Rakastunut varattuun.. miten tässä näin kävi?
Saa haukkua, koittaa puhua järkeä..
En tiedä miten minä olen tähän tilanteeseen joutunut. Olen aina ollut itse uskollinen ja pitänyt arvoista ja moraalista kiinni. Kokenut mitä on tulla petetyksi ja jätetyksi toisen naisen takia.
Tapasin miehen netissä, jo muutamasta viestistä tuli jännä tunne. Pian näin kuvan, kuin olisin aina tuntenut. Ollaan tavattu, kemia on ihan uskomaton. Yritetty erota monta kertaa. Tätä jatkunut yli puoli vuotta.
En ole koskaan kokenut mitään tälläistä. Miten joku voi tuntua niin omalta välittömästi ja miten jotakuta voi kaivata näin järjettömästi koko ajan.
Ongelma on se että poden jatkuvaa huonoa omaatuntoa, en halua toisen omaa. Mutten myöskään luopua miehestä. Perinteinen tunteet vai järki-tilanne.
Nyt puhutte mulle järkeä miten tästä eteenpäin.
Kommentit (366)
Ap kommentoi..
Tilanne ennallaan ja sitten ei kuitenkaan. Mies alkanut järjestellä asioita taustalla, niistä en kerro tarkemmin. Siellä on puhuttu erosta, puoliso ei halua erota. Toki siitä puhuneet jo pitkään.
Itse olen yrittänyt pitää pään kylmänä ja elää tämä asia vain taustalla. Tapailen erästä mutta tunteet ei vaikuta mun puolelta lämpiävän yhtään.
Ollaan tavattu, se pahensi vain tilannetta. Molemmat joutui myöntämään että rakastuminen on syvää..
Vierailija kirjoitti:
No mitä mies on sanonut syyksi ettei voi erota, jos tuntee samalla tavalla kuin sinä? Koska se on varmasti tekosyy etkä ole ensimmäinen hyväuskoinen hölmö jonka kanssa mies pettää puolisoaan.
Jos ei tunne samalla tavalla kuin sinä, ei teidän juttu mikään elämää suurempi rakkaustarina ole ja sinä olet taas hyväuskoinen hölmö.
Oikeasti, puoli vuotta, kyllä siinä ajassa mies olisi jo toiminut jos olisi hänenkin puoleltaan rakkautta ensisilmäyksellä.
Jep nää miehet on kusettajia ja ne osaa ton homman liian hyvin. Näki susta että kaipaat rakkautta ja osaa sanoa just ne sanat mitä haluat kuulla. Siksi se tuntuu susta sille että olisit tullut kotiin ja miehestä löytänyt jotain erityistä. Oon kokenut ton vastaavan eikä kannata mennä lankaan. Etkä varmasti ole ensimmäinen tai viimeinen. Jos olisi sinä niin laittaisin screenshotit kaikesta vaimolle ja mies estoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi..
Tilanne ennallaan ja sitten ei kuitenkaan. Mies alkanut järjestellä asioita taustalla, niistä en kerro tarkemmin. Siellä on puhuttu erosta, puoliso ei halua erota. Toki siitä puhuneet jo pitkään.
Itse olen yrittänyt pitää pään kylmänä ja elää tämä asia vain taustalla. Tapailen erästä mutta tunteet ei vaikuta mun puolelta lämpiävän yhtään.
Ollaan tavattu, se pahensi vain tilannetta. Molemmat joutui myöntämään että rakastuminen on syvää..
Se valehtelee sulle. Älä tapaa ennenkun on eronnut ja sulla mustaa valkoisella siitä. Pelasta itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi..
Ja ne tuskin on puhuneet riviäkään erosta, kunhan sulle sanoo. Anna mä arvaan, lapset ja lasten herkkä ikävaihe eron esteenä? Vaimo ei anna miehen tavata lapsia eron jälkeen? Jotain tällaista soopaa, eikö.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miltä tuntuu saada jämät? Eli saat miehen huomion vasta silloin, kun se miehen aikatauluihin sopii.
Olen aina miettinyt miltä tuntuisi olla yks monista. No pskallehan se tuntuisi. Entä miltä tuntuisi olla tuollaisen "sankarin" vaimo. Ai että hävettäisi tunnustaa että olisin tuollaisen kanssa. Fy fan.
Sulle kerrotaan vain mitä kuulla haluat. Sua käytetään, muttei oteta koskaan vakavasti. Oot rakastunut playeriin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä tyhmä.
Aloituksessa toteaa, miten tulisi puhua hänelle järkeä. Täällä moni on varoitellut, puhunut omista kokemuksista jotka eivät ole päättyneet hyvin. Sitten ap onkin sitä mieltä, ettei kukaan ymmärrä, tekevät vain olettamuksia ja puolustelee miestä minkä ehtii.
Kun ei saanut mieluisia vastauksia (eli jatka vain kakkosnaisena olemista), niin kaikki muut ovat väärässä. Vain hän itse oikeuttaa ja hyväksyy toimintansa, koska mies "luottaa" häneen ja heillä on jokin maaginen yhteys.Teillä ei ole mitään maagista yhteyttä kuin omasta mielestäsi. Pidätte yhteyttä lähinnä onlinen kautta, miksi uskoisit että mies olisi 100% sulle rehellinen mistään asiasta? Hän on kuitenkin fyysisesti perheensä luona, eikä todennäköisesti ole aikomusta jättää nykyistä vaimoa, ainakaan sinun takia. Olisi sen nimittäin jo tehnyt, jos haluaisi yhtä palavasti olla sinun kanssasi.
Viimeisenä totean ettei sulla ole mitään käsitystä, mikä on moraali. Olet nimittäin sitä jo rikkonut henkisesti.
Tähän rakkauspommistukseen ja valehteluun perustuu näiden varattujen miesten "rakastuminen". Tosiaan ei mitään aikomusta lähteä, kunhan haluaa p*neskella ympäriinsä, muutaman vakip*llun ja parempaa saa jos saa sen naisen sekaisin ja rakastumaan. Ja varmaan tykkäävät siitä itsekin. Ikinä ei kannata uskoa sanaakaan varatun suusta jos ei oikeasti tosissaan eroa. Jos kivan oloinen tyyppi niin sanoo vain suoraa että palataan asiaan kun olet vapaa aiemmista sitoumuksista muiden kanssa ja that's it, sillä siitä pääsee.
Maikkis kirjoitti:
Avioliitto ei ole mikään tunteiden tae. Se on paperi ja sitoumus ja usein pysyy koossa vain yhteisten lasten, talon, auton ym omaisuuden vuoksi. Voihan siinä toki onnettomasti pysytellä, mutta sehän on vai omaa elämääsi jota hukkaat. Ei kukaan tule päätä silittelemään, että voi hieno juttu, kun pysyttelit kulissiliitossa kaikki nämä vuodet. En siis ymmärrä näitä varattuihin rakastuneiden alasampujia. Millä tavoin varattuja? Sen paperin allekirjoittaneita? Allekirjoitetaanko itseasiassa edes mitään paperia? Seistään jossain kirkossa, jossa joku sanoo aamen ja sillä perusteella olet sitoutunut siihen ihmiseen. Avioliitto on ihmisten keksimä instituutio, jolla yritetään sitoa ja turvata lasten elämää ja omaisuutta. Jos sielu rakastuu toiseen, kuka sinä olet sitä tuomitsemaan?
Juu ehdottomasti voi rakastua toiseen, mutta silloin pitää ottaa selvät sävelet, joko ottaa etäisyyttä uuteen ihastukseen/rakkauteen tai erota entisestä. Ei mitään hähmäistä säätöä jossa ei päätetä vaan koitetaan pitää kaikki ja valehdellaan ja satutetaan toisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaakin vain velloa tuossa ihanassa rakkauden ensihuumassa, joka tutkitusti pistää kaikki hormonit sekaisin. On dopamiinin sun muun runsasta eritystä.
Hänelle riittää online suhde, jatkuva viestittely ja puhuminen puhelimessa, ei tarvi fyysisesti nähdä. Tuossahan luodaan juuri sellainen vääristynyt suhde, oma haavekuva, kun nähdään vain osa totuudesta. Toki se rakkaudentunne on varmasti oikea.
Jännä vain, miten rajusti ap alkoi puolustamaan tätä suhdettaan, onhan se vain online-suhde, hänen rakkautensa on aitoa, mies rakastaa häntä myös, mutta on myös ihan ok, että mies elelee fyysisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, kunhan ap saa jatkossakin nämä kiksit miehestä, kun mies salaa lurittelee lemmentarinoitaan viesteissään, pusuhymiöissään ja puheluissaan. Ap jatkaa arkista elämäänsä sinkkuna lastensa kera ja saa rakkaushuurunsa online.
Ap tulee olemaan tuossa jumissa, sillä hän ei voi henkisesti edes yrittää ketään muuta.
Hän roikkuu sinkkuna varatussa miehessä vuosikaudet. Näin tää menee. Kunnes arki astuu tuohon online-suhteeseen ja se on taatusti mies, joka lopulta sitten haluaa taas jotain uutta kiiltävää lelua leikittäväkseen, kun ap:n kanssa kaikki on sitä yhtä ja samaa tylsää, ei enää mitään uutta.
En ole lukenut vielä ihan loppuun ketjua, mutta tuli pakko kommentoida.
Tuli mieleen, että ap ehkä käyttää miestä tavallaan hyväkseen itsekin, kun kuulostaa siltä, että hän nauttii siitä rakastumisen tunteesta ja (ehkä vain kuvitellusta) kokemuksesta, että olisi itsekin rakastettu ja haluttu.
Koska eihän tuo ole oikea ihmissihde, vaan mielikuviin perustuva nettisuhde.
Eli ap ja mies kumpikin elävät omaa kuplaansa, jossa nauttivat saamastaan huomiosta. Eivät oikeasti rakasta sitä toista ihmistä henkilönä.
Voin toki olla väärässäkin, mutta sellainen tunne tuli. Siksi sellainen epämääräinen säätö voi helposti jatkua pitkäänkin, sillä todellinen elämä ja toisen ihmisen oikea kohtaaminen lähinnä vain romuttaisi ne ihanat kuvitelmat.
Onko AP:lle tullut kertaakaan mieleen, että voit olla samaan aikaan rakastunut ja myöntää sen ja nauttiakin siitä tunteesta, mutta se rakastumisen tunne itsessään ei tarkoita että sinun tulisi TOIMIA sen tunteen mukaan?
Entäpä jos vain toteaisit, että näin on päässyt käymään, mutta kokonaistilanne huomioiden ei ole järkevää nyt edistää asiaa ja parempi olisi vain katkaista yhteys tähän (hyvin todennäköisesti narsistiseen) mieheen ja potea sydänsuruja aikasi, ja sen jälkeen suunnata katse eteenpäin. Kyllä niitä vapaitakin miehiä maailmassa riittää, joihin varmasti voit vielä rakastua. Nuo "maagiset yhteydentunteet" ovat aina suuri suuri varoitusmerkki, joiden varaan en kyllä lähtisi mitään tulevaisuuden haaveita rakentelemaan.
Rakastaa saat ja voit ketä haluat, mutta tässä tapauksessa parempi varmasti rakastaa etäältä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi..
Mieti nyt ihan tosissasi.
Jos mies nyt ihan oikeasti eroaa vaimostaan ja lastensa äidistä sinun takiasi, niin haluatko tuollaisen miehen, joka on noin vietävissä? Eikö hän helposti voisi tehdä saman sinulle myöhemmin, kun alkaa kyllästyttää ja kun rakkauden ensihuuma on laantunut? Teitä ei sitoisi edes yhteinen lapsi (sain käsityksen, että olette kypsässä iässä, etkä sinä saa / halua enää lapsia lisää).
Haluatko oikeasti miehen, josta tiedät satavarmana, että hän pystyy lirkuttelemaan aviopuolisonsa selän takana toiselle naiselle rakkauslurituksia ja ihastuksen tunteitaan, pystyy salaa tekstailemaan ja soittelemaan, kun vaimo on kääntänyt selän?
Pystyisitkö täysillä heittäytymään ja luottamaan, että tässäpä on tällainen perusmoraalin omaava ihminen, joka ei ikinä pettäisi läheisintä kumppaniaan eli sinua?
Voisit ihan luottavaisin mielin olla siinä suhteessa uskoen mieheen, että kun sinä lähdet kauppaan tai kun olet töissä, että mies ei viestittele uusien naisten kanssa netissä hakien uutta huumaa, uutta jännitystä, niitä ihastuksen tunteita ja perhosia mahaan?
Mieti tarkkaan, pystyisitkö luottamaan, kun olet jo omin silmin nähnyt, mihin mies kykenee.
Jos ei ole luottamusta, ei ole suhdetta.
Suhde perustuu siihen, että koet sen kumppanin turvasatamaksesi, että hän on se, joka pitää sinun puoliasi, ei petä sinua, ei valehtele sinulle. Voit luottaa hänen sanaan, voit luottaa, että hän ei flirttaile muille naisille selkäsi takana.
Voit olla rauhallisin mielin ja katsoa häntä ihaillen ja kokien, että tämä ihminen on sinun puolellasi tuli mitä tuli.
Suhde perustuu luottamukseen. Ilman sitä, sinulla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi..
oh hoh
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain käsitä ollenkaan miten mies pystyisi pyörittelemään ketään muita tässä samalla. Soitellaan puolin ja toisin toisillemme melko vapaasti, vastailee ja laittelee viestejä usein. Reissussa käyttää melkein kaiken liikenevän aikansa minuun, välillä olen jopa pyytänyt että keskittyisi muuhunkin.
Tiedän hänen taustansa. On pettänyt exäänsä, nykyistään ei sillä tavoin. Tällä tavoin on. Tiedän hänen lastensa nimet, tekemiset yms.
Mies on järkevä, ei haihattelija. Tiedän mikä heidän liitossa mättää. Asiaa ei voi enää korjata, ei se silti estä yrittämästä. Kokenut vaikean eron hänkin, ei halua toistoa siitä.
Noh, en halua hänestä kertoa enempää. Tiedän kuitenkin ettei hän mitenkään pysty pyörittämään muuta tässä sivussa.
Mies on pettänyt exää,eronnut, aloittanut uuden suhteen, hankkinut lapset ja nyt pettää nykyistäån sinun kanssa. Kyllähän tuossa tietty jatkumo on.
Ei ole nykyistä pettänyt sillä tavalla. Tuossa kohtaa on jo ihan sama onko se muna uitettu, ihan just tasan pettämistä tuo on
Sinusta tulee vain seuraava steppi tuolla uusi sihde -petetty- linjalla
Mies järjestelee taustalla asioita? Eli sanoo sinulle että ihan just kohta on ero vireillä mutta ei ole muistanut kertoa sitä vaimolle. Seuraavat stepit:
- tämä nyt vähän viivästyy koska jollain lapsella on joku elämää mullistava asia jonka aikana ei voi ottaa eroa puheeksi
- vaimo on epävakaa ja nyt pitää vähän himmailla ettei tee mitään radikaalia
- joko omat tai appivanhemmat on niin huonona ettei just nyt voi erota
- vaimo tekee kaikesta niin hankalaa ja kääntää lapsia isäänsä vastaan joten nyt pitää vähän jarruttaa.
- talo pitää myydä muttei vielä koska on huonot markkinat tai katto vuotaa
Mutta kultarakas, onneksi sinä olet rinnallani, ilman sinua en kestäisi tätä kaikkea. Kohta, ihan kohta voidaan olla koko ajan yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi.
Ei tavattu deitti-apissa.
Alussa se oli sellaista hassunhauskaa sanailua, päädyttiin tapaamaan rehellisesti seksi mielessä. Mutta se meni ihan eri tavoin kuin suunniteltiin. Oltiin sylikkäin ja puhuttiin, katsottiin silmiin pitkiä aikoja, suudeltiin..
Ollaan sovussa päätetty katkaista yhteys monta kertaa. Jompi kumpi sortuu kuitenkin jossain vaiheessa. Ollaan tapeltu, itketty, naurettu, puhuttu..
Olen yrittänyt tapailla muita, olenhan sinkku. Ei vain lähde sujumaan.
Tiedän hänestä jokseenkin kaiken, lapsuudesta ja suvusta alkaen. Olemme yhteydessä jatkuvasti, jos olisi yhteydessä muihinkin ei hänen aika mitenkään riittäisi.
Arvostan hänen syitään olla eroamatta juuri tässä hetkessä ja varsinkaan tämän takia. En minä eikä hän ole minulle lupautunut jos on joskus vapaa. Välillä koemme kumpikin että tämä on taakka, molemmilla tilanne ettei suhde, rakastuminen tai edes mikään säätö olisi sopinut elämään.
Kun olisikin päivänselvä pelimies, moraaliton petturi tai jotain sellaista niin tämä olisi minulle helppoa.
En minä usko mihinkään sielunkumppani hömppään. Enkä siihen että jotkut on vain tarkoitettu toisilleen.
Elämäni ensimmäistä kertaa olen tilanteessa jossa tunne vie enemmän kuin järki.
Olet selvästi päättänyt pysyä emotionaalisen jalkavaimon asemassa ja on sinulla siihen täysi oikeus. Sinulle on nyt puhuttu järkeä, mutta ehkä oman traumataustasi takia et pysty näkemään metsää puilta. Toivottavasti joku nainen jolla vielä on toivoa oman onnellisen elämän luomisesta lukee tämän ketjun ja lopettaa tuollaiset säätöviritykset alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaakin vain velloa tuossa ihanassa rakkauden ensihuumassa, joka tutkitusti pistää kaikki hormonit sekaisin. On dopamiinin sun muun runsasta eritystä.
Hänelle riittää online suhde, jatkuva viestittely ja puhuminen puhelimessa, ei tarvi fyysisesti nähdä. Tuossahan luodaan juuri sellainen vääristynyt suhde, oma haavekuva, kun nähdään vain osa totuudesta. Toki se rakkaudentunne on varmasti oikea.
Jännä vain, miten rajusti ap alkoi puolustamaan tätä suhdettaan, onhan se vain online-suhde, hänen rakkautensa on aitoa, mies rakastaa häntä myös, mutta on myös ihan ok, että mies elelee fyysisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, kunhan ap saa jatkossakin nämä kiksit miehestä, kun mies salaa lurittelee lemmentarinoitaan viesteissään, pusuhymiöissään ja puheluissaan. Ap jatkaa arkista elämäänsä sinkkuna lastensa kera ja saa rakkaushuurunsa online.
Ap tulee olemaan tuossa jumissa, sillä hän ei voi henkisesti edes yrittää ketään muuta.
Hän roikkuu sinkkuna varatussa miehessä vuosikaudet. Näin tää menee. Kunnes arki astuu tuohon online-suhteeseen ja se on taatusti mies, joka lopulta sitten haluaa taas jotain uutta kiiltävää lelua leikittäväkseen, kun ap:n kanssa kaikki on sitä yhtä ja samaa tylsää, ei enää mitään uutta.
En ole lukenut vielä ihan loppuun ketjua, mutta tuli pakko kommentoida.
Tuli mieleen, että ap ehkä käyttää miestä tavallaan hyväkseen itsekin, kun kuulostaa siltä, että hän nauttii siitä rakastumisen tunteesta ja (ehkä vain kuvitellusta) kokemuksesta, että olisi itsekin rakastettu ja haluttu.
Koska eihän tuo ole oikea ihmissihde, vaan mielikuviin perustuva nettisuhde.
Eli ap ja mies kumpikin elävät omaa kuplaansa, jossa nauttivat saamastaan huomiosta. Eivät oikeasti rakasta sitä toista ihmistä henkilönä.
Voin toki olla väärässäkin, mutta sellainen tunne tuli. Siksi sellainen epämääräinen säätö voi helposti jatkua pitkäänkin, sillä todellinen elämä ja toisen ihmisen oikea kohtaaminen lähinnä vain romuttaisi ne ihanat kuvitelmat.
Mutta missä määrin tässä on kyse aidosta rakkaudesta kummankaan puolelta? Mies ottaa rusinat pullasta, hän saa avioelämän valitsemansa aviovaimon kanssa, ja dopamiiniryöpyt tarvittaessa ap:lta. Mieshän saisi varmasti vaimolta neuvoteltua oikeuden avoimeen suhteeseen (yleensä kun nämä vaimot eivät selviä ilman miestään, kuten ei ap:kaan), mutta toisaalta dopamiinit lässähtää silloin kun toimitaan luvan kanssa.
Oikeastaan mies pelaa pelinsä ihan hyvin; hän on löytänyt helpon uhrin jolle riittää huomio ja yhteydenpito, mutta joka ei vaadi yhtään mitään parisuhteen elementtejä (uskollisuus, luottamus, arjen jakaminen, läsnäolo, yhteinen tulevaisuus). Miksi tässä yritetään edes puhua järkeä ap:lle? AP toki uhraa aikaansa ja mahdollisuutensa oikeaan rakkauteen, mutta toisaalta onko kaikkien tarkoitus ollakaan onnellisessa parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain käsitä ollenkaan miten mies pystyisi pyörittelemään ketään muita tässä samalla. Soitellaan puolin ja toisin toisillemme melko vapaasti, vastailee ja laittelee viestejä usein. Reissussa käyttää melkein kaiken liikenevän aikansa minuun, välillä olen jopa pyytänyt että keskittyisi muuhunkin.
Tiedän hänen taustansa. On pettänyt exäänsä, nykyistään ei sillä tavoin. Tällä tavoin on. Tiedän hänen lastensa nimet, tekemiset yms.
Mies on järkevä, ei haihattelija. Tiedän mikä heidän liitossa mättää. Asiaa ei voi enää korjata, ei se silti estä yrittämästä. Kokenut vaikean eron hänkin, ei halua toistoa siitä.
Noh, en halua hänestä kertoa enempää. Tiedän kuitenkin ettei hän mitenkään pysty pyörittämään muuta tässä sivussa.
Mies on pettänyt exää,eronnut, aloittanut uuden suhteen, hankkinut lapset ja nyt pettää nykyistäån sinun kanssa. Kyllähän tuossa tietty jatkumo on.
Kuulostaa Minkkisen touhuilta.
ap ap ap