Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmianna kirja joka teki sinuun syvän vaikutuksen

Vierailija
21.04.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa tuosta kirjasta muutamalla sanalla.

Kommentit (241)

Vierailija
221/241 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Ojala - Vanhan liiton mies. En osaa sanoa, jotenkin liikuttava ja herkkää

Suosikkikirjailijoitani joiden useammasta teoksesta pidän on ainakin

Raija Oranen

Hannu Mäkelä

Mauno Saari

Onko muuten muita jotka näiden kolmen mainitsemani kirjoista pitävät?

Vierailija
222/241 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein kampf 1/2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/241 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa, 70-luvulla elämään kuuluivat kirjat. Ne olivat todella tärkeitä. Viisikot, Neiti Etsivä ym. olivat todella tärkeä osa elämää. Luin paljon, ihan jatkuvasti. Olen tyytyväinen, että opin lukemaan ja elämään silloisessa maailmassa jossa mielikuvitus ja kirjojen maailma oli osa elämää. Ja on yhä. Niitä aikoja en unohda. 

Vierailija
224/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin jo aikoinaan Marcia Davenportin teoksesta Tuomion laakso. Siinähän kerrotaan monen sukupolven tarina, mikä on aina viehättävää.

Vierailija
225/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpästen herra

Täällä Pohjan Tähden Alla

Hobitti (luettuna lapsena, ennen elokuvien näkemistä - elokuvat ovat todella erilaiset, kuin millaiseksi lapsena tarinan mielsin) 

Vierailija
226/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen paskalle.

Vierailija
227/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollinen kuolemaan asti. (Schmidt Herbert). Vaikka kirja on uskonnollinen ja vainoamiseen pohjautuva, on tullut tosi moneen kertaa luettua. Kun avaa kirjan ja aloittaa lukemisen on vaikea lopettaa.

Vierailija
228/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies Hanna. Omakustanne saatavissa esim. Adlibriksestä netistä. Kertoo kuntapuolen rahankäytöstä. Lukekaa ja ihmetelkää ihmiseläimien touhuja.

Vierailija
229/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni elämä

Vierailija
230/241 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotislahjaksi tädiltäni saamani Muumipeikko ja pyrstötähti. Sama täti, joka on minua 12 vuotta vanhempi, luki minulle usein myös illalla papan luona ihanaa kirjaa nimeltä Uudenkuun juhla.

Aikuisena erityissuosikki oli Evelyn Waughin Decline and Fall. 

Vierailija
231/241 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpi Vainio, Petsamon Enkeli. Uutuuskirja, joka julkaistiin storytelissa äänikirjana pari päivää sitten. Aivan ainutlaatuinen kirja, en ole ennen lukenut mitään vastaavaa. Tätä voisi verrata Mika Waltarin tai Ruth Galloway-kirjoihin 

Kirja sijoittuu jäämeren maisemiin, mukana on historiallista kerrontaa, jännitystä , luontokuvauksia ja romantiikkaa ja mystiikkaa. Kirja herättää myös ajatuksia sodan syttymisestä ja sotaa pakoon lähtemisestä. Ajankohtainen siis myös. Uskomaton teos!

Ja mikä parasta kirjalle on tulossa 2 jatko-osaa storytellissä.

Suosittelen.

Vierailija
232/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS 

Vierailija
233/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältä rikki (Piia Sillanpää)

💚💚💚💚💚

KIITOS 

Vierailija
234/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max Weber: Protestanttinen etiikka ja kapitalismin henki

Vierailija
235/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisteluni

Minulla taasen 4-osainen: Taisteluiden kirja

E.I.Parmanen tekijä

Vierailija
236/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanki nimeltä Papillon

Olin 13v kun luin sen. Hieno kuvaus peräänantamattomuudesta, kärsivällisyydestä ja toivosta. Huomion täydellisesti vangitseva hidas jännitysnäytelmä.

Olen nyt 50+

Ilmeisesti aloittaja tarkoitti tällaisia, jotka muistaa elävästi luettuaan tuhansia kirjoja sen jälkeenkin.

Vierailija
237/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel P. Huntington: The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order.

Pyysin ja sain joululahjaksi kyseisen teoksen 1996. Hyvin profeetallinen teos, joka on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen ajatteluuni. 

Huntington näki konfliktien syntyvän eri kulttuurien rajapinnoilla kuten Ukrainassa, jossa länsimainen kulttuuri ottaa yhteen itämaisen ortodoksikulttuurin kanssa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations

Oma kirjani on kuvassa näkyvällä kannella.

Vierailija
238/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessa, 70-luvulla elämään kuuluivat kirjat. Ne olivat todella tärkeitä. Viisikot, Neiti Etsivä ym. olivat todella tärkeä osa elämää. Luin paljon, ihan jatkuvasti. Olen tyytyväinen, että opin lukemaan ja elämään silloisessa maailmassa jossa mielikuvitus ja kirjojen maailma oli osa elämää. Ja on yhä. Niitä aikoja en unohda. 

Niin minullekin. Mutta nykyään luen vielä enemmän e-kirjojen myötä. Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna? Luulen, että pääsen kärkikastiin.

Vierailija
239/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolf Hitler: Taisteluni

Vierailija
240/241 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minullekin. Mutta nykyään luen vielä enemmän e-kirjojen myötä. Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna? Luulen, että pääsen kärkikastiin.

Bookbeat näyttää 100 kirjaa tänä vuonna. Valikoima on tietysti aika suppea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi