Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka ei oo laittaneet sukulaisten kuolinilmoitusta lehteen?

Vierailija
24.04.2023 |

Miten on?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain lehden äärellä aina pysähdyn hiljentyyn ja lukeen rauhassa kuolinilmoitukset. Tuntemattomia tietysti suurin osa, mutta luen heidänkin ilmoitukset ajatuksella.

Vierailija
22/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laitettu, koska kuollut oli lähes erakko. Ainoat läheiset oli veli ja me lapset.

Ei se kuolinilmoitus olekaan läheisiä varten, he tietävät jo että henkilö on kuollut. Se on ollut muuta yhteisöä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa saisin edes ostettua hautakiven eksäni ja hänen äitinsä haudalle. Siellä on vaan pieni laatta kertomassa heidän olleen joskus täällä.

Vierailija
24/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut vanhemmistani enkä missään tapauksessa halua että minusta laitetaan sitten aikanaan. Jäätävää tuhlausta kun kenellekään ei tule paperilehteä. En ole lukenut itsekään ilmoituksia varmaan 80- luvun jälkeen

Vierailija
25/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittanut vanhemmistani enkä missään tapauksessa halua että minusta laitetaan sitten aikanaan. Jäätävää tuhlausta kun kenellekään ei tule paperilehteä. En ole lukenut itsekään ilmoituksia varmaan 80- luvun jälkeen

Näkyyhän ne ilmoitukset siellä lehtien digiversioissakin...

Vierailija
26/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosikymmenellä elät ap? Ei kukaan enää lue paperilehtiä. Tuollaiset ilmoitukset ovat tarkoitettu ehkä jollekin 75+ ikäisille, mutta ei nuoremmille.

En todellakaan laita pennin pyörylää omia rahojani ilmoituksiin ja niiden vaatima rasumma tulee olla huomioitu vainajan varoista, jos sellaista haluaa. Hesarissa ilmoitus maksaa äkkiä nelinumeroisen summan. Se on iso summa ei mistään.

Vierailija
27/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lapsilleni, ettei minun kuolinilmoitustani laiteta.  Sehän on tiedotus kuolemasta ja mahdollinen kutsu hautajaisiin.

Minulle tulee pienet hautajaiset valitulle porukalle, myös tieto kuolemastani varmasti saavuttaa tarvittavat tahot ilman lehti-ilmoitustakin.

Ne "rakas äiti ja kiitos huolenpidosta" tarinat voi sanoa ihan minulle itselleni elinaikana.  On itse asiassa jo sanottukin.

Vierailija
28/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä ne kiinnostavat oikeasti? Ei ketään.

Vierailija
29/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laitettu, koska kuollut oli lähes erakko. Ainoat läheiset oli veli ja me lapset.

Ei se kuolinilmoitus olekaan läheisiä varten, he tietävät jo että henkilö on kuollut. Se on ollut muuta yhteisöä varten.

Voin sanoa, että ketään ei kiinnosta.

Vierailija
30/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, etten laita. En ole tilannut sanomalehteä 30 vuoteen.

Vierailija
31/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, jos ei kuolinilmoitusta laiteta lehteen. Sehän on ikäänkuin kuolleen viimeinen tervehdys.

Kuinka monta kertaa meinasit vielä kirjoittaa saman asian eri tavoin?

Vierailija
32/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Tässäkin ketjussa on jo joku sanonut lukevansa ne, kyllä ne joitakin edelleen kiinnostavat ja monet ovat vielä valmiita maksamaan niiden julkaisusta.

Vierailija
33/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee surullinen olo ihmisen puolesta, jonka kuoleman jälkeen ei laiteta kuolinilmoitusta lehteen. Olen aina ajatellut, että se kuuluu asiaan. Ihmettelen, kun täällä useampi viesti ja peukutus kertoo, et ilmoitus on turha.

Vierailija
34/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, jos ei kuolinilmoitusta laiteta lehteen. Sehän on ikäänkuin kuolleen viimeinen tervehdys.

Jos ihminen on seurakunnan jäsen, kuolintieto löytyy seurakunnan lehteen laittamista tiedotteista. Seurakunnalliset uutiset, paikallislehdissä näitä julkaistaan, kaikki se, mitä tilaisuuksia kirkoissa on ja sitten lopuksi kastetut, vihityt ja kuolleet.

Minun mielestäni kuolinilmoitus ei ole vainajan viimeinen tervehdys, vaan omaisten suruilmoitus.

Vierailija
35/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut lapsilleni, ettei minun kuolinilmoitustani laiteta.  Sehän on tiedotus kuolemasta ja mahdollinen kutsu hautajaisiin.

Minulle tulee pienet hautajaiset valitulle porukalle, myös tieto kuolemastani varmasti saavuttaa tarvittavat tahot ilman lehti-ilmoitustakin.

Ne "rakas äiti ja kiitos huolenpidosta" tarinat voi sanoa ihan minulle itselleni elinaikana.  On itse asiassa jo sanottukin.

Minä olen sanonut miehelleni, lapsilleni, siskolleni ja parille ystävälle jo vuosia sitten, että sitten kun kuolen, niin minusta saa ottaa vaikka silmämunatkin, jos niillä joku jotain tekee. Sitten tuhkaksi ja tuhkat voi sirotella ihan minne haluaa, sillä ei ole mitään väliä. Hautapaikkaa en halua. Hautajaisia sun muita en tarvitse.

Olen nyt elossa ja kun kuolen, niin olen hetken muistoissa ja se riittää. Enempää ei tarvitse.

Vierailija
36/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden sisällä törmännyt kolmeen tapaukseen, joissa edesmennyt kielsi eläessään kaikki ilmoitukset kuolemistaan. Ei saanut ilmoittaa seurakunnan puolesta, ei mitään muistolaattaa muistolehtoon tms.

Ja tuollaista toivetta on jäljellejäävien kunnioitettava.

Ihminen haluaa lakata oikeasti olemasta niin, ettei kuoleman jälkeen halua että häntä muistetaan.

Eri ikäiset ihmiset kyseessä. Yksi ex työkaveri.

Vierailija
37/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kovin kummallista, jos ei laiteta kuolinilmoitusta lehteen. Ilmoitus on vainajan arvostuksen osoitus. Paha mieli tulee hänen puolestaan.

Riippuu vainajasta. Oma äitini on toivonut, että hänen kuollessaan ei ilmoitusta laiteta. Aion tätä kunnioittaa.

Riippuu myös budjetista. Se on herkästi 600 euroa.  Appi kuoli eikä ollut varoissaan. Hautajaiset on kallista puuhaa, ilman kuolinilmoitusta ja 10 hengen porukalla niihin sai uppoamaan 4000 euroa, kivi mukaanluettuna (1500 asennuksineen). Mieluummin käytettiin tuo raha kiveen ja muistotilaisuuteen, kuin johonkin kuolinilmoitukseen lehdessä. 

Kyllä häntä vallan arvostettiin, hautajaisiin olisi ollut tulijoita mutta korona-rajoitusten vuoksi sai olla vain pappi, kanttori ja 8 vierasta. Meitä kun oli 4 jo omasta takaa, niin eipä siihen sitten muita mahtunut kuin ex-vaimonsa, mieheni äiti ja mieheni veljet 2 kpl. Kesällä uurnanlaskussa oli isompi porukka, 30 ihmistä, kun voitiin olla ulkona. 

Vierailija
38/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laitettu kun isoäitini erityisesti pyysi ettei.

Vierailija
39/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Tässäkin ketjussa on jo joku sanonut lukevansa ne, kyllä ne joitakin edelleen kiinnostavat ja monet ovat vielä valmiita maksamaan niiden julkaisusta.

No sama jankuttaja on kirjoittanut tähän ketjuun varmasti 10 samankaltaista viestiä. En tunne yhden yhtä alle 75 vuotiasta ihmistä, joka olisi kiinnostunut lukemaan kuolinilmoituksia.

Vierailija
40/126 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee surullinen olo ihmisen puolesta, jonka kuoleman jälkeen ei laiteta kuolinilmoitusta lehteen. Olen aina ajatellut, että se kuuluu asiaan. Ihmettelen, kun täällä useampi viesti ja peukutus kertoo, et ilmoitus on turha.

Jankutus jankutus.