Tunnetko ketään, jolla on syöpä? Miten ilmeni ja miten nopeasti pääsi hoitoon?
Mietin tässä vain, kun lääkärille tuntuu olevan vaikea päästä... Tunnetko ketään, joka olisi muutaman viime vuoden aikana saanut syöpädiagnoosin, ja kuinka nopeasti sen sai? Pitikö yrittää lääkäriin pitkään, ja oliko vaivoja kauan? Jos vain mahdollista, kerro myös maakunta / alue, näissä voi olla eroja eri puolilla Suomea miten pääsee hoitoon.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni todettiin suolistoperäinen syöpä n.1,5 vuotta sitten. Ensin itse pitkitti lekuriin menoa, ja kun meni, niin vähäteltiin vaivojaan. Kun vihdoin sai tähystysajan, touhu keskeytettiin alkuunsa, koska niin suuri kasvain. Elinaikaa annettiin max 2 vuotta. Hän kuoli tammikuussa, lokakuussa olisi viettänyt 5- kymppisiään . R.I.P.
Pääkaupunkiseudulla..
Tiedän yhden, joka toiselle paikkakunnalle muuton takia jäi kutsumatta seulontaan. Vaati sitten myöhemmin itse päästä seulaan, kun oli tuntemuksia. Löytyi syöpä, ja se leikattiin puolen vuoden päästä diagnoosista. Etelä-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni todettiin suolistoperäinen syöpä n.1,5 vuotta sitten. Ensin itse pitkitti lekuriin menoa, ja kun meni, niin vähäteltiin vaivojaan. Kun vihdoin sai tähystysajan, touhu keskeytettiin alkuunsa, koska niin suuri kasvain. Elinaikaa annettiin max 2 vuotta. Hän kuoli tammikuussa, lokakuussa olisi viettänyt 5- kymppisiään . R.I.P.
Ikävä kuulla. Osanotto.
Kannattaa tehdä lapsia, kuollaan pian kuitenkin
Minun vastaus otettiin pois .En vaan ymmärrä ,Kerroin veljeni syövästä.
Joo, itseni.
Pääsin hoitoon 2 viikon kuluessa Turussa.
Sain syöpädiagnoosin elokuussa 2021 Varsinais-Suomessa. Vatsakipu alkoi perjantai-illalla, soitin seuraavana maanantaiaamuna terveyskeskukseen, sain ajan keskiviikoksi, lääkäri tutki ja sanoi, että pitää kuvantaa, perjantaina tt-kuvat eli viikon päästä kipujen alkamisesta ja samana päivänä todettiin paksusuolen syöpä eli viikko kivun alkamisesta. Kuukauden päästä tuosta leikattiin. Kasvain oli melko iso, lääkärin mukaan se oli voinut olla suolessani jopa 8 vuoden ajan oireettomana. Onneksi saatiin kuitenkin leikattua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on suorastaan loukkaavaa että näin vakavan asian suhteen otettiin pois minun vastaus ,koska on tärkeää tietää miten asiat hoidetaan.Että modelle iso miinus pirullisuudesta.
Mutta hiivav-tut saavat kirjoitella täällä ilman ongelmia.
Ei viestiäsi ole otettu pois. Viesti jossa kerrot veljesi syövästä on kyllä täällä ihan näkyvissä.
Eturauhassyöpä.
Oireeton. Meni pyynnöstäni tutkimuksiin. Selvisi verikokeella. Hänellä oli myös sukurasite.
Tunnen useita, kun olen jo niin vanha että kaikenlaista on ehtinyt suvussa ja ystäväpiirissä tapahtua. Kaikki ovat päässeet hoitoon nopeasti, kunhan syöpä on ensin löydetty. Moni on elänyt hoitoja saaden vakavan syövän kanssa useita vuosia, ennen kuin on menehtynyt.
Olen sitä mieltä että syövästä ei voi parantua täysin. On kuin sienirihmasto. Aina jää jotain elimistöön ja pulpahtaa taas uudestaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on suorastaan loukkaavaa että näin vakavan asian suhteen otettiin pois minun vastaus ,koska on tärkeää tietää miten asiat hoidetaan.Että modelle iso miinus pirullisuudesta.
Mutta hiivav-tut saavat kirjoitella täällä ilman ongelmia.
Ei viestiäsi ole otettu pois. Viesti jossa kerrot veljesi syövästä on kyllä täällä ihan näkyvissä.
Ruotsissa hoidettu luusyöpä.Veljeni oli koekaniinina uusille lääkkeille.Mikä numero ? En näe.
Tunnen useammankin ja pääkaupunkiseudulla on tutkimuksiin päässyt helposti ja hoidot on aloitettu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sain syöpädiagnoosin elokuussa 2021 Varsinais-Suomessa. Vatsakipu alkoi perjantai-illalla, soitin seuraavana maanantaiaamuna terveyskeskukseen, sain ajan keskiviikoksi, lääkäri tutki ja sanoi, että pitää kuvantaa, perjantaina tt-kuvat eli viikon päästä kipujen alkamisesta ja samana päivänä todettiin paksusuolen syöpä eli viikko kivun alkamisesta. Kuukauden päästä tuosta leikattiin. Kasvain oli melko iso, lääkärin mukaan se oli voinut olla suolessani jopa 8 vuoden ajan oireettomana. Onneksi saatiin kuitenkin leikattua.
Tämä oli nopeaa ja tehokasta toimintaa!
Itselläni oli kasvain, ei kylläkään syöpä vaan hyvänlaatuinen, mutta sellainen joka muuttuu jossain vaiheessa pahanlaatuiseksi jos saa olla. Yritin vuosien aikana päästä näyttämään sitä lääkärille, mutta hoitaja puhelimessa aina torppasi. Kaikilla on kuulemma epämääräisiä patteja. Viisi vuotta meni, ja kun kasvain oli tarpeeksi iso, otettiin vakavasti ja leikattiin. Ja myös haukuttiin, että miksi olin tullut hoitoon niin myöhään.
Pirkanmaa. (Pahoittelut että osittain ohi aiheen.)
Läheinen kävi yskän ja väsymyksen takia noin kuukauden oireilun jälkeen kaksi kertaa terveyskeskuksessa, käännytettiin suunnilleen ovelta takaisin. Meni yksityiselle ja hänellä todettiin levinnyt keuhkosyöpä. Hoidot aloitettiin diagnoosin jälkeen saman tien julkisella puolella.
Keuhko ahtautuma tauti tupakoitisjana, sukulainen ja naisella. Poltti silti tupakkaa. Tuli ongelmia .Tutkittin: Laajalti levinnyt keuhkosyöpä. Kuoli 3 viikon päästä diaknoosin saatua.Viellä kapinoitte tupakointi kieltoja parvekeilla ymm. Poltakaa ihan rauhassa pihijen osoitetut tupakka paikat,taloissa joissa parveketupakointi kieto! Kykitte parvekeet lulette ei haise.Antakaa ihmisille pudas sisäilma kuin parveke ilma.Myös kissoillenne ymm eläimille!
Syöpää epäiltiin pitkään urheiluvammaksi ja ohjeistettiin sen mukaan. Meni melkein vuosi että saatiin oikea diagnoosi.
Ilmeni väsymyksenä ja oksenteluna.
Potilas lähetettiin ensin päivystyksestä kotiin virtsatietulehdusepäilynä antibioottikuurin kanssa.
Pari päivää myöhemmin huolittiin sisätautiosastolle akuuttivatsana. Sappiteistä levinnyt syöpä tukki ruuansulatuskanavan.
Hoitoyritykset ja kipulääkitykset epäonnistuivat ja potilas kuoli kiduttuaan 9 kk.
Eräs tuttava sai Suomessa kuolemantuomion, koska syöpä oli levinnyt. On käynyt nyt Saksassa hoidoissa ja kasvaimet ovat kutistuneet. Että sellaista hoitoa Suomessa.