Uskonnonvapaus on enää teoreettista
Kristityt ovat vainotuin ihmisjoukko maailmassa. Fakta. Sitäkö tänne halutaan?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli ihan normaalia käyttää ristikaulakorua. Nykyään en itse enää uskalla, koska ihmiset loukkaantuu ihan kaikesta ja pelkään että mun kimppuun käydään jos sen kaulaani laitan.
Varmaan joku pride-trans-homo tulee huutamaan että en hyväksy heitä ja olen rasisti vaikka minulla ei ole mitään ketään vastaan. Jokainen saa elää miten itse haluaa kunhan ei Satuta muita ihmisiä.
Huomaa kyllä kahvipöydässäkin miten kristittyjä pilkataan koko ajan ja kutsutaan hihhuleiksi. Nykyään on hyväksyttävämpää olla homo ja se on kaikille ok, mutta jos sanot uskovasi Jumalaan ja Jeesukseen saat kuulla pilkkaamista tai naureskelua.
Mies pukeutuneena naiseksi taas on ihan ok ja sitä ei saa pilkata eikä sille naureskella.Kaikki arvot on nykyään ihan päälaellaan.
Myöskään ei ole noloa olla muslimi, Buddha, ateisti, wicca, naturisti, mies pukeutunut naiseksi, nainen pukeutunut mieheksi, lesbo, homo, kolmas sukupuoli jne... Mutta jos olet Jumalaan uskova kristitty niin nämä edellä mainitut loukkaantuvat ja suuttuvat.
Itse kyllä koen, että Suomessa on nykyään hieman pelottavaa olla kristitty avoimesti.
Uskovaiset ovat tosiaan pelottavia. Tyypillisesti ovat kovin kiihkomielisiä ja fanaattisia ja mustavalkoisia ja älyllisesti vajaita tyyppejä, joiden mielestä kaikki toisin ajattelevat ovat harhaoppisia.
Kaikki suurimmat julmuudet on tehty jonkun jumalan nimissä.
Saisimmeko vaikka top-3 suurinta jumalan nimessä tehtyä julmuutta?
Historiallisesti katsoen lähes kaikki yhtään isommat sodat on käyty sen oman jumalan nimissä. Kumpikin osapuoli on ollut varma että jumala on heidän puolellaan.
Kertoisitko vähän lisää esimerkiksi siitä ensimmäinen maailmansota käytiin "Jumalan nimissä"?
Puhuin koko historian ajasta. 1900-luvulla jumala toki alettiin häveliäästi painaa taka-alalle mutta kyllä silloinkin vielä useimmissa maissa kenttäpastorit kertoivat sotilaille miten jumala on juuri heidän kanssaan tässä sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin on se kamalaa eikös vain? Onneksi kristityt eivät ole koskaan vainonneet ketään🤔. Ristiretket ja uskonpuhdistus ovat vain väärää uskomusta tai miten se menikään...hmm...uhriutuminen on kivaa vai mitä?
Mietitkö koskaan, miksi ristiretkiä on tehty?
Jos silloin tapahtui kamalia asioita, niin onko se enää hyväksyttävä syy nykypäivän vainoamiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto pitäisi olla vain jokaisen pään sisällä oleva ajatus, niin yksityinen. Ei julistusta, ei käännyttämistä, ei rituaaleja.
"En ole rasisti, mutta..."
Tosin mitä voi odottaa ateisteilta, jotka keksivät rasismin, rotuopit ja sosiaalidarwinismin.
Ovathan kaikki edellämainutut lievemmät kuin IKUINEN helvetti. Koska ne ovat ohimeneviä, mutta helvetti on ikuista.
Olet oikeassa. Siksi ihmisten kannattaisi välillä pysähtyä ja miettiä missä tulee oman ikuisuutensa viettämään.
Sut on aivopesty lapsuudesta saakka. Luuletko oikeasti että on olemassa Jumala joka kiduttaa ihmisiä
Ikuisuuksien ajan pelkästään sen takia jos häneen ei usko. Mieti hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on se kamalaa eikös vain? Onneksi kristityt eivät ole koskaan vainonneet ketään🤔. Ristiretket ja uskonpuhdistus ovat vain väärää uskomusta tai miten se menikään...hmm...uhriutuminen on kivaa vai mitä?
Jos silloin tapahtui kamalia asioita, niin onko se enää hyväksyttävä syy nykypäivän vainoamiselle?
Ketään ei saa vainota. Vaino loppuu kun tajuamme että kukaan ei muutu sen kummemmaksi uskoi sitten johonkin tai ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos silloin tapahtui kamalia asioita, niin onko se enää hyväksyttävä syy nykypäivän vainoamiselle?Ketään ei saa vainota. Vaino loppuu kun tajuamme että kukaan ei muutu sen kummemmaksi uskoi sitten johonkin tai ei mihinkään.
Ei meidän tajuammisemme mihinkään vaikuta, vaan siitä huolimatta vainoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto pitäisi olla vain jokaisen pään sisällä oleva ajatus, niin yksityinen. Ei julistusta, ei käännyttämistä, ei rituaaleja.
Tosin mitä voi odottaa ateisteilta, jotka keksivät rasismin, rotuopit ja sosiaalidarwinismin.
Ateistit keksivät rasismin? Missä ihmeen maailmassa oikein elät?
Niin, missäs piireissä ne rotuopit ja muut vastaavat teoriat keksittiin ja saivat aikoinaan kannatusta.
En tiedä mistä "piireistä" mahday puhua mutta kyllä kristityt aikanaan ihan ongelmitta pitivät orjia, riistivät siirtomaita tai syrjivät juutalaisia minkä ehtivät.
No tietenkin pata-ateistista yliopistopiireistä, joissa rotuopit olivat varsinkin 1900-luvun alussa muodissa kun vihdoin ja viimein saatiin tieteellinen arvojärjestys eri roduille. Kallonmittaus, suositukset "heikomman aineksen" pakkosteriloinnista, jne. juontavat myös siihen juurensa.
Mitä orjakauppaa tulee, niin kristitythän ovat olleet yleensä sitä kieltämässä. Varsinkin nykypäivänä orjatalouttta ja ihmiskauppaa on ihan muualla kuin kristillisissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä on ikuinen jano ja ahdistus. Edes Saatana ei millään haluaisi helvettiin.
Ajattelitko että Jumala pakottaa/uhkailee uskomaan itseensä?
En, miksi niin luulet? Kyllä Jumala antaa ihmisen itse valita. Kun ihminen osoittaa selvästi ettei halua ottaa Hänen lahjaa vastaan, kyllä Jumala sen uskoo. Ihminen ihan itse valitsee mikä on hänen määränpää. Jumala ei edes houkuttele ja viekoittele, kuten Saatana tekee. Mietipä miksi.
Siksi, jotta sinulla olisi ihan todellinen oma tahto, ei houkuteltu, vaan vapaa tahto. Jumala on reilu, hän ei yritä kaupitella sinulle Taivasta, myydä sitä vaan haluaa tietää, haluatko sen ihan tosissasi, todella oikeasti.
Meitä jopa koetellaan, jotta Jumala näkee rakastammeko häntä todella.
Kiitos Jeesus, että maksoit syntieni hinnan, jotta minulla olisi mahdollista päästä Taivaaseen. Jumala on minut luonut, rakastan Jumalaa ja toedän että hän tietää jopa hiusteni lukumäärän ja että Hän rakastaa minut. Hän tietää mistä pidän ja mitä tarvitsen.
Käännän katseeni kohti itää, jossa oppi on tiettävästi laupeampi.
Voit tehdä mikä sinua miellyttää, se ei välttämättä viimeisellä tuomiolla ole sitten eduksesi. Jokainen valitsee itse.
Ei se ole mikään valinta. Vaan uhkaus.
Jos varoittaa toista että ei kannata mennä heikoille jäille tai voi hukkua, niin onko se valinta vai uhkaus?
Jos valita joko ikuinen helvetti tai ei ikuinen helvetti, se on uhkaus. Se ei ole valinta lainkaan. Ei vapaa tahtoa.
No kuule ihan vapaasti saat valita syntielämän ja mennä kadotukseen. Ei kukaan tule estämään. Ainoastaan joskus saattaa joku ystävällinen sielu varoittaa tähän tapaan, mutta siihen se jää.
Valinta on jokaisen oma.Siis jotakin sen tapaista, että äiti sanoo lapselle, jota niin kovin rakastaa: jos et usko minuun, niin silloin alan sinua kiduttamaan, siis IKUISESTI kiduttamaan. Armeliasta. Sellaiselta äiditä otetaan lapsi pois tässä maailmassa.
Ja kuka pelastaa meidät sellaiselta niin sanotulta jumalalta joka lähettää ikuiseen helvettiin? Ainoa mahdollisuus on, että Raamatun sanomaa on todella muutettu ihmisten hallitsemiseksi.
Jos et voi olla uskomatta kehenkään, suosittelen kääntymään itämaisen filosofian puoleen (joita on monia erilaisia), eikä välttämättä minkään itämaisen uskonnon puoleen. Sellaista julmuutta siellä ei ole olemassa. On olemassa karman laki, ja jokainen on vastuussa teoistaan, mutta ikuista kidutusta ei ole olemassa, vaikka kärsisitkin tekojesi seurauksista. Se on siis paljon armollisempi kaikin tavoin.
Jokaiselle annetaan uusia mahdollisuuksia-jatkuvasti uudelleen.
Mielestäsi on armollista kärsiä tässä elämässä sen takia, että on edellisessä elämässä tehnyt jotain väärää?? Tai se että syntejä ei edes voi saada anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä on ikuinen jano ja ahdistus. Edes Saatana ei millään haluaisi helvettiin.
En, miksi niin luulet? Kyllä Jumala antaa ihmisen itse valita. Kun ihminen osoittaa selvästi ettei halua ottaa Hänen lahjaa vastaan, kyllä Jumala sen uskoo. Ihminen ihan itse valitsee mikä on hänen määränpää. Jumala ei edes houkuttele ja viekoittele, kuten Saatana tekee. Mietipä miksi.
Siksi, jotta sinulla olisi ihan todellinen oma tahto, ei houkuteltu, vaan vapaa tahto. Jumala on reilu, hän ei yritä kaupitella sinulle Taivasta, myydä sitä vaan haluaa tietää, haluatko sen ihan tosissasi, todella oikeasti.
Kiitos Jeesus, että maksoit syntieni hinnan, jotta minulla olisi mahdollista päästä Taivaaseen. Jumala on minut luonut, rakastan Jumalaa ja toedän että hän tietää jopa hiusteni lukumäärän ja että Hän rakastaa minut. Hän tietää mistä pidän ja mitä tarvitsen.
Voit tehdä mikä sinua miellyttää, se ei välttämättä viimeisellä tuomiolla ole sitten eduksesi. Jokainen valitsee itse.
Jos varoittaa toista että ei kannata mennä heikoille jäille tai voi hukkua, niin onko se valinta vai uhkaus?
Jos valita joko ikuinen helvetti tai ei ikuinen helvetti, se on uhkaus. Se ei ole valinta lainkaan. Ei vapaa tahtoa.
No kuule ihan vapaasti saat valita syntielämän ja mennä kadotukseen. Ei kukaan tule estämään. Ainoastaan joskus saattaa joku ystävällinen sielu varoittaa tähän tapaan, mutta siihen se jää.
Valinta on jokaisen oma.Siis jotakin sen tapaista, että äiti sanoo lapselle, jota niin kovin rakastaa: jos et usko minuun, niin silloin alan sinua kiduttamaan, siis IKUISESTI kiduttamaan. Armeliasta. Sellaiselta äiditä otetaan lapsi pois tässä maailmassa.
Ja kuka pelastaa meidät sellaiselta niin sanotulta jumalalta joka lähettää ikuiseen helvettiin? Ainoa mahdollisuus on, että Raamatun sanomaa on todella muutettu ihmisten hallitsemiseksi.
Raamatussahan se on varsin selvästi ilmoitettu. Eli tule uskoon ja tee parannus pahoista teoistasi, niin pelastut. Kannattaa, jos ei halua rillaantua hyvin pitkää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan kaikki edellämainutut lievemmät kuin IKUINEN helvetti. Koska ne ovat ohimeneviä, mutta helvetti on ikuista.
Olet oikeassa. Siksi ihmisten kannattaisi välillä pysähtyä ja miettiä missä tulee oman ikuisuutensa viettämään.
Sut on aivopesty lapsuudesta saakka. Luuletko oikeasti että on olemassa Jumala joka kiduttaa ihmisiä
Ikuisuuksien ajan pelkästään sen takia jos häneen ei usko. Mieti hetki.
Kyllä on!
Mutta miten tuo lapsuus asiaan liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kristityille anneta enää erityisoikeutta talloa muiden ihmisoikeuksia, ei ole vainoamista.
Voisitko kertoa lisää esimerkiksi siitä miten Intian kastittomat ovat talloneet muiden ihmisoikeuksia?
Edellisessä elämässä sortaja-tässä elämässä sorrettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista kuuluu Kirkkoon 75%, näistä 40% uskoo Kirkon oppiin (Kirkon Tutkimuskeskuksen tilastotutkimus). Eli "kristittyjä" on suomessa alle 30% väestöstä, näistäkin suurin osa yli 70-vuotiaita.
70% suomalaisista on siis joko ateisteja, muiden uskontokuntien jäseniä tai pelkästään tapakristittyjä, ettei mummot ja papat suutu.Ap:llä on Pietarin pajan leima persiissä
Pitäisi muistaa sen, että vaikka suomalaisista kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon 75%, niin se ei tietenkään tarkoita, että loput 25% eivät kuuluisi kirkkoon lainkaan. Moni heistä kuuluu johonkin muuhun kuin evankelisluterilaiseen kirkkoon.
Suomessa on näet muitakin kirkkoja, kuten ortodoksinen kirkko (vajaa 55 000 jäsentä), helluntaiseurata tai kirkko (reilut 45 000 jäsentä) , katolinen kirkko (noin 16 000 jäsentä) ja sitten on joukko pienempiä kirkkokuntia, joihin kuuluu ihmisiä yhteensä joitakin kymmeniä tuhansiajäseniä. Ainakin kolmen ensiksimainitun jäsenmäärät ovat kasvussa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_kristillisist%C3%A4_yhteis%C3%B6…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista kuuluu Kirkkoon 75%, näistä 40% uskoo Kirkon oppiin (Kirkon Tutkimuskeskuksen tilastotutkimus). Eli "kristittyjä" on suomessa alle 30% väestöstä, näistäkin suurin osa yli 70-vuotiaita.
70% suomalaisista on siis joko ateisteja, muiden uskontokuntien jäseniä tai pelkästään tapakristittyjä, ettei mummot ja papat suutu.Ap:llä on Pietarin pajan leima persiissä
Pitäisi muistaa sen, että vaikka suomalaisista kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon 75%, niin se ei tietenkään tarkoita, että loput 25% eivät kuuluisi kirkkoon lainkaan. Moni heistä kuuluu johonkin muuhun kuin evankelisluterilaiseen kirkkoon.
Suomessa on näet muitakin kirkkoja, kuten ortodoksinen kirkko (vajaa 55 000 jäsentä), helluntaiseurata tai kirkko (reilut 45 000 jäsentä) , katolinen kirkko (noin 16 000 jäsentä) ja sitten on joukko pienempiä kirkkokuntia, joihin kuuluu ihmisiä yhteensä joitakin kymmeniä tuhansiajäseniä. Ainakin kolmen ensiksimainitun jäsenmäärät ovat kasvussa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_kristillisist%C3%A4_yhteis%C3%B6…
Ev. lut kirkkoon kuuluu n 65% suomalaisista. Kirkkoonkuulumattomien määrä on kasvanut viimevuosina vuosittain noin 50000:lla ja on nyt n 1,7milj
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi wokevasemmistolaiseen nykynarratiiviin, että valkoisia kohtaan joku voisi olla rasistinen tai että kristittyjä voitaisiin vainota. Fakta.
Tottakai!!! rasismia on myös valkoisia vastaan ja kristittyjä vainotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa, että ikuinen helvetti on olemassa vain siksi, jos et usko johonkin.
Ja tämä on sitten se uskonto.
On outoa. Syy outouteen on se, että kristinuskoa eivät ole ihmiset keksineet, toisin kuin kaikki muut maailman uskonnot. Korkeamman olennon logiikka ei aina oikein maan tomulle aukea.
Siis pakanauskontoja eivät myös ole ihmiset keksineet, koska kristinusko on otettu "pakanuudesta".
https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity
Pakanallisuus kristinuskossa
Se on myös otettu myös niin sanotusta hindulaisuudesta, jota ne niin vihaavat.
Miten joku, joka kannattaa julmaa helvettioppia, voi ylipäätään puhua armosta?
Saattaa olla yllättävää, että suuri osa kristinuskosta on peräisin Intiasta. Itse asiassa vuosisatojen ajan lukuisat historioitsijat ja viisaat ovat huomauttaneet, että hindulaisuudella ei ole ainoastaan hallitseva vaikutus kristinuskoon, vaan monet kristityt rituaalit voisivat suoraan...
Olet väärässä. Kristinuskossa on elementtejä, joita ei ole missään muussa uskonnossa.
esim. 1
Muissa uskonnoissa ihmisten tulee itse tehdä jotakin tai välttää tekemästä jotakin saavuttaakseen jotakin hyvää tai välttääkseen jotakin pahaa joko tässä elämässä tai tuonpuoleisessa. Kristinuskossa taas Jumala on tehnyt kaiken valmiiksi, ja ihmisten tulee vain uskoa se.
Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Joh. 14:2-3
esim 2
Kristinuskossa Jumala tuli ihmiseksi, laskeutui alas. Jumala tuli palvelemaan ihmisiä. Muissa uskonnoissa ei ole tällaista ilmiötä.Zeus laskeutui usein alas Olympokselta ihmisten pariin, joten olet taas väärässä.
Zeus raiskasi jumalattaria ja ihmisiä. Zeus tappoi isänsä Kronoksen jne. https://www.thecollector.com/greek-mythology-rape-transformation/
Aikaa kaukaa haettu, että Zeuksen tarina olisi yksi yhteen Jeesus Kristuksen kanssa ja että he olisivat yksi ja sama hahmo tai että heihin liittyvät oppi tai kultti olisivat yksi ja sama uskonto.
Vielä kauempaa haettu että kukaan olisi sellaista väittänytkään.
Ateistit ja kristinuskon vastustajat ovat aina samanlaisia. Eikä siinä mitään. Ne menevät kadotukseen. Niille on Jumalan Sana kerrottu. Aina niitä on ollut. Ne ovat sitä rikkaruohoa viljassa, joka erotellaan maailmanlopulla viljasta, ja jotka poltetaan tulessa, eli helvetissä. Kasvakoon rikkaruoho siihen asti viljan seassa. Elonkorjaajina toimivat enkelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et voi olla uskomatta kehenkään, suosittelen kääntymään itämaisen filosofian puoleen (joita on monia erilaisia), eikä välttämättä minkään itämaisen uskonnon puoleen. Sellaista julmuutta siellä ei ole olemassa. On olemassa karman laki, ja jokainen on vastuussa teoistaan, mutta ikuista kidutusta ei ole olemassa, vaikka kärsisitkin tekojesi seurauksista. Se on siis paljon armollisempi kaikin tavoin.
Jokaiselle annetaan uusia mahdollisuuksia-jatkuvasti uudelleen.
Mielestäsi on armollista kärsiä tässä elämässä sen takia, että on edellisessä elämässä tehnyt jotain väärää?? Tai se että syntejä ei edes voi saada anteeksi?
Loppujen lopuksi se on miljardeja kertoja armollisempi (koska se loppuu joskus) kuin ikuinen helvetti, joka ei koskaan lopu. Miten on edes mahdollista puolustaa niin julmaa oppia, jota kristinuskossa on?
Mäkeplto selittää sen helcettiopin erittäin hyvin videolla. ja hän on erittäin pätevä ja oppinut mies.helvetin hyvä video "kadotuksesta".
En tiedä mistä "piireistä" mahday puhua mutta kyllä kristityt aikanaan ihan ongelmitta pitivät orjia, riistivät siirtomaita tai syrjivät juutalaisia minkä ehtivät.