Aina puhutaan painosta, mutta miten PITUUS hankaloittaa elämääsi?
Olen 149 cm pitkä nainen. Olen sirokokoinen ja hoikka, mutta muodokas.
En koskaan löydä vaatetta mitä ei tarvitsisi muokata oston jälkeen. Hihat, lahkeet, hameen helmat ja hartiat pitää aina lyhentää tai muokata.
Omassa koossa XS tai S koossa rintani eivät mahdu (DD-kuppi).
Olen kokeillut ostaa vaatteeni lasten osastolta (koko 150 cm) mutta tissini tai perse ei niihin mahdu koska olen muodokas nainen, en pikkutyttö.
Lisäksi kaupan hyllyillä en ylety ylähyllyihin tai pakastealtaalla syvälle tai ylähyllyihin.
Myös joissakin pukukopeissa naulakot ovat aivan liian ylhäällä. Myös joissain vessan peilit ovat liian ylhäällä
Kommentit (56)
No olen niin lyhyt ettei jalat yllä maahan asti.
160cm ja paljon on maailmassa sitä minne en ylety. Toisaalta hyötyä on ollut monesti lyhyydestä matkustaessa jne..
Vierailija kirjoitti:
176 pitkä ja KAIKKI on matalalla: keittiön tasot, vessan lavuaari, pöydät, sohvat... Vaateostoksilla kaikki helmat ja lahkeet lyhyitä. Ap: sulla on sentään mahdollisuun lyhentää. Pidentäminen on paljon vaikeampaa!
En ymmärrä... valtaosa miehiä on vähintään tuon pituisia ja samoja lavuaareja ja sohvia nekin kai käyttää. Vai onko sulla 20 cm korot aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
176 pitkä ja KAIKKI on matalalla: keittiön tasot, vessan lavuaari, pöydät, sohvat... Vaateostoksilla kaikki helmat ja lahkeet lyhyitä. Ap: sulla on sentään mahdollisuun lyhentää. Pidentäminen on paljon vaikeampaa!
En ymmärrä... valtaosa miehiä on vähintään tuon pituisia ja samoja lavuaareja ja sohvia nekin kai käyttää. Vai onko sulla 20 cm korot aina?
Joo tämä kuulostaa nyt aika uskomattomalle. Tuon lahkeiden ja helmojen pituus ongelman uskon, mutta muuta tuosta en. Tällaiselle 165cm pitkälle kun melkein kaikki on vähän liian korkealla, olettaisin että 170-180cm on just se standardipituus jonka mukaan kaikki rakennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
humble brassailua, 176cm on about optimaalinen pituus.
163cm pitkälle vaatteet yleensä käy ihan hyvin, tosin jotkut lahkeet ja helmat on turhan pitkiä, vaikka olen ennemmin pitkäjalkainen rakenteeltani. Ylähyllyt ja -kaapit on liian korkealla, mutta ei se nyt mikään iso ongelma ole. Jakkarat on sitä varten.
178 cm nainen. Ei mitään muuta ongelmaa kuin että sopivia housuja saa metsästää, lahkeista puuttuu yleensä 5-10 cm pituutta. Ja korkokenkiä en mielellään käytä vaikka haluaisin, koska olen ujo ja ihmiset tulisi kommentoimaan pituutta. Osa positiivisesti, mutta en jaksa vastailla mihinkään amatsoni-huuteluihin (lyhyiltä miehiltä).
En yllä asioihin ja tästä on omat ongelmansa.
Omistan toki jakkaran, mutta se ei ole kestävä ratkaisu jokapäiväisessä elämässä, joten usein käytettävä tavarat pitäisi mahtua esimerkiksi keittiössä alimmille hyllyille yläkaapissa tai sitä alemmas, mikä on yksiön säilytystiloilla haastavaa.
Suosin kauppoja, joissa tiedän olevan jakkaroita, koska vaikka voin kyllä kysyä apua, en haluaisi tehdä sitä useimmilla kauppareissuilla.
Mieheni on 191 cm, lyö päänsä kattolamppuihin, ei mahdu lentokoneen penkkiin, peitot, hihat, lahkeet loppuu kesken. Kävi Japanissa ja oli vielä platinablondina kävelevä nähtävyys paikallisille.
En yletä kaupassa aina ottamaan ostoksiani
Mutta ei ole kyllä koskaan käynyt niin, että jos pyydän jotain pidempää ihmistä ojentamaan tavaran minulle , hän olisi kieltäytynyt.
155cm ja pahin ongelma on kauppojen ylähyllyt. On jäänyt useamman kerran jotain ostamatta sen takia. Tuntuu myös, että vuosi vuodelta kaupat laittaa korkeammalle ja syvemmälle hyllyjä. Pitänee alkaa pitää mukana jotain tarttumakeppiä.
Vaatteet jne istuu ihan jees eikä muutenkaan muita ongelmia.
175cm miehenä ainakin tuntuu, että kaikki muut miehet on minua pidempiä.
Sama kuin aloittajalla, pieni ja siro, mutta muotoja. Pituutta kuitenkin 163, joten moni XS koon vaate on lyhyt. Tai ei mahdu rinnoista, isompi koko taas jää säkiksi vyötärön kohdalta. Vartaloani kyllä kehutaan ja väitetään että kaikki vaatteet näyttää hyvältä minulla. No ei näytä, kun niitä ei ole suunniteltu tiimalasille.
Lisäksi hatut ja hanskat liian isoja, paitsi lasten osastolla. Pituutta ihan normaalisti, välillä ei kyllä yletä joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
178 cm nainen. Ei mitään muuta ongelmaa kuin että sopivia housuja saa metsästää, lahkeista puuttuu yleensä 5-10 cm pituutta. Ja korkokenkiä en mielellään käytä vaikka haluaisin, koska olen ujo ja ihmiset tulisi kommentoimaan pituutta. Osa positiivisesti, mutta en jaksa vastailla mihinkään amatsoni-huuteluihin (lyhyiltä miehiltä).
Minä olen ollut 178-senttinen noin 40 vuotta. Käytän aina muutaman sentin korkoja, koska muuten tuntisin itseni lyhyeksi. Hyvin harvoin on pituudestani tultu sanomaan.
Jättäkää ne pitkät ja lyhyet siat. 🐷
Olen pitkä nainen, mutta en ole ajatellut asiaa noin. Löydän vaatteet ketjuliikkeistä pienellä etsimisellä ( kun ap mainitsi vaatteista).
Ai niin, yksi juttu! Ulkomailla julkisissa vessoissa peili on aivan liian matalalla!
En nyt keksi muita "hankaloittavia" tekijöitä.
Olen 149 cm "omena", housuissa aina n. 30 cm poisleikattavaa, puseroissa suosin 3/4 hihanpituutta, niitä ei tarvitse kääriä. Kauppareissut usein yhtä kiipeilyä, palli alle ylähyllyille ja pakastealtaisiin kurkotellen ja toisilla tavaroilla haluamiani kalastellen. En ymmärrä miksi pienet tuotteet (esim. pienet tomaattipyrepurkit) pitää laittaa ylähyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä kuulostaa nyt aika uskomattomalle. Tuon lahkeiden ja helmojen pituus ongelman uskon, mutta muuta tuosta en. Tällaiselle 165cm pitkälle kun melkein kaikki on vähän liian korkealla, olettaisin että 170-180cm on just se standardipituus jonka mukaan kaikki rakennetaan.
No ei. Suomalaisnaisen keskipituus on 164cm. Itse olen 166cm eikä mulle ainakaan "kaikki ole vähän liian korkealla". Niin keskikokoinen kun olla ja voi ja hyvin yletän asioihin ja mahdun vaikkapa julkisiin kulkuvälineisiin, huvipuistolaitteisiin ja valmisvaatteisiin.