Aina puhutaan painosta, mutta miten PITUUS hankaloittaa elämääsi?
Olen 149 cm pitkä nainen. Olen sirokokoinen ja hoikka, mutta muodokas.
En koskaan löydä vaatetta mitä ei tarvitsisi muokata oston jälkeen. Hihat, lahkeet, hameen helmat ja hartiat pitää aina lyhentää tai muokata.
Omassa koossa XS tai S koossa rintani eivät mahdu (DD-kuppi).
Olen kokeillut ostaa vaatteeni lasten osastolta (koko 150 cm) mutta tissini tai perse ei niihin mahdu koska olen muodokas nainen, en pikkutyttö.
Lisäksi kaupan hyllyillä en ylety ylähyllyihin tai pakastealtaalla syvälle tai ylähyllyihin.
Myös joissakin pukukopeissa naulakot ovat aivan liian ylhäällä. Myös joissain vessan peilit ovat liian ylhäällä
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
178 cm nainen. Ei mitään muuta ongelmaa kuin että sopivia housuja saa metsästää, lahkeista puuttuu yleensä 5-10 cm pituutta. Ja korkokenkiä en mielellään käytä vaikka haluaisin, koska olen ujo ja ihmiset tulisi kommentoimaan pituutta. Osa positiivisesti, mutta en jaksa vastailla mihinkään amatsoni-huuteluihin (lyhyiltä miehiltä).
Minä ostan monesti miesten housuja. Olen aika hoikka ja huomasin jossain vaiheessa kun teinipojaltani (nyk. 199cm) jäi pieneksi housuja, että ne olivat minulle oikein hyviä. Nytkin on jalassa miesten slim fit farkut 30/34, lahkeita saa näistä tosin kääntää ylös, mutta malli ihanan tyttömäinen, suora ja tosiaan pituutta riittää.
Olen XS/S-kokoinen, mutta kun ostan sukkahousuja XS/S-koossa, ne on ilmeisesti tarkoitettu lyhyille naisille, koska joudun kiskomaan ne vaivoin ylös. Pahimmassa tapauksessa haarakiila jää hengailemaan jonnekin 6cm etäisyydelle alapäästäni.
Vierailija kirjoitti:
Olen XS/S-kokoinen, mutta kun ostan sukkahousuja XS/S-koossa, ne on ilmeisesti tarkoitettu lyhyille naisille, koska joudun kiskomaan ne vaivoin ylös. Pahimmassa tapauksessa haarakiila jää hengailemaan jonnekin 6cm etäisyydelle alapäästäni.
Sukkahousu myyjältä opittua, että pitkät ostaa sukkahousunsa muutamaa kokoa isompana niin pituus riittää. Eli jos olet pitkä S niin kokosi on M tai L pituuden puolesta.
Ei ole tullut mieleen kokeilla petite-mallistoja?
Vierailija kirjoitti:
laihduta
AP; olen jo kokoa 34-36. Jos laihdutan kokoon 30-32 niin en löydä noissa kokoissa kaupoista enää mitään ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Niissä Petite malleissa ei rinnat mahdu. Olen liian muodokas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian muodokas Petite mallistoon, ne on suunniteltu vähemmän muodokkaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
176 pitkä ja KAIKKI on matalalla: keittiön tasot, vessan lavuaari, pöydät, sohvat... Vaateostoksilla kaikki helmat ja lahkeet lyhyitä. Ap: sulla on sentään mahdollisuun lyhentää. Pidentäminen on paljon vaikeampaa!
En ymmärrä... valtaosa miehiä on vähintään tuon pituisia ja samoja lavuaareja ja sohvia nekin kai käyttää. Vai onko sulla 20 cm korot aina?
Kyllä monet lavuaarit ja työtasot on liian matalalla. Siihen kiinnittää enemmän huomiota silloin kun selkä on kipeänä.
M186cm
Ja haluatko miehen olevan vähintään 181 senttinen, täydellisen kropan omaava James Bond? Koska naiset aina haluavat sen James Bondin kuulema. Nephilimit olivat 3-4 metrisiä, mutta ne kai voidaan nykyään jo jättää laskuista poies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
176 pitkä ja KAIKKI on matalalla: keittiön tasot, vessan lavuaari, pöydät, sohvat... Vaateostoksilla kaikki helmat ja lahkeet lyhyitä. Ap: sulla on sentään mahdollisuun lyhentää. Pidentäminen on paljon vaikeampaa!
En ymmärrä... valtaosa miehiä on vähintään tuon pituisia ja samoja lavuaareja ja sohvia nekin kai käyttää. Vai onko sulla 20 cm korot aina?
Kyllä monet lavuaarit ja työtasot on liian matalalla. Siihen kiinnittää enemmän huomiota silloin kun selkä on kipeänä.
Kokeile joogaa. Venyttely on tärkeää ettet reväytä selkääsi oksentaessasi lavuaariin 😶
M186cm
Vierailija kirjoitti:
Ja haluatko miehen olevan vähintään 181 senttinen, täydellisen kropan omaava James Bond? Koska naiset aina haluavat sen James Bondin kuulema. Nephilimit olivat 3-4 metrisiä, mutta ne kai voidaan nykyään jo jättää laskuista poies.
Miten tämä asia liittyy mitenkään aloitukseeni?
Avioliitossa olen ollut jo yli 20 vuotta ja mies on ylipainoinen ja minua yli 10 vuotta vanhempi, pituus 173 cm, paino 130 kg.
Joten ihan päin seiniä höpöttelet täällä. Miehessä on muutakin kuin pelkkä ulkoinen habitus.
Vierailija kirjoitti:
175cm miehenä ainakin tuntuu, että kaikki muut miehet on minua pidempiä.
Ai ihanko kaikki miehet lyhyempiä vaikka oot kokonaiset 3cm alle keskipituuden?
Olen 165 senttinen mies ja naiset ei halua minua pituuteni vuoksi.
Lyhyenä (alle 166 cm pituisena) miehenä suurimmat hankaluuteni ovat joidenkin osoittamat ennakkoluulot ja ylenkatsomiset. - On turhauttaavaa kohdata heitä, jotka haluavat tehdä selväksi, että koska olen niin pitkä kuin olen niin pituuteni on suoraa verrannollinen siihen millainen on psyykkinen mittani. Toisin sanoen pitävät minua henkisestikin rajoittuneena / lapsen kehitysasteelle jääneenä.
Vierailija kirjoitti:
155cm ja pahin ongelma on kauppojen ylähyllyt. On jäänyt useamman kerran jotain ostamatta sen takia. Tuntuu myös, että vuosi vuodelta kaupat laittaa korkeammalle ja syvemmälle hyllyjä. Pitänee alkaa pitää mukana jotain tarttumakeppiä.
Vaatteet jne istuu ihan jees eikä muutenkaan muita ongelmia.
Monessa kaupassa on niitä pyöreitä porrasaskelmia, joita ne hyllyttäjät käyttää, käytä niitä jos löytyy.
Olen 180 cm pitkä nainen. Kaikenlaisissa kulkuvälineissä tulee ongelmia liian pitkien reisien takia. Muutama vuosikymmen sitten oli busseja, joiden penkit olivat niin lähellä toisiaan, etten mahtunut istumaan niissä muuten kuin vinottain.
Vaatekaupoissakin pituus on monesti ongelma - paidat on yleensä mitoitettu lyhyemmille. Kuljin siis napapaidoissa, kunnes löysin Marimekon raitapaidat. Ne on ilmeisesti mitoitettu minunkokoiselleni. Niillä on kyllä hintaa, mutta onneksi ovat myös kestäviä. Housujen kanssa on myös ollut monesti hankaluuksia. Olisi mukava saada nilkkaan asti ulottuvia housuja eikä puoleen sääreen. Pidentääkään noita lyhyitä housuja ei oikein voi, sillä lahkeen päärmeessä (mikälie) ei ole kuin max. pari senttiä kangasta, yleensä ei sitäkään.
Hankalinta kuitenkin oli lapsena se, kun muut lapset pahoinpitelivät. He olivat tulkinneet sanonnan "pienempiä ei saa kiusata" niin, että isompia saa hakata ja potkia vaikka isolla porukalla. Eihän siinä kiltti ja hidasliikkeinen hujoppi pystynyt puolustautumaan - puhumattakaan siitä, että jos nosti käsivarren eteen, kiusaajat rääkäisivät raivoissaan "ei pienempii saa kiusata!" Njoo, eli jos laitoin käden eteen, ettei lyönti osuisi kasvoihin, niin _minä_ kiusasin heitä.
Olen 188 cm mies. Työtasot ja pöydät ja sellaiset on monesti vähän matalalla, käy selkään. Eipä oikein muuta haittaa ole ollut.
90-luvun alussa en päässyt poliisikoulutukseen, piti etsiä toinen ala. Silloin oli pituusrajat, jotka poistuivat kuitenkin vuosituhannen alussa, mutten enää lähtenyt alaa vaihtamaan. Nainen 162cm.
Osta isompia lastenvaatteita. Niitä on myös 164 ja 170 ja muistaakseni oli 158 koossa. Itsekin välillä ostan lastenosastolta vaatteita vaikka olen 166 cm.
Useimmilla miehistäkin on nettipalstoilla housuissa aina noin 30 cm. 🦧