Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä

Vierailija
21.04.2023 |

Olen huomannut, että moni ihminen ajattelee, että kauniiden naisten täytyy käyttää meikkiä ollakseen todella kauniita. Haluaisin kuitenkin haastaa tämän väitteen ja sanoa, että todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.

Meikki voi toki korostaa joitakin piirteitä ja auttaa peittämään epäpuhtauksia, mutta todellinen kauneus tulee ihmisestä itsestään. Kauniit piirteet, kuten kaarevat ripset, täyteläiset huulet ja hyvä iho, ovat jo itsessään kauniita.

Lisäksi meikin käyttö voi olla haitallista iholle ja jopa vahingoittaa sitä pitkällä aikavälillä. Todella kauniit naiset voivatkin luottaa omaan luonnolliseen kauneuteensa ja olla ylpeitä siitä.

Joten en kehota ketään lopettamaan meikin käyttöä kokonaan, mutta toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen katsonut paljon Selviytyjät-sarjaa ja huomannut, miten silmä tottuu kilpailijoiden meikittömyyteen ja sitten jos he sattuvat tippumaan ja tulevat heimoneuvostoon täydessä tällingissä heidän luonnollinen kauneutensa on jäänyt meikin alle. 

Tosi monet ovat älyttömän kauniita ilman meikkiä ja meikki jotenkin tekee piirteistä terävät ja luonnottoman näköiset. Ja pienet "virheet" tekee ihmisistä vaan kiinnostavan ja persoonallisen näköisiä. Ei ihmisten kuulu näyttää siltä että olisi miljoona tasoittavaa instafiltteriä käytössä.

Vierailija
2/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan meikittömyyttä. Olen tosin itsekin joskus käyttänyt meikkiä. Myöhäisteininä en, nuorena aikuisena kyllä, sitten töissä kyllä mutta muuten en, ja nyt keski-ikäisenä en käytä lainkaan.

Rakastan sitä puhdasta tunnetta iholla, kun ei ole meikkiä. Jos kerran vuodessa meikkaan juhliin, tuntuu kuin iholla olisi likaa. N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ehkä ole kiinni meikistä, mutta harva on kuitenkaan hyvännäköinen ilman mitään hoitoja, osa käynyt leikkauksissa jne. Luonnonkauniita on lopulta todella vähän.

Vierailija
4/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään ihmisen, joka yleensä ei meikkaa. Nyt hän oli meikannut. Tuli olo, että miksi? Hän näytti vähän vieraalta. Olisi vain ollut puhtaalla naamalla.

Vierailija
5/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän meikkiä, koska en ole niin kaunis. Ainakin yksi kosmetologi sanoi mulle jo 30 vuotta sitten, että sinustahan tuli kaunis, kun meikattiin. Sanoi vielä että mun kannattaa ehdottomasti  meikata.

Vierailija
6/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikkaan, näytän mielestäni vanhemmalta ja rumemmalta. Ei sovi mulle.

Nautin luonnollisesta lookistani.

Minulle on sanottu, että sä olet niin luonnollinen. Ehkä erotun massasta.

Vierailija
7/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsestäni enemmän meikittömänä. Kaunis hymy riittää.

Vierailija
8/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meikkaan, näytän mielestäni vanhemmalta ja rumemmalta. Ei sovi mulle.

Nautin luonnollisesta lookistani.

Minulle on sanottu, että sä olet niin luonnollinen. Ehkä erotun massasta.

Suomessa varmasti erotut meikittömänä massasta...

Vierailija
9/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatimattoman näköinen meikittä, mutta meikillä saan ihmeitä aikaan. Minulla on aivan vaaleat ripset ja kulmakarvat, huono iho, pulleat posket ja hamsteripussit. En ole edes tavallisen näköinen, vaan suorastaan ruma ilman meikkiä. Pelastukseni on kasvojen luusto ja korkeat poskipäät, mutta nekään eivät auta punoittavaan ihoon ja värittömiin karvoihin.

Vierailija
10/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen rumilus, enkä käytä meikkiä, hah hah!

Vierailija
11/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä vaatteita.

Jos ei ole kylmä.

Vierailija
12/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki voi (ja isossa tapauksessa onkin) olla vain keino ilmaista itseään oli sitten "ruma" tai "kaunis". Meikkaus, hiusten värjäys/muotoilu, tatuoinnit, kehonrakennus, lävistykset, kauneusleikkaukset. Jokaisen oma asia, johon ei pitäisi kenelläkään muulla olla mitään sanottavaa. 

Vierailija
13/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, aina suomalaisia naisia haukutaan milloin mistäkin puutteesta. Mutta jos tämä sama keskustelu käytäis esim ranskalaisella tai italialaisella palstalla, mahtaisko olla tällaista "en käytä meikkiä" kuoroa. Ei todellakaan. Kaikkialla maailmassa ihmiset meikkaa. Luonnollinen osa naiseutta eikä se ole mikään kynnyskysymys kellekään.

Vierailija
14/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole jokaisen oma asia käyttääkö sitä meikkiä vai ei, oli se ulkonäkö mikä tahansa.

Vierailija
15/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei "tarvitse" meikkiä.

Vierailija
16/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa, okei!

Vierailija
17/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo väite, nykyisin miehilläkin on meikkiä. Kynsilakkaa, rajausta, luomiväriä...

Vierailija
18/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Mikä ajatusten tonava. Jatketaan ajatusta. Todella kaunis ihminen voi olla myös hyvin älykäs. Kyllä. Varsinkin kun ei pilata sitä millään koulutuksella tai ammatilla. Ajatukset tulevat ihmisestä itsestään. Pidemmän päälle koulutus voi olla jopa haitaksi aivoille.

Tosiasia tosin on, että meikki ei pilaa ihoa, jos sen muistaa poistaakin ja hoitaa ihoa hyvin ja suojata auringolta. Ja kaunis on vielä kauniimpi hyvällä meikillä. Moni ei tosin osaa meikata. Huono meikki rumentaa.

Ps. kauneus ei ole kiinni täyteläisistä huulista tai ripsistä. Tärkeintä on luusto.

Vierailija
19/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruma enkä silti meikkaa. En vaan jaksa ja inhoan sitä tunnetta, kun kasvoilla on jotain tököttiä. Lukioikäisenä meikkasin, sen verran on siitä aiheesta kokemusta.

N33

Vierailija
20/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonassa naisessa ehkä yksi on niin kaunis ettei tarvii meikkiä.