Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matti Ahde arvosteli ensitreffeillä Hilkan pyöreitä poskia

Vierailija
22.04.2023 |

Ja toivoi ,että Hilkka olisi ollut neitsyt. Jälkiruoan siirsi sivuun, ettei posket pyörene liikaa. Mitä ihmettä? Miksi ihmeessä naiset suostuu tuollaiseen?

Kommentit (549)

Vierailija
201/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että Hilkka kuitenkin kokee, että Matti oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ja että heillä oli aivan mahtava liitto?

Koska ei tiedä paremmasta ja Matti toi leivän pöytään eikä lyönyt? Entisaikaan kriteerit oli vähän löyhemmät..

Hilkan äitikin tuntuu olleen aika jyrä.

Olihan hän omalla tavallaan topakka, opettaja ja valmentaja kun oli, mutta en häntä kyllä minään jyränä pitänyt. Olin siis samassa koulussa oppilaana, jossa Kepa oli opettajana. En ollut hänen oppilaansa, mutta toimin koulussa sellaisissa tehtävissä jossa hän oli ikään kuin pomoni. Meillä oli ainakin aina hyvät ja rennot välit. Hän ei ollut koskaan minua kohtaan ilkeä, pikemminkin päinvastoin.

Onhan tuo vanhemman ja lapsen valmennussuhde aina hankala. Itsekin sen henkilökohtaisesti koin vaikka en koskaan huipulle asti noussutkaan. Voin vaan kuvitella miltä äidistä tuntuu, joka on modernin voimistelun pioneereja Suomessa ja valmentanut juuri 16-17 vuotiaan tyttönsä Suomen mestariksi ja vain taivas tuntuu olevan rajana ja yhtäkkiä juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö sanoo, että hän on ruvennut seurustelemaan 30 vuotiaan miehen kanssa ja lopettaa voimistelun. Veikkaan, että aika monella huipulle tähtäävällä valmentajavanhemmalla on siinä kohtaa nieleskelemistä, eikä se varmasti läheskään kaikilla jää vain nieleskelyksi.

Ei hän ollut enää 18, ja ylipäätään sen ikäinen päättää jo asioistaan itse.

Tietysti tuon ajan vanhemmat olivat joskus erittäin omistushaluisia, ja tietyissä tilanteissa ylireagoivat.

Nykyään se tuntuu lapselliselta.

Harva vanhempi nykyäänkään ilahtuu 18 v. ja 30 v. parisuhteesta. Ihmiset ovat ihan eri elämänvaiheissa.

Vierailija
202/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on ollut tietysti toisenlainen, mutta kyllähän tuo karsealta kuulostaa. En tiedä, onko Matti sitten kontrolloinut Hilkkaa tuolla tavoin koko avioliiton ajan.

On kyllä!

Itse jatkoi sopimatonta käytöstään läpi elämänsä. Köyhä poika pääsi "piireihin" suuremmalla. Ällöttävä kourija ja naisten hyväksikäyttäjä. Onneksi sai potkut Veikkauksen pääjohtajapallilta.

Veikkaus taisi olla suojatyöpaikka parhaimmasta päästä. Nousiko M Ahde muuten veikkauksen jälkeen eduskunnan puhemieheksi, vai miten se meni. Sen muistan, että tämä pari oli suuri oopperan ihalija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on ollut tietysti toisenlainen, mutta kyllähän tuo karsealta kuulostaa. En tiedä, onko Matti sitten kontrolloinut Hilkkaa tuolla tavoin koko avioliiton ajan.

On kyllä!

Itse jatkoi sopimatonta käytöstään läpi elämänsä. Köyhä poika pääsi "piireihin" suuremmalla. Ällöttävä kourija ja naisten hyväksikäyttäjä. Onneksi sai potkut Veikkauksen pääjohtajapallilta.

Veikkaus taisi olla suojatyöpaikka parhaimmasta päästä. Nousiko M Ahde muuten veikkauksen jälkeen eduskunnan puhemieheksi, vai miten se meni. Sen muistan, että tämä pari oli suuri oopperan ihalija.

Missäköhän vaiheessa juntti-Mattikin on päässyt oopperan saloihin perehtymään! Kyllä se kiinnostus on ollut oman kokkanokan esittelyä piireissä! Oikein huvittaa nämä nousukkaat 😅

Vierailija
204/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen me too -aikaa vain paljastajille tuli seurauksia.

Jutussa yhtiön alihankkija ja kaksi entistä työntekijää kertoivat, että johtaja oli toistuvasti ehdottanut sopimattomia, halannut tarpeettoman voimakkaasti ja työntänyt toisen naisen käden väkipakolla omiin housuihinsa. Lisäksi lehti kertoi tietävänsä muitakin henkilöitä, joita toimitusjohtaja oli ahdistellut. Johtaja kiisti syytökset.

Uutisessa oli yksi kummallinen piirre: siitä puuttui johtajan nimi.

https://journalisti.fi/artikkelit/2021/04/suomen-ensimmaisessa-isossa-a…

Hienoa, että nämä naiset ja toimittajat ovat yrittäneet raivata tietä, vaikka edessä olikin paljon esteitä.

Harri Nykänen oli mies, tiedoksesi. Naisilla ei ollut osaa eikä arpaa nimen esilletulon kanssa

Huoh, se luetun ymmärtäminen kiitos. Kirjoitinkin, että arvostan niitä toimittajia, jotka uskalsivat tuoda näitä asioita esille sekä niitä naisia, jotka ovat uskaltaneet kertoa kokemansa tuona aikakautena. He ovat raivanneet tietä me too:lle.

Vierailija
205/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta! Ja Hilkka meni naimisiin?!

Ihan normaalia heidän ikäluokkansa toimintaa. Mies vahtii lihomista eikä hoida lapsia. Nainen tekee kaiken ja kärsimys on kätkettävä sisäänsä.

Mun isäni on 87v, äitini jo kuollut. Koskaan en heidän avioliittonsa aikana kuullut, että isäni olisi kieltänyt äitiä syömästä tai sanonut hänen painostaan mitään. Meitä lapsiakin isä välillä hoiti.

Minun isäni on 75 v ja hän on juuri sellainen despootti, joka alistaa äitäni ja huomauttelee koko ajan kaikesta. Näin on ollut aina. Äiti alistuu ja passaa. Hän on jo niin syvällä henkisessä häkissään, ettei osaisi tulla sieltä pois vaikka pääsisi.

Sama. Olen yrittänyt olla katkeroitumatta siitä, että en ole pystynyt itse koskaan edes seurustelemaan tai kokeilemaankaan parisuhdetta, vaikka olisi joskus sitä kaivannutkin (ja olisi ollut mahdollisuuskin siihen), koska lapsena saamani malli oli vain niin ankea. Ja vaikka tiedostankin, että kaikki miehet eivät ole sellaisia, se suru, joka on jäänyt syvälle joidenkin muistojen johdosta, on vain edelleen suuri ja vaikuttaa paljon elämään.

En jotekin osaa aina edes sääliä tuollaisia naisia (toki joskus sitäkin), toisinaan jopa tunnen ärtymystä. Miksi olette suostuneet (ja jotkut edelleen) tuollaiseen ja antamaan lapsillenne mallia, että tuollainen olisi hyväksyttävää miehen taholta? Sekä pojat että tytöt, ne tulevat aikuiset, kärsivät ja saavat haitallisen mallin parisuhteeseen.

Vierailija
206/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen me too -aikaa vain paljastajille tuli seurauksia.

Jutussa yhtiön alihankkija ja kaksi entistä työntekijää kertoivat, että johtaja oli toistuvasti ehdottanut sopimattomia, halannut tarpeettoman voimakkaasti ja työntänyt toisen naisen käden väkipakolla omiin housuihinsa. Lisäksi lehti kertoi tietävänsä muitakin henkilöitä, joita toimitusjohtaja oli ahdistellut. Johtaja kiisti syytökset.

Uutisessa oli yksi kummallinen piirre: siitä puuttui johtajan nimi.

https://journalisti.fi/artikkelit/2021/04/suomen-ensimmaisessa-isossa-a…

Hienoa, että nämä naiset ja toimittajat ovat yrittäneet raivata tietä, vaikka edessä olikin paljon esteitä.

Harri Nykänen oli mies, tiedoksesi. Naisilla ei ollut osaa eikä arpaa nimen esilletulon kanssa

Huoh, se luetun ymmärtäminen kiitos. Kirjoitinkin, että arvostan niitä toimittajia, jotka uskalsivat tuoda näitä asioita esille sekä niitä naisia, jotka ovat uskaltaneet kertoa kokemansa tuona aikakautena. He ovat raivanneet tietä me too:lle.

Höpö höpö

Vierailija
207/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt 65v (nainen) ja seurustelin 18-21-vuotiaana miehen kanssa, joka pelkäsi että lihon, vaikka en ollut lihava (166cm/48kg).  Hän vahti syömisiäni ja sanoi, että ei uskalla mennä kanssani naimisiin, koska syön isoja annoksia ja olen ahne herkuille. Hän arvosteli aina naisissa sitä miten lihavia tai laihoja me olimme. Hän inhosi rintojani ja "leveää" lantiotani, vaikka enhän minä edes hirveän leveä ja rintava ollut, ihan missinmitoissa. No se suhde loppui seurusteluvaiheessa, koska en noudattanut hänen ravitsemusohjeitaan. Olenhan minä lihonut hieman noista ajoista. Painan nyt 53 kg. Hänen mielestään olisin läski. Hän ei koskaan löytänyt mieleistään naista eikä päässyt edes seurusteluvaiheeseen kenenkään kanssa (paitsi minut) ja tuskin enää pääseekään kun on pian 80-vuotias.

Vierailija
208/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa mies ei nykyäänkin noin toimisi, jos se olisi yhteiskunnan normien mukaan korrektia?

Edellinen kirjoittaja pyytää tähän liittyen: sanokaa pliis rehellisesti miehet, onko näin? Haluaisin vain tietää, ovatko kaikki miehet sisimmässään kuitenkin tuollaisia.

En tuomitse ketään, mutta jos niin on, elämä helpottuisi siinä että voisin tehdä lopullisen päätöksen pariutumattomuudesta, elää onnellisena itsekseni ja nauttia ystävien seurasta, niin miesten kuin naisten, mutta voisin mennä rauhallisin mielin aina illalla nukkumaan eikä kummankaan, miehen eikä minun tarvitsisi pelätä vaikkapa juuri sitä minun mahdollista lihomistani ja poskieni pyöristymistä!

Ja saisin syödä sen suklaapatukan aina täysin hyvällä omallatunnolla, kun sellaista tekee mieli! (Ja, jos tätä nyt pitää painottaa, olen hoikka ja ihan oman jaksamiseni ja mielenterveyteni kannalta haluan pitää itseni kunnossa. Mutta haluan, että se on aina vain minun päätökseni enkä kohdata minkäänlaista painostusta siihen liittyen ja juuri vaikka herkutella aina, kun itse haluan).

Vierailija
209/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa mies ei nykyäänkin noin toimisi, jos se olisi yhteiskunnan normien mukaan korrektia?

Edellinen kirjoittaja pyytää tähän liittyen: sanokaa pliis rehellisesti miehet, onko näin? Haluaisin vain tietää, ovatko kaikki miehet sisimmässään kuitenkin tuollaisia.

En tuomitse ketään, mutta jos niin on, elämä helpottuisi siinä että voisin tehdä lopullisen päätöksen pariutumattomuudesta, elää onnellisena itsekseni ja nauttia ystävien seurasta, niin miesten kuin naisten, mutta voisin mennä rauhallisin mielin aina illalla nukkumaan eikä kummankaan, miehen eikä minun tarvitsisi pelätä vaikkapa juuri sitä minun mahdollista lihomistani ja poskieni pyöristymistä!

Ja saisin syödä sen suklaapatukan aina täysin hyvällä omallatunnolla, kun sellaista tekee mieli! (Ja, jos tätä nyt pitää painottaa, olen hoikka ja ihan oman jaksamiseni ja mielenterveyteni kannalta haluan pitää itseni kunnossa. Mutta haluan, että se on aina vain minun päätökseni enkä kohdata minkäänlaista painostusta siihen liittyen ja juuri vaikka herkutella aina, kun itse haluan).

Olin siis kirjoittaja 207!

Vierailija
210/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt 65v (nainen) ja seurustelin 18-21-vuotiaana miehen kanssa, joka pelkäsi että lihon, vaikka en ollut lihava (166cm/48kg).  Hän vahti syömisiäni ja sanoi, että ei uskalla mennä kanssani naimisiin, koska syön isoja annoksia ja olen ahne herkuille. Hän arvosteli aina naisissa sitä miten lihavia tai laihoja me olimme. Hän inhosi rintojani ja "leveää" lantiotani, vaikka enhän minä edes hirveän leveä ja rintava ollut, ihan missinmitoissa. No se suhde loppui seurusteluvaiheessa, koska en noudattanut hänen ravitsemusohjeitaan. Olenhan minä lihonut hieman noista ajoista. Painan nyt 53 kg. Hänen mielestään olisin läski. Hän ei koskaan löytänyt mieleistään naista eikä päässyt edes seurusteluvaiheeseen kenenkään kanssa (paitsi minut) ja tuskin enää pääseekään kun on pian 80-vuotias.

Minä tiedän myös tällaisia sirojen ja soukkien naisten fanittajia. Nykypäivänä tosin etsivät lapsinaisvartalonsa Aasiasta. Ns yellow fever-miehiä. Suomalaisia naisia tosiaan halveksutaan, ja hedelmällisyyden merkkejä pelätään. Kuvottavaa sakkia.

Vierailija
211/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi, mutta minä olen lopettanut välittämästä. Juuri taas vaihdoin Faceen profiilikuvaksi jäätävän kortisonipöhöisen kuunaamakuvan! Siellä nyt setämiehet saavat kotonaan ihmetellä ja kauhistella pallopäätäni! Täältä pesee jos löytyy jotakin kitisemistä!

Vierailija
212/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että Hilkka kuitenkin kokee, että Matti oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ja että heillä oli aivan mahtava liitto?

Narsistin uhri. Samoinhan Elina Kiikka yhä vain *rakastaa* Ikeä 🙄

Sanopa muuta. Teeskennellyillä, ylitsepursuavilla huomion- ja rakkaudenosoituksilla ostetaan aina välillä toisen rakkaus ja palvonta. Ostetaan esim. överikalliita lahjoja. Silläkin on tarkoitus pönkittää narskua itseään miten loistava on, ei ole aidosti kyse toisen ilahduttamisesta ja välittämisestä.

Sitten voi taas huokaista ja olla oma itsensä: kohdella toista ala-arvoisesti, suhtautua halveksuvasti, olla ilkeä, näyttää miten vähän arvostaa toista (pettämällä, henkisellä ja joidenkin kohdalla fyysiselläkin väkivallalla tai sen uhalla).

Kuumaa ja kylmää.

Kunnes toinen on nitistetty, aivopesty, alistettu ja "upean mahtavan" miehen kontrollissa ja talutushihnassa. Ilman mitään omaa, omia ajatuksia, mielenkiinnonkohteita, itsetuntoa, itseluottamusta, iloisuutta ja rentoutta olla oma itsensä. Elämä pyörii narskun ympärillä, sinä et ole mitään!

Ja mielenterveytensä ja tasapainonsa menettäneenä ja aivopestynä kuvittelee "rakastavansa" tätä hyväksikäyttäjää, lannistajaa ja nitistäjää.

Nytkin Ylellä näkyvässä Exit-sarjassa muuten on yksi hyvä esimerkki tuon tyyppisestä suhteesta. Taitavasti näytelty, laittoi pohtimaan että olenko itsekään edes tajunnut tiettyjen ihmisten käytöksen haitallisuutta elämässäni

Vierailija
213/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en ole mies vaan nainen, mutta minulla on lauma (läheisiä) veljiä, lapsuudenkaverimiehiä, sukulaismiehiä, kavereiden miehiä, tuttavamiehiä jne. ja minun korvaani tuo tekstisi kuulostaa aivan jäätävältä soopalta. Varmasti maailmasta löytyy monenlaista kulkijaa, mutta ei tuo pelkosi mitenkään normaalilta kuulosta. 

Tai en itse ainakaan tunne tuon tyyppisiä miehiä, mutta tietysti jos sinun elinpiirissäsi sellainen on normaalia, niin ihan ymmärrettävää jos on tuollaiset ajatukset. 

Vierailija
214/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta! Ja Hilkka meni naimisiin?!

Ihan normaalia heidän ikäluokkansa toimintaa. Mies vahtii lihomista eikä hoida lapsia. Nainen tekee kaiken ja kärsimys on kätkettävä sisäänsä.

Mun isäni on 87v, äitini jo kuollut. Koskaan en heidän avioliittonsa aikana kuullut, että isäni olisi kieltänyt äitiä syömästä tai sanonut hänen painostaan mitään. Meitä lapsiakin isä välillä hoiti.

Minun isäni on 75 v ja hän on juuri sellainen despootti, joka alistaa äitäni ja huomauttelee koko ajan kaikesta. Näin on ollut aina. Äiti alistuu ja passaa. Hän on jo niin syvällä henkisessä häkissään, ettei osaisi tulla sieltä pois vaikka pääsisi.

Sama. Olen yrittänyt olla katkeroitumatta siitä, että en ole pystynyt itse koskaan edes seurustelemaan tai kokeilemaankaan parisuhdetta, vaikka olisi joskus sitä kaivannutkin (ja olisi ollut mahdollisuuskin siihen), koska lapsena saamani malli oli vain niin ankea. Ja vaikka tiedostankin, että kaikki miehet eivät ole sellaisia, se suru, joka on jäänyt syvälle joidenkin muistojen johdosta, on vain edelleen suuri ja vaikuttaa paljon elämään.

En jotekin osaa aina edes sääliä tuollaisia naisia (toki joskus sitäkin), toisinaan jopa tunnen ärtymystä. Miksi olette suostuneet (ja jotkut edelleen) tuollaiseen ja antamaan lapsillenne mallia, että tuollainen olisi hyväksyttävää miehen taholta? Sekä pojat että tytöt, ne tulevat aikuiset, kärsivät ja saavat haitallisen mallin parisuhteeseen.

Ei tuollaisia minusta tarvitsekaan sääliä, itse ovat tehneet tuollaisia valintoja ja kertoo jotain heistä itsestäänkin jos elää noin ja viihtyy tuollaisen miehen seurassa. En sääli yhtään, rehellisesti sanottuna en vaan arvosta. 

Vierailija
215/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi osannut pahastua jos mies olisi arvostellut pyöreitä poskia 18 v. En edes muista oliko pyöreät vai kaposat.  

Vierailija
216/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en ole mies vaan nainen, mutta minulla on lauma (läheisiä) veljiä, lapsuudenkaverimiehiä, sukulaismiehiä, kavereiden miehiä, tuttavamiehiä jne. ja minun korvaani tuo tekstisi kuulostaa aivan jäätävältä soopalta. Varmasti maailmasta löytyy monenlaista kulkijaa, mutta ei tuo pelkosi mitenkään normaalilta kuulosta. 

Tai en itse ainakaan tunne tuon tyyppisiä miehiä, mutta tietysti jos sinun elinpiirissäsi sellainen on normaalia, niin ihan ymmärrettävää jos on tuollaiset ajatukset. 

Kiitos, kun jaoit kokemuksiasi "hyvistä miehistä". Koen vain loukkaavana sen, että pidät omaa kokemustani "jäätävänä soopana".

Kun on omassa lähipiirissä nähnyt lapsena useita tuollaisia vaimojaan kontrolloivia miehiä (suvussa paljon, olisko malli siirtynyt sukupolvelta toiselle), on lapsuuden kokemuksista lähtöisin olevaa ajatusmallia hyvin vaikea saada muutettua aikuisiällä, vaikka työtä sen eteen olen tehnytkin mm. käymällä terapiassa.

Kiva, jos sinulla on positiivisempi käsitys miehiin liittyen ja toivoisin voivani vahvistaa myös itsessäni myönteisempää näkemystä miehistä puolisoina. Toivon, että puolestasi opit suhtautumaan ymmärtäväisemmin ja empaattisemmin muihin ihmisiin ja että et vähättelisi toisen kokemusta, josta hänelle itselleenkin on haittaa, ahdistusta ja joka rajoittaa paljon elämää.

Vierailija
217/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan Matti oli rehellinen from the beginning. Jokaisen miehen painajainen on se, että vaimo lihoo. Hilkka voimistelijana tuskin olisi ensin ollut lihomassa, mutta Matti oli riittävän juntti ja sika että kehtasi ilmaista huolensa tuolla tavalla. 

Jep, vaimon lihominen olisi kyllä paha itsellenikin, vaikka se onkin nykyään yleistä. Heidän nuoruudessaan hoikkuus oli varmasti normaalia ja odotusarvokin monilla?

Vierailija
218/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä myös Hilkan äiti oli vahtinut Hilkan painoa ja huomautellut lihomisesta. Oli ennestään tuttua toimintaa, siksi ei pöyristynyt.

Äitinsä oli voimisteluvalmentaja, eli tietysti painosta on huomauteltu. Lisäksi vaikuttaa olleen aika dominoiva persoona. Mattia varmaan ketutti hullu anoppi ja purki sappensa Hilkkaan. Hilkka-parka oli kahden tulen välissä.

Mattia ketutti oma rumuus, surkea lapsuus, kouluttamattomuus jne. Niitä hän kateellisena Hilkkaan purki,

köyhä perhe, 7 lasta joten käynyt kouluja tuon enempää mitä kävi, jotain työväen akatemian kursseja. Hyvin menestyi, täysverinen politiikko, kansanedustaja, sisäasiain ministeri ja ympäristöministeri, eduskunnan puhemies, ministeri titteli, sähköasentaja oli 61-64. Veikkauksen pääjohtaja oli myös

Vierailija
219/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tyyppi tuo Matti Ahde oli, kun oli tuollainen sovinisti? Siis koulutus, ammatti, työpaikka?

Kirvesmies. Oli sitten kansanedustaja, veikkauksen pääjohtaja taisi olla ministerikin.

Sähköasentaja, ehti olla vaan vuodet 61-64 Typpi Oy:llä kunnes politiikka imaisi mukaansa

Vierailija
220/549 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spede oli vielä kauheampi tapaus. Riitta. Väisäsen mukaan kammoksui lihomista itsellään ja muilla. Otti korvapuustin pois Riitalta tai puolitti sen.

Sprede antoi Riitalle töitä, kymppitonnin ja rooleja uunoissa. Mikäli Spede eläisi vielä niin Riitalla ei olisi rahahuolia, olisi töitä kyllä keksinyt Riitalle.