaa, kuoharia, munkkeja ja mansikoita
Eiköhän useimmilla ole joko vappubrunssi tai vappulounas. Meillä myös vappukonsertti klo 12.
Ruuat ovat tyypillisiä sillilounaalla, snapsit ja kuohuviinit ja vappulaulut tietty.
Aattona grillataan jos säät sallii. Muussa tapauksessa grillattavat siirtyy uuniin. Herkkusieniä, kasviksia, halloumia, valkosipulileipiä, pihvejä tai makkaroita oli tarkoitus grillailla. Lisäksi sitten salaatteja.
Vappuna varmaankin ravintolaan tai keitellään nakkeja.
Joka vuois käydään samassa ravintolassa vappubrunssilla vähän pidemmän kaavan mukaan.
Saa nyt nähdä mitä tulee tehtyä nakkeja ainakin ostan se on varma. Sima on jo valmista. Rahkamunkkeja teen aattona.
Voileipäkakku, parsakeitto, kuoharia ja olutta.
Vagaanisia munkkeja, vegaanista perunasalaattia ja vegaanisia soijanakkeja. Vegaanisipsejä ja vegaanista kuoharia.
Ei ainakaan nakkeja tai perunasalaattia, eikä kuohuviiniä.
Nakkeja ja perunasalaattia ja kuohuviiniä
Lasten kanssa menee tämäkin vappu niin jotain mitä heille maistuu. Luultavasti prinssinakkeja, donitseja ja simaa ainakin. En jaksa tehdä mitään itse, valmiina ostetaan. Joskus kun oli enemmän väkeä, tein itse simaa, munkkeja ja fetaperunasalaattia.
Sipsit ja munkit on must :)