Matti Ahde arvosteli ensitreffeillä Hilkan pyöreitä poskia
Ja toivoi ,että Hilkka olisi ollut neitsyt. Jälkiruoan siirsi sivuun, ettei posket pyörene liikaa. Mitä ihmettä? Miksi ihmeessä naiset suostuu tuollaiseen?
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi osannut pahastua jos mies olisi arvostellut pyöreitä poskia 18 v. En edes muista oliko pyöreät vai kaposat.
Sanoi siis daamille ekoilla treffeillä jälkiruokaa syötäessä, että älä syö kaikkea, koska olet jo pullea poskistasi.
Itse olisin tilannut vielä toisenkin jälkkärin ja katsonut, että jääkö herra vielä sen jälkeen seuraan.
Juu, juu, ihan varmaan. Uskotaan. (No ei.)
Onhan se helppo vanhana rumana tätinä kertoa mitä tekisi jos olisi vielä hedelmällinen ja kaunis nuori nainen ja tapaus komean supliikin menestyneen alfamiehen treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni oli vähän kuin tuo Ahde ja se on vaikuttanut suhtautumiseeni miehiä kohtaan. En pysty luottamaan miehiin koska oma isän ja miehen malli on ollut niin huono. Terapiassakin on käyty läpi näitä asioita, sillä naisia vihaava mies voi syvästi traumatisoida oman tyttärensä, itse sitä tajuamattaan.
Kyllähän se tytär ymmärtää että jos isä vihaa naisia noin ylipäätään niin tytärkin edustaa naissukupuolta ja silloin isä tavallaan vihaa myös sitä omaa tytärtään
Mulla isä työskenteli viennissä, eikä ollut mikään salaisuus, että käytti duunireissuissa Aasiassa ns tyttöjä. Iljettävää, ja mutsi silti hoiti elostelijalle kotia. Mäkin käynyt vuosia terapiassa, silti tunnen syvää häpeää isästäni, enkä juurikaan halua tavata; hän edustaa mulle juuri sitä miehen mallia, jonka toivon katoavan tulevaisuudessa.
Tsemppiä. Muista kuitenkin, että sinä et ole isäsi, eikä sinulla ole syytä hävetä jonkun toisen ihmisen häiriintyneitä tekoja. Sinun ei myöskään tarvitse rakastaa itsellesi vastenmielistä ihmistä vain siksi, että tämä sattuu olemaan isäsi. Aikuisina me voimme valita ne ihmiset, jotka päästämme lähellemme tekoineen ja ajatuksineen/arvoineen.
Kovin on mustavalkoinen palstafeministin ajattelutapa. On vain hyvikset ja pahikset. Eikä omaisen kanssa pidä olla tekemisissä jos hän ei kuulu minun ja minun arvojeni mukaisiin "hyviksiin".
Vierailija kirjoitti:
https://www.eeva.fi/jutut/hilkka-ahde-ikava-on-vierella-paivin-ja-oin
Ja edelleenkin ikävöi miestään.
Kaunis nainen ollut nuorena, ihan kansainvälistä tasoa, ja on yhä edelleenkin.
Hilkka ikävoi Mattia ja palstamammat vihaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hilkka ikävoi Mattia ja palstamammat vihaavat.
En tiedä ikävöinnistä, mutta uus mies kertoi olevan. Ei kertonut mikä mies on, tai onko kalakaveri
Varmaan normaalia tuo painosta huomauttelu tuolloin 70-80 luvulla. Meidän perheessä lähes 10v vanhempi veli huomauteli painosta lähes päivittäin, se oli todella ikävää kohtelua, välillä huumorin varjolla. Vanhemmat ei koskaan puuttunneet asiaan.
-sivu
Miettikääpäs muuten, mikä yleinen paheksunta nykypäivänä seuraisi, jos 30-vuotias kansanedustaja pokaisi itselleen 18-vuotiaan voimistelijatytön ja tylyttäisi tätä jossain ravintelissa vielä liian pyöreistä poskista. Se tyttö olisi ensinnäkin jossain somessa kertomassa tapahtumasta eikä suinkaan vaikenisi muikeana, että pääsisi hyviin naimisiin. Mies tippuisi eduskunnasta heti seuraavissa vaaleissa, jollei painostettaisi eroamaan jo sitä ennen.
Jotkut asiat nykypäivänä vain ovat paremmin kuin ennen.
Isä sanoi laihaksi kun olin nuori ja ei tuntunut kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen me too -aikaa vain paljastajille tuli seurauksia.
Jutussa yhtiön alihankkija ja kaksi entistä työntekijää kertoivat, että johtaja oli toistuvasti ehdottanut sopimattomia, halannut tarpeettoman voimakkaasti ja työntänyt toisen naisen käden väkipakolla omiin housuihinsa. Lisäksi lehti kertoi tietävänsä muitakin henkilöitä, joita toimitusjohtaja oli ahdistellut. Johtaja kiisti syytökset.
Uutisessa oli yksi kummallinen piirre: siitä puuttui johtajan nimi.
https://journalisti.fi/artikkelit/2021/04/suomen-ensimmaisessa-isossa-a…
Nimeä ei olisi koskaan julkaistu, ellei toimittaja Harri Nykänen laukaissut nimeä television suorassa lähetyksessä.
Ihan älyttömän hyvä artikkeli, kiitos linkistä! Kannattaa lukea!
(Niin se mm T Harakkakin on parikymmentä vuotta sitten nuoleskellut päättäjien (piip), vaikka myöhemmin esitti ihan toisenlaista tyyppiä....mielenkiintoisia muitakin nimiä tuossa tuli esiin.)
Timo Harakkahan oli ihan huuhaa-toimittaja. Haastatteli kerran hyvin tuntemaani julkkista, ja julkkis vei harakkaa kuin litran mittaa. Julkkis sai kertoa ihan satuja harakan kyseenalaistamatta mitään. Ohjelma oli kuin julkkiksen maksettu mainos. Tosin hän ei joutunut maksamaan siitä mitään. Olen ollut ällistynyt, kuinka harakka on saanut vain jatkaa ja jatkaa toimittajana ja valittu eduskuntaankin pärstäkertoimella.
äänestäjät antaa äänen
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt 65v (nainen) ja seurustelin 18-21-vuotiaana miehen kanssa, joka pelkäsi että lihon, vaikka en ollut lihava (166cm/48kg). Hän vahti syömisiäni ja sanoi, että ei uskalla mennä kanssani naimisiin, koska syön isoja annoksia ja olen ahne herkuille. Hän arvosteli aina naisissa sitä miten lihavia tai laihoja me olimme. Hän inhosi rintojani ja "leveää" lantiotani, vaikka enhän minä edes hirveän leveä ja rintava ollut, ihan missinmitoissa. No se suhde loppui seurusteluvaiheessa, koska en noudattanut hänen ravitsemusohjeitaan. Olenhan minä lihonut hieman noista ajoista. Painan nyt 53 kg. Hänen mielestään olisin läski. Hän ei koskaan löytänyt mieleistään naista eikä päässyt edes seurusteluvaiheeseen kenenkään kanssa (paitsi minut) ja tuskin enää pääseekään kun on pian 80-vuotias.
Hän ajatteli parastasi. Älä siis valita. Terveisin mies 74 vuotta.
Jos Hilkka seurusteli aiemmin vanhemman alkkiksen kanssa, nuori Matti oli häneen verrattuna loistosaalis. Oli kulttuuria ja statusta.
Ihme juttu, että omisteleva äiti sieti Hilkan ja huonomman vaihtoehdon suhteen. Ehkä hän piti sitä vain välivaiheena.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpäs muuten, mikä yleinen paheksunta nykypäivänä seuraisi, jos 30-vuotias kansanedustaja pokaisi itselleen 18-vuotiaan voimistelijatytön ja tylyttäisi tätä jossain ravintelissa vielä liian pyöreistä poskista. Se tyttö olisi ensinnäkin jossain somessa kertomassa tapahtumasta eikä suinkaan vaikenisi muikeana, että pääsisi hyviin naimisiin. Mies tippuisi eduskunnasta heti seuraavissa vaaleissa, jollei painostettaisi eroamaan jo sitä ennen.
Jotkut asiat nykypäivänä vain ovat paremmin kuin ennen.
Niin, pitää olla presidentti että voi pokailla lastensa ikäisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan Matti oli rehellinen from the beginning. Jokaisen miehen painajainen on se, että vaimo lihoo. Hilkka voimistelijana tuskin olisi ensin ollut lihomassa, mutta Matti oli riittävän juntti ja sika että kehtasi ilmaista huolensa tuolla tavalla.
Jep, vaimon lihominen olisi kyllä paha itsellenikin, vaikka se onkin nykyään yleistä. Heidän nuoruudessaan hoikkuus oli varmasti normaalia ja odotusarvokin monilla?
Ilmeisesti tämä hoikkuus on ainakin pakkomielle tuon ikäisille. Viimeksi viime viikolla puistonpenkiltä joku yli 7-kymppinen ukko virnuili ja kommentoi läskiksi kun menin lenkillä ohi. Olen 165/70.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että Hilkka kuitenkin kokee, että Matti oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ja että heillä oli aivan mahtava liitto?
Koska ei tiedä paremmasta ja Matti toi leivän pöytään eikä lyönyt? Entisaikaan kriteerit oli vähän löyhemmät..
Hilkan äitikin tuntuu olleen aika jyrä.
Olihan hän omalla tavallaan topakka, opettaja ja valmentaja kun oli, mutta en häntä kyllä minään jyränä pitänyt. Olin siis samassa koulussa oppilaana, jossa Kepa oli opettajana. En ollut hänen oppilaansa, mutta toimin koulussa sellaisissa tehtävissä jossa hän oli ikään kuin pomoni. Meillä oli ainakin aina hyvät ja rennot välit. Hän ei ollut koskaan minua kohtaan ilkeä, pikemminkin päinvastoin.
Onhan tuo vanhemman ja lapsen valmennussuhde aina hankala. Itsekin sen henkilökohtaisesti koin vaikka en koskaan huipulle asti noussutkaan. Voin vaan kuvitella miltä äidistä tuntuu, joka on modernin voimistelun pioneereja Suomessa ja valmentanut juuri 16-17 vuotiaan tyttönsä Suomen mestariksi ja vain taivas tuntuu olevan rajana ja yhtäkkiä juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö sanoo, että hän on ruvennut seurustelemaan 30 vuotiaan miehen kanssa ja lopettaa voimistelun. Veikkaan, että aika monella huipulle tähtäävällä valmentajavanhemmalla on siinä kohtaa nieleskelemistä, eikä se varmasti läheskään kaikilla jää vain nieleskelyksi.
Äiti uhkasi tappaa itsensä tyttären avioaikeiden tähden !!!
Ja tämä kertoo että äidillä on ollut jonkin sortin luonnevika.
Vierailija kirjoitti:
Jos Hilkka seurusteli aiemmin vanhemman alkkiksen kanssa, nuori Matti oli häneen verrattuna loistosaalis. Oli kulttuuria ja statusta.
Ihme juttu, että omisteleva äiti sieti Hilkan ja huonomman vaihtoehdon suhteen. Ehkä hän piti sitä vain välivaiheena.
Hilkka tiesi ettei alkkiksessa ole mitään vikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oululaisena muistan tämän Hilkan kun oli ostoksilla entisessä Centrumin tavaratalossa. Kyllä koko tavaratalo tiesi, että oli ostamassa viinilaseja mökilleen koska presidenttipari Koivisto olivat tulossa piipahtamaan heidän mökillään. Sen verran oli suurieleinen tämä ostostapahtuma.
Juuri tällaisen kuvan mäkin oon Hilkasta muodostanut mediasta. Kusipää itsekin siis. Vain kulissit merkkaa. Ja näkeehän sen jälkikasvustakin. Että turhaan tässä säälitään leskeä.
Minä vähän luulen, että Hilkka on ollut koko elämänsä alisteisessa asemassa ja se on vaikuttanut hänen ajatteluunsa. Ensin dominoiva äiti, sitten duunari-Matti joka oli juuri tehnyt sosiaalisen nousun herraksi. Varmasti tuo hienostelu yms. tuli Matin vuoksi, jos hänellä oli mahdollisesti alemmuuskompleksia tms. Sellainen tarttuu nopeasti puolisoon, mielentila ikään kuin jaetaan, ja tämä on yleistä alisteisissa suhteissa.
Itse näen Hilkan loppujen lopuksi kilttinä ihmisenä, joka on yrittänyt parhaansa niissä olosuhteissa missä on ollut. Ehkä siellä on ollut ylilyöntejä, mutta eipä se toisaalta ole ihmekään kun ajattelee minkälaisia ihmisiä hänen ympärillään on pyörinyt. Toivoisin kovasti, että hänen lapsensa pitäisivät äitinsä puolia ja olisivat kunnollisia siinä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo että Matin hautakiveen on kirjoitettu "ministeri" on kyllä aika noloa, mutta kuvaavaa. Ei millään pahalla Hilkkaa kohtaan.
Miehet on kyllä kuvottava sukupuoli ja sanon tän ylpeästi. Täälläkin joku kirjotti, että naisen lihominen on miehen pahin pelko ja mietin samalla, että naisten pahin pelko on, että oma mies pahoinpitelee tai jopa murhaa. Miksi me naiset hyväksytään tää käytös miehiltä? Olla vaan joku seksilelu, jonka pitää näyttää aina hyvältä ja olla ikuisesti laiha ja nuori. Ei miehet rakastu meihin ihmisinä. He rakastuvat vain meidän vartaloihin ja nuoruuteen ja kun ne häipyvät, niin häipyy mieskin. Tai vähintäänkin alkaa pettäminen. Ja sitten vedotaan biologiaan.jos miehistä tosiaan on luotu näin tunnekylmä sukupuoli, niin miksi me ei anneta ihmiskunnan kuolla sukupuuttoon? Miksi te vielä LISÄÄNNYTTE näiden paholaisten kanssa?
N23
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä kuvottava sukupuoli ja sanon tän ylpeästi. Täälläkin joku kirjotti, että naisen lihominen on miehen pahin pelko ja mietin samalla, että naisten pahin pelko on, että oma mies pahoinpitelee tai jopa murhaa. Miksi me naiset hyväksytään tää käytös miehiltä? Olla vaan joku seksilelu, jonka pitää näyttää aina hyvältä ja olla ikuisesti laiha ja nuori. Ei miehet rakastu meihin ihmisinä. He rakastuvat vain meidän vartaloihin ja nuoruuteen ja kun ne häipyvät, niin häipyy mieskin. Tai vähintäänkin alkaa pettäminen. Ja sitten vedotaan biologiaan.jos miehistä tosiaan on luotu näin tunnekylmä sukupuoli, niin miksi me ei anneta ihmiskunnan kuolla sukupuuttoon? Miksi te vielä LISÄÄNNYTTE näiden paholaisten kanssa?
N23
0/5. Ei nyt oikein lähde nuo sinun provosi, joten jos annat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
0/5. Ei nyt oikein lähde nuo sinun provosi, joten jos annat olla.
Ja aletaan syyllistämään provoksi kun sanon totuuden :D te milleniaalinaiset vaan jaksatte vielä elää prinsessahaaveissanne. Sori, mutta ei ole omassa miestä, joka näkisi naisen minään muuna kuin objektina. Paitsi ehkä homomiehet.
N23
Siinä löysi vakka kantensa.
Melko luotaantyöntävää porukkaa.