Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä

Vierailija
21.04.2023 |

Olen huomannut, että moni ihminen ajattelee, että kauniiden naisten täytyy käyttää meikkiä ollakseen todella kauniita. Haluaisin kuitenkin haastaa tämän väitteen ja sanoa, että todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.

Meikki voi toki korostaa joitakin piirteitä ja auttaa peittämään epäpuhtauksia, mutta todellinen kauneus tulee ihmisestä itsestään. Kauniit piirteet, kuten kaarevat ripset, täyteläiset huulet ja hyvä iho, ovat jo itsessään kauniita.

Lisäksi meikin käyttö voi olla haitallista iholle ja jopa vahingoittaa sitä pitkällä aikavälillä. Todella kauniit naiset voivatkin luottaa omaan luonnolliseen kauneuteensa ja olla ylpeitä siitä.

Joten en kehota ketään lopettamaan meikin käyttöä kokonaan, mutta toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin voimakkaan meikkaamisen teinivuosien jälkeen. Sen jälkeen käytössä ollut hyvin satunnaisesti vain meikkivoide, joskus vähän luomiväriä tai ripsaria, huulipunaa en käytä. Miksi oma ulkonäkö ei kelpaa ihmiselle? Miksi sosiaalinen hyväksyntä on niin käsittämättömän tärkeää? Päivittäin ja vahvasti meikkaavien, puhumattakaan näistä irtoripisibotoxsilikonimuovibarbeista, mielenterveydessä on jotain vikaa ja ongelma minäkuvassa pitäisi hoitaa kuntoon. Omanarvontunteen on tultava jostain ihan muualta kuin ulkoisista asioista. 

Ei mulle ainakaan sosiaalinen hyväksyntä ole tärkeää. Teen 100% etätyötä, olen aseksuaali joten en tavoittele miesten huomiota. Mutta minä meikkaan päivittäin. Ihan vaan koska itse nautin siitä, se on sellainen aamun meditatiivinen taidehetki. Tykkään myös valita vaatteeni mielialan mukaan ja luoda niillä tunnelmia. Hiukset ja meikki kuuluu samaan kategoriaan. Ei se mulle ole ainakaan ihmisiltä hyväksynnän hakemista, vaan itseilmaisua ja arjen taidetta.

Vierailija
62/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihailen vintage-naisia,jotka käyttävät meikkiä kuten Brigitte Bardot tai Lana del Rey.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella komeat miehetkään eivät tarvitse meikkiä. Muiden miesten olisi suotavaa käyttää vähän ehostusta

Vierailija
64/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan TARVITSE meikkiä. 

Vierailija
65/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍

M36

Tällä meikittömällä naapurintytöllä on todennäköisesti vähintään kestovärjätyt kulmat ja ripset, saattaa olla jopa ripsipidennykset, huulitäytteet ja bb-voidetta..

Täh? Miten niin todennäköisesti? Asutko jossain WT-landiassa?

Melkein jokainen tuntemani vaaleahko suomalaisnainen kestovärjää kulmakarvat ja ripset. Harva poikkeus on se, joka ei näin tee. Itse en värjää, kun olen allerginen melkein kaikelle, jos en olisi, niin värjäisin.

No en värjää. Miksei vaaleissa piirteistä saisi olla ylpeä? Ei minun tarvitse esittää mitään latino kun olen vaalea ja sinisilmäinen. 

T.vaaleat piirteet omaava

Vierailija
66/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän meikkiä, koska en ole niin kaunis. Ainakin yksi kosmetologi sanoi mulle jo 30 vuotta sitten, että sinustahan tuli kaunis, kun meikattiin. Sanoi vielä että mun kannattaa ehdottomasti  meikata.

Aika surullista, että 30 vuotta sitten sanotut sanat vieläkin saavat sinut miettimään ettet ole kaunis omana itsenäsi.

Vierailija
67/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää kulmiani.Minulle ei sovi sillä omaa osittain punatukkaisen perimän.Käytän meikkiä aina kun menen ihmisten ilmoille ja ihailen vintage-naisia.

Vierailija
68/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kauniita monet olleet ihan luomuna mutta siltä ovat halunneet pilata ulkonäkönsä botoksilla ja silikonilla. 

En tunne ketään joka käyttäisi botoxia ja olisi silarit. Ehkä noi ei on niin yleisiä tavisten keskuudessa ainakaan keski-ikäisillä. 

Vierailija
69/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihailen vintage-naisia,jotka käyttävät meikkiä kuten Brigitte Bardot tai Lana del Rey.

Joillekin sopii, mutta monesti näyttää luonnossa tuhnuiselta. 

Itse en ole mikään maailmanluokan kaunotar, mutta ei varsinkaan kesällä ja lämpimissä maissa tarvitse meikkiä mihinkään. Ja jos romanttisesta ja seksuaalisesta huomiosta puhutaan, niin sitä on aina tullut (myös) meikittömänä. 
Eli miesten lähestymisten kannalta ei mitään väliä, enemmän melkein lähestyvät jos on ilman meikkiä luonnollisena. Varsinkin jossain rannoilla, kun on täysin laittamattomana tukka märkänä juuri uimasta tulleena. 

Vierailija
70/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miljoonassa naisessa ehkä yksi on niin kaunis ettei tarvii meikkiä.

Entäs miehissä?

Vierailija
71/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.”

”Toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.”

Jotenkin nämä kaksi väitettä ovat keskenään ristiriidassa. Ensimmäinen antaa ymmärtää, että vain valmiiksi ”todella kauniit” naiset näyttävät kauniilta ilman meikkiä. Silloinhan samalla vihjataan, että muiden naisten pitäisi käyttää meikkiä näyttääkseen kauniilta. Jos kerran meikki ei määrittele kauneutta, miksi luonnollinen kauneus rajataan vain ”todella kauniisiin” naisiin?

Vierailija
72/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nainen ei tarvitse meikkiä! Yhtä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmeessä naisten pitää meikata? Siis miksi ihmeessä tekevät sitä? Yksikään nainen ei ole kauniimpi meikattuna kuin suihkun raikkaana. Mies

Vierailija
73/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.”

”Toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.”

Jotenkin nämä kaksi väitettä ovat keskenään ristiriidassa. Ensimmäinen antaa ymmärtää, että vain valmiiksi ”todella kauniit” naiset näyttävät kauniilta ilman meikkiä. Silloinhan samalla vihjataan, että muiden naisten pitäisi käyttää meikkiä näyttääkseen kauniilta. Jos kerran meikki ei määrittele kauneutta, miksi luonnollinen kauneus rajataan vain ”todella kauniisiin” naisiin?

Kenenkään ei tarvitse meikata, jos ei itse halua. 
Eikä tarvitse olla mikään maailmanluokan kaunotar tai edes sen kummemmin kaunis, jotta näyttää hyvältä/sievältä/söpöltä/normaalilta ilman meikkiä :D 

Vierailija
74/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alueella, jossa asuu paljon lestadiolaisia. Nuoret ovat usein tosi kauniita ilman meikkiä. Mutta kyllä se vain on niin, että kun vanhenee edes lähemmäs neljää kymppiä, niin alkavat näyttää paljon vanhemmilta kuin ikäisensä meikkaavat ihmiset. Eli siinä kohtaa ne meikkaavat ovat paljon kauniimpia. Luultavasti usein pidän heitä paljon vanhempina kuin ovat, sillä saatan hämmästyä, kun huomaan jonkun olevankin raskaana.

Minulla on myös yksi lapsuudenystävä, joka ei juuri meikkaa. Nuorena oli tosi kaunis (ja siksi ei varmaan meikkaakaan, kun hänelle aina kerrottiin, kuinka luonnonkaunis on), mutta nyt vanhempana (40v) ei näytä enää ns.miltään, kun ei meikkaa ja moni muu ikäisemme on häntä kauniimpi sen vuoksi.

Vierailija
75/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkiä todella kauniita on hyvin vähän. Meikillä todella kauniita puolestaan on jo jonkin verran.

Vierailija
76/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin voimakkaan meikkaamisen teinivuosien jälkeen. Sen jälkeen käytössä ollut hyvin satunnaisesti vain meikkivoide, joskus vähän luomiväriä tai ripsaria, huulipunaa en käytä. Miksi oma ulkonäkö ei kelpaa ihmiselle? Miksi sosiaalinen hyväksyntä on niin käsittämättömän tärkeää? Päivittäin ja vahvasti meikkaavien, puhumattakaan näistä irtoripisibotoxsilikonimuovibarbeista, mielenterveydessä on jotain vikaa ja ongelma minäkuvassa pitäisi hoitaa kuntoon. Omanarvontunteen on tultava jostain ihan muualta kuin ulkoisista asioista. 

Ei mulle ainakaan sosiaalinen hyväksyntä ole tärkeää. Teen 100% etätyötä, olen aseksuaali joten en tavoittele miesten huomiota. Mutta minä meikkaan päivittäin. Ihan vaan koska itse nautin siitä, se on sellainen aamun meditatiivinen taidehetki. Tykkään myös valita vaatteeni mielialan mukaan ja luoda niillä tunnelmia. Hiukset ja meikki kuuluu samaan kategoriaan. Ei se mulle ole ainakaan ihmisiltä hyväksynnän hakemista, vaan itseilmaisua ja arjen taidetta.

Itse myös meikkaan joka päivä, vaikka teen etätöitä. Pukeudun myös kivasti siltikin. Nautin itse siitä, enkä halua kulkea missään rönttävaatteissa kotonakaan. Mieheni taas vaihtaa usein ne ns.pieruverkkarit tullessaan toimistolta kotiin.

Vierailija
77/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen katsonut paljon Selviytyjät-sarjaa ja huomannut, miten silmä tottuu kilpailijoiden meikittömyyteen ja sitten jos he sattuvat tippumaan ja tulevat heimoneuvostoon täydessä tällingissä heidän luonnollinen kauneutensa on jäänyt meikin alle. 

Tosi monet ovat älyttömän kauniita ilman meikkiä ja meikki jotenkin tekee piirteistä terävät ja luonnottoman näköiset. Ja pienet "virheet" tekee ihmisistä vaan kiinnostavan ja persoonallisen näköisiä. Ei ihmisten kuulu näyttää siltä että olisi miljoona tasoittavaa instafiltteriä käytössä.

Sehän siinä on kun normielämässä monella on tällingit päässä, niin ei siinä nättikään nainen aina uskalla olla luonnollisena, kun ihmiset ovat tottuneet silmämeikkiin ja täysin virheettömään ihoon.

Vierailija
78/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin totta. Olen tapaillut naisia ja tapailen yhtä tälläkin hetkellä, jotka eivät todellakaan ole tarvinneet meikkiä. Vaikka kasvojen luusto ei ole aina ollut täydellinen, kuten hyvin harvoin kellään on, kontrastit kasvoissa ovat jo tehneet heistä hyvännäköiset. Tällä tarkoitan lähinnä vaaleita silmiä yhdistettynä tummiin ja selkeisiin kulmakarvoihin ja usein myös hiuksiin. Jostain syystä olen usein tapaillut ulkomaalaisia naisia, etenkin itäeurooppalaisia, joilla on usein näitä piirteitä. 

Tietenkin suomalainen nainen voi myös näyttää tältä, mutta yleensä suomalainen luonnollinen kauneus perustuu enemmän vahvempaan luustoon ja maailman mittapuulla poikkeukselliseen vaaleuteen. Toisaalta juuri tuo sama vaaleus saattaa tehdä piirteistä usein myös haaleat ja tuota yllä mainittua kontrastia ei samalla tavalla löydy. Tällöin meikki toki auttaa. En tässä tietenkään mollaa tuollaista haaleutta, sillä olen itse vaalea mies vaaleine kulmineen yms.

Miehet todellakin suosivat aidosti kaunista naista, joka ei tarvitse meikkiä ollakseen kaunis. Emmehän me miehetkään käytä meikkiä ja sen todellisen ulkonäön mukaan meitä myös arvioidaan.

Vierailija
79/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍

M36

Tällä meikittömällä naapurintytöllä on todennäköisesti vähintään kestovärjätyt kulmat ja ripset, saattaa olla jopa ripsipidennykset, huulitäytteet ja bb-voidetta..

Täh? Miten niin todennäköisesti? Asutko jossain WT-landiassa?

Melkein jokainen tuntemani vaaleahko suomalaisnainen kestovärjää kulmakarvat ja ripset. Harva poikkeus on se, joka ei näin tee. Itse en värjää, kun olen allerginen melkein kaikelle, jos en olisi, niin värjäisin.

Minä en tunne. Itse olen vaalea enkä ole koskaan kestovärjännyt. 

Vierailija
80/101 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaan ruvenneeni vieroksumaan kaikenlaisia itsensä värittäjiä, helposti pinnallisia muutenkin