Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: BB-Ninon sepelvaltiomotautia hoidettiin paniikkihäiriönä, masennuksena ja ahdistuksena

Vierailija
20.04.2023 |

Oikeuslääkäri sanoi meille, että Nino olisi voinut pelastua, jos joku olisi ymmärtänyt tehdä hänelle varjoainekuvauksen. Mutta häntä hoidettiin mielenterveyspotilaana, eikä hän saanut apua, vaikka koetti sitä saada, Anita-äiti kertoo
Hermas soitti useaan otteeseen itselleen ambulanssin, mutta äidin mukaan häntä ei otettu aina edes kyytiin.
Hänen kuolinsyykseen on varmistunut sepelvaltimotauti, jonka aiheuttamaan sairaskohtaukseen Hermas kuoli.

Ei juma tätä suomalaisen sairaanhoidon tasoa!!! Kaikki sairaudet yritetään hoitaa masennus ja psykoosilääkkeillä. Tk-lääkärit on kyllä äärimmäisen surkeita.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me Suomessa lääkärille naisena tai seksuaalivähemmistön edustajana, niin ei sinua oteta vakavasti. Kuitataan mielenterveystapauksena ja se siitä. 

Oma migreenini yritettiin kuitata väkisin ahdistuksena ja masennuksena. Vielä kamalampi esimerkki on kaverini, jonka MS-tautia "hoidettiin" pari vuotta kaksisuuntaisena mielialahäiriönä ennen kuin vihdoin sai oikean diagnoosin.

Sitten vielä naisia syytetään siitä, kun kuormittavat terveyspalveluja? Voisiko johtua ihan vaikka siitä, että heitä hoidetaan parhaimmillaan vuosia väärin, kun kaikki halutaan nähdä mt-ongelmina? Onhan siitä ihan tutkimustakin kuinka miesten syövät diagnosoidaan 3 kuukaudessa ja naisilla kestää noin vuosi saada syöpädiagnoosi. Tämä asia pitäisi tutkia ja tuulettaa perusteellisesti.

Kyllä se on tasapuolisesti kaikille ihan yhtä surkeaa.

Vierailija
122/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää lyödä siellä nyrkkiä pöytään ja vaatia sitä varjoainekuvausta ja mitä tahansa muutakin mitä julkiselta haluaa, ei sitä muuten saa.

Itsekin tiedän sepelvaltimotautiin ja syöpiin kuolleita juuri kunnallisen terveydenhuollon surkean hoidon takia. Eivät itse ole osanneet vaatia tarpeeksi napakasi oikeaa hoitoa

Tiedätkö mitä. Sitä kun on tarpeeksi kauan tarpeeksi kipeä niin sitä ei vaan enää jaksa lyödä nyrkkiä pöytään eikä vaatia yhtään mitään vaan sitä alistuu siihen mitä annetaan tai oikeammin ollaan antamatta.

Se avun/hoidon saaminen on tehty todella hankalaksi julkisella puolen ja se vaatii voimia jota ei enää ole kun saman vaivan takia joutuu kärsimään viikosta/kuukaudesta toiseen eikä mitään apua saa vaan lääkärin mielestä tilanteen seuraaminen riittää, koska sehän pysyy muuttumattomana eikä varsinaisesti pahenekaan.

Pelottaa mitä sanovat transpolilla jos olen historiallisesti ns. hankala asiakas, joka vaatimalla vaatii itselleen tutkimuksia joista ei ehkä sitten löydykään mitään. Olettavat kai että olen polilla samalla logiikalla. Samalla on sellaisia päiviä, kun uuvuttaa niin pahasti ja joka paikka on niin saakelin kipeä ettei pääse edes sängystä ylös. Onko normaalia pelätä sitä, että pyytää tarpeettomia tutkimuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tällä viikolla tk:ssa kysymässä apua tähän ei-tyroksiinihoitoiseen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Niin kuin olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti viimeiset 16 vuotta. Ei tippunut mitään.

Kyllähän se olis kaikille parasta, että saisin sieltä toimivan lääkityksen. Saisin elämäni takaisin. Lisäksi kun sitä toimintakykyä tulisi, etsisin itselleni töitä.

Mutta ei. Onhan tässä kyse Suomen laadukkaasta sairaanhoidosta. Hyvinvointivaltio.

Minä olisin käynyt jo yksityisellä, kun noin monta vuotta ollut jo vaivaa. Minä käyn ulkomailla lääkärissä, että saan tietyt lääkkeet. Vanhuus vähän hirvittää, kun menee siihen kuntoon ettei enää pääsee lääkärireissuun. 

Vierailija
124/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusdiagnoosi on kuin ylipaino, kaikki pistetään niiden piikkiin.  Silmätulehduskin johtuu masennuksesta tai ylipainosta. 

Myös epävakaa persoonallisuushäiriö on ikuinen riesa. Ei riitä ettei SCID-testissä näy vaan sen oltava se, kun kollega on näin joskus kirjannut.

Mun silmä oli kirjaimellisesti lähes sokea, kun tk-lääkäri hymyillen kehotti yksityiselle _lasien- uusintaan. Silmäpoliin ei työmoti riittänut, vaikka sinne olisi kuulunut laittaa.

Lähete leikkaukseen meni kyllä julkisella läpi, kun yksityislääkäri sen laittoi. Näin kevyenä esimerkkinä, koska en kuollut ja tiesin syyn silmän sokeutumiselle jo ennen terkkaria.

Vierailija
125/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää lyödä siellä nyrkkiä pöytään ja vaatia sitä varjoainekuvausta ja mitä tahansa muutakin mitä julkiselta haluaa, ei sitä muuten saa.

Itsekin tiedän sepelvaltimotautiin ja syöpiin kuolleita juuri kunnallisen terveydenhuollon surkean hoidon takia. Eivät itse ole osanneet vaatia tarpeeksi napakasi oikeaa hoitoa

Tiedätkö mitä. Sitä kun on tarpeeksi kauan tarpeeksi kipeä niin sitä ei vaan enää jaksa lyödä nyrkkiä pöytään eikä vaatia yhtään mitään vaan sitä alistuu siihen mitä annetaan tai oikeammin ollaan antamatta.

Se avun/hoidon saaminen on tehty todella hankalaksi julkisella puolen ja se vaatii voimia jota ei enää ole kun saman vaivan takia joutuu kärsimään viikosta/kuukaudesta toiseen eikä mitään apua saa vaan lääkärin mielestä tilanteen seuraaminen riittää, koska sehän pysyy muuttumattomana eikä varsinaisesti pahenekaan.

Pelottaa mitä sanovat transpolilla jos olen historiallisesti ns. hankala asiakas, joka vaatimalla vaatii itselleen tutkimuksia joista ei ehkä sitten löydykään mitään. Olettavat kai että olen polilla samalla logiikalla. Samalla on sellaisia päiviä, kun uuvuttaa niin pahasti ja joka paikka on niin saakelin kipeä ettei pääse edes sängystä ylös. Onko normaalia pelätä sitä, että pyytää tarpeettomia tutkimuksia?

Ne on siellä ihan luonnevikaista sakkia. Tekee tutkimukset, antaa diagnoosin, mutta sitten voi käydä miten vain. 

Vierailija
126/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ymmärrän lääkäriä, että viime vuosikymmeninä on ollut harvinaista kuolla sydänsairauteen nelikymppisenä. Pohjoiskarjalaprojektin aikoihin 70-luvulla se oli yleisempää Pohjois-Karjalassa.

Siltä on traagista, että kaveri kuolee hullujenhuoneella fyysiseen sairauteen jota ei ole tutkittu.

Joku spesifi syy täytyy olla, että saa sepelvaltimotaudin 40-vuotiaana. Ei se normaalia ole.

Ketjupolttajatkin elävät viisikymppisiksi. Mikä se spesifi syy on, en spekuloi.

Mä täytän juuri 37 (nainen) ja multa tutkittiin koko viime vuoden ajan sydänkokein EKG:ssa havaittua muutosta. Thorax-röntgenkuva tehtiin keuhkoille, ultraääni sydämelle, sydämen magneettikuvaus, toinen EKG, PET TT-varjoainekuvaus ja holter. Mistään ei mitään löytynyt ja vain epäily, että kyseessä on anatominen variaatio tai sitten lapsena sydämessä ollut reikä joka on itsestään parantunut.

Kun näitä kommentteja täällä lukee niin tuntuu ihmeelliseltä, että kävin tuon rumban läpi. Se alkoi siitä kun lääkäri soitti EKG:n tuloksista hyvin huolestuneena. Mä olin sitten itsekin huolissani tuohon viimeiseen kokeeseen asti jossa ei löytynyt mitään.

Toisaalta välillä on erittäin stressaavan jakson yhteydessä ollut sitä, että "sydäntä särkee" kirjaimellisesti. Silloin olen joutunut menemään pitkäkseni ja joskus vuosia sitten oli myös EKG:ssa näkynyt hapenpuutos. Itse näkisin itseni herkkänä ihmisenä joka reagoi kehollaan eri asioihin voimakkaasti ja pidän tätä tässä mystiikassa edes jotain selittävänä tekijänä kunnes ehkä jonkun pitkän vuosien EKG-seurannan jälkeen johonkin löytyy selitys.

Aika erikoista, että on suostuttu tutkimaan. Minulla on ollut pitkiä jaksoja rintakipua, korkeaa sykettä ja rytmihäiriöitä, mutta mitään ei olla tutkittu. Ja pitkällä tarkoitan, että jopa kuukausia yhteen putkeen. Olen sinua vuoden nuorempi nainen. Perussairaus löytyy ja kaikki laitetaan joko sen piikkiin tai sanotaan, että olen liian huolissani terveydestäni ja ylitulkitsen kaikkea.

Vierailija
127/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennusdiagnoosi on kuin ylipaino, kaikki pistetään niiden piikkiin.  Silmätulehduskin johtuu masennuksesta tai ylipainosta. 

Myös epävakaa persoonallisuushäiriö on ikuinen riesa. Ei riitä ettei SCID-testissä näy vaan sen oltava se, kun kollega on näin joskus kirjannut.

Mun silmä oli kirjaimellisesti lähes sokea, kun tk-lääkäri hymyillen kehotti yksityiselle _lasien- uusintaan. Silmäpoliin ei työmoti riittänut, vaikka sinne olisi kuulunut laittaa.

Lähete leikkaukseen meni kyllä julkisella läpi, kun yksityislääkäri sen laittoi. Näin kevyenä esimerkkinä, koska en kuollut ja tiesin syyn silmän sokeutumiselle jo ennen terkkaria.

En tiedä mikä sairaus silmässäsi oli eli olisiko näkynyt yleislääkärin tutkimuksessa (esim paha kaihi näkyy hyvin). Mutta silmätaudit on siitä outo erikoisala, että sinne tosiaan ei usein oteta pelkän alentuneen näön perusteella vaan haluavat että optikko on tutkinut ensin. Todella surkea näkökin (ei näe taulun ylintä riviä) voi olla ihan vaan taittovirheestä ja nehän hoidetaan omakustanteisesti lasikorjauksella. Tuostahan voisi tietysti keskustella, miksi on rajattu näin.

Vierailija
128/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tällä viikolla tk:ssa kysymässä apua tähän ei-tyroksiinihoitoiseen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Niin kuin olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti viimeiset 16 vuotta. Ei tippunut mitään.

Kyllähän se olis kaikille parasta, että saisin sieltä toimivan lääkityksen. Saisin elämäni takaisin. Lisäksi kun sitä toimintakykyä tulisi, etsisin itselleni töitä.

Mutta ei. Onhan tässä kyse Suomen laadukkaasta sairaanhoidosta. Hyvinvointivaltio.

Minä olisin käynyt jo yksityisellä, kun noin monta vuotta ollut jo vaivaa. Minä käyn ulkomailla lääkärissä, että saan tietyt lääkkeet. Vanhuus vähän hirvittää, kun menee siihen kuntoon ettei enää pääsee lääkärireissuun. 

Minäkin tilaan lääkkeet ulkomailta. Vähän hirvittää, jos valmiste joutuu jossain vaiheessa mustalle listalle, eli sitä ei saa enää tilata Suomeen.

Vierailija
129/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ymmärrän lääkäriä, että viime vuosikymmeninä on ollut harvinaista kuolla sydänsairauteen nelikymppisenä. Pohjoiskarjalaprojektin aikoihin 70-luvulla se oli yleisempää Pohjois-Karjalassa.

Siltä on traagista, että kaveri kuolee hullujenhuoneella fyysiseen sairauteen jota ei ole tutkittu.

Joku spesifi syy täytyy olla, että saa sepelvaltimotaudin 40-vuotiaana. Ei se normaalia ole.

Ketjupolttajatkin elävät viisikymppisiksi. Mikä se spesifi syy on, en spekuloi.

Mä täytän juuri 37 (nainen) ja multa tutkittiin koko viime vuoden ajan sydänkokein EKG:ssa havaittua muutosta. Thorax-röntgenkuva tehtiin keuhkoille, ultraääni sydämelle, sydämen magneettikuvaus, toinen EKG, PET TT-varjoainekuvaus ja holter. Mistään ei mitään löytynyt ja vain epäily, että kyseessä on anatominen variaatio tai sitten lapsena sydämessä ollut reikä joka on itsestään parantunut.

Kun näitä kommentteja täällä lukee niin tuntuu ihmeelliseltä, että kävin tuon rumban läpi. Se alkoi siitä kun lääkäri soitti EKG:n tuloksista hyvin huolestuneena. Mä olin sitten itsekin huolissani tuohon viimeiseen kokeeseen asti jossa ei löytynyt mitään.

Toisaalta välillä on erittäin stressaavan jakson yhteydessä ollut sitä, että "sydäntä särkee" kirjaimellisesti. Silloin olen joutunut menemään pitkäkseni ja joskus vuosia sitten oli myös EKG:ssa näkynyt hapenpuutos. Itse näkisin itseni herkkänä ihmisenä joka reagoi kehollaan eri asioihin voimakkaasti ja pidän tätä tässä mystiikassa edes jotain selittävänä tekijänä kunnes ehkä jonkun pitkän vuosien EKG-seurannan jälkeen johonkin löytyy selitys.

Aika erikoista, että on suostuttu tutkimaan. Minulla on ollut pitkiä jaksoja rintakipua, korkeaa sykettä ja rytmihäiriöitä, mutta mitään ei olla tutkittu. Ja pitkällä tarkoitan, että jopa kuukausia yhteen putkeen. Olen sinua vuoden nuorempi nainen. Perussairaus löytyy ja kaikki laitetaan joko sen piikkiin tai sanotaan, että olen liian huolissani terveydestäni ja ylitulkitsen kaikkea.

Minulla samat oireet ja uupumus kova, painokin noussut. Mitään ei tutkita. Haluaisin työelämään, mutta ei sitten. 

Vierailija
130/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilaan lääkkeet ulkomailta. Vähän hirvittää, jos valmiste joutuu jossain vaiheessa mustalle listalle, eli sitä ei saa enää tilata Suomeen.

Miten tämä onnistuu? Tilaat sellaisesta maasta, jossa tuote on reseptivapaa ja sitä ei Suomesta saa? Eikö tuossa ole riski tullin kanssa?

Vierailija
131/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kokemusta miten fyysisistä vaivoistani tehtiin mielenterveysvaivoja. Vuosikausia sain valittaa kovia kipujani. Mun hermosto reagoi kuulemma ahdistukseen näin ja kivut siitä. Voimakkaita hermokipuja, allodyniaa jne. Kun selkä kipuili kävellessä se oli mt-ongelma ja huono kunto. Pitäisi venytellä ja laihduttaa. Noh, laihdutin paljon ja ei auttanut. Kun todettiin yliikkuvat nivelet niin syy löytyi, mutta vuosia siihen piti apua hakea, eikä vieläkään valmista. Sain toki apuvälineitä mm. erilaisia tukia ja apuvälineitä kotitöiden hoitoon. Ja monia masennuslääkkeitä kokeiltiin, mutta sain kaikista haittavaikutuksia ja jouduin niistä erikoislääkärin hoitoon. Kuitenkin todettiin ettei ole masennusta, mutta niitä lääkkeitä annettiin kipuihin ja sanottiin vaikuttavan mielialaankin siinä samalla. Ainoa mikä ahdisti oli se, ettei oikeaa hoitoa saanut. Onneksi en ollut noin kuoleman sairas. 

Vierailija
132/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kanssa tapauksen joka laitettiin pakkohoitoon fyysisten vaivojen takia. Tässä on kyllä räikeä ihmisoikeusrikos. Ihmisoikeustuomioistuimeen tällaiset tapaukset kaikki! Älkää missään tapauksessa antako vääryyden voittaa.

Vierailija
133/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä onnistuu? Tilaat sellaisesta maasta, jossa tuote on reseptivapaa ja sitä ei Suomesta saa? Eikö tuossa ole riski tullin kanssa?

Eiköhän tuo onnistu, jos joku lääkäri kirjoittaa sen reseptin, joka lähetetään sitten ulkomaille apteekkiin. 

Siinä on kyllä säännökset paljon postissa voi tilata niitä lääkkeitä. 

"Henkilökohtaisen maahantuonnin enimmäismäärä

Yksityishenkilö voi tuoda mukanaan Eta-alueeseen kuuluvasta valtiosta enintään vuoden käyttöä vastaavan määrän lääkevalmisteita (reseptilääkkeitä, itsehoitolääkkeitä, rohdosvalmisteita, rekisteröityjä homeopaattisia tai antroposofisia valmisteita sekä ei-rekisteröityjä, myyntiluvallisia homeopaattisia tai antroposofisia valmisteita). Postitse näitä voi vastaanottaa korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän."

https://kilpirauhasliitto.fi/kilpirauhassairaudet/erityisluvalliset-val…

Vierailija
134/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo onnistu, jos joku lääkäri kirjoittaa sen reseptin, joka lähetetään sitten ulkomaille apteekkiin. 

Siinä on kyllä säännökset paljon postissa voi tilata niitä lääkkeitä. 

"Henkilökohtaisen maahantuonnin enimmäismäärä

Yksityishenkilö voi tuoda mukanaan Eta-alueeseen kuuluvasta valtiosta enintään vuoden käyttöä vastaavan määrän lääkevalmisteita (reseptilääkkeitä, itsehoitolääkkeitä, rohdosvalmisteita, rekisteröityjä homeopaattisia tai antroposofisia valmisteita sekä ei-rekisteröityjä, myyntiluvallisia homeopaattisia tai antroposofisia valmisteita). Postitse näitä voi vastaanottaa korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän."

https://kilpirauhasliitto.fi/kilpirauhassairaudet/erityisluvalliset-val…

Minä käyn ulkomailla ja tuon vuoden satsit kerrallaan. 

Vierailija
135/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse jaksa enää tapella hoidosta. Olen luovuttanut. Kuolen varmaan pian luonnollisesti. Olen nuori nainen joka olisi halunnut normaalin elämän töineen, perustaa perheen ja saada kumppanin kanssa lapsia. Syntyvyys ei lähde nousuun, jos ne kohdulliset jätetään hoitamatta. Henkisesti olisin niin kovasti halunnut perheen ja lapsia, monta lasta, ei vain 1-2 vaan oikein ison perheen. Syytän poliitikkoja. Heillä on valta säätää hoitajamitoituksia ja muuta. Poliitikkojen on turha itkeä krokotiilin kyyneliä, kun ovat omilla päätöksillään kurjistaneet kaiken tulevaisuuden.

Miten jaksaisit hoitaa ison perheen jos olet kuolemansairas?

Vierailija
136/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi antanut lääkärin nimen myös.

Vierailija
137/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse jaksa enää tapella hoidosta. Olen luovuttanut. Kuolen varmaan pian luonnollisesti. Olen nuori nainen joka olisi halunnut normaalin elämän töineen, perustaa perheen ja saada kumppanin kanssa lapsia. Syntyvyys ei lähde nousuun, jos ne kohdulliset jätetään hoitamatta. Henkisesti olisin niin kovasti halunnut perheen ja lapsia, monta lasta, ei vain 1-2 vaan oikein ison perheen. Syytän poliitikkoja. Heillä on valta säätää hoitajamitoituksia ja muuta. Poliitikkojen on turha itkeä krokotiilin kyyneliä, kun ovat omilla päätöksillään kurjistaneet kaiken tulevaisuuden.

Miten jaksaisit hoitaa ison perheen jos olet kuolemansairas?

Ei se olisi kuolemansairas jos saisi hoitoa. Katsos kun meillä kuolee ihmisiä, kuten Ninokin tässä sairauksiin mitä voidaan hoitaa ja minkä kanssa voi elää ihan normaalia elämää, kunhan ne hoidetaan. Sitä vain meillä ei enää tehdä. Varsinkaan naisille ja mitä amerikoista olen kuullut juttua niin siellä on sama trendi.

Vierailija
138/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla valmistunut lääkäriksi jos ei tunnista sepelvaltimotautia joka on kansansairaus?

Tässä tapauksessa kyse ilmeisesti oli siitä että sepelvaltimotauti noinkin nuorella ihmisellä on sikaharvinainen?

Vierailija
139/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla valmistunut lääkäriksi jos ei tunnista sepelvaltimotautia joka on kansansairaus?

Tässä tapauksessa kyse ilmeisesti oli siitä että sepelvaltimotauti noinkin nuorella ihmisellä on sikaharvinainen?

Voitte vapaasti pidätellä hengitystä ja kuolla, mutta mitään varjoainekuvauksia ei kyllä tulla koskaan tekemään seulontatyyppisesti. Sitä on vaikea sanoa onnistuuko tiede tulevaisuudessa löytämään helposti mitattavia ja luotettavia markkereita salakavalasti etenevälle taudille. Jos oma terveys kiinnostaa, niin hankkikaa aktiivisuusmittareita, urheilukelloja tai minimissään verenpainemittari kotiin ja käyttäkää sitä.

Vierailija
140/159 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa ei ole ihme, että Suomessa on nykyään pula psykiatreista ja mt-hoito täysin rempallaan - jos kerran näinkin moni ihan oikeasti pahasti sairastunut laitetaan psykiatrialle, ja joutuu siellä jatkossakin ramppaamaan vieden turhaan psykiatrian aikoja.

Fyysisesti sairastuneet potilaat laitetaan siis psykiatrialle kuvitteellisten masennusdiagnoosien takia, mutta oikeasti psyykkisesti sairaita apua tarvitsevia sinne ei oteta koska jonot niin pitkät. Hullua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan