Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 28-vuotiaana jo tietää mitä elämässään haluaa? En tunne mitään kiirettä oikein mihinkään suuntaan. Ainoastaan oma hyvinvointi on prioriteetti.

Vierailija
22.04.2023 |

Katselen ympärille. Ihmisillä on kiire tehdä elämässään todella sitovia päätöksiä. Omistuksia, lapsia, avioliitto jne. Ei siinä mitään, hienoa jos se tuntuu oikealta ja hyvältä.

Itse kun olen enemmänkin siinä pisteessä, että nyt vasta nuoruuden naiivi elämänasenne, lyhytnäköiset parisuhteet eli vääränlaisiin kumppaneihin rakastuminen, sekä päihteiden lopettaminen, omien terveysasioiden sekä hyvinvoinnin edistäminen on mennyt etusijalle. Nyt vasta oikeastaan teen elämässäni sellaisia normaaleja hyviä valintoja kun ennen vielä elin melko vauhdikasta elämää vailla rajoja. Töitäkin liikaa, toisinaan en lainkaan.

Pidän itsestäni huolta, nautin omasta rauhasta. Liikunnasta, ruokavaliosta, päihteettömyydestä ja myös omasta tilasta, siitä, että olen sinkku. Ystävätkin ovat lähes tyystin vaihtuneet.
Minkäänlaisia perheen perustamiseen liittyviä suunnitelmia ei ole eikä kovaa intoa etsiä parisuhdetta.
Sitä vain nauttii elämän uudesta puolesta mitä nyt näen.
Töitäkin teen hyvin, on vakituinen paikka ja talousasioiden suunnittelua parempaan. Säästämistä ja maltillista harkittua rahankäyttöä.
Vasta nyt olen alkanut asettumaan omaan elämään kiinni ja vastuullisuuteen.

Välillä kriiseilen, että pitäisikö asioiden olla toisin. Toisaalta minun on hyvä olla näin, juuri nyt. Olen aivan onnellinen ja kiitollinen tästäkin mitä on.
Mitään tietoa ei ole mitä kohti tässä menisi. Opiskelisinko vielä, hankinko omistuasuntoa jne. Tuskin haluan mitään omistajuutta sitomaan itseäni asunnon muodossa.
Ainoastaan lemmikistä olen haaveillut. :D

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Kuuntele sisimpääsi.

Ainoa asia, mitä kuuluu tehdä, on elättää itsensä, ja senhän sinä teet.

Vierailija
2/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myöskin ajatus, että minusta tulisi varmasti hyvä äiti ja tosiaan kypsemmässä vaiheessa elämässä. Ei olisi tullut mitään jos olisin hankkinut lapsia tästä nuorempana. Näen asian niin, että haluan perustavanlaatuisten asioiden olevan kunnossa itsellä ennen kuin lapsia hankitaan. 

En osaa siis kiirehtiä tuossa asiassa mutta monella tutullani, ikäiselläni niitäkin on jo useampi tullut, välillä se tuntuu kuin aika vain juoksisi ja itse hiljakseen kehityn. Voi olla kylläkin, ettei niitä lapsia tule koskaan itselleni, ei ainakaan jos ei ole hyvää miestä eikä tasapainoista elämää. 

-ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oletko mies vai nainen.

Jos tuossa iässä mies on työtön amis, niin naiset ei kelpuuta.

Jos taas olet työtön amis, mutta NAINEN, niin saat seksiä vaikka joka ilta.

Naisilla ei ole muutenkaan paineita olla työtön. Miehiä taas heti haukutaan juopoiksi...

Vierailija
4/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, sanoisin minäkin, joka olen tehnyt kaiken väärässä järjestyksessä. Sinun tiesi on sinun omasi.

Vierailija
5/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä kuulostaa hyvältä.

Vierailija
6/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä linjasi ja toivon mukaan saat sen pitääkin elämäsi loppuun asti. 

Ne kiireiset ja kaiken heti tahtovat tyypit ovat sitten minun iässäni 50-60  vuoden vaiheilla elämäntapaohjauksissa, purkavat hoitamattomia ahdistuksiaan ja uupumuksiaan, eksyksissä itsensä kanssa lasten itsenäistyessä, kriisissä eläkeiän lähestyessä, tyytymättömiä kaikkeen omistamaansa, tunnesyöppöjä(tai -juoppoja kauniiden viinilasiensa ääressä), jopa täysin vieraita itselleen ja riippuvaisia muista ihmisistä osaamatta olla koskaan yksin( miten voi viihtyä yksin tekemättä mitään, he hokevat).

On hyvä haaveilla ja unelmoida, mutta älä tee liian tiukkoja toiveita millaista elämäsi voi olla. Siten saavutat kaikkea mahdollista hyvää elämääsi. Osaat iloita pienestäkin,koska et odota vain suurta tapahtuvaksi,

Toivon koko sydämestäni sinulle valoisaa ja hyvää lämää!

Vierailija
7/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä kommenteista. Tuo, että kuuntelee sisimpäänsä niin uskoisin, että silloin on oikealla suunnalla. 

Hieman tulee mietittyä kuitenkin kun en omista edes autoa, saatika korttia. Olen sitä kyllä miettinyt mutta koska julkisilla ja kävellen pääsee niin kätevästi eteenpäin, niin en ole oikein nähnyt tarvetta auton hankinnalle. Ajatuksissani jopa hieman kyseenalaistan, että tuleeko liikuttua sitten niin paljoa jos alkaisin ajamaan. Talouspuolikin tietenkin mietityttää. Toisaalta haaveilen asuvani joskus kaupungin laidassa,  ehkä jopa rauhallisella seudulla maalla mutta nekin ovat vain haaveita eikä välttämättä konkreettista ajattelua kohti päämäärää. Näinkin on kuitenkin ihan hyvä ja tällain pärjännyt. 

Monilla on niin paljon sisältöä enemmän elämässään kun itse olen halunnut melko yksinkertaisena asiat pitää. Sitä sitten miettii, onko se pelkoa vai järkeä, joka jättää asioita toteuttamatta. Tulee pieni paniikki, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä vai menenkö hiljakseen vain. 

On minulla visioita rivitalon kaksiosta vuokralle, kauniimmasta sisustamisesta, kasvien kasvattelusta, ruoan laadun maximoinnista ja tällaisesta mutta ei nekään mitään isoja asioita ole, pelkästään sellaisia, jotka miellyttäisi itseäni ja olisi sitä hyvinvointiin panostamista. 

-ap

Vierailija
8/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-ihminen kirjoitti:

Pidä linjasi ja toivon mukaan saat sen pitääkin elämäsi loppuun asti. 

Ne kiireiset ja kaiken heti tahtovat tyypit ovat sitten minun iässäni 50-60  vuoden vaiheilla elämäntapaohjauksissa, purkavat hoitamattomia ahdistuksiaan ja uupumuksiaan, eksyksissä itsensä kanssa lasten itsenäistyessä, kriisissä eläkeiän lähestyessä, tyytymättömiä kaikkeen omistamaansa, tunnesyöppöjä(tai -juoppoja kauniiden viinilasiensa ääressä), jopa täysin vieraita itselleen ja riippuvaisia muista ihmisistä osaamatta olla koskaan yksin( miten voi viihtyä yksin tekemättä mitään, he hokevat).

On hyvä haaveilla ja unelmoida, mutta älä tee liian tiukkoja toiveita millaista elämäsi voi olla. Siten saavutat kaikkea mahdollista hyvää elämääsi. Osaat iloita pienestäkin,koska et odota vain suurta tapahtuvaksi,

Toivon koko sydämestäni sinulle valoisaa ja hyvää lämää!

Niin, tuo on kyllä ikävää, että toiset saattavat olla todella uupuneita ja itseltään kadoksissa. Olen minäkin sitä ollut omien päätöksieni vuoksi mutta on sitten ollut mahdollisuus muuttaa suuntaa, eikä kukaan/mikään asia ole siihen voinut vaikuttaa. Eli ei ole tullut lapset, avioelämä tai omistukset esteeksi siinä mihin suuntaan haluan mennä. Se on kyllä ihana asia koska en todella olisi kyennyt tuohon kaikkeen nuorempana enkä nyt vieläkään. Toivon jokaiselle heille, jotka kuitenkin ovat vaikeassa tilanteessa niin hyvää ja valoisampaa elämää. Kun eihän meistä kukaan voi koskaan kuitenkaan tietää, onko omat valinnat pitkällä aikavälillä olleet hyviä päätöksiä. Tämä yhteiskunta ja kulttuurikin aika paljon manipuloi siihen suuntaan, että asioiden pitäisi olla tietyssä lokerossa eikä osaa aina omasta parastaan sekä haluaan kuunnella. 

Kiitos sinulle viestistä. Toivon täältä myös sinulle kaikkea hyvää! :) 

-ap

Vierailija
9/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, ettet missään halua epämukavuusalueelle saavuttaaksesi jotain?

Minun mielestä aika lapsellisia ajatuksia 28 -vuotiaalle mutta sori siitä - olenkin itse vanha kääkkä.

Ajokortti ei ole pakollinen  mutta olen sitä mieltä, että mitä nuorempana sen hankkii, sen helpompi ja parempi. Ilman sitäkin tulee elämässä toimeen mutta tulee tilanteita, jolloin sitten tarvitaan kavereita kuskaamaan sinua ja tavaroitasi milloin minnekin mökille, rautakauppaan, sienimetsään jne. Auton saa aina vuokrattua, sitä ei tarvitse omistaa mutta ajokortti on hyvä olemassa, kyllä se helpottaa.

Vierailija
10/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itseasiassa paremmin asiat kuin monilla muilla. Aika usein se työ, parisuhde ja perhe on ihmiselle vain ulkoisia merkkejä aikuisuudesta, mutta pään sisällä ei tapahdu mitään kasvua vuosikymmeniin. Pakka hajoaa sitten keski-iässä tuhoisin seurauksin.

Vierailija
11/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, juuri on palstalla käynnissä toinen keskustelu missä haukutaan "mieslapsia". Mutta tästä keskustelusta puoestaan näyttäisi tulevan voimaantuneiden naisten hehkuttamista, aloituskin jo kivasti kerännyt yläpeukkuja, vaikka aika naislapseilulta tuo kuulostaa. Ironista.

Vierailija
12/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, ettet missään halua epämukavuusalueelle saavuttaaksesi jotain?

Minun mielestä aika lapsellisia ajatuksia 28 -vuotiaalle mutta sori siitä - olenkin itse vanha kääkkä.

Ajokortti ei ole pakollinen  mutta olen sitä mieltä, että mitä nuorempana sen hankkii, sen helpompi ja parempi. Ilman sitäkin tulee elämässä toimeen mutta tulee tilanteita, jolloin sitten tarvitaan kavereita kuskaamaan sinua ja tavaroitasi milloin minnekin mökille, rautakauppaan, sienimetsään jne. Auton saa aina vuokrattua, sitä ei tarvitse omistaa mutta ajokortti on hyvä olemassa, kyllä se helpottaa.

No ei ole tullut vielä tuollaista vastaan. Kukaan ei ole kuskannut minua ikinä minnekään. Muuttoihin tilataan muuttomiehet, rautakaupasta saa kaiken kotiin kuljetettuna, sienimetsään pääsee kävellen, mökki ei ole mikään pakosti omistettava ja sinnekin pääsee taksilla. Minulla ei ole edes kavereita. Kyllähän ihmiselle tarpeita tulee kun niitä keksimällä keksii.

Vierailija
13/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, juuri on palstalla käynnissä toinen keskustelu missä haukutaan "mieslapsia". Mutta tästä keskustelusta puoestaan näyttäisi tulevan voimaantuneiden naisten hehkuttamista, aloituskin jo kivasti kerännyt yläpeukkuja, vaikka aika naislapseilulta tuo kuulostaa. Ironista.

Mieslapsi ei hoida talouttaan, ei käy töissä, ei siivoa kotiaan, ei osaa tehdä ruokaa, ei pestä pyykkiä, ei osaa järjestää itselleen edes lääkäri aikaa, ei osta omia vaatteitaan, ei tee mitään päätöksiä itsenäisesti elämässään. Miten ap liittyy mieslapsiin?

Vierailija
14/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan hedonistinen minäminä -elämänasenne alkaa varmaan pitkän päälle kyllästyttämään sivustakatsojia.

Vierailija
15/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole opiskellut mitään järkevää, siis sellaista, jossa joutuu käyttämään päätään, eikä vaan "painamaan nappeja", niin aika on ohi kohdallasi.

Vierailija
16/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä ap! Tunnistan vähän samoja piirteitä itsessäni. Minua on elämässä ohjannut sydän ja sattuma, ja se on ollut ihan hyvä niin. Olen nyt 5-kymppisenä todella onnellinen ja elän itseni näköistä elämää.

Vierailija
17/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole opiskellut mitään järkevää, siis sellaista, jossa joutuu käyttämään päätään, eikä vaan "painamaan nappeja", niin aika on ohi kohdallasi.

Olen opiskellut kaksi ammattia. Mahdollisuudet olisi ammattikorkeaan esimerkiksi jos haluan. 

Nyt on kuitenkin hyvä työtilanne ja teen myös vakituisen työn ohella lisätienestiä aina silloin tällöin. 

-ap 

Vierailija
18/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Mutta älä sitten itke 45-vuotiaana lapsettomuuttasi, naisettomuutta/miehettömyyttä tai työttömyyttäkään. Elämässä pitää ponnistella ja kantaa vastuuta jos haluaa jotain saada. Ei asiat tule joskus tuosta vain hups eteen, itse pitää olla aktiivinen eikä jäädä odottamaan. Kaikelle on aikansa, ja myöhemmin on vaikeampaa löytää parisuhdetta, asuntolaina pitää maksaa ajallaan ja siinä menee 15-20 vuotta, lapsia ja kumppania ei voi saada koska tahansa ja urakehityksen aika on rajallinen jos et ole alasi huippuosaaja.

Vierailija
19/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieslapsi ei hoida talouttaan, ei käy töissä, ei siivoa kotiaan, ei osaa tehdä ruokaa, ei pestä pyykkiä, ei osaa järjestää itselleen edes lääkäri aikaa, ei osta omia vaatteitaan, ei tee mitään päätöksiä itsenäisesti elämässään. Miten ap liittyy mieslapsiin?

Sinkkuus, ei valmiutta äitiyteen, ei tiedä opiskeleeko vielä kolmekymppisenä jne. Tyypillinen hedonistinen viini & matkustelu naislapsi

Miksi ihmeessä pitäisi valmistaa johonkin äitiyteen? Kuule kun ei ole mikään pakko alkaa kenenkään äidiksi ja elämästä on lupa myös nauttia ilman syyllistämistä. Kyllä meitä äitejä on ihan tarpeeksi täällä joita vituttaa menetetyt mahdollisuudet, kroppa ja elämä. Ei se ole mikään tavoite.

Vierailija
20/59 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Mutta älä sitten itke 45-vuotiaana lapsettomuuttasi, naisettomuutta/miehettömyyttä tai työttömyyttäkään. Elämässä pitää ponnistella ja kantaa vastuuta jos haluaa jotain saada. Ei asiat tule joskus tuosta vain hups eteen, itse pitää olla aktiivinen eikä jäädä odottamaan. Kaikelle on aikansa, ja myöhemmin on vaikeampaa löytää parisuhdetta, asuntolaina pitää maksaa ajallaan ja siinä menee 15-20 vuotta, lapsia ja kumppania ei voi saada koska tahansa ja urakehityksen aika on rajallinen jos et ole alasi huippuosaaja.

Ja sinä et ole tämänhetkiseen ikääsi mennessä oppinut lukemaan tekstin sisältöä ennen omien mielipiteidesi julistamista, joka ei edes vastaa todellisuutta.