Todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä
Olen huomannut, että moni ihminen ajattelee, että kauniiden naisten täytyy käyttää meikkiä ollakseen todella kauniita. Haluaisin kuitenkin haastaa tämän väitteen ja sanoa, että todella kauniit naiset eivät tarvitse meikkiä.
Meikki voi toki korostaa joitakin piirteitä ja auttaa peittämään epäpuhtauksia, mutta todellinen kauneus tulee ihmisestä itsestään. Kauniit piirteet, kuten kaarevat ripset, täyteläiset huulet ja hyvä iho, ovat jo itsessään kauniita.
Lisäksi meikin käyttö voi olla haitallista iholle ja jopa vahingoittaa sitä pitkällä aikavälillä. Todella kauniit naiset voivatkin luottaa omaan luonnolliseen kauneuteensa ja olla ylpeitä siitä.
Joten en kehota ketään lopettamaan meikin käyttöä kokonaan, mutta toivoisin, että arvostaisimme enemmän myös luonnollista kauneutta ja muistaisimme, että meikki ei määrittele kauneutta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍
M36
Tällä meikittömällä naapurintytöllä on todennäköisesti vähintään kestovärjätyt kulmat ja ripset, saattaa olla jopa ripsipidennykset, huulitäytteet ja bb-voidetta..
Täh? Miten niin todennäköisesti? Asutko jossain WT-landiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalilla käy meikitön naapurintyttö ja on kyllä kaunis. Ihan yritän olla vilkuilematta kun nainen hiukset ponnarilla treenaa 👍
M36
Tällä meikittömällä naapurintytöllä on todennäköisesti vähintään kestovärjätyt kulmat ja ripset, saattaa olla jopa ripsipidennykset, huulitäytteet ja bb-voidetta..
Melkein jokainen tuntemani vaaleahko suomalaisnainen kestovärjää kulmakarvat ja ripset. Harva poikkeus on se, joka ei näin tee. Itse en värjää, kun olen allerginen melkein kaikelle, jos en olisi, niin värjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä on asiallisiin tilanteisiin pakko vähän meikata. Muuten iho kiiltää ja on punakka joistain kohdista jne. Näyttää epäsiistiltä.
No jos jynssäät ja kuuraat sitä ihoa kaiken maailman kemikaaleilla, niin onkin varmasti punakkq. Kiilto kertoo vääristä tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M36
Melkein jokainen tuntemani vaaleahko suomalaisnainen kestovärjää kulmakarvat ja ripset. Harva poikkeus on se, joka ei näin tee. Itse en värjää, kun olen allerginen melkein kaikelle, jos en olisi, niin värjäisin.
En tunne ketään joka värjäisi ja en ole koskaan itse värjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaatimattoman näköinen meikittä, mutta meikillä saan ihmeitä aikaan. Minulla on aivan vaaleat ripset ja kulmakarvat, huono iho, pulleat posket ja hamsteripussit. En ole edes tavallisen näköinen, vaan suorastaan ruma ilman meikkiä. Pelastukseni on kasvojen luusto ja korkeat poskipäät, mutta nekään eivät auta punoittavaan ihoon ja värittömiin karvoihin.
Itsellä sama. Saan meikillä itsestäni kauniin. Ilman meikkiä on pisamia ja auringosta tulleita pigmenttimuutoksia. Meikillä saa myös huulet esiin. Korkeat poskipäät myös ja vaaleat kulmat ja ripset. Harvalla on muuten luonnostaan täyteläisen huulet. Nykyään pistos hoidot yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään ihmisen, joka yleensä ei meikkaa. Nyt hän oli meikannut. Tuli olo, että miksi? Hän näytti vähän vieraalta. Olisi vain ollut puhtaalla naamalla.
Itse olen nyt keväällä löytänyt meikkaamisen uudestaan vuosien tauon jälkeen ja onneksi löysin, koska kyllähän sillä saa itsestään helposti huolitellumman näköisen.
Meikki tuo naiselle itsevarmuutta riippumatta siitä onko erityisen kaunis vai tavallisen näköinen. Se on se syy miksi monet meikkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Käytän meikkiä, koska en ole niin kaunis. Ainakin yksi kosmetologi sanoi mulle jo 30 vuotta sitten, että sinustahan tuli kaunis, kun meikattiin. Sanoi vielä että mun kannattaa ehdottomasti meikata.
Karsea kosmetologi-olisin jättänyt palautetta.
Itse lopetin voimakkaan meikkaamisen teinivuosien jälkeen. Sen jälkeen käytössä ollut hyvin satunnaisesti vain meikkivoide, joskus vähän luomiväriä tai ripsaria, huulipunaa en käytä. Miksi oma ulkonäkö ei kelpaa ihmiselle? Miksi sosiaalinen hyväksyntä on niin käsittämättömän tärkeää? Päivittäin ja vahvasti meikkaavien, puhumattakaan näistä irtoripisibotoxsilikonimuovibarbeista, mielenterveydessä on jotain vikaa ja ongelma minäkuvassa pitäisi hoitaa kuntoon. Omanarvontunteen on tultava jostain ihan muualta kuin ulkoisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin voimakkaan meikkaamisen teinivuosien jälkeen. Sen jälkeen käytössä ollut hyvin satunnaisesti vain meikkivoide, joskus vähän luomiväriä tai ripsaria, huulipunaa en käytä. Miksi oma ulkonäkö ei kelpaa ihmiselle? Miksi sosiaalinen hyväksyntä on niin käsittämättömän tärkeää? Päivittäin ja vahvasti meikkaavien, puhumattakaan näistä irtoripisibotoxsilikonimuovibarbeista, mielenterveydessä on jotain vikaa ja ongelma minäkuvassa pitäisi hoitaa kuntoon. Omanarvontunteen on tultava jostain ihan muualta kuin ulkoisista asioista.
Samaa mieltä!!!!! Ja oikeasti meikitön on usein kauniimpi kuin meikattu, vaikka olisi kuinka vaaleat kulmat ja ripset. Ja mitä sillä on edes väliä. Se on pintaa vain!
Eiväthän miehetkään meikkaa. Ai niin... Lestadiolaisnaiset ovat usein tosi upeita ilman meikkiä, mutta kaunis vartalo ja nätit vaatteet. Värjäämättömät pitkät hiukset.
Suomessa nuoret naiset meikkaavat samalla tavalla kuin mustat ja latinot (etelä-amerikkalaiset) muualla. Näihin kahteen kulttuuriin kuuluu mm. peruukkien käyttö ja maalaukselliset meikit, överit kaikella tapaa. Jostakin syystä suomalaiset nuoret naiset ovat ottaneet tämän tyylin omakseen. Se näyttää hirvittävältä. Ja kyllä, näiden asioiden tarkoitus on seksuaalisuuden korostaminen ja intohimon herättäminen muissa ihmisissä. Suomineidot sen sijaan kertovat tekevänsä näin omaksi ilokseen ja voimaantuakseen.
Onneksi miehet ovatkin niin kauniita etteivät tarvitse meikkiä ;)