Ilmianna kirja joka teki sinuun syvän vaikutuksen
Voit myös halutessasi kertoa tuosta kirjasta muutamalla sanalla.
Kommentit (241)
Lapsuudessa, 70-luvulla elämään kuuluivat kirjat. Ne olivat todella tärkeitä. Viisikot, Neiti Etsivä ym. olivat todella tärkeä osa elämää. Luin paljon, ihan jatkuvasti. Olen tyytyväinen, että opin lukemaan ja elämään silloisessa maailmassa jossa mielikuvitus ja kirjojen maailma oli osa elämää. Ja on yhä. Niitä aikoja en unohda.
Tykkäsin jo aikoinaan Marcia Davenportin teoksesta Tuomion laakso. Siinähän kerrotaan monen sukupolven tarina, mikä on aina viehättävää.
Kärpästen herra
Täällä Pohjan Tähden Alla
Hobitti (luettuna lapsena, ennen elokuvien näkemistä - elokuvat ovat todella erilaiset, kuin millaiseksi lapsena tarinan mielsin)
Uskollinen kuolemaan asti. (Schmidt Herbert). Vaikka kirja on uskonnollinen ja vainoamiseen pohjautuva, on tullut tosi moneen kertaa luettua. Kun avaa kirjan ja aloittaa lukemisen on vaikea lopettaa.
Virkamies Hanna. Omakustanne saatavissa esim. Adlibriksestä netistä. Kertoo kuntapuolen rahankäytöstä. Lukekaa ja ihmetelkää ihmiseläimien touhuja.
9-vuotislahjaksi tädiltäni saamani Muumipeikko ja pyrstötähti. Sama täti, joka on minua 12 vuotta vanhempi, luki minulle usein myös illalla papan luona ihanaa kirjaa nimeltä Uudenkuun juhla.
Aikuisena erityissuosikki oli Evelyn Waughin Decline and Fall.
Virpi Vainio, Petsamon Enkeli. Uutuuskirja, joka julkaistiin storytelissa äänikirjana pari päivää sitten. Aivan ainutlaatuinen kirja, en ole ennen lukenut mitään vastaavaa. Tätä voisi verrata Mika Waltarin tai Ruth Galloway-kirjoihin
Kirja sijoittuu jäämeren maisemiin, mukana on historiallista kerrontaa, jännitystä , luontokuvauksia ja romantiikkaa ja mystiikkaa. Kirja herättää myös ajatuksia sodan syttymisestä ja sotaa pakoon lähtemisestä. Ajankohtainen siis myös. Uskomaton teos!
Ja mikä parasta kirjalle on tulossa 2 jatko-osaa storytellissä.
Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Sisältä rikki (Piia Sillanpää)
💚💚💚💚💚
KIITOS
Max Weber: Protestanttinen etiikka ja kapitalismin henki
Vierailija kirjoitti:
Taisteluni
Minulla taasen 4-osainen: Taisteluiden kirja
E.I.Parmanen tekijä
Vanki nimeltä Papillon
Olin 13v kun luin sen. Hieno kuvaus peräänantamattomuudesta, kärsivällisyydestä ja toivosta. Huomion täydellisesti vangitseva hidas jännitysnäytelmä.
Olen nyt 50+
Ilmeisesti aloittaja tarkoitti tällaisia, jotka muistaa elävästi luettuaan tuhansia kirjoja sen jälkeenkin.
Samuel P. Huntington: The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order.
Pyysin ja sain joululahjaksi kyseisen teoksen 1996. Hyvin profeetallinen teos, joka on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen ajatteluuni.
Huntington näki konfliktien syntyvän eri kulttuurien rajapinnoilla kuten Ukrainassa, jossa länsimainen kulttuuri ottaa yhteen itämaisen ortodoksikulttuurin kanssa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations
Oma kirjani on kuvassa näkyvällä kannella.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa, 70-luvulla elämään kuuluivat kirjat. Ne olivat todella tärkeitä. Viisikot, Neiti Etsivä ym. olivat todella tärkeä osa elämää. Luin paljon, ihan jatkuvasti. Olen tyytyväinen, että opin lukemaan ja elämään silloisessa maailmassa jossa mielikuvitus ja kirjojen maailma oli osa elämää. Ja on yhä. Niitä aikoja en unohda.
Niin minullekin. Mutta nykyään luen vielä enemmän e-kirjojen myötä. Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna? Luulen, että pääsen kärkikastiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullekin. Mutta nykyään luen vielä enemmän e-kirjojen myötä. Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna? Luulen, että pääsen kärkikastiin.
Bookbeat näyttää 100 kirjaa tänä vuonna. Valikoima on tietysti aika suppea.
Kari Ojala - Vanhan liiton mies. En osaa sanoa, jotenkin liikuttava ja herkkää
Suosikkikirjailijoitani joiden useammasta teoksesta pidän on ainakin
Raija Oranen
Hannu Mäkelä
Mauno Saari
Onko muuten muita jotka näiden kolmen mainitsemani kirjoista pitävät?