Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka ei oo laittaneet sukulaisten kuolinilmoitusta lehteen?

Vierailija
24.04.2023 |

Miten on?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulaisia, jotka eivät riitojensa takia voineet laittaa nimiään samaan yhteisen lähisukulaisen kuolinilmoitukseen. Tokihan piti sitten julkaista kaksi erillistä kuolinilmoitusta, jotta ei tarvinnut laittaa omaa nimeään perivihollisten kanssa samaan kuolinilmoitukseen, surevina omaisina.

Vierailija
122/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää että monet miettivät ensimmäisenä rahaa kun puhutaan kuolemasta. Hautajaisista ja kaikessa siihen liittyvässä halutaan yhä useammin säästää että jäisi enemmän rahaa jaettavaksi. Mielestäni se on ahneutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kuoli kymmenkunta vuotta sitten. Hänen miehensä kielsi kirkkoherranvirastoa kertomasta kyselijöille, milloin siunaustilaisuus pidetään sekä laittamasta vainajan nimeä kirkollisiin ilmoituksiin, kuten yleensä tehdään. Lehteen ei myöskään laitettu kuolinilmoitusta. Leski oli aluksi sitä mieltä, että hautakiveäkään ei hankita, mutta poikako lienee kääntänyt isän pään, kun kivi kuitenkin ilmestyi haudalle.

Vierailija
124/126 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laittanut vanhemmistani enkä missään tapauksessa halua että minusta laitetaan sitten aikanaan. Jäätävää tuhlausta kun kenellekään ei tule paperilehteä. En ole lukenut itsekään ilmoituksia varmaan 80- luvun jälkeen

Näkyyhän ne ilmoitukset siellä lehtien digiversioissakin...

Ketä ne kiinnostavat oikeasti? Ei ketään.

Olet väärässä. Tässäkin ketjussa on jo joku sanonut lukevansa ne, kyllä ne joitakin edelleen kiinnostavat ja monet ovat vielä valmiita maksamaan niiden julkaisusta.

No sama jankuttaja on kirjoittanut tähän ketjuun varmasti 10 samankaltaista viestiä. En tunne yhden yhtä alle 75 vuotiasta ihmistä, joka olisi kiinnostunut lukemaan kuolinilmoituksia.

Minä luen ja olen vähän päälle 50 v. Ja tämä on ensimmäinen viestini tähän ketjuun. Etkä sinä voi tietää onko sama ihminen kirjoittanut nuo viestit. Haluat vaan ilkeillä ihmisille.

No, minä luen, oon lukenut aina, siitä asti kun oon itselleni lehteä tilannut kotoa muutettuani (juu siis tulee paperilehti edelleen)... ja edelleen oon alle kuuskymppinen. 

Vierailija
125/126 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävää että monet miettivät ensimmäisenä rahaa kun puhutaan kuolemasta. Hautajaisista ja kaikessa siihen liittyvässä halutaan yhä useammin säästää että jäisi enemmän rahaa jaettavaksi. Mielestäni se on ahneutta.

No se että haudataan maahan tai poltetaan tuhansien eurojen arvoisiä arkkuja ja uurnia on ihan vaan tyhmyyttä. Tietysti jos vainaja on omasta mielestään ollut niin tärkeä henkilö että on etukäteen vaatinut tammiarkun ja hopeauurnan niin... 

Vierailija
126/126 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sukulaisia, jotka eivät riitojensa takia voineet laittaa nimiään samaan yhteisen lähisukulaisen kuolinilmoitukseen. Tokihan piti sitten julkaista kaksi erillistä kuolinilmoitusta, jotta ei tarvinnut laittaa omaa nimeään perivihollisten kanssa samaan kuolinilmoitukseen, surevina omaisina.

Olen seurannut kuolinilmoituksia kun kiinnostaa miten ne ovat muuttuneet ja mikä malli on vallalla.

Olen havainnut nämä mm, että risti- ilmoituksia on vähemmän. Ilmoituksissa on yhä useimmin jokin muu, esim kukka, vene, auringonlasku, linnut, nuottiavain jne, jokin edesmenneen elämään liittyvä useinkin. Samoin kaipaavien jäljelle jääneitä ei nimetä, vaan yhä useammin on esim. Omaiset tai lapset ja lastenlapset, sukulaiset ja ystävät.

Kun nykyisin on uusperheitä paljon, sekin osaltaan rajoittaa kun ei voi luetella samalla tavoin nimellä kaikkia. Tai se voi olla vaikeampaa.

Mm kun äitini kuoli niin päädyimme kuolinilmoituksessa juuri siihen, että oli lapset, lastenlapset jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi