Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä

Vierailija
21.04.2023 |

Olen huomannut, että moni ihminen ajattelee, että kauniiden naisten täytyy käyttää meikkiä ollakseen todella kauniita. Haluaisin kuitenkin haastaa tämän väitteen ja sanoa, että todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.

Meikki voi toki korostaa joitakin piirteitä ja auttaa peittämään epäpuhtauksia, mutta todellinen kauneus tulee ihmisestä itsestään. Kauniit piirteet, kuten kaarevat ripset, täyteläiset huulet ja hyvä iho, ovat jo itsessään kauniita.

Lisäksi meikin käyttö voi olla haitallista iholle ja jopa vahingoittaa sitä pitkällä aikavälillä. Todella kauniit naiset voivatkin luottaa omaan luonnolliseen kauneuteensa ja olla ylpeitä siitä.

Joten en kehota ketään lopettamaan meikin käyttöä kokonaan, mutta toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mites se ilmastomuutos. mitä te meikkaajat siitä sanotte.

rasitatte todella paljon luontoa. meikeillä ja hiusväreillä sekä erilaisilla rasvoilla jne jne.

herätkää pahvit nyt huutamaan sitä ilmastomuutosta. lopettakaa luonnon kuormitus ja heti.

jos vouhkaatte ilmastomuutoksesta.

Vierailija
22/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei "tarvitse" meikkiä, mutta kaikki saavat käyttää jos huvittaa, olipa luonnonkauniita tai ei. Itse olin nuorena ihan kaunis ilman meikkiäkin, mutta silti rakastin meikkaamista. En siksi, että olisin kokenut tarvitsevani sitä ollakseni riittävän hyvän näköinen, vaan koska tykkäsin leikitellä väreillä ja tyyleillä. Samoin kuin pukeutumisessakin. Nyt olen viisikymppinen lihava akka, eikä minusta saa kaunista meikilläkään. Silti tykkään edelleen meikata, samoista syistä kuin nuorenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mites se ilmastomuutos. mitä te meikkaajat siitä sanotte.

rasitatte todella paljon luontoa. meikeillä ja hiusväreillä sekä erilaisilla rasvoilla jne jne.

herätkää pahvit nyt huutamaan sitä ilmastomuutosta. lopettakaa luonnon kuormitus ja heti.

jos vouhkaatte ilmastomuutoksesta.

Nämä on ilmastonmuutoksen kannalta ihan mitätöntä nysväämistä nämä kosmetiikat, sama käyttääkö vai ei.

Vierailija
24/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍

M36

Vierailija
25/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meikkaan, näytän mielestäni vanhemmalta ja rumemmalta. Ei sovi mulle.

Nautin luonnollisesta lookistani.

Minulle on sanottu, että sä olet niin luonnollinen. Ehkä erotun massasta.

Suomessa varmasti erotut meikittömänä massasta...

Niinpä, täällä pikemminkin meikkaaminen on poikkeus, ainakin yhtään jotain BB-voidetta ja ripsaria vahvempi. Nuorissa nyt näkee jonkun verran meikkaavia, mutta työelämässä ainakin omalla teknisellä alalla 30+ naiset on lähes kaikki meikittömiä.

Vierailija
26/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, aina suomalaisia naisia haukutaan milloin mistäkin puutteesta. Mutta jos tämä sama keskustelu käytäis esim ranskalaisella tai italialaisella palstalla, mahtaisko olla tällaista "en käytä meikkiä" kuoroa. Ei todellakaan. Kaikkialla maailmassa ihmiset meikkaa. Luonnollinen osa naiseutta eikä se ole mikään kynnyskysymys kellekään.

"Luonnollinen osa naiseutta". No eihän ole 🤪 Wtf 🙄

Vierailija
27/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Käytän kosteusvoiteita, aurinkosuojakert. voiteita.

Vierailija
28/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa näitä kauneuslätinöitä, että riippuuko se kauneus meikittömyydestä vai ilmeistä vai mistä! Olen eläessäni nähnyt ehkä neljä kaunista naista, ja kaikilla niillä oli jonkin verran meikkiä, so what!?

Vierailija
29/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍

M36

Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä ja todella komeiden miesten ei tarvitse käydä salilla. Niinhän se menee :)

Vierailija
30/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan TARVITSE. Se on eri asia jos joku HALUAA käyttää.

Vierailija
31/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on asiallisiin tilanteisiin pakko vähän meikata. Muuten iho kiiltää ja on punakka joistain kohdista jne. Näyttää epäsiistiltä.

Vierailija
32/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että lähes jokainen on paremman näköinen kevyellä meikillä.

Vierailija
33/52 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä. Mutta tehköön mitä haluaa. 

Vierailija
34/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan koska pidän siitä. Jokainen voi meikata tai olla meikkaamatta. Ei silti tulisi mieleenkään sanoa kenellekään, että meikkaisit nyt vähän, koska minäkin meikkaan.

Vierailija
35/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo faaraoiden Egyptissä käytettiin meikkiä. Ja monet alkuperäiskansat käyttävät koristeellisia kasvomaaleja. Maorit tatuointeja, jne.

Vierailija
36/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan TARVITSE meikkiä, mutta toiset haluavat sitä käyttää.  No Timo Soini ehkä tarvitsisi, naiset harvemmin. Naiset ovat luonnostaan nättejä olentoja.

Vierailija
37/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, kun ripsissä on kunnon mascarapaakut, jotka roiskuu myös ylä- ja alauomelle, paksukerros puuteria tekee kivan jauhonaamaefektin ja yli rajojen vetäisty lipstikki kruunaa lookin. Mun ei siis "tarvitse", mut mä haluun meikata.

Vierailija
38/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on asiallisiin tilanteisiin pakko vähän meikata. Muuten iho kiiltää ja on punakka joistain kohdista jne. Näyttää epäsiistiltä.

Kun hoitaa ihoaan hyvin, niin se ei ole kiiltävä, punakka tai muutenkaan "virheellinen" eikä tarvitse meikkiä yhtään mihinkään.

Vierailija
39/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, aina suomalaisia naisia haukutaan milloin mistäkin puutteesta. Mutta jos tämä sama keskustelu käytäis esim ranskalaisella tai italialaisella palstalla, mahtaisko olla tällaista "en käytä meikkiä" kuoroa. Ei todellakaan. Kaikkialla maailmassa ihmiset meikkaa. Luonnollinen osa naiseutta eikä se ole mikään kynnyskysymys kellekään.

Meikkaaninen ole mikään luonnollinen osa naiseutta vaan opittu tapa.

Vierailija
40/52 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36

Tällä meikittömällä naapurintytöllä on todennäköisesti vähintään kestovärjätyt kulmat ja ripset, saattaa olla jopa ripsipidennykset, huulitäytteet ja bb-voidetta..