Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matti Ahde arvosteli ensitreffeillä Hilkan pyöreitä poskia

Vierailija
22.04.2023 |

Ja toivoi ,että Hilkka olisi ollut neitsyt. Jälkiruoan siirsi sivuun, ettei posket pyörene liikaa. Mitä ihmettä? Miksi ihmeessä naiset suostuu tuollaiseen?

Kommentit (549)

Vierailija
501/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19-vuotiaana on usein lapsen pyöreyttä kasvoissa, vaikka olisi normaali painoinen.

Niin. Matin olisi pitänyt olla enemmän läsnä terveystiedon tunneilla tämän tietääkseen.

Vierailija
502/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia suurten ikäluokkien miesten käytöstä. Ja saman ikäluokan naiset alistui vapaaehtoisesti moiseen paskaan. Tiedän tämän omista vanhemmistani.

Mulla onkin sitten aivan epänormaali mies.

Kääk. Miten vanhana sä oikein pyörit tällä palstalla jos miehesi on jossain 40-luvulla syntynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on sikoja!

Minulla oli myös "Matti Ahde -isä", ja olen kans joutunut käsittelemään paljon tästä aiheutuneita traumoja (kiitos muuten kaikille, jotka olette avanneet omia vastaavia muistojanne täällä, ollut hyvää vertaistukea! Näistä asioista puhutaan jotenkin yllättävän vähän, ja onhan niistä vaikea avautua, kun kokee niin suurta häpeää juuri jos kyseessä on vaikkapa oma isä).

Olen kuitenkin aktiivisesti halunnut yrittää ylläpitää ajatusmallia, että kaikki miehet eivät ole kuitenkaan sellaisia, vaikka joskus meinaa kyynisesti alkaa yleistää mielessään kaikki miehet sioiksi, kun vanhat muistot valtaavat mielen. Koska kyllä niitä erilaisiakin miehiä on, paljonkin, kun alkaa katsella ympärille ja näkee myös niitä hyviä parisuhteita.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009532426.html

Meinasin linkata tämän IS:n jutun saatesanoilla "kyllä me naisetkin osataan", mutta haluankin muotoilla näin: "kyllä jotkut naisetkin osaavat". En halua liittää itseäni samaan porukkaan tuolla tavoin käyttäytyvään tyypin kanssa, vaikka olemmekin samaa sukupuolta.

Jotenkin harmittaa, kun joskus nykyään miehet ja naiset ovat jotenkin vastakkain ikään kuin yhtenäisinä ryhminä (korostuu just tällaisilla keskustelupalstoilla), vaikka todellisuudessa yksilötasolla ihmisissä on niin paljon eroja, että yleistäminen sukupuolen mukaan on itse asiassa tosi harhaanjohtavaa (muissa asioissa kuin biologisissa siis).

Toivoisi, että asioista voitaisiin puhua yleistämättä, enemmän yksilöä käsitellen. Vaikkapa että en kelvannut sille yhdelle naiselle lyhyyteni takia, mutta se ei tarkoita, että kaikki naiset ajattelisivat vastaavasti. Tai että se isä kävi h*orissa työmatkoillaan, mutta että eivät silti kaikki miehet toimisi samoin.

Ja vielä, toivoisi myös, että asioita voitaisiin tarkastella neutraalin rehellisesti - mm. myöntää yhdessä se, että sovinistisia asenteita on ollut vielä melko vastikään paljon myös Suomessa (esimerkiksi eräs kirjoittaja täällä kuvasi, miten tunkkainen tunnelma tässä mielessä oli noin 1970-1980-luvuilla ja miten yhteiskunta on muuttunut siitäkin jo paljon tasa-arvoisemmaksi), mistä kumpuavat joidenkin nykyisten aikuisten naisten huono käsitys miehistä.

Minkä tahansa asian esiin puolesta nouseminen ja edistäminen koetaan usein toiminnaksi, joka on luonteeltaan vihaista ja aggressiivista. Ja kyllähän sellaisetkin tunteet saattavat siihen liittyä, mutta mielestäni on hyvä muistaa, että usein niiden tunteiden herättäjänä ja taustatekijänä on ennen kaikkea suru ja kärsimys jonkin asian johdosta.

Jos on kuullut ja nähnyt lapsena, kun vaikka sitä omaa ahkeraa, kotia ja perhettä pyörittävää, ystävällistä ja ihanaa äitiä arvostellaan juuri vaikka painosta tai Ahde-tyyliin kontrolloidaan vaikka just sitä syömistä tai pukeutumista tai ihan mitä vaan, siitä kasvaa hirveä tarve saada muutos asiaan. Eikä tämä aina koske vain tyttöjä, myös pojat voivat kärsiä suuresti tilanteesta. Esimerkiksi oma veljeni suri myös paljon äitiä, on aktiivisesti tehnyt töitä muuttaakseen suvussa kulkenutta mallia miehen käytöksestä ja kohtelee omaa puolisoaan aivan superihanasti!

Vierailija
504/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joku Matti on 50 vuotta sitten toivonut saavansa neitsyt naisen, ja sanonut naiselle että hänellä on pulleat posket.

KAUHEAA!! Aivan törkeää. En pysty hengittämään.

Miehellä ei ole oikeuttaa neitsytnaiseen ellei ole itsekin neitsyt. Ja Matti tuskin oli kolmekymppisenä...

Vierailija
505/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni oli vähän kuin tuo Ahde ja se on vaikuttanut suhtautumiseeni miehiä kohtaan. En pysty luottamaan miehiin koska oma isän ja miehen malli on ollut niin huono. Terapiassakin on käyty läpi näitä asioita, sillä naisia vihaava mies voi syvästi traumatisoida oman tyttärensä, itse sitä tajuamattaan.

Kyllähän se tytär ymmärtää että jos isä vihaa naisia noin ylipäätään niin tytärkin edustaa naissukupuolta ja silloin isä tavallaan vihaa myös sitä omaa tytärtään

Mulla isä työskenteli viennissä, eikä ollut mikään salaisuus, että käytti duunireissuissa Aasiassa ns tyttöjä. Iljettävää, ja mutsi silti hoiti elostelijalle kotia. Mäkin käynyt vuosia terapiassa, silti tunnen syvää häpeää isästäni, enkä juurikaan halua tavata; hän edustaa mulle juuri sitä miehen mallia, jonka toivon katoavan tulevaisuudessa.

Tsemppiä. Muista kuitenkin, että sinä et ole isäsi, eikä sinulla ole syytä hävetä jonkun toisen ihmisen häiriintyneitä tekoja. Sinun ei myöskään tarvitse rakastaa itsellesi vastenmielistä ihmistä vain siksi, että tämä sattuu olemaan isäsi. Aikuisina me voimme valita ne ihmiset, jotka päästämme lähellemme tekoineen ja ajatuksineen/arvoineen.

Kovin on mustavalkoinen palstafeministin ajattelutapa. On vain hyvikset ja pahikset. Eikä omaisen kanssa pidä olla tekemisissä jos hän ei kuulu minun ja minun arvojeni mukaisiin "hyviksiin".

Jos mies käyttää hädänalaisessa asemassa olevia tyttöjä/naisia hyväkseen joista moni on vieläpä alaikäinen ja vielä pettää vaimoaan siinä samalla niin miten sellaista miestä ja isää voisi arvostaa? Sovinistimiehet ovat yksi oksettavimmista asiosita mitä tiedän. Näin sovinistin tyttärenä, en ikinä ottaisi itselleni miestä joka halveksii naisia

Tämä. Onneksi ne pahimmat sovinistit kuolee kohta pois...

Vierailija
506/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli todella laiha nuorena ja siksi kai isäni hänet ottikin. Äitini on ollut hyvä äiti ja rakastava vaimo, hoitanut lapset ja kodin aina viimeisen päälle kun isäni on saanut tehdä uraa, äidin ansiosta. Ja mitä äiti on saanut palkakseen? Miehen, joka jatkuvasti vahtii äidin syömisiä ja kyttää ettei vaan liho, vaikka ei ole edes ylipainoa...

Onko niin, että mies rakastuu/ihastuu pelkästään naisen ulkonäköön ja sitten kun nainen väistämättä vanhenee niin se rakkaus loppuu ja ei merkkaa mitään yhteiset vuodet eikä se, että nainen uhrautui perheensä eteen.

Tuota kun on lapsuudesta asti katsellut niin voin kertoa etten ihan hirveästi arvosta suurten ikäluokkien miehiä. Toki kaikki eivät ole samanlaisia mutta valitettavan moni on

Vierailija
507/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti oli wannabe sivistynyt. Puhunut oopperasta asiaankuulumattomasti jo 1970-luvulla. Matista ei varmaan julkaistu yhtään lehtijuttua ilman että Matti ollut korostanut mielenkiintoansa oopperaan. Tiedä sitten oliko kiinostuis aitoa, vai teeskenneltyä, kun kiinnostusta piti tuoda esille jka käänteessä. Tässä suhteessa suomen naurettavin tapa yrittää luokkanousua. Matin arvion mukaan kiinnostus oopperaan korvasi puuttuvan yliopistotutkinnon.

Vierailija
508/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, miksi muut naiset on avioliitossa ja minä en. Mä lähden kävelemään tommosista tai vastaavista kommenteista, ja totean, ettei ollut mulle sopiva mies.

Hyvä että toteat, mutta älä oleta että kaikilla on samanlaista. Olen ollut 23 vuotta naimisissa eikä mieheni kommentoi minulle ikinä noin. Myös tienaan tonnin enemmän kuin mieheni. Kotityöt menee tasan. 

Mutta olen lähtenyt kerran suoraan pöydästä kävelemään, kun yksi nuoruusvuosien poikaystävä kommentoi että klassinen musiikki on sitä ainoaa oikeaa, muu on paskaa mutta toki sinä voit paskaa kuunnella - en siedä minkäänlaista alentuvaa kommentointia enkä varsinkaan muusikon tyttärenä siedä tuollaista kommentointia!

Tätini Raija jätti kerran nuorena jätkän, joka makoili hänen kämpillään kun täti oli töissä ja joutui vielä ylitöihin, ja kun Raija tuli kotio, jätkän eka kysymys oli "kävitkö kaupassa ja mitä syödään?" Raija näki hiukan punaista, nappasi jätkän kassin ja sano että "Voit s-----nan vetelä p...a käydä kaupassa ihan matkallasi ulos täältä ja kokkailla ihan ite". Ja kassi lensi käytävään ja jätkä perässä. 

Vierailija
509/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusnarsistin käytöstä, testaa uhrin rajat heti.

Vierailija
510/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on katkeria naisia. No jos se yhtään helpottaa niin eipä tarvitse enää mennä avioliittoon kun ei miehiä enää kiinnosta joutua jäkättäjän vangiksi. Nuorista yhä harvempi pariutuu ja hyvinvointiyhteiskunta on kohta syöksykierteessä.

Vierailija
511/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, miksi muut naiset on avioliitossa ja minä en. Mä lähden kävelemään tommosista tai vastaavista kommenteista, ja totean, ettei ollut mulle sopiva mies.

Hyvä että toteat, mutta älä oleta että kaikilla on samanlaista. Olen ollut 23 vuotta naimisissa eikä mieheni kommentoi minulle ikinä noin. Myös tienaan tonnin enemmän kuin mieheni. Kotityöt menee tasan. 

Mutta olen lähtenyt kerran suoraan pöydästä kävelemään, kun yksi nuoruusvuosien poikaystävä kommentoi että klassinen musiikki on sitä ainoaa oikeaa, muu on paskaa mutta toki sinä voit paskaa kuunnella - en siedä minkäänlaista alentuvaa kommentointia enkä varsinkaan muusikon tyttärenä siedä tuollaista kommentointia!

Tätini Raija jätti kerran nuorena jätkän, joka makoili hänen kämpillään kun täti oli töissä ja joutui vielä ylitöihin, ja kun Raija tuli kotio, jätkän eka kysymys oli "kävitkö kaupassa ja mitä syödään?" Raija näki hiukan punaista, nappasi jätkän kassin ja sano että "Voit s-----nan vetelä p...a käydä kaupassa ihan matkallasi ulos täältä ja kokkailla ihan ite". Ja kassi lensi käytävään ja jätkä perässä. 

Olipas kova täti! Jooei. Olisin vain itse sanonut, että onnea valitsemallasi vanhanpiian tiellä. Kyllä miehen ruoassa pitämisestä täytyy huolehtia vaikka kuinka töissä olisi.

Vierailija
512/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas kova täti! Jooei. Olisin vain itse sanonut, että onnea valitsemallasi vanhanpiian tiellä. Kyllä miehen ruoassa pitämisestä täytyy huolehtia vaikka kuinka töissä olisi.

trololololooooo

nyt oli huono, 0/5

Vierailija
513/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on katkeria naisia. No jos se yhtään helpottaa niin eipä tarvitse enää mennä avioliittoon kun ei miehiä enää kiinnosta joutua jäkättäjän vangiksi. Nuorista yhä harvempi pariutuu ja hyvinvointiyhteiskunta on kohta syöksykierteessä.

Kyllä helpottaa kun ei tarvitse sovinistin kanssa elellä joka teettää kaikki kotityöt naisella ja kyttää painoa jatkuvasti. Miksi kenenkään pitäisi sovinistien kanssa pariutua? Ei tarvitse jatkossa sitten lastenkaan, varsinkaan tyttöjen, kärsiä isästä joka halveksii koko naissukupuolta

Vierailija
514/549 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot oopperassa on suurta kusetusta ja kasvojen kohotusta.

Vierailija
515/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän miehet haluaa että nuori neito 18 v olisi neitsyt

Vierailija
516/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Ahde kuoli, Erkki Tuomioja kirjoitti hänestä kauniisti muistaakseni Facebookissa. Tuomioja ei vaikuta hölmölle miehelle, enkä usko että hän kehuu pelkän puoluekaveruuden vuoksi (päinvastoin esim päiväkirjoissaan haukkuu osan ihan pataluhaksi). Joten uskoisin, että kaikesta huolimatta Ahde oli muutakin kuin hyväveliverkoston ylösnostama poliittinen broileri. Tämä ei tietysti tarkoita, etteikö hän ole voinut olla ja varmaan olikin ihmisenä hanurista, mutta hänen leimaamisensa joksikin idiootiksi duunariksi ilman älyä on ehkä liioittelua. Kyllä hän niissä toimissaan pärjäsi. Ei pelkkä tomppeli duunari kampaviineri suussa ja käsi sihteerin perseellä kuitenkaan pysy politiikan huipulla niin pitkään kuin mitä tämä Ahde oli.

Älä aliarvioi sen ajan hyväveli -verkostojen lojaalisuutta. Ei siitä ole montaakaan vuotta kun Heinäluoma ja Lipponen hyvä-veljeilivät ja vähän enemmänkin itäisen naapurimme kanssa. Demari tyyliin, sitä mitä ei julkisesti tiedetä ei ole olemassa.

Itänaapurin vetäminen Hilkka Ahteen avio-ongelmiin vaatii jo jonkinlaista venyttämistä :D

Niin se varmaan vaati Heinäluoman ja Lipposenkin kohdalla. Demarit yllättää eikä kaikki yllätykset ole vielä esiin tulleetkaan!

Lipponen kirjoittaa kiivaasti muistelmia, ei ehtinyt Päivin ja Veitolan mukana huvilalle yökylään.

Päivi ei varmaan halunnut

Vierailija
517/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti oli wannabe sivistynyt. Puhunut oopperasta asiaankuulumattomasti jo 1970-luvulla. Matista ei varmaan julkaistu yhtään lehtijuttua ilman että Matti ollut korostanut mielenkiintoansa oopperaan. Tiedä sitten oliko kiinostuis aitoa, vai teeskenneltyä, kun kiinnostusta piti tuoda esille jka käänteessä. Tässä suhteessa suomen naurettavin tapa yrittää luokkanousua. Matin arvion mukaan kiinnostus oopperaan korvasi puuttuvan yliopistotutkinnon.

siinä oli luokkanousua sähköasentajasta vallan kammareihin

Vierailija
518/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Ahde kuoli, Erkki Tuomioja kirjoitti hänestä kauniisti muistaakseni Facebookissa. Tuomioja ei vaikuta hölmölle miehelle, enkä usko että hän kehuu pelkän puoluekaveruuden vuoksi (päinvastoin esim päiväkirjoissaan haukkuu osan ihan pataluhaksi). Joten uskoisin, että kaikesta huolimatta Ahde oli muutakin kuin hyväveliverkoston ylösnostama poliittinen broileri. Tämä ei tietysti tarkoita, etteikö hän ole voinut olla ja varmaan olikin ihmisenä hanurista, mutta hänen leimaamisensa joksikin idiootiksi duunariksi ilman älyä on ehkä liioittelua. Kyllä hän niissä toimissaan pärjäsi. Ei pelkkä tomppeli duunari kampaviineri suussa ja käsi sihteerin perseellä kuitenkaan pysy politiikan huipulla niin pitkään kuin mitä tämä Ahde oli.

Älä aliarvioi sen ajan hyväveli -verkostojen lojaalisuutta. Ei siitä ole montaakaan vuotta kun Heinäluoma ja Lipponen hyvä-veljeilivät ja vähän enemmänkin itäisen naapurimme kanssa. Demari tyyliin, sitä mitä ei julkisesti tiedetä ei ole olemassa.

Itänaapurin vetäminen Hilkka Ahteen avio-ongelmiin vaatii jo jonkinlaista venyttämistä :D

Niin se varmaan vaati Heinäluoman ja Lipposenkin kohdalla. Demarit yllättää eikä kaikki yllätykset ole vielä esiin tulleetkaan!

Lipponen kirjoittaa kiivaasti muistelmia, ei ehtinyt Päivin ja Veitolan mukana huvilalle yökylään.

Iäkkäämmän kyseessä ollessa voi epäillä, mitä muistaa oikeasti. Vaikka Lipponen on pitänyt päiväkirjaa ( muistan hänen joskus maininneen) niin silti harva iäkäs muistaa kirkkaasti asioita ja tapahtumia. Eli muistelmat on väritetty ja voi sanoa että kuin Jäätteenmäki, että yritän puhua niin totta kuin osaan.

ettekö ymmärtäneet mitä Lipponen sanoi

Vierailija
519/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mateilla on kanttia arvostella kun he ovat naisten suosikkeja ulkoisista ominaisuuksistaan riippumatta! Joskus he ovat melko komeita mutta aika usein hieman nössön oloisia. Viimeisin "todiste" tuosta suosikkistatuksesta on se kun Ylen uutistenlukija Kreeta näyttää olevan pihkassa sää-Mattiin?!  Ja vice versa?? :D

Vierailija
520/549 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu toimittaja oli tehnyt takavuosina Hilkasta henkilöhaastattelun. Jutun esilukuvaiheessa oli puhelin soinut. Mattihan siellä. Oli käynyt vaimonsa jokaisen lauseen haastattelussa läpi punakynän kanssa ja oli vaatinut muutoksia joka kohtaan. En tiedä, saiko tahtoaan läpi. Toivottavasti ei.

Tuo Veikkauksen ruma kähmintä- ja häirintähomma oli yleistä tietoa vuosia, onneksi Nykänen toi sen julkisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi